Nidaros Hockey

InnleggSkrevet: 03. Februar 2017 20:14
ronnyen skrev:Hadde vært morsomt med Sparta i kvalifiseringen.

Siste serierunde kan bli i overkant spennende for sarpingene ja. Men tror nok det blir MS på tross av deres sterke seier mot Frisk i går.

InnleggSkrevet: 03. Februar 2017 23:45
Nicname skrev:
spade skrev:
Nicname skrev:Men om klubben makter å slå Kongsvinger eller MS i kvalikken er åpenbart høyst usikkert. Når vi nå ser at Kongsvinger forsterker så blir ikke dette lettere.
Isåfall veldig synd da det vil bli et gedigen nedtur, spesielt for spillere som har Get-nivå.

Jo mer jeg tenker på det jo mer skeptisk blir jeg dessverre. Synes laget har hanglet etter jul så det blir spennende å se om de viser styrke og feier Furuset av isen nå til helgen.

I kvalikken må man mest sannsynlig ha 2 seiere mot motstanderen fra førstedivisjon, og 1 seier mot Kongsvinger i tillegg til å stjele ett poeng eller to fra den siste kampen mot Kongsvinger eventuelt fra MS (hvis det blir MS da, tok 3 poeng mot Frisk i dag). Altså minimum 10-11 poeng og det tror jeg skal holde hardt. Vi skal i hvert fall ha flyt for å lykkes.

Enig. Jeg tror neppe laget er godt nok for å slå Kongsvinger. Særlig ettersom Kongsvinger har gjort det bra etter at de sparket treneren og fordi de har forsterket. Slik jeg har forstått det så har de fått et nytt styre som har gjort det klart at de skal satse på å være i Get til tross for økonomiske utfordringer.
I all den tid at Nidaros nå ønsker å rykke opp, så hadde det kanskje vært greit å foreta noen forsterkninger før kvalikk, men det toget har jo gått nå.
Hva skjer med avtalen de har med HGB om de ikke rykker opp?

Avtalen med HGB går over flere år.

InnleggSkrevet: 04. Februar 2017 12:15
askjetne skrev:Avtalen med HGB går over flere år.

Med samme økonomiske ramme uavhengig av opprykk/ikke opprykk?

InnleggSkrevet: 05. Februar 2017 20:32
Dagens bamsekamp er etter min mening en trist opplevelse.
Furuset stiller med 2 rekker. Nidaros med 4 rekker som sklir på ei skøyte gjennom hele kampen.
Hva med å by litt på seg selv når det møter opp over 1000 tilskuere? Den eneste som får godkjent er Partanen.
Tror neppe at det er særlig mange av de som kom i dag som kommer tilbake.
Rett og slett veldig langt unna Get nivå!

InnleggSkrevet: 05. Februar 2017 23:48
Ingen stor kamp i dag, enig i det. Man vinner 10-1 i går og da er det ikke unaturlig at man tar litt lett på det dagen etter.

Umulig å si hvor dette laget står mot Kongsvinger i en kvalik. Man må jo bare misunne Kongsvinger den matchingen de får mot topplagene i GET. Ikke gjør de seg helt bort heller (i hvert fall ikke etter trenerbyttet).

Kvalik blir noe helt annet, Kongsvinger må styre kamper (de har jo vært i egen sone i to år). For Nidaros blir det motsatt.

Med 100 % innsats, disiplin, topp målvaktsspill og skadefri tropp har vi absolutt muligheter. Men da må bunn-nivået opp og nøkkelspillerne levere. Det hadde vært fryktelig morsomt med opprykk, men jeg tør ikke håpe på for mye.

InnleggSkrevet: 06. Februar 2017 00:32
Jeg synes det er trist at dette ble en så kjedelig kamp. De kunne "kjørt over" Furuset om de hadde gitt mer av seg selv. Kampen var omtrent fri for taklinger og jeg er usikker på om det var nødvendig å dusje etter kampen :-)

Håper selvfølgelig at det blir Get, men jeg synes ikke det ser ut som at dette laget er godt nok til å slå Kongsvinger. Men jeg håper jeg tar veldig feil.

InnleggSkrevet: 06. Februar 2017 01:39
Uansett gøy for norsk hockey og se godt 4 sifret tilskuertall i 1. divisjon.
Over 1.100 sier noe om Trondheim og potensialet.
Så får vi se om dere er sportslige klare alt i år, eller om det må gå et år eller to til.
Uansett bra for interessen.

InnleggSkrevet: 24. Mars 2017 10:13
Håper skuffelsen etter tapet i går slipper på et tidspunkt. For dette var triste greier.
Jeg var kanskje litt for sikker på at dette ville gå etter at vi feide Kongsvinger av isen på bortebane. Synd at det ble Comet som ble vår bane i denne kvaliken, også synd at MS (som slo Vinger 7-1 sist de møttes) hadde tatt sommerferie.

Hva tror dere om veien videre? 1 divisjon må være en krevende liga for spillerne på Nidaros. Lange bussturer annenhver helg med kamper lørdag og søndag. Har man familie må jo det kreve noen runder med kone og barn før man får grønt lys.

Fortsetter Stokvik? Erbe? Noteng? Mange sier vi har godt av et år til i 1 divisjon, ser ikke helt hva f. eks Stokvik har å bevise i 1 divisjon.

InnleggSkrevet: 24. Mars 2017 19:53
askjetne skrev:Håper skuffelsen etter tapet i går slipper på et tidspunkt. For dette var triste greier.
Jeg var kanskje litt for sikker på at dette ville gå etter at vi feide Kongsvinger av isen på bortebane. Synd at det ble Comet som ble vår bane i denne kvaliken, også synd at MS (som slo Vinger 7-1 sist de møttes) hadde tatt sommerferie.

Hva tror dere om veien videre? 1 divisjon må være en krevende liga for spillerne på Nidaros. Lange bussturer annenhver helg med kamper lørdag og søndag. Har man familie må jo det kreve noen runder med kone og barn før man får grønt lys.

Fortsetter Stokvik? Erbe? Noteng? Mange sier vi har godt av et år til i 1 divisjon, ser ikke helt hva f. eks Stokvik har å bevise i 1 divisjon.

Håper det, de hadde jo som utgangspunkt å bruke noen år på å rykke opp til GET fra 1. div - håper de venter til talentene i kretsen har begynt å blomstre.

Hvordan blir det egentlig hvis Lørenskog går konkurs/velger å gå ned i divisjonene? Kan Nidaros få plassen deres da? Er ikke måten man har lyst til å rykke opp, men jeg mener at de viste at de var gode nok for GET i kvalliken.

InnleggSkrevet: 24. Mars 2017 21:08
askjetne skrev:Håper skuffelsen etter tapet i går slipper på et tidspunkt. For dette var triste greier.

Jeg tror ikke at Inge Stokvik har noe å bevise i 1 div., men jeg tror organisasjonen Nidaros har en del å bevise ennå. En to år gammel klubb har nok en del feilskjær å gjøre før de er klare for Get-liga

InnleggSkrevet: 24. Mars 2017 21:21
Stokvik hadde vel strengt talt ikke noe å bevise i 1 divisjon i år heller, så jeg tror ikke det er motivasjonen.

InnleggSkrevet: 24. Mars 2017 21:29
Stokvik skrev på FB igår etter tapet at han ikke spiller neste sesong.

InnleggSkrevet: 27. Mars 2017 23:21

Lykke til!
Skjønner skuffelsen, men som jeg kommenterte under kvalifiseringstråden, så var man dessverre ikke klare, når man har matchpuck og sitter med skjebnen i egne hender og dessverre taper i Halden. Kanskje det er riktig mhp å bygge organisasjon/økonomisk fundament i et år til. Samt at unge lokale talenter både i Trondheim og de som er hos andre klubber får et år til. Når det er sagt er det ingen automatikk i at de flyter like greit året etter, bare spør Bergen. Selv om jeg tror Nidaros både har større interesse bak seg og bedre lokal spillertilgang.

Det finnes vel spillere fra Trøndelag født fra 95 til 99 i flere av Get ligaens staller og skolesystemer, som nå eller på sikt kan være interessante. Imponert over tilskuertallene, håper de vokser videre neste år. Lykke til.

InnleggSkrevet: 28. Mars 2017 08:56
At MS hadde tatt sommerferie er egentlig bare en dårlig unnskyldning. MS hadde gjort jobben de skulle, og Nidaros hadde alt i egne hender. Så Nidaros kan kun skylde seg selv.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Mars 2017 13:52
Kjellvis skrev:At MS hadde tatt sommerferie er egentlig bare en dårlig unnskyldning. MS hadde gjort jobben de skulle, og Nidaros hadde alt i egne hender. Så Nidaros kan kun skylde seg selv.

Var det noen som så MS-kampen? Fikk høre av en bekjent at den var relativt spennende.
®

InnleggSkrevet: 19. April 2017 11:55
Ikke rykende fersk denne, men klubben evaluerer sesongen her:
http://nidaroshockey.no/?p=2008

Det nevnes blant annet at man vil jobbe for å få hjem flere trøndere og at klubben kontaktes av spillere som gjerne vil spille for Nidaros.
Nå ser det ut til at Lørenskog har kontroll på økonomien og at de vil stille et godt lag også neste år. Med andre ord ingen "gratisplass" for Nidaros.

Mer spent på hva som skjer i Kongsvinger, men det er vel ikke noe nå som tyder på at de ikke stiller lag neste år.

Dermed blir det en ny sesong i 1 divisjon for Nidaros. Meget spent på hvilket lag man kan stille og hvilke av "gamlegutta" som finner motivasjon for en ny sesong i nest beste divisjon.

Noen rykter?

InnleggSkrevet: 20. April 2017 23:22
Ikke rykter, men jeg kan liste opp noen aktuelle (?) trøndere som i følge eliteprospects er kontraktsløse etter sesongen:

Mathias Saksvik Baar
Dag Morten Wehn
Emil Holst Volden
Steffen Ratejczak
3 stk. Spets, men det er vel ingen av dem som spiller aktivt lenger.

Ellers burde man lokke til seg spillere som skal studere i Trondheim og holder nivået, bruk NTNU for det det er verdt. Linge og Bertelsen har vært (er?) i denne kategorien.

Jeg ønsker også bedre offensive backer neste sesong, i årets lag var bidragene offensivt nærmest fraværende med unntak av Wiig. Gjerne en ung svenske fra nivå 3 i Sverige, et gjensyn med Jesper Eriksen i Leangen hadde ikke vært meg i mot.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 00:05
spade skrev:Ikke rykter, men jeg kan liste opp noen aktuelle (?) trøndere som i følge eliteprospects er kontraktsløse etter sesongen:

Mathias Saksvik Baar
Dag Morten Wehn
Emil Holst Volden
Steffen Ratejczak

Ratjeczak fortsetter i MS http://www.mshockey.no/artikkel/3056/Steffen-Ratejczak

InnleggSkrevet: 21. April 2017 09:34
Hadde vært glimrende om man fikk hjem Wehn, men jeg tør ikke håpe på det.
Eriksen hadde man nok fått lokket hit om vi rykket opp, men for å spille 1 div?
Ser også at at Erik Rosen er kontraktsløs, noen som husker han?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3685

InnleggSkrevet: 21. April 2017 11:48
Sorum skrev:
spade skrev:Ikke rykter, men jeg kan liste opp noen aktuelle (?) trøndere som i følge eliteprospects er kontraktsløse etter sesongen:

Mathias Saksvik Baar
Dag Morten Wehn
Emil Holst Volden
Steffen Ratejczak

Ratjeczak fortsetter i MS http://www.mshockey.no/artikkel/3056/Steffen-Ratejczak

Har dere ikke i tillegg flere lovende unggutter i skolesystemet/ungdomslag i Stavanger og Lillehammer?
Tror det ble nevnt tidligere at dere har noen utplasserte Trøndere hos disse.
Ble det sagt at U20 kapteinen til Stavanger er trønder som også har fått et par kamper hos Oilers. Falk Larsen like så, men de går vel for seniorkontrakter der de er, og samme gjelder vel Dahl i Lillehammer?
Men uansett vil vel noen av disse utplasserte ungguttene være interessante for Nidaros, spesielt hvis de er ferdige med skoleløpet sitt.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 19:59
Sorum skrev:Ratjeczak fortsetter i MS http://www.mshockey.no/artikkel/3056/Steffen-Ratejczak

Da er det bare å glemme han neste sesong, synd.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 20:03
askjetne skrev:Hadde vært glimrende om man fikk hjem Wehn, men jeg tør ikke håpe på det.
Eriksen hadde man nok fått lokket hit om vi rykket opp, men for å spille 1 div?
Ser også at at Erik Rosen er kontraktsløs, noen som husker han?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3685

Wehn scoret over 20 mål i årets GET så det er nok best å ikke ha forhåpninger ja.

Vedrørende Eriksen har jeg ikke peiling. Han har jo blitt eldre, og fått prøve seg i Allsvenskan, men er tilbake på nivå 3 i Sverige.

Rosen og hans open ice hits på egen blå er det umulig å ikke huske! Det er bare å ønske velkommen dersom det er mulig.

Arell er for øvrig klar for et nytt år i SHL, han var vår beste back første sesongen for Rosenborg i GET.

InnleggSkrevet: 21. April 2017 20:05
Freezing skrev:Har dere ikke i tillegg flere lovende unggutter i skolesystemet/ungdomslag i Stavanger og Lillehammer?
Tror det ble nevnt tidligere at dere har noen utplasserte Trøndere hos disse.
Ble det sagt at U20 kapteinen til Stavanger er trønder som også har fått et par kamper hos Oilers. Falk Larsen like så, men de går vel for seniorkontrakter der de er, og samme gjelder vel Dahl i Lillehammer?
Men uansett vil vel noen av disse utplasserte ungguttene være interessante for Nidaros, spesielt hvis de er ferdige med skoleløpet sitt.

Alle spillere i denne kategorien er nok interessante. Dahl har så vidt jeg vet kontrakt med Lillehammer også neste sesong.

InnleggSkrevet: 24. April 2017 10:00
Har yngstemann Spets lagt opp også?
If you aint first, you're last

InnleggSkrevet: 24. April 2017 15:15
ronnyen skrev:Har yngstemann Spets lagt opp også?

Tror han spiller i 4. divisjon for Jar 2.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] og 8 gjester