Kongsvinger

InnleggSkrevet: 12. September 2015 21:00
13-1 tap idag og ingen tegn på at ting vil forbedres.

Mener Kongsvinger ikke er representativt for Norsk elitehockey og bør fjernes fra GET ligaen med umiddelbar virkning.

Kjør debatt

InnleggSkrevet: 12. September 2015 21:13
MrMagic skrev:13-1 tap idag og ingen tegn på at ting vil forbedres.

Mener Kongsvinger ikke er representativt for Norsk elitehockey og bør fjernes fra GET ligaen med umiddelbar virkning.

Kjør debatt

Jeg kunne godt stemt ja på denne, men de er tross alt sportslig kvalifisert, og da må nok de lagene som ikke matchet det, ta skylden.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2015 21:21
Kongsvinger er i høyeste grad representative, de er representative for bredden i norsk hockey. Det renner ikke over av lag i 1.div med bedre rammebetingelser akkurat. Tønsberg rykket jo egentlig opp, men de har så langt vært notoriske på å bryte regler da tar jeg heller Vinger som er ærlige og vil bruke tid på å bygge opp noe (hvilket jeg har liten tro på).

Det skjer ting i Bergen, kanskje i Trondheim etterhvert og. Inntil da får vi smøre oss med tålmodighet og ikke begynne å gå ned på lag i ligaen i hvert fall.

InnleggSkrevet: 13. September 2015 07:38
Drebin skrev:Kongsvinger er i høyeste grad representative, de er representative for bredden i norsk hockey. Det renner ikke over av lag i 1.div med bedre rammebetingelser akkurat. Tønsberg rykket jo egentlig opp, men de har så langt vært notoriske på å bryte regler da tar jeg heller Vinger som er ærlige og vil bruke tid på å bygge opp noe (hvilket jeg har liten tro på).

Det skjer ting i Bergen, kanskje i Trondheim etterhvert og. Inntil da får vi smøre oss med tålmodighet og ikke begynne å gå ned på lag i ligaen i hvert fall.

Akkurat nå er det 5 1div. lag som er bedre enn Kongsvinger,. Tønsberg som driter i absolutt alt er nærmest til å ta over. Kongsvinger er kvalifisert, ja men de må jo forstå at det er nå det gjelder! Hvis ikke er eventyret over nesten før det er begynt. Sånn det ser ut nå går de ned i 1 div så det griner. Tror lag nr 2 (M/S) også vil slite beinhardt i kvaliken denne ses.

InnleggSkrevet: 13. September 2015 09:35
Vi har et seriesystem bygget på det å være sportslig kvalifisert.

I så henseende er Kongsvinger kvalifisert, vi kan ikke skylde på Kongsvinger over at Tønsberg og Comet ikke presterer bedre i en kvalifisering. Samme gjelder nedover, vi kan ikke skylde på Moss og Nes for at Astor/Nidaros ikke klarte å rykke opp til 1. div.
Både Bergen, Trondhjem og andre som vil opp, må ha et såpass bra produkt/lag at de rykker opp på sportslige grunnlag. Og det klarer de med systematisk jobbing med både sport og organisasjon. Samme gjelder i og for seg Ringerike, Tønsberg, Comet, Narvik osv. de må bygge organisasjon osv så de er klare for et evt opprykk, og slik sett har kanskje disse hatt godt av å lige i toppen i 1 div noen år, i stedet for å gå rett opp.

Så er kanskje ikke en første serierunde mot ett spillekåt Lørenskog nok til å felle dommen over Kongsvinger, selv om 13-1 er uholdbart for Get ligaen (men selv Storhamar til og med hadde vel stortap tilsvarende i Stavanger i fjor høst). Vi får se når de har møtt alle, selv om jeg frykter de ikke er laget som kommer til å gi mest motstand. Men de skal spille inn et lag de også, og hadde vel en del skader ble det sagt.

Og det er det som overasker mest er allikevel at det utenfra ikke virker som de legger mer i det, de må vite hva det går i når de er i Get ligaen, og bidra til å profesjonalisere produktet de også. Og benytte det at det er en prestasjon at de er i Get ligaen. Husker ellers at det var stor entusiasme på Kongsvinger med ny hall og opprykket, og det håper jeg de prøver å ivareta og bygge videre på. Samt også bygger klubb så man ser Kongsvinger i alle årsklassene.

Men sportslig kvalifisert er de, og i Get ligaen skal de spille i år.

InnleggSkrevet: 13. September 2015 10:30
Freezing skrev:Vi har et seriesystem bygget på det å være sportslig kvalifisert.

I så henseende er Kongsvinger kvalifisert, vi kan ikke skylde på Kongsvinger over at Tønsberg og Comet ikke presterer bedre i en kvalifisering. Samme gjelder nedover, vi kan ikke skylde på Moss og Nes for at Astor/Nidaros ikke klarte å rykke opp til 1. div.
Både Bergen, Trondhjem og andre som vil opp, må ha et såpass bra produkt/lag at de rykker opp på sportslige grunnlag. Og det klarer de med systematisk jobbing med både sport og organisasjon. Samme gjelder i og for seg Ringerike, Tønsberg, Comet, Narvik osv. de må bygge organisasjon osv så de er klare for et evt opprykk, og slik sett har kanskje disse hatt godt av å lige i toppen i 1 div noen år, i stedet for å gå rett opp.

Så er kanskje ikke en første serierunde mot ett spillekåt Lørenskog nok til å felle dommen over Kongsvinger, selv om 13-1 er uholdbart for Get ligaen (men selv Storhamar til og med hadde vel stortap tilsvarende i Stavanger i fjor høst). Vi får se når de har møtt alle, selv om jeg frykter de ikke er laget som kommer til å gi mest motstand. Men de skal spille inn et lag de også, og hadde vel en del skader ble det sagt.

Og det er det som overasker mest er allikevel at det utenfra ikke virker som de legger mer i det, de må vite hva det går i når de er i Get ligaen, og bidra til å profesjonalisere produktet de også. Og benytte det at det er en prestasjon at de er i Get ligaen. Husker ellers at det var stor entusiasme på Kongsvinger med ny hall og opprykket, og det håper jeg de prøver å ivareta og bygge videre på. Samt også bygger klubb så man ser Kongsvinger i alle årsklassene.

Morsomt når du sier Kongsvinger er sportslig kvalifisert når de taper 13-1 i en åpningskamp:) det er i åpningskampene brølerne kommer ikke slakteresultatene. Vel, har jeg heiet frem Kongsvinger fremfor Tønsberg men de må jo fatte at det er nå det gjelder. Viss ikke ender vi opp med en ny diskusjon om 8 klubbsserie frem til 2 lag kan vise økonomiske baller til å søke seg plass i Get. Dette er i Kongsvingers hender denne ses. Det begynner dårlig når de må låne spillere fra Nes og andre uken før seriestart. Jeg håper for Gert sin skyld at mange lag benytter jr spillere mot Kongsvinger for å skjule elendigheten på svenskegrensa.

InnleggSkrevet: 13. September 2015 10:35
huuum skrev:
Freezing skrev:Vi har et seriesystem bygget på det å være sportslig kvalifisert.

Morsomt når du sier Kongsvinger er sportslig kvalifisert når de taper 13-1 i en åpningskamp:) det er i åpningskampene brølerne kommer ikke slakteresultatene. Vel, har jeg heiet frem Kongsvinger fremfor Tønsberg men de må jo fatte at det er nå det gjelder. Viss ikke ender vi opp med en ny diskusjon om 8 klubbsserie frem til 2 lag kan vise økonomiske baller til å søke seg plass i Get. Dette er i Kongsvingers hender denne ses. Det begynner dårlig når de må låne spillere fra Nes og andre uken før seriestart. Jeg håper for Gert sin skyld at mange lag benytter jr spillere mot Kongsvinger for å skjule elendigheten på svenskegrensa.

Hadde sikkert vært bedre å hatt ett lag som ikke klarte å slå kongsvinger i kvalikken...

Vinger er sportslig kvalifisert for GET og da har de rett på den plassen, da får det være opp til toppklubba i 1.div å bevise at de har noe å fare med i GET, men inntil de ikke klarer å slå vinger i kvalikken har de strengt tatt ikkno å gjøre i GET.

Jeg tar hvertfall slaktoffer vinger over slaktoffer tønsberg anyday of the week. På vinger risikerer du ikke egen helse når du er på kamp.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 13. September 2015 11:16
huuum skrev:

Jeg skrev at de er sportslig kvalifisert, de kom høyere enn 1 div lagene i kvalifiseringen.

Jeg skrev ikke at de pt ser ut som de er sportslig gode nok.

Og jeg er ellers helt enig med deg at de må fatte at det er nå det gjelder og de må også bidra til produktet Get liga blir best mulig.
Og diskusjon rundt en evt 8 lag liga er ikke bra for en hockeysesong med mye positiv dekning så langt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. September 2015 12:29
huuum skrev:Akkurat nå er det 5 1div. lag som er bedre enn Kongsvinger

Basert på... hva?
®

InnleggSkrevet: 13. September 2015 12:43
Av endel innlegg her inne skulle en tro at en ikke hadde sett to sifrete seiere før.

13-1 er vel ikke historisk nytt?

Såvidt jeg husker har det skjedd slakt rett som det.

Husk også at Tønsberg holdt på å gå konk etter sin satsing, kanskje kongsvinger forsøker å unngå nettopp det ( de har vel vært nære allerede i fjor)

InnleggSkrevet: 13. September 2015 13:48
Storhamar ble vel også slaktet i fjor høst. Var det ikke 9-1? Tidlig i sesongen enda. Og med denne starten kan bare Kongsvinger bli bedre og bedre.

InnleggSkrevet: 13. September 2015 14:14
Om rett skal være rett så er ikke Kongsvinger sportslig kvalifisert..... Reglementert kvalifisert. De tok plassen når Tønsberg trakk seg og reddet seg da Tønsberg bæsja på leggen med manglende lisenser og fikk poengtrekk i kvalik. Ergo, Kongsvinger har aldri kvalifisert seg for Get. Men de får kred for å steppe inn...

InnleggSkrevet: 13. September 2015 21:02
vesterskog skrev:Av endel innlegg her inne skulle en tro at en ikke hadde sett to sifrete seiere før.

13-1 er vel ikke historisk nytt?

Såvidt jeg husker har det skjedd slakt rett som det.

Husk også at Tønsberg holdt på å gå konk etter sin satsing, kanskje kongsvinger forsøker å unngå nettopp det ( de har vel vært nære allerede i fjor)

En liten rettelse.Tønsberg har ikke gått konkurs noen gang.Men de valgte å trekke laget fra Get ligaen, for å ung å gå konkurs!
871-Norges eldste

InnleggSkrevet: 13. September 2015 22:05
Lagabøte skrev:
En liten rettelse.Tønsberg har ikke gått konkurs noen gang.Men de valgte å trekke laget fra Get ligaen, for å ung å gå konkurs!

Ja "holdt på å gå"....

Så fikk de inn friske penger, satsa dem bort på å redde kvalikken og deretter fant nytt styre ut at de allikevel ikke hadde økonomi til å være med kjøret.

Jaggu godt at noen tok til vett.... Å miste satsinga totalt hadde ikke noen vært tjent med.

Men blir jo en digresjon i tråden da
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. September 2015 22:09
Mr. Moogie skrev:Om rett skal være rett så er ikke Kongsvinger sportslig kvalifisert..... Reglementert kvalifisert. De tok plassen når Tønsberg trakk seg og reddet seg da Tønsberg bæsja på leggen med manglende lisenser og fikk poengtrekk i kvalik. Ergo, Kongsvinger har aldri kvalifisert seg for Get. Men de får kred for å steppe inn...

Reglementert er ikke et ord som bør komme fra Tønsberg.

Takke meg til Kongsvinger som (forhåpentlig) ikke bruker mer penger enn de kan og følger reglene. Vi får håpe de klarer å bygge opp noe, eller at de rykker ned til fordel for et lag som har livets rett i GET.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. September 2015 18:18
Drebin skrev:
Mr. Moogie skrev:Om rett skal være rett så er ikke Kongsvinger sportslig kvalifisert..... Reglementert kvalifisert. De tok plassen når Tønsberg trakk seg og reddet seg da Tønsberg bæsja på leggen med manglende lisenser og fikk poengtrekk i kvalik. Ergo, Kongsvinger har aldri kvalifisert seg for Get. Men de får kred for å steppe inn...

Reglementert er ikke et ord som bør komme fra Tønsberg.

Takke meg til Kongsvinger som (forhåpentlig) ikke bruker mer penger enn de kan og følger reglene. Vi får håpe de klarer å bygge opp noe, eller at de rykker ned til fordel for et lag som har livets rett i GET.

Kongsvinger er med fordi de har kvalifisert seg sportslig. Dersom en skal klage på noe må det være at 10 lag i Get er to lag for mye gitt den dårlige produksjonen vi har av spillere. Kutt ned til 8 lag og iverksett tiltak for bedre rekruttering og spillerutvikling fra ung alder av innen samtlige klubbmiljø som er med i prestasjonsdelen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. September 2015 18:30
DonCherry skrev: Kutt ned til 8 lag og iverksett tiltak for bedre rekruttering og spillerutvikling fra ung alder av innen samtlige klubbmiljø som er med i prestasjonsdelen.

Hvorfor ikke beholde 10 lag og gjøre akkurat det samme?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. September 2015 17:28
RedFarmer skrev:
DonCherry skrev: Kutt ned til 8 lag og iverksett tiltak for bedre rekruttering og spillerutvikling fra ung alder av innen samtlige klubbmiljø som er med i prestasjonsdelen.

Hvorfor ikke beholde 10 lag og gjøre akkurat det samme?

Nødvendige tiltak er viktigere enn 8 eller 10 lag, men det burde også vært gjort en utredning om antall lag.

InnleggSkrevet: 17. September 2015 16:11
Ny spiller inn er 19-åringen Espen Kristiansen fra Frisk, forward og yngre bror av Petter K. Står oppført med 20 GET-kamper for Frisk sist sesong. De kan spille med fire rekker mot Frisk i kveld da også Sebastian Benker er spilleklar. Benker er kanskje lagets beste spiller, vi får se. De låner også inn ytterligere en spiller fra Nes, backen Liknes Østby.

InnleggSkrevet: 22. September 2015 01:51
Ny svensk back skal være klar, Sebastian Owuya http://www.dragskott.blogspot.se/2015/09/dragskottnu-avslojar-sebastian-owuya.html og http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10586 Ser ikke så verst ut denne karen.

Kongsvinger har manglet backer og har lånt Liknes Østby fra Nes. Eliteprospects opererer med at Kongsvinger har 10 backer inkl Liknes Østby (blir 11 med Owuya på oversikten) http://www.eliteprospects.com/team.php?team=1267 Anton Högberg som står der ble løst fra kontrakten før sesongen. Martin Vaakanainen spilte treningskampene, men i referatet fra første seriekamp mot Lørenskog skrev Glomdalen at han ikke møtte opp til kampen. Hva som har skjedd med han undres jeg på. Viktor Högberg har vært skadet lenge, men ventes tilbake på is i høst. Patrick Wikstrand og Markus Mossin har begge blitt brukt som forwards, og det er vel det de begge egentlig er.

Med Owuya har nå Kongsvinger sju utlendinger (se bort fra de tre finnene som står oppført, de ble lånt fra Nes til 1. seriekamp). Med Owuya har dem fem friske backer fra egen stall + at Liknes Østby kanskje blir å se fast på Kongsvinger?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. September 2015 16:34
Favorittspellern til Gameworn jo! ;)

InnleggSkrevet: 22. September 2015 17:12
Nes signerte jo også forrige uke :

Henrik Steen (F)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33681

Kommer nok til å spille en del for Kongsvinger fremover
Kjapp og kvikk forward , vet hvor målet står!

InnleggSkrevet: 22. September 2015 18:10
Da er Owuya bekreftet http://mobil.glomdalen.no/sport/ishocke ... -19-106801

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2015 10:45
Vaakanainen til Arboga

http://www.laget.se/IFKARBOGAHOCKEY/new ... -PA-VAG-IN
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2015 17:44
Kim Andre Fremming legger opp http://www.glomdalen.no/sport/knights/kongsvinger/kimma-ferdig-i-knights/s/5-19-110331

Synd for Kongsvinger, en av fire lokale spillere på laget og lagets beste norske poengplukker sist sesong.

Står igjen med 12 forwards, men Petersson og Bjørnslett er skadet.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester