Kongsvinger

InnleggSkrevet: 06. Juni 2017 20:32
Ronny S skrev:Ja, det blir noen spennende uker framover. Kongsvinger har jo hentet spillere som ikke nådde helt opp i VIF tidligere, med brukbart hell, tenker da på Nybo, Skråmo og Birkeflot, som alle har levert gode prestasjoner for Kongsvinger de to siste sesongene.

Jeg må innrømme at VIF kanskje er det laget i Get jeg føler at jeg har dårligst oversikt over pr. dags dato. Er det noen spesifikke spillere du tenker på, som ikke blir med videre i VIF?

Det var fire norske som fikk fyken i VIF. Men om Kongsvinger er et alternativ for spillere som Trygg, Csisar, Knutsen og Salo er nok heller tvilsomt. Blir nok i Oslo, med spill for Lørenskog, MS eller i 1. div.

InnleggSkrevet: 07. Juni 2017 22:10
Lars Erik Hesbråtens lillebror, Tom Ivar, har skrevet under en kontrakt med Kongsvinger. Foreløpig vet jeg ikke hvor lang kontrakten er, men tipper den er ut 17/18-sesongen.

Får håpe dette blir en bra match selv om jeg, som ved signeringen av Repshus, er skeptisk også til denne signeringen.

InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 20:47
Kongsvinger Knights har signert målvakt for 17/18-sesongen. Amerikaneren Brett Kilar er 24 år og har senest spilt i ECHL, som e r på nivået under AHL.

På Kongsvinger Knights sin facebookside skrives følgende: Ny Knightskeeper på plass!
Kongsvinger IL Elites første målvakt er nå på plass.
Dette er en posisjon vi ser på som en av de absolutt viktigeste. Vi i Kongsvinger Knights trenger en keeper som vinner ishockeykamper for oss, og nå har vi altså landet på den vi tror skal gjøre dette for oss!
Mannen heter Brett Kilar, en 24 år gammel amerikansk statsborger, opprinnelig fra California.

Brett har akkurat avsluttet en svært imponerende 4 års periode på New England College.

I amerikaneren får vi en stor og meget bevegelig spiller som elsker å konkurrere, og som brenner for muligheten at ta neste skritt i sin proffkarriere i Kongsvinger. Han har gjennom de siste årene vist at han vet hvordan man vinner ishockeykamper, både på college og på proffnivå.

Brett avsluttet sesongen i ECHL(ligaen under AHL), og hadde stor suksess på dette nivået.

Her er info og videoklipp på Brett:
https://mobile.twitter.com/norfolkadmi…/…/846165306695434240
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=151037

Brett vil slutte seg til Knights i starten av august, men han er allerede på is i Foxborough, Massachusetts sammen med flere NHL-spillere, og vil være det gjennom hele sommeren frem til hans transatlantiske reise hit til Norge og Kongsvinger.
Vi er meget fornøyd med å få på plass denne viktige delen av lagkabalen, og ser nå frem mot veien videre.
Med vennlig hilsen
Sportskomitéen
Kongsvinger IL
Knights Elite

https://www.instagram.com/p/BVSdxZ5A5gg ... tsofficial

InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 21:19
Har Kongsvinger råd til dette?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 21:21
askjetne skrev:Har Kongsvinger råd til dette?

Tipper en av grunnene til at de hentet Galiani var at han skulle ta med noen gode amerikanere.
Tror ikke lønna er enorm, men svaret er selvsagt uansett nei.

InnleggSkrevet: 13. Juni 2017 21:47
Brett Kilar har hatt tilhold i NCAA III, Sist sesong var han topp 3 i redningsprosent, hele 94,1. Har ingen anelse om nivået i NCAA III ift NCAA. Men at han fikk sjansen i ECHL er vel et kvalitetstegn? Han gjorde det ganske bra med 92,1%, men bare fire kamper for Norfolk da han kom dit i mars og laget gikk ikke til Play-off.

Kongsvinger har resignert gode spillere som Lennhammer, Sunnqvist og Trnavsky. Spillere som sikkert kunne vært interessante for andre klubber. Klubblisens er innvilget, så man kan gå ut fra at de ikke bruker mer penger enn det de har.

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 19:36
Victor Zetterberg har signert en ny kontrakt som strekker seg over to sesonger. Zetterberg er den spilleren som totalt har produsert flest poeng for Kongsvinger Knights i Getligaen.

Forrige sesong ble dessverre ødelagt av skader, men Zetterberg har vist at han holder nivået som skal til for å spille i Getligaen. Knights har nå elleve spillere på kontrakt, Zetterberg er så langt den fjerde utenlandske spilleren. Så Kongsvinger Knights kan signere inntil tre utenlandske spillere til. Blir spennende å se om Juuso Mörsky blir en av dem. I så fall vil en allerede sterk potensiell førsterekke bli meget sterk.

http://knights.no/poengkonge-signerer-2-arsavtale-2/

https://www.glomdalen.no/knights/ishock ... -19-326917

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 20:01
Ronny S skrev:Victor Zetterberg har signert en ny kontrakt som strekker seg over to sesonger. Zetterberg er den spilleren som totalt har produsert flest poeng for Kongsvinger Knights i Getligaen.

Forrige sesong ble dessverre ødelagt av skader, men Zetterberg har vist at han holder nivået som skal til for å spille i Getligaen. Knights har nå elleve spillere på kontrakt, Zetterberg er så langt den fjerde utenlandske spilleren. Så Kongsvinger Knights kan signere inntil tre utenlandske spillere til. Blir spennende å se om Juuso Mörsky blir en av dem. I så fall vil en allerede sterk potensiell førsterekke bli meget sterk.

http://knights.no/poengkonge-signerer-2-arsavtale-2/

https://www.glomdalen.no/knights/ishock ... -19-326917

Hvis Zetterberg kommer tilbake til nivået han hadde de forrige sesongene blir det som å få en helt ny poengkonge på laget http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11077

Leste at Preben Birkeflot ikke var ønsket med videre. Litt rart da han var den beste poengplukker, 5+5, av de norske forwards på laget.

InnleggSkrevet: 14. Juni 2017 20:12
Ja, jeg er enig med deg der. Han har vært en av de bedre norske spillerne på laget. Produserer brukbart med poeng og jobber hardt.

Kort sagt føler jeg han har vært en viktig brikke i laget de siste sesongene. Så skjønner ikke så mye av valget om ikke å tilby han ny kontrakt.

Synes det er litt rart at de som styrer i Knights finner Preben Birkeflot for lett, samtidig som de signerer to spillere som ikke har spilt elitehockey på noen år. Virker uforståelig for meg.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 03:56
Jeg liker ikke å være negativ til norsk hockey. Men jeg lurer på hvor disse tydeligvis nye pengene kommer fra?
riedle

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 08:55
riedle skrev:Jeg liker ikke å være negativ til norsk hockey. Men jeg lurer på hvor disse tydeligvis nye pengene kommer fra?

Ikke lett å være Kongsvinger, kritikk når de signerer spillere som øyensynlig ikke holder nivået og kritikk når de signerer brukbare spillere...

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 10:27
Kritikk? Det å stille spørsmålstegn ved kostnader er mer omsorg enn kritikk i mine øyne.
Kongsvinger må gjerne lykkes for min del, men med minimal lokal forankring og svært få tilskuere på kampene forstår jeg ikke helt grunnlaget for pengebruken.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 11:11
askjetne skrev:Kritikk? Det å stille spørsmålstegn ved kostnader er mer omsorg enn kritikk i mine øyne.
Kongsvinger må gjerne lykkes for min del, men med minimal lokal forankring og svært få tilskuere på kampene forstår jeg ikke helt grunnlaget for pengebruken.

Å skaffe seg en fenomenal målvakt er bra pengebruk hvis man skal prøve å snu en trend der man er et evig, sjanseløst bunnlag. 4 kamper i ECHL betyr jo ikke at europeiske klubber står i kø for å signere deg, håper dette er en fin mulighet for både spilleren og klubben. Trenger ikke å være så dyrt, dette.
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 11:38
Bloodmoney skrev:
riedle skrev:Jeg liker ikke å være negativ til norsk hockey. Men jeg lurer på hvor disse tydeligvis nye pengene kommer fra?

Ikke lett å være Kongsvinger, kritikk når de signerer spillere som øyensynlig ikke holder nivået og kritikk når de signerer brukbare spillere...

Jeg kan prøve en gang til jeg, og jeg jubler gjerne. Men hva er grunnen til at man nå tilsynelatende har mer å bruke? Vi er mange som kjenner den økonomiske situasjonen på Kongsvinger de siste årene.

Og ja, jeg ønsker veldig at man lykkes og ikke havner i uføret igjen.
riedle

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 17:10
riedle skrev:
Bloodmoney skrev:

Jeg kan prøve en gang til jeg, og jeg jubler gjerne. Men hva er grunnen til at man nå tilsynelatende har mer å bruke? Vi er mange som kjenner den økonomiske situasjonen på Kongsvinger de siste årene.

Og ja, jeg ønsker veldig at man lykkes og ikke havner i uføret igjen.

Hittil har Kongsvinger signert spillere som var med sist sesong også. I tillegg to lokale unggutter. Så har de byttet ut keeper. Fursett ut og amerikaneren Kilar inn. Kilar er nok dyrere enn Furset. Men totalt sett har ikke Kongsvinger brukt mer på spillere enn de har gjort før.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 19:54
Sorum skrev:Hittil har Kongsvinger signert spillere som var med sist sesong også. I tillegg to lokale unggutter. Så har de byttet ut keeper. Fursett ut og amerikaneren Kilar inn. Kilar er nok dyrere enn Furset. Men totalt sett har ikke Kongsvinger brukt mer på spillere enn de har gjort før.

I tillegg er det nærliggende å tro at man har brukt en del mer penger på trener denne sesongen.
riedle

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 22:39
riedle skrev:
Sorum skrev:Hittil har Kongsvinger signert spillere som var med sist sesong også. I tillegg to lokale unggutter. Så har de byttet ut keeper. Fursett ut og amerikaneren Kilar inn. Kilar er nok dyrere enn Furset. Men totalt sett har ikke Kongsvinger brukt mer på spillere enn de har gjort før.

I tillegg er det nærliggende å tro at man har brukt en del mer penger på trener denne sesongen.

Kanskje. Men de hentet en finne i fjor med lang erfaring som trener for U-20 i Tappara og TPS. Han skulle vel ha en normal årslønn vil jeg tro. Galiani har bare to sesonger som juniortrener, og har ikke trent lag de siste årene. At han skulle bli dyrere enn Saavalainen er ikke så sikkert.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 23:01
Ronny S skrev:Synes det er litt rart at de som styrer i Knights finner Preben Birkeflot for lett, samtidig som de signerer to spillere som ikke har spilt elitehockey på noen år. Virker uforståelig for meg.

Mulig det kommer flere amerikanere, og at penga skal spares på ultrabillige lokale gutter som egentlig har lagt opp.

InnleggSkrevet: 15. Juni 2017 23:10
Er det noe utdanningstilbud utover videregående for spillere som kommer til Kongsvinger?

InnleggSkrevet: 16. Juni 2017 00:21
Nei. Det er noe som man trenger i byen spør du meg. Hockeylinje på NTG Kongsvinger, men det er kanskje ønsketenkning. Folk reiser vel til Lillehammer for å gå på NTG der.

InnleggSkrevet: 17. Juni 2017 02:45
Etter én sesong i Bergen er Simen Nielsen tilbake i Kongsvinger. Han har skrevet under på en kontrakt ut 17/18-sesongen.

http://knights.no/gjenforenes-med-tidligere-kaptein/

InnleggSkrevet: 18. Juni 2017 19:54
Valter Rönning har signert en ny kontrakt som strekker seg over to sesonger, mens Tommy Sandsnes også har signert ny kontrakt med klubben. Stallen teller nå 14 spillere. Samtidig skriver klubben følgende i pressemeldingen: Nå begynner laget virkelig å ta form, og de neste avtalene som blir signert og kommunisert vil bli noen av klubbens antatt viktigste kontrakter noensinne.

https://www.instagram.com/p/BVe-MulgM11 ... tsofficial

InnleggSkrevet: 19. Juni 2017 22:37
Ronny S skrev:Valter Rönning har signert en ny kontrakt som strekker seg over to sesonger, mens Tommy Sandsnes også har signert ny kontrakt med klubben. Stallen teller nå 14 spillere. Samtidig skriver klubben følgende i pressemeldingen: Nå begynner laget virkelig å ta form, og de neste avtalene som blir signert og kommunisert vil bli noen av klubbens antatt viktigste kontrakter noensinne.

https://www.instagram.com/p/BVe-MulgM11 ... tsofficial

Den formuleringen der: de neste avtalene som blir signert og kommunisert vil bli noen av klubbens antatt viktigste kontrakter noensinne.
................

Dere har tre ledige plasser på kvota. Får håpe dette er spillere som hever laget betraktelig.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AnonNym, Hawkie og 12 gjester