Kongsvinger

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 21:26
Kongsvinger virker veldig sterke, men kvaliken blir noe annet uansett.
Alt blir snudd på hodet, Kongsvinger må styre kamper og Nidaros må regne med å være mye i egen sone.

Vil si at MS og Kongsvinger er store favoritter.

Har sett litt på troppen til Kongsvinger hos eliteprospects: har dere kun seks backer i troppen? Hvilke skader har dere per dags dato?

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 21:52
askjetne skrev:Kongsvinger virker veldig sterke, men kvaliken blir noe annet uansett.
Alt blir snudd på hodet, Kongsvinger må styre kamper og Nidaros må regne med å være mye i egen sone.

Vil si at MS og Kongsvinger er store favoritter.

Har sett litt på troppen til Kongsvinger hos eliteprospects: har dere kun seks backer i troppen? Hvilke skader har dere per dags dato?

De bruker Sandsnes som back ved behov. De seks backene du ser på EP er stabile og har vel spilt alt av kamper nå etter jul.

Kuluvainen er ferdig med sesongen, mens det har vært snakk om at Zetterberg skulle rekke kvalikken. Uten disse to har de 13 forwards.

InnleggSkrevet: 01. Mars 2017 23:05
Kongsvinger Knights er klar for kvalik

http://knights.no/knights-klar-for-kvalik/

InnleggSkrevet: 04. Mars 2017 22:52
Da er det under en et døgn igjen til kvalikspillet starter. Kongsvinger åpner borte mot Comet kl 1700 i Halden ishall.
Kongsvinger har tre spillere ute med skade: Tommy Sandsnes (brukket finger, ute resten av sesongen), kaptein Kuuluvainen er også ute resten av sesongen, mens Victor Zetterberg, ikke rekker den første kampen, men vil forhåpentligvis være tilgjengelig senere i kvaliken.

En liten statusrapport fra trener Anders Angelbrant. (Sakset fra Glåmdalen) Artikkel skrevet av Erik Mæhlum

På søndag spiller Knights sin første kvalifiseringskamp mot Comet Halden. Laget er tilnærmet skadefritt og trener Anders Angelbrant har troen på ridderne sine.

Det nærmer seg sluttspill og kvalifisering i årets GET-liga. De åtte øverste lagene på tabellen skal ut i sluttspill, mens de to nederste må ut i kvalik for å unngå nedrykk til første divisjon. For Knights og Manglerud Star handler det nå om overlevelse.

På treningen torsdag ettermiddag kunne Anders Angelbrant fortelle om en relativt uendret skadesituasjon før den første kvalikkampen borte mot Comet Halden søndag.

– Vi regner med å ha med alle som har vært med i det siste. Det betyr at Zetterberg, Kuuluvainen og Sandsnes fortsatt er ute med skader, forteller Angelbrant.

Flere tilbakefall

Tommy Sandsnes brakk fingeren mot Stjernen før jul og skulle ha vært tilbake i aksjon, men fingeren har ikke grodd riktig og Knights-ikonet har måttet ta en tidlig ferie.

Victor Zetterberg skulle ha vært med til Hamar tirsdag og spilt siste ligakamp, men fikk dårlig nytt på en undersøkelse og må stå over.

– Victor tar vi dag for dag nå. Han er i alle fall ute til søndag, så får vi se til uka, sier Angelbrant.

Den første motstanderen i årets kvalik er Comet Halden, som var i GET-ligaen fra 2004–2008.

En klubb som gjennomgikk konkurs i 2009 og gjenoppbygging fra 2010, er garantert interessert i en retur til det gode selskap.

– De har ikke noe å tape

Knights trener Angelbrant har selv vært med på kvalik fra begge hold, og han føler han vet hvordan stemningen er i klubbene fra første divisjon om dagen.

– Alle lagene vi møter fra første divisjon vil ha en høy intensitet og entusiasme. De har ikke noe å tape og vil gi alt, sier Angelbrant.

Knights er forberedt på en tøff bortekamp i Halden, skal vi tro Angelbrant.

– De er alltid gode hjemme. De kom på andre plass i første. Og de har en god trener i Göran Hermansson, sier han.

– Ingen er aktuelle

I det siste har noen spillere fra tredje divisjon trent med A-laget. Det betyr derimot ikke at noen skal spille kvalik på søndag, ifølge Angelbrant.

– Det er ingen fra tredje divisjon som er aktuelle i det hele tatt, sier han.

– Tobias Nilsson er jo vår tredje målvakt. Tom Ivar Hesbråten var med én trening, det samme med Kim André Fremming. Men det er ingen av dem som er aktuelle, legger han til.

InnleggSkrevet: 05. Mars 2017 20:48
Kongsvinger slo Comet 6-5 i Halden i ettermiddag/kveld. Laget ledet 5-1 etter to perioder, og ble nesten felt av en horribel 3.periode. Men tre poeng er med hjem til Kongsvinger. Neste kamp er borte mot Nidaros.

InnleggSkrevet: 16. Mars 2017 23:52
Etter tap i de to foregående kampene mot Nidaros og MS vant Kongsvinger i kveld 8-3 hjemme mot Comet. Søndag er det tid for siste hjemmekamp i kvaliken, den er mot Nidaros. Tar Kongsvinger tre poeng i den kampen er plassen i Get-ligaen sikret.

InnleggSkrevet: 17. Mars 2017 00:56
Ronny S skrev:Etter tap i de to foregående kampene mot Nidaros og MS vant Kongsvinger i kveld 8-3 hjemme mot Comet. Søndag er det tid for siste hjemmekamp i kvaliken, den er mot Nidaros. Tar Kongsvinger tre poeng i den kampen er plassen i Get-ligaen sikret.

Jeg tror dere tar Nidaros. Utrolig bra timet at dere har fullt lag når det virkelig gjelder. Men det kommer til å bli fryktelig spennende søndag!

InnleggSkrevet: 23. Mars 2017 22:01
Kongsvinger vant 4-2 borte mot Manglerud i kveld. Samtidig vant Comet 3-2 hjemme mot Nidaros. Dermed er Get-plassen reddet for Kongsvinger.

InnleggSkrevet: 12. April 2017 22:30
Kim Lennhammer. Hva tenker vinger folket ( og folket generelt) om han? Skulle gjerne likt å se han i et bedre GET lag. Faktisk en av få som har imponert meg når jeg har sett Vinger mot Sparta.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 13. April 2017 09:02
Kjellvis skrev:Kim Lennhammer. Hva tenker vinger folket ( og folket generelt) om han? Skulle gjerne likt å se han i et bedre GET lag. Faktisk en av få som har imponert meg når jeg har sett Vinger mot Sparta.

Skulle gjerne sett han i Stjernendrakta gitt at vi får beholde Danielsen. Som 3. Back er han mer enn god nok, men forventer mer av topp 2. I tillegg har han et helsikkes skudd fra blå som han hadde fått vist mer med bedre spillere rundt seg.

InnleggSkrevet: 20. April 2017 22:51
Styreleder i Kongsvinger Knights, Asbjørn Rakvåg, trekker seg kun tre måneder etter han ble valgt.

Grunnen er av helsemessige årsaker, da han fikk en hjerneblødning for en tid tilbake.
Glåmdalen skriver følgende:

Knights-lederen må trekke seg etter tre måneder i jobben.

– Det er trist, men av helsemessige årsaker er jeg nødt til å trå til side, sier Asbjørn Rakvåg til Glåmdalen.

Han ble valgt på det ekstraordinære årsmøtet for Knights Elite i slutten av januar, da det daværende styret ville takket for seg.

Men nå må han altså la andre overta stafettpinnen for klubben som reddet eliteseriekontrakten på mirakuløst vis i mars.

Hjerneblødning

– Jeg fikk en hjerneblødning for en stund tilbake, og nå sliter jeg med ettervirkningene.

– Blødningen i seg selv var stor nok til at legen min sa jeg burde være glad jeg satt her i dag – og at jeg ikke lå på kirkegården. Da får du satt ting i perspektiv, sier 58-åringen til Glåmdalen.

Rakvåg er klar på at helsa nå må komme i første rekke.

– I praksis gjør blødningen at jeg i perioder har problemer med å konsentrere meg skikkelig, og deler av korttidsminnet er også blitt borte. I en sånn situasjon føler jeg det er riktig å trekke meg ut av styret. Jeg får ikke gjort den jobben jeg føler er nødvendig for klubben sier 58-åringen til Glåmdalen.

– Ingen dramatikk

Han understreker at det ikke ligger noen dramatikk bak avgjørelsen.

– Jeg har sterke følelser for Knights, og denne avgjørelsen er kun tatt til det beste for klubben. Det er viktig for meg å kunne si at det ikke finnes noen interne stridigheter i styret, nå må jeg bare ta hensyn til min egen helse.

Informerte styret

– Vi hadde styremøte tirsdag der jeg informerte resten av styret om situasjonen.

– Jeg har også vært i kontakt med valgkomité-leder Lasse Stensbøl de siste dagene, sånn at klubben så raskt som mulig har et fulltallig styre som er oppe og går.

Selv om han ikke kommer til å sitte i Knights-styret i tida som kommer, er han ikke ferdig med klubben.

– De kommende månedene vil jeg ta det med ro, og det er ikke aktuelt å gå inn igjen i et styrverv.

– Men jeg vil gjerne bidra hvis jeg kan gjøre noe rundt klubben – for eksempel på kampdager. Jeg kommer uansett fortsatt til å se kampene fra tribuneplass.

Glåmdalen prøvde torsdag å komme i kontakt med valgkomité-leder Lasse Stensbøl, men lyktes ikke å få noen kommentarer på hvordan veien videre blir for eliteserieklubben.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 12:01
Uff, det var triste nyheter.

Håper ellers for stabilitet i styre og stell hos Vinger.
Og bare positive nyheter framover for sporten der.

Håer dere får til lagbyggingen litt tidligere enn det ser ut som de siste årene.
Og ikke minst klarer å være attraktive for unge spillere som vil vise seg fram i Get, de som faller mellom Storhamar 1 og 2, Lørenskog spillere osv. Eller at man bygger videre på avtaler på linje med det utlånet fra Frisk.

Og så håper jeg de positive nyhetene om økt rekruttering fortsetter, at man får opp flere lag, så klubben deres får opp flere egne spillere.

Man trenger stabilitet og plan utover å overleve neste kvalikk i Vinger også.

Stemmer det at man hadde litt av publikummet tilbake på kvalikkampene?
Dere hadde vel flere folk i snitt i første div enn i Get, så potensialet er vel større enn hva man har fått tatt ut.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 12:51
Ja, det var noen hundre flere på kvalkampene enn på seriekampene.
Så selvfølgelig er det et potensial i dette laget også, som ikke er kommet ut. Nærheten til Sverige, og Färjestad burde det jo kunne gå an å få noe ut av, var jo snakk om et samarbeid mellom disse klubbene for noen år siden, men virker som det rant ut litt ut i sanden.

Helt enig med deg angående stabilitet, og mer langsiktige planer. Flere lokale spillere er et must for Kongsvinger. Jobben på breddeavdelingen er godt i gang, men laget lider nok litt av å ikke ha noe lag i U20-serien. Men de resterende U-lagene vokser, U13-laget til Kongsvinger var en seier fra å sikre sitt andre opprykk på ett år.

InnleggSkrevet: 01. Mai 2017 20:53
Første spiller signert. Lagets kanskje beste spiller sist sesong, Daniel Trnavsky for 3 nye år http://knights.no/daniel-trnavsky-3-ar-i-knights/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=153546

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 14:11
Hyggelig for Knights dette her. Men ensom svale....

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 15:38
slasher skrev:Hyggelig for Knights dette her. Men ensom svale....

Utenfra velger jeg allikevel å tolke dette som positivt at Vinger tenker i 3 års perspektiv.
De har vel ikke hatt for vane å gi så lange kontrakter, og forhåpentligvis gir det signal om nye takter og perspektiv utover neste kvalikk. Selv om ingenting er bygget over natta. Men velger å tolke det som positiv retning

InnleggSkrevet: 02. Mai 2017 19:17

Tror nok Kongsvinger ender opp med ca de samme norske spillerne som som sist.

I denne troppen er de fire ungguttene Fuglesang, Kristiansen, Svensson og Nesse tilbake i Frisk http://www.eliteprospects.com/team.php? ... 17&status= Løken, Steen, Skråmo og Gran Nilsen fortsetter da. Spennende å se om Sunnquist og Lennhammer plukkes opp av andre i GET. Mange klubber burde være interressert. KIL trenger uansett to slike backer, helst en til.

Fremover har Vyhonsky dratt, og det spørs om Kuuluvainen som ikke imponerte fortsetter. Zetterberg gjorde 24 poeng for to sesonger siden, mens ingen sist sesong (skadet, og bare 12 kamper).

Kan de beholde, eller erstatte med like gode spilllere, Sunnquist-Lennhammer-Mörsky-Ciger-Zetterberg, så har de to ledige plasser på utlendingskvoten. Kan de lokke til seg et par gode norske fra 1. divisjon eller yngre spillere fra GET kan stallen være noe bedre enn sist.

Mest har de kanskje med tanke på trener. KIL fremsto helt uten selvtillit i fjor høst. Men etter at Angelbrandt overtok fikk laget en fin utvikling.

InnleggSkrevet: 03. Mai 2017 09:13
Njaaa.... Er sikkert ikke mye som skal til for å sette sammen et lag som er bedre enn fjorårets, men jeg håper virkelig ikke dét er målestokken! :lol: Slik laget fremstod sist sesong hadde det nesten vært bedre uten.

InnleggSkrevet: 05. Mai 2017 08:08
Sorum skrev:

Tror nok Kongsvinger ender opp med ca de samme norske spillerne som som sist.

I denne troppen er de fire ungguttene Fuglesang, Kristiansen, Svensson og Nesse tilbake i Frisk http://www.eliteprospects.com/team.php? ... 17&status= Løken, Steen, Skråmo og Gran Nilsen fortsetter da. Spennende å se om Sunnquist og Lennhammer plukkes opp av andre i GET. Mange klubber burde være interressert. KIL trenger uansett to slike backer, helst en til.

Fremover har Vyhonsky dratt, og det spørs om Kuuluvainen som ikke imponerte fortsetter. Zetterberg gjorde 24 poeng for to sesonger siden, mens ingen sist sesong (skadet, og bare 12 kamper).

Kan de beholde, eller erstatte med like gode spilllere, Sunnquist-Lennhammer-Mörsky-Ciger-Zetterberg, så har de to ledige plasser på utlendingskvoten. Kan de lokke til seg et par gode norske fra 1. divisjon eller yngre spillere fra GET kan stallen være noe bedre enn sist.

Mest har de kanskje med tanke på trener. KIL fremsto helt uten selvtillit i fjor høst. Men etter at Angelbrandt overtok fikk laget en fin utvikling.

Når det gjelder trener, hadde de en finfin trener i fjor i Lundell. Veldig synd at han måtte tilbake til Sverige.

Årets Saavalainen var katastrofe, hverken mer eller mindre.

Og Angelbrandt? Vel, han er svensk og har briller, men han er totalt ukvalifisert. Har vel aldri vært over nivå 4 i Sverige, være seg som spiller eller trener. At han fikk litt løsere snipp på gutta, etter finnens Amundsen-metoder (uten kompass, da), var
nesten uunngåelig. Han kan ikke være hovedtrener i GET.

InnleggSkrevet: 05. Mai 2017 13:10

Og Angelbrandt? Vel, han er svensk og har briller
:D :D
Only girls stay down

InnleggSkrevet: 05. Mai 2017 21:40
Kongsvinger har ansatt ny daglig leder. Hans navn er Stian Aleksandersen, og er ansatt i en deltidsstilling.

http://knights.no/daglig-leder/

InnleggSkrevet: 10. Mai 2017 21:16
Kongsvinger må ut på jakt etter ny førstekeeper. Ole Morten Furseth har signert for Frisk Asker kommende sesong. Takker Ole Morten for tiden i Kongsvinger.

InnleggSkrevet: 11. Mai 2017 21:28
André Nybo og Fredrik Gran Nilsen har skrevet under nye kontrakter med Kongsvinger. Nybo som fungerte som kaptein for Kongsvinger da Timo Kuuluvainen ble skadet forrige sesong har signert en 1+1 års-kontrakt, mens Gran Nilsen har signert kontrakt ut 19/20-sesongen.

Det er gledelig å se at klubben nå ser nytten av å bygge for mer enn en sesong av gangen. Nybo viste seg som en viktig spiller forrige sesong med mye energi og fightervilje, selv om han ikke er den store poengplukkeren, og Gran Nilsen gjorde en godkjent debutsesong på toppnivå i Norge.

http://knights.no/veien-videre/

InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 22:02
Kongsvinger Knights har i dag presentert to spillere som ha signert for kommende sesong. Christoffer Larssen Berger kom til klubben før 16/17-sesongen, han har nå signert ny kontrakt. Berger er en spiller som nok ikke fikk ut sitt potensiale i forrige sesong, blir dermed spennende å se om han kan fortsette å utvikle seg den kommende sesongen.

Den andre spilleren er ny, han har spilt i Knights tidligere, men spilte sist for Nes IK i 15/16-sesongen, hans navn er Carl Martin Repshus, og er en lokal løper fra Kongsvingers nabokommune Eidskog. Blir spennende å se hva han kan tilføre laget. Selv er jeg litt skeptisk til denne signeringen, tror rett og slett ikke han har nivået inne, men jeg håper selvsagt å bli motbevist.

http://knights.no/ungt-talent-blir-med- ... ngsvinger/

http://knights.no/lokal-loper-inn-i-a-stallen/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mai 2017 22:30
Ronny S skrev:
Den andre spilleren er ny, han har spilt i Knights tidligere, men spilte sist for Nes IK i 15/16-sesongen, hans navn er Carl Martin Repshus, og er en lokal løper fra Kongsvingers nabokommune Eidskog. Blir spennende å se hva han kan tilføre laget. Selv er jeg litt skeptisk til denne signeringen, tror rett og slett ikke han har nivået inne

Han har ikke nivået inne i førstedivisjon en gang. Jeg skjønner mindre og mindre hvorfor Knights vil stille lag i GET-ligaen.
Any major dude will tell you
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester