Vålerenga Ishockey lagbygge/rykter 2016/2017

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2016 00:17
Sorum skrev:På en kveld hvor alt rant inn bak Tommy Johansen er det en strek i regninga at Ylven måtte kaste inn håndkleet i 2. periode.

Og, VIF har ny hjemmeside. Annerledes, spennende og i mine øyne veldig bra! http://www.vif-hockey.no/

Tommy Johansen dreit i buksa :D
Den nye hjemmesiden er veldig fin og med bra oversikt hva som skjer. Vel det må være Norges fineste hockey hjemmesiden til Vålerenga, også får vi en ny fin Jordal Amfi :mrgreen:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2016 01:14
60 mål på 17 kamper er en brukbar fasit! I tillegg har vi sluppet inn minst.

Morro at mange av de unge melder seg på også. Vi fortsetter med det beste fra i fjor, men har litt mer å komme med i år.

InnleggSkrevet: 09. November 2016 12:30
svenoss skrev:Vel det må være Norges fineste hockey hjemmesiden til Vålerenga, også får vi en ny fin Jordal Amfi :mrgreen:

Ja det er helt sikkert den fineste hockeyhjemmesiden til Vålerenga i Norge. Eneste og kanskje?

Personlig syns jeg ting som flyr hit og dit og tar lang tid å laste ikke akkurat gjør siden noe bedre. MEN når først ting ikke lengre beveger seg her må jeg si at dette fremstår som en moderne hjemmeside med mye bra ting. Dog at jeg blir "tvunget" til en autoavspillende video om jeg ikke har scrollet meg bort fra det opplever jeg som påtrengende. Noen utfordringer med menyen i toppen som hopper litt opp og ned trekker jo også ned på helhetsinntrykket. Men det er kanskje klansmedlemmene vant til?

Men løsningen er nok p.t. litt for treg må jeg si til å skulle vise statisk innhold. Der er det mye og hente på brukeropplevelsen.

(Har ikke testet den responsivt (mobil/nettbrett), det er jo også en veldig viktig faktor.)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. November 2016 12:58
Tiger_n skrev:(Har ikke testet den responsivt (mobil/nettbrett), det er jo også en veldig viktig faktor.)

Jeg testet på min Samsung Galaxy S7 Edge nå, og la oss si det slik at det forhåpentligvis fortsatt er under utvikling ;-)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 22:00
Hvor skal Vif spille over nyttår? Blir det Manglerud likevel, og hvorfor kommer det så sent isf?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 22:08
Drebin skrev:Hvor skal Vif spille over nyttår? Blir det Manglerud likevel, og hvorfor kommer det så sent isf?

Er kommunen som har funnet ut at de kan slå to fluer i en smekk ved å oppgradere Garasjen istedetfor privateide Forum.

VIF kom med en pressemelding i kveld der de forholder seg til det som ble sagt i sommer, nemlig at man skal spille på Furuset. Siste ord er med andre ord ikke sagt.

InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 22:23
Ryktes at spillergruppa til VIF har pressa det fram fordi de ikke vil betale bompenger. Ryktes også at VIF blir en spiller mindre snart.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 22:36
StorhamarGameworn skrev:Ryktes at spillergruppa til VIF har pressa det fram fordi de ikke vil betale bompenger. Ryktes også at VIF blir en spiller mindre snart.

Hvilken spiller er det snakk om?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 23:04
StorhamarGameworn skrev:Ryktes også at VIF blir en spiller mindre snart.

Akkurat det blir vanskelig å unngå, ja.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 23:26
Drebin skrev:Hvor skal Vif spille over nyttår? Blir det Manglerud likevel, og hvorfor kommer det så sent isf?

Kommunen sier det er juridiske forhold som gjør at de ikke kan investere i denne skalaen i privateide Furuset Forum (eies at Furuset idrettsanlegg AS). De har f.eks latt være å bytte vant og plexi da de trodde kommunen kom til å betale for det, osv osv

InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 23:27
StorhamarGameworn skrev:Ryktes at spillergruppa til VIF har pressa det fram fordi de ikke vil betale bompenger. Ryktes også at VIF blir en spiller mindre snart.

Kan det betraktes som et "opprykk" eller "nedrykk" for vedkommende spiller?

InnleggSkrevet: 23. Desember 2016 23:40

Tønsberg brygge :roll: :?:

InnleggSkrevet: 24. Desember 2016 00:38
hmm, såpass, nei vil ikke spekulere en gang

InnleggSkrevet: 25. Desember 2016 00:36
Sorum skrev:

Kommunen sier det er juridiske forhold som gjør at de ikke kan investere i denne skalaen i privateide Furuset Forum (eies at Furuset idrettsanlegg AS). De har f.eks latt være å bytte vant og plexi da de trodde kommunen kom til å betale for det, osv osv

PS! hvorfor den endelige beslutningen kommer så sent? Jeg tror kommunen hele veien har prøvd å få til en avtale med Forum. Så har de hatt en egen frist for når avgjørelsen måtte tas. Det har vært skapt et inntrykk av at alt har vært klart lenge, med Forum. Men VIF må ha vært klar over at det fortsatt kunne blir Manglerud. Står på nrk.no at VIF fikk vite for to uker siden at det ikke ble Forum.

Synes det er naturlig at de satser på kommunalt eide Manglerud ishall. Det blir 1,5 år med utfordringer, men enhver krone som evt blir brukt der opp få hallen bedre kommer både VIF og MS til gode. Alt som kan gjøre MS bedre i stand for å overleve som GET-klubb mener jeg kommer flere til gode, inkl VIF som alltid har mange MS-produkter på laget.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 15:34
Klubben søker ny styreleder og ny daglig leder. Hva skjer?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 16:24
målgård1 skrev:Klubben søker ny styreleder og ny daglig leder. Hva skjer?

Det er det som skjer. Det er lite dramatisk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 18:31
Sorum skrev:PS! hvorfor den endelige beslutningen kommer så sent? Jeg tror kommunen hele veien har prøvd å få til en avtale med Forum. Så har de hatt en egen frist for når avgjørelsen måtte tas. Det har vært skapt et inntrykk av at alt har vært klart lenge, med Forum. Men VIF må ha vært klar over at det fortsatt kunne blir Manglerud. Står på nrk.no at VIF fikk vite for to uker siden at det ikke ble Forum.

Skammelig sent.

Skal VIF flytte hele garderoben med treninger og det hele til Manglerud nå, eller skal de trene på stor is på Jordal og spille hjemmekampene på mindre is på Manglerurd? Hvilke konsekvenser får dette for MS sine yngre lag? Jeg tror ikke MDG & Co tenker på slikt.

InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 18:51
Merkelig hele greia! Først og fremst, når stenger jordal fullstendig? Regner med Vif fyller opp begge hallene sin istid, vil Vålerenga klare seg med kun 1 hall? Eller skal også juniorene også over til M/S? Det kommer garantert til å bli kapasitetsproblemer for spesielt de yngre. Det vil også helt sikkert gi stort innteksttap for Vif når man nå skal dele is. Forstår kommunens tanker, men ser for meg at det ville vært enklere dersom Vif kunne hatt sin "egen" midlertidige ishall.

Problemet er vell at ingen vet, så får håpe det kommer noen oppklaringer snart. Men i kjent Vif stil gjør det nok ikke det heller.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 18:58
Sorum skrev:

Og at man ikke skal investere i Forum ble klart ca 20 desember eller? Virker som Vif ikke har forhørt seg om noe og at kommunen ikke har informert om noe. Var planen å bare ta med hockeybaggen og møte på Furuset 10.januar?

InnleggSkrevet: 27. Desember 2016 19:56
Blueline skrev:Merkelig hele greia! Først og fremst, når stenger jordal fullstendig? Regner med Vif fyller opp begge hallene sin istid, vil Vålerenga klare seg med kun 1 hall? Eller skal også juniorene også over til M/S? Det kommer garantert til å bli kapasitetsproblemer for spesielt de yngre. Det vil også helt sikkert gi stort innteksttap for Vif når man nå skal dele is. Forstår kommunens tanker, men ser for meg at det ville vært enklere dersom Vif kunne hatt sin "egen" midlertidige ishall.

Problemet er vell at ingen vet, så får håpe det kommer noen oppklaringer snart. Men i kjent Vif stil gjør det nok ikke det heller.

Enklere om VIF hadde sin egen midlertidige hall ja, var tilfeldigvis innom Jordal i dag og der stod det allerede en midlertidig hall.

InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 01:26
DonCherry skrev:
Sorum skrev:PS! hvorfor den endelige beslutningen kommer så sent? Jeg tror kommunen hele veien har prøvd å få til en avtale med Forum. Så har de hatt en egen frist for når avgjørelsen måtte tas. Det har vært skapt et inntrykk av at alt har vært klart lenge, med Forum. Men VIF må ha vært klar over at det fortsatt kunne blir Manglerud. Står på nrk.no at VIF fikk vite for to uker siden at det ikke ble Forum.

Skammelig sent.

Skal VIF flytte hele garderoben med treninger og det hele til Manglerud nå, eller skal de trene på stor is på Jordal og spille hjemmekampene på mindre is på Manglerurd? Hvilke konsekvenser får dette for MS sine yngre lag? Jeg tror ikke MDG & Co tenker på slikt.

En godt informert kilde sier VIF blir værende på Jordal, og at det er kun kampene til A-laget som skal på spilles på Manglerud. Den istiden VIF legger beslag på der blir jo samtidig ledig på Jordal slik at hvis det er behov for/ønskelig så kan lag fra MS Yngres trene i en av hallene på Jordal når VIF spiller hjemme mot MS:-)

Meningen var vel at Forum uansett skulle få NHL-size til sommeren.

Jeg går nesten ut fra at rinken har NHL-size i den nye midlertidige hallen.

InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 01:37
Blueline skrev:Merkelig hele greia! Først og fremst, når stenger jordal fullstendig? Regner med Vif fyller opp begge hallene sin istid, vil Vålerenga klare seg med kun 1 hall? Eller skal også juniorene også over til M/S? Det kommer garantert til å bli kapasitetsproblemer for spesielt de yngre. Det vil også helt sikkert gi stort innteksttap for Vif når man nå skal dele is. Forstår kommunens tanker, men ser for meg at det ville vært enklere dersom Vif kunne hatt sin "egen" midlertidige ishall.

Søndag 16. januar er siste dag med is i Jordal Amfi. Siste kamp er U-16 VIF-Nidaros.

Hvis man ser Ungdomshallen, midlertidig ishall og Manglerud ishall under ett blir det nøyaktig like mange timer som før. VIF holder til i to haller som før. A-laget trener på dagtid og tar ingen timer fra Bredden. Se for øvrig forrige svar til DC.

Inntektstap har man uansett når man må dele kamparena. Men for vant og isreklame hadde det helt sikkert vært best med Forum.

Det har vært jobbet hele høsten med dette å spille A-lagskamper i en annen arena. Hovedproblemstillingene er de samme i begge alternativ. VIF må ha hatt tanker om spill på Manglerud. De har visst gjennom flere møter at det ikke har vært noe sikkert med Forum, som f.eks ikke har fulgt pålegg om nye vant og plexi som koster 4 mill men forventet at kommunen skulle betale dette.

Oslo kommune har for øvrig brukt 12 mill i år på nye vant og plexi på Manglerud, i Løren og på Grüner.

InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 01:50
Drebin skrev:
Sorum skrev:

Og at man ikke skal investere i Forum ble klart ca 20 desember eller? Virker som Vif ikke har forhørt seg om noe og at kommunen ikke har informert om noe. Var planen å bare ta med hockeybaggen og møte på Furuset 10.januar?

Vi er midt i sesong og da er det uansett ikke mye man kan investere i. VIF fikk vite ca 10. desember at kommunen valgte Manglerud ishall. Jeg vet at planene var at VIF skulle få styrketreningsrommet i Forum, og bygge det om til A-lagsgarderobe før første hjemmekamp mot Kongsvinger 28. januar. Det var vel stort sett det de kunne ha gjort der oppe nå, sammen med litt VIP-fasiliteter i
¨
Det siste jeg har hørt er altså at VIF blir på Jordal. Kun kamper på Manglerud.

Og som sagt. VIF må ha hatt noen tanker om samarbeidet med MS. At kommunen falt ned på Manglerud ishall kan ikke ha vært en så stor overraskelse. Det har vært løpende dialog siden i sommer, og mange møter.

Uansett er det sånn, i mine øyne, at når en avgjørelse er tatt er det liten vits å bruke flere kalorier på det som ble vraket. Nå har VIF og MS fire uker på seg til å finne en best mulig løsning for samboerskapet. Og husk, hver eneste krone som blir investert i Manglerud Ishall kommer MS Hockey til gode. Det må være bedre totalt sett, enn at pengene brukes på Forum og Furuset IF.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Desember 2016 16:36
Sorum skrev:Og husk, hver eneste krone som blir investert i Manglerud Ishall kommer MS Hockey til gode. Det må være bedre totalt sett, enn at pengene brukes på Forum og Furuset IF.

Jeg avstår fra å spørre deg om hvorfor du mener det er bedre at pengene brukes på Manglerud enn Forum. Kan hende er jeg litt enig med deg sett ut fra en del forhold.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Desember 2016 16:35
Artig og se poengsuksessen til Ylven. Kan det ha noe med og göre att han er på isen isteden for utvisningsboxen i år ? :D:D
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester