Kongsvinger

InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 22:59
Fem spillere signert så langt. Eliteprospects er som vanlig oppdatert http://www.eliteprospects.com/team.php?team=1267

Mange spillere fra sist sesongs lag som sikkert kommer til å bli resignert, f.eks Birkeflot, Halmrast og Løken http://www.eliteprospects.com/team.php? ... 17&status=

Så vil mye være avhengig av hvor mange, og ikke minst hvor gode utlendingene som skal signeres er.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 23:20
Brillemann skrev:Jeg skjønner mindre og mindre hvorfor Knights vil stille lag i GET-ligaen.

Moro for ungene!
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 23:27
RedFarmer skrev:
Brillemann skrev:Jeg skjønner mindre og mindre hvorfor Knights vil stille lag i GET-ligaen.

Moro for ungene!

Jeg tenker:

Må da være mere moro å kjempe i toppen i førstedivisjon enn å tape HVER JÆVLA KAMP i fire sesonger på rad?

Men det er bare meg, da. :shock:
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 00:36
Taktikken til Kongsvinger virker å være å hente spillere i starten av 20-årene uten mye talent og begrenset potensial. Jeg forstår utmerket godt at de har lite penger, men det finnes mange talentfulle 17-18 åringer i landet som ikke får spilletid i sine respektive getligaklubber. Kongsvinger burde vært en perfekt klubb for slike talenter å utvikle seg i.

Det blir dog vanskelig uten tilbud om U20. Det må selvfølgelig være førstepri for en klubb som Kongsvinger å stille lag i alle juniorklasser. Da vil man kanskje også kunne tilby ishockey på NTG der oppe, som vil være et stort trekkplaster for talenter rundt omkring i landet. Deretter kan vi begynne å snakke.

Det dere driver med nå virker fullstendig planløst, og ikke get-ligaen verdig. Hvis det ikke skjer en bedring i bunnen av ligaen snart må det diskuteres om 10 lag i get er riktig. Mener ikke å legge all skyld på dere, er flere andre klubber/byer i divisjonsystemet under dere som også burde steppe opp.
Sist endret av Hawkie den 27. Mai 2017 01:06, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 00:58
Jeg er enig med deg angående U20, og hockeylinje på NTG. Det vil være en enorm tilvekst, og ikke minst et must. Kongsvinger er vel eneste lag i GET som ikke stiller lag i U20.

Satsingen på yngres avdeling har forsåvidt tatt seg opp i klubben, men det er jo klart det skjer for sent, og det tar tid å bygge, ting burde vært på stell for flere år siden.

Når det er sagt så virker det som klubben tenker i litt mer langsiktige baner nå enn tidligere, med mer enn bare ettårskontrakter på alle spillere. Så blir det spennende å se om klubben får resignert Sunnqvist, Lennhammer, Mörsky, og får på plass to solide målvakter. Det blir meget viktig. Hampus Baerby viste forrige sesong at han har et høyt toppnivå, men etter at Furseth gikk til Frisk er jeg usikker på om Baerby er jevn nok til å bekle rollen som førstemålvakt, om han signerer ny kontrakt med klubben, vel og merke.

Klubben mangler også hovedtrener og assistent for kommende sesong, siden det er bekreftet fra klubbens side at Anders Angelbrant ikke er med videre i deres planer.
Sist endret av Ronny S den 27. Mai 2017 01:45, endret 2 ganger.

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 01:01
Ufint Hawkie. Det å si at de unge spillerne som går til Kongsvinger er uten talent er smakløst. At Kongsvinger ikke klarer å signere topp ti av U-20 talentene betyr ikke at de som faktisk har lyst til å spille eliteseriehockey hos Kongsvinger er uten talent. Det betyr kanskje at de håper på en rolle i først/andre rekka. I motsetning til 4 minutter per kamp i fjerde rekka. Sånn av og til.

17-18 åringer får vente litt for min del. Gjelder mest 19-20 åringer i vannskorpa uten spilletid på høyeste nivå. Og der kan Kongsvinger og M/S være gull verdt for utviklingen av enkelte spillere.

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 01:21
Klysetrynet skrev:Ufint Hawkie. Det å si at de unge spillerne som går til Kongsvinger er uten talent er smakløst.

Uten mye talent, var det vel jeg skrev. Jeg kaller nå en spade for en spade, er vel toppidrett vi snakker om. Tror det er skrevet verre ting her inne.

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 10:43
Ronny S skrev:Jeg er enig med deg angående U20, og hockeylinje på NTG. Det vil være en enorm tilvekst, og ikke minst et must. Kongsvinger er vel eneste lag i GET som ikke stiller lag i U20.

Satsingen på yngres avdeling har forsåvidt tatt seg opp i klubben, men det er jo klart det skjer for sent, og det tar tid å bygge, ting burde vært på stell for flere år siden.

Når det er sagt så virker det som klubben tenker i litt mer langsiktige baner nå enn tidligere, med mer enn bare ettårskontrakter på alle spillere. Så blir det spennende å se om klubben får resignert Sunnqvist, Lennhammer, Mörsky, og får på plass to solide målvakter. Det blir meget viktig. Hampus Baerby viste forrige sesong at han har et høyt toppnivå, men etter at Furseth gikk til Frisk er jeg usikker på om Baerby er jevn nok til å bekle rollen som førstemålvakt, om han signerer ny kontrakt med klubben, vel og merke.

Klubben mangler også hovedtrener og assistent for kommende sesong, siden det er bekreftet fra klubbens side at Anders Angelbrant ikke er med videre i deres planer.

Mørkt! Rett og slett mørkt! I fare for å virke negativ, men 6 p virker i dag som en bra sesong sammenlignet med hva det kommer til å bli. Man satt altså i prinsipp og feiret at man fikk lisens i midten av mai om man skal tro det glåmdalen skrev om det. Under tiden har konkurrerende lag, eller retter sagt de andre lagene i Get (Knights konkurrerer ikke med noen der), mer enn halvfulle tropper og trener-team på plass.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 15:51
Kongsvinger burde begynne å tenke litt mer enn en sesong. Dette de holder på med nå går ingen veier.

Alt tyder på at Nidaros kommer opp i løpet av en sesong eller to. Vinger må bare innfinne seg med det, hente unge norske spillere og la de få verdifull matching i GET denne sesongen. Deretter, etter et evt nedrykk bygge videre på en brukbar norsk stamme for å skape et slagkraftig lag i 1.divisjon som på sikt kan få litt entusiasme tilbake på Kongsvinger, og bygge seg opp mot å igjen rykke opp om noen år. Da forhåpentligvis med innslag fra egne rekker og.

Det samme ang. trener, det må vel finnes en spennende ung norsk trener et sted? Enten i lavere div, eller i yngres i et av GET-lagene som har interesse av å bygge opp noe på sikt på Kongsvinger?

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 15:58
Alt i orden med økonomien hos Kongsvinger? Ingen fare med lisensen?

Håper ikke de konker rett før seriestart.

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 17:20
Lisensen er i orden. Men Kongsvinger har en trang økonomi, så blir ekstremt viktig å bruke pengene de har til rådighet riktig. Ikke hente dyre spillere, og forhåpentligvis få på plass trenere som jobber bra med det relativt unge laget som Kongsvinger nok kommer til å stille denne sesongen også.

InnleggSkrevet: 27. Mai 2017 22:06
Drebin skrev:Kongsvinger burde begynne å tenke litt mer enn en sesong. Dette de holder på med nå går ingen veier.

Bare så det nevnt så er Tranavsky, Gran Nilsen og Nybo signert for tre sesonger.

Det vil komme nyheter om signeringer fortløpende nå. Kongsvinger velger å slippe nyheter om en og en spiller om gangen, slik bl.a. VIF har gjort det hittil. Dette for å få jevnlig oppmerksomhet i lokalmedia.

For min del vil jeg vente med å felle noen dom over neste sesongs Kongsvinger-lag til hele troppen er klar.

InnleggSkrevet: 29. Mai 2017 01:26
"Store nyheter på vei inn!" melder Knights på Twitter. Skal være ny trener som presenteres i dag 29. mai,

InnleggSkrevet: 29. Mai 2017 17:28
Kongsvinger Knights har i dag offentliggjort at Ed Galiani fra USA er deres nye hovedtrener. Som aktiv spilte han en periode i Stavanger på 1980-tallet, og har trent aldersbestemte lag i USA. Blant annet har han trent spillere som er gått gradene og nå spiller i NHL.

Han har skrevet under på en treårs-kontrakt med klubben, og sier følgende til lokalavisa Glåmdalen: – Jeg har aldri gått skyggen unna en utfordring, og det å trene Knights er perfekt på alle måter for min del.

Videre sier han blant annet: – Jeg kommer til Kongsvinger 1. august, og fra den dagen skal vi bygge noe sammen. Jeg ville ikke tatt denne jobben hvis det var bare for én sesong. Det viktigste er å skape øyeblikk som gjør at menneskene i Kongsvinger er stolte av hockeylaget sitt. Det er det store målet mitt – vi skal spille med hjertet utenpå drakta og spille med stolthet.

Glåmdalen skriver også at han forrige sesong ble nevnt som en mulig assistent for Pål Gulbrandsen i Oilers.

https://www.glomdalen.no/knights/ishock ... -19-320035

https://www.glomdalen.no/ed-galiani/kni ... -19-320083

InnleggSkrevet: 29. Mai 2017 17:46
Dette er bare kjekt! Beste utlendingen som har vært på isen i Stavanger i hvert fall.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Mai 2017 18:19
Ed Galiani er uten tvil det mennesket som har imponert meg mest på kloden. Riktignok var jeg 13 da jeg så ham sist, men likevel. Ed var en halvgud.

Gleder meg til vinger kommer til DnB Arena. Det har jeg aldri gjort før.
Any major dude will tell you
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. Mai 2017 18:24
Respekt til Galiani, kan ikke være bare enkelt å stå frem som masochist.

InnleggSkrevet: 01. Juni 2017 20:25
Håvard Steen, som jeg synes hadde en ganske god sesong for Kongsvinger i 16/17 har signert en ny kontrakt med klubben som strekker seg ut 19/20-sesongen.

Blir spennende å se om han kan fortsette sin fine utvikling i Kongsvinger. Dette føler jeg er en viktig spiller, så godt at han nå er med videre. Kongsvinger har nå seks spillere på kontrakt, hvorav fire har skrevet langtidsskontrakter.

http://knights.no/havard-steen-signerer ... ngsvinger/

InnleggSkrevet: 03. Juni 2017 18:21
En av forrige sesongs desidert beste spillere for Kongsvinger, Kim Lennhammer, har signert ny kontrakt som strekker seg over to sesonger.
Så blir det spennende å se om backkollega Sunnqvist også skriver ny kontrakt med klubben.
Uansett er dette meget gode nyheter.

Lennhammer produserte 19 målpoeng i grunnserien forrige sesong, pluss sju i kvaliken.

http://knights.no/kim-signerer-for-2-nye-ar/

InnleggSkrevet: 04. Juni 2017 08:14
Kim er en kjempesignering. Skulle ønske at han spilte for Stjernen....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 05. Juni 2017 17:29
Overrasket over at ingen andre GET-lag ser mot de beste på Vinger.

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 19:18
Sean-Michel Sunnqvist har signert en ny to års-kontrakt med Kongsvinger. En kjempesignering uten tvil. Etter min mening var Sunnqvist Kongsvingers beste spiller forrige sesong.

Intet mindre enn en kanonsignering!

Glåmdalen skriver følgende i sin artikkel (bak betalingsmur) om signeringen

Av Henning Danielsen
Publisert:06. juni 2017, kl. 18:40
KONGSVINGER: Linus Rolinder er full av lovord etter signeringen.

Sean-Michel Sunnqvist - eller bare "Micha" i hockeymiljøet - signerte tirsdag kveld på en toårsavtale med Knights.

Sportslig ansvarlig i Knights-styret, Linus Rolinder, kan ikke få satt ord på betydningen av å få med 27-åringen videre.

- På årets lag

- Micha har fått alt for liten kreditt for den jobben han har gjort for Knights de to siste sesongene. Men sånn blir det når du spiller på et lag som sliter i bunnen, det er ikke alltid like lett å se kvalitetene på enkeltspillere.

- Hadde Micha spilt for Stavanger Oilers, så tror jeg han hadde vært med i kampen om å være "årets back" i eliteserien. Etter min mening er han eliteseriens beste back. Det er store ord, men han vil bli utrolig viktig for oss, sa Rolinder da Sunnqvist ble presentert på Gjemselund.

Den 191 centimeter høye svensken står med 27 Elitserie-kamper for Timrå, og Rolinder la ikke skjul på at det var viktig å få backen på en ny kontrakt.

- Han har stått veldig høyt på prioriteringslista vår hele veien, og vi er utrolig glade for at Micha blir med videre.

Ville bli i Knights

Hovedpersonen selv var strålende fornøyd med å signere - og det attpåtid på Sveriges nasjonaldag.

- Det passet vel bra, sa Sunnqvist til Glåmdalen, og smilte bredt.

- Hva tenker du om å signere en toårskontrakt med Knights?

- Det er alltid sånn at du sonderer markedet for å se hva som er best for deg selv, men jeg legger ikke skjul på at Knights var den klubben jeg aller helst ville spille for i tida som kommer. Jeg stortrives i byen, og er veldig glad for at klubben kunne tilby meg en toårskontrakt.

- Det skaper en trygghet, en ro i kroppen. Jeg har reist mye rundt for å spille hockey de siste årene, og nå vil jeg spille min tredje og fjerde sesong i Knights. Det gleder jeg meg til.

- Gode signaler

- Hva tenker du om den kommende sesongen?

- Flere gode spillere er allerede på plass, og jeg liker signalene fra det nye styret. Det var mye av årsaken til at jeg signerte også.

- Hva kan vi forvente av Sean-Michel Sunnqvist de kommende årene?

- Jeg håper jeg kan bidra med mye av det samme som jeg har gjort, og kanskje også ta enda større ansvar både på og utenfor isen. Jeg reiser hjem til Stockholm om en ukes tid for å treffe familie og venner, men jeg skal love at jeg er fit for fight når jeg kommer tilbake, sa Sunnqivst med ettertrykk.

Flere på gang

Sunnqivst er den åttende spilleren som har signert kontrakt foran den nye sesongen, og Linus Rolinder lover at flere signeringer vil komme i løpet av kort tid.

- Vi kommer til å presentere flere spillere i ukene som kommer. Det er bare å følge med!

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 19:46
Dette er veldig gode nyheter for Kongsvinger og for GET-ligaen! At man beholder de beste spillerne, og ikke minst på fhv lange kontrakter er topp. Spennende å følge lagbygget. Blir nå viktig med flers sterke forwards, fra Sverige? eller kan noen av VIF-gutta som fikk fyken være interessert i å spille for dere?

Sunnqvist http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7245

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 20:05
Ja, det blir noen spennende uker framover. Kongsvinger har jo hentet spillere som ikke nådde helt opp i VIF tidligere, med brukbart hell, tenker da på Nybo, Skråmo og Birkeflot, som alle har levert gode prestasjoner for Kongsvinger de to siste sesongene.

Jeg må innrømme at VIF kanskje er det laget i Get jeg føler at jeg har dårligst oversikt over pr. dags dato. Er det noen spesifikke spillere du tenker på, som ikke blir med videre i VIF?

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 20:25
Sorum skrev:Blir nå viktig med flers sterke forwards, fra Sverige?

Etter at Galiani signerte er det kommet signaler på at det fort vil komme noen nordamerikanere i neste sesongs tropp. Kanskje kommer en ving eller center derfra? Ellers håper jeg jo fortsatt at Juuso Mörsky signerer ny kontrakt.

Er også spent på hvem som blir hentet inn som erstatter for Furseth i målet. Kanskje det blir en fra over dammen? Eller finnes det kanskje noen unge interessante keepere i Norge? Eventuelt noen som har bekledd rollen som andrekeeper i en bedre Get-klubb, som er sultne på mer spilletid.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot], JTHM og 17 gjester