Nidaros Hockey

InnleggSkrevet: 06. August 2015 18:11
På tide å starte opp en ny tråd med et nytt lag. Gleder meg til storkamp i helgen, selv om dette blir enveiskjøring :) Laget er nå klart. http://nidaroshockey.no/spillerstall. Ser spennende ut det her, eneste jeg lurer på er hvorfor ikke 2div. beste målvakt ikke er med(Cato Olden). Frykter at Sebastian sliter like mye med presset som i fjor. Ellers ser dette meget bra ut. Lukter opprykk av dette, men det gjorde det også i fjor..
Oldies

InnleggSkrevet: 10. August 2015 14:22
Jeg var på møtet i klubben tidligere i vår/sommer. Hovedtrener Mortis er klar på at de skal trene langt bedre i år enn hva tilfellet var hos Astor sist sesong, det var også snakk om noen treningskamper mot bedre motstand som en oppkjøring til kvaliken.
Tror dette laget vinner 2 divisjon "greit", men som du sier kommer den store testen i kvaliken.

Noen som vet når terminlisten til 2 div foreligger?

InnleggSkrevet: 19. November 2015 22:20
Ka synes folket om Nidaros sine drakta?

Æ synes dem e helt forjævli, det må vær nå av det hæsligste æ nånn gang har sjett!

InnleggSkrevet: 10. Januar 2016 17:26
Noen som vet hva som har skjedd på Gjøvik i helga? 2 tap mot Gjøvik.. Ser at målvakten som står i dag for Astor har 60 i redningsprosent.. Fryktet denne helga litt, ser svakt ut når de møter motstand. Har hørt rykter om forsterkninger mot kvaliken, håper det blir en målvakt og en løper som er selvsikker og bøtter inn poeng.
Oldies

InnleggSkrevet: 16. Januar 2016 16:24
Oldies skrev:Noen som vet hva som har skjedd på Gjøvik i helga? 2 tap mot Gjøvik.. Ser at målvakten som står i dag for Astor har 60 i redningsprosent.. Fryktet denne helga litt, ser svakt ut når de møter motstand. Har hørt rykter om forsterkninger mot kvaliken, håper det blir en målvakt og en løper som er selvsikker og bøtter inn poeng.

Jeg så lørdagskampen, var ganske jevnt og ett lite ran at Gjøvik vant den. Men det manglet litt guts og tenning i Nidaros syns jeg. De som så søndagskampen beskrev den som "om Nidaros hadde vært på fylla på lørdagen".

Er litt mye oldboystendenser i Nidaros kanskje og litt lite vilje og visjoner blandt spillergruppa. Stokvik er vel den mest drevne fremover og hans tid i toppen er lengst forbi. En som imponerte med var en ved navn Johansen, utrolig bra fart på jerna.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 16. Januar 2016 18:44
Hvor seint kan man hente inn nye spillere?

Greit å få spilt litt med laget før kvalikk kanskje.

InnleggSkrevet: 16. Januar 2016 22:39
njd90 skrev:Hvor seint kan man hente inn nye spillere?

31. januar.

InnleggSkrevet: 17. Januar 2016 11:22
StorhamarGameworn skrev:Jeg så lørdagskampen, var ganske jevnt og ett lite ran at Gjøvik vant den. Men det manglet litt guts og tenning i Nidaros syns jeg. De som så søndagskampen beskrev den som "om Nidaros hadde vært på fylla på lørdagen".

Er litt mye oldboystendenser i Nidaros kanskje og litt lite vilje og visjoner blandt spillergruppa. Stokvik er vel den mest drevne fremover og hans tid i toppen er lengst forbi. En som imponerte med var en ved navn Johansen, utrolig bra fart på jerna.

Litt bekymringsverdig at et lag som stiller med 3 utespillere over 30 år viser oldboystendenser. Men det er på dette området jeg synes det er størst forbedring fra fjorårets Astor, det jobbes bedre og man virker mer interessert i å spille hockey og ikke bare drive med fancy finspill.

Jeg regner med at du sikter til Erlend Berg Johnsen og han er uten tvil den som imponerer meg mest i år med tanke på spillerne med historikk i GET-ligaen. Ellers er det litt surrealistisk at det er bare 4 år siden Stokvik leverte sin beste sesong poeng- og spillemessig i andrerekka for RIHK.

I kvalikken må man klare å slå Gjøvik og Nes. Frykter at Furuset blir en tøffere oppgave. Uansett føler jeg meg langt i fra sikker på at det blir opprykk i år uten forsterkninger. Behovet for en bedre keeper er absolutt til stede. Jeg kunne også godt tenkt meg en back (Madsø) samt en forward som kan gå inn i førsterekka. Linge var i går flyttet opp fra andre til førsterekka og det medførte at andrerekka gikk poengløse av isen i en kamp hvor man scorer 23 mål.

InnleggSkrevet: 17. Januar 2016 11:23
Sorum skrev:

31. januar.

Gjelder dette også klubbløse spillere?

InnleggSkrevet: 18. Januar 2016 00:48
Ett par finna og en keeper så e vi der!

Draktan får vi ta seiner...

InnleggSkrevet: 18. Januar 2016 19:12
spade skrev:
Sorum skrev:

31. januar.

Gjelder dette også klubbløse spillere?

Hvis en spiller ikke har vært aktiv siste tre sesonger kan han melde seg inn i ny klubb uten å melde fra til gammel klubb. Men om han kan sette i gang å spille kamper etter 1. februar helt uten videre er jeg usikker på, men det kan kretsen i Sør-Trøndelag svare på. Hvis han har vært aktiv i annen klubb siste tre sesonger følges vanlig prosedyre og alt må være i orden pr. 31. jan,

InnleggSkrevet: 18. Januar 2016 20:42
Når en ser kvaliteten på lagene på den nedre delen av 1. div. tabellen og hvilken kvalitet de har på keeper siden tror jeg Nidaros har liten sjanse på å rykke opp uten at de gjør noe med sin egen keeper situasjon.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2016 22:06
5 dager til det er for sent å hente nye spillere?!

Hva tror dere, ryktes det om noe nytt og fint?

InnleggSkrevet: 30. Januar 2016 14:55
njd90 skrev:5 dager til det er for sent å hente nye spillere?!

Hva tror dere, ryktes det om noe nytt og fint?

Mengshoel med comeback i dag. Da mangler vi en keeper.

Noen med status på Runar Gaustad Larssen? Han gjorde det temmelig brukbart i fjor og kunne styrket laget fremover på banen.

InnleggSkrevet: 02. Februar 2016 20:46
http://www.adressa.no/100Sport/ishockey ... 683616.snd
Da er vel håpet for opprykk litt større??

InnleggSkrevet: 02. Februar 2016 21:33
Juraj Kucirko:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=95295

Hynek Kudela:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=160285
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Februar 2016 23:03
robot08 skrev:http://www.adressa.no/100Sport/ishockey/article683616.snd

For en gangs skyld klapper jeg for viljen til å hente inn og bla opp for to importspillere. Dette er viktig for trønderhockeyen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. Februar 2016 19:25
DonCherry skrev:
robot08 skrev:http://www.adressa.no/100Sport/ishockey/article683616.snd

For en gangs skyld klapper jeg for viljen til å hente inn og bla opp for to importspillere. Dette er viktig for trønderhockeyen.

Laget tapte for Prinsdal i dag. Då spørs det om forsterkninga er nok til opprykk. Båe dei nye spelarane var med til Oslo og spela kampane (Nidaros vann den fyrste). Komande kamp mot Gjøvik vil fortelja mykje.

InnleggSkrevet: 14. Februar 2016 21:16
Da er 2 kamper mot Gjøvik over. Fikk viljen min med en ny målvakt, men kan ikke si jeg er imponert over han. Laget fremstår på papiret som utrolig sterkt i 2 div, men jeg vet ikke helt hva jeg tror om årets lag i Trøndelag. Så kampen i går, men måtte dra etter 1 periode i dag. Trodde seriøst de skulle tape i dag, men ser det gikk rett vei allikevel. Jeg frykter et nytt år i 2 divisjon. Nes er overkommelig i kvaliken, Furuset kan de bare glemme. Gjøvik kan overraske Nidaros i kvaliken på hjemmebane. Jeg håper jeg tar feil.. Men jeg må si at laget virker ikke noe bedre enn i fjor som mange påstår, dette syntes ikke i helga. I fjor virket de tryggere bakover med Olden i målet. Backene er på papiret bedre i år, men synes Mengs skaper noe usikkerhet. Eldste Bergren gjør også en del rare valg. Fremover er det veldig bra, men det gjøres for vanskelig foran mål. Tydelig at gutta er bedre trent i år, men setter spørsmålstegn ved coachingen. Hører rykter om at laget er mere useriøse på borteturer i år også. Noe tapet for Prinsdalen sikkert forklarer. Jeg håper på positivt resultat i Gjøvik, frykter konsekvensen hvis de ikke klarer det i år. Krysser fingrene for at de bruker tiden godt frem til sluttspillet. Grattis med seriemesterskapet!
Oldies

InnleggSkrevet: 14. Februar 2016 21:50
Oldies skrev:Da er 2 kamper mot Gjøvik over. Fikk viljen min med en ny målvakt, men kan ikke si jeg er imponert over han. Laget fremstår på papiret som utrolig sterkt i 2 div, men jeg vet ikke helt hva jeg tror om årets lag i Trøndelag. Så kampen i går, men måtte dra etter 1 periode i dag. Trodde seriøst de skulle tape i dag, men ser det gikk rett vei allikevel. Jeg frykter et nytt år i 2 divisjon. Nes er overkommelig i kvaliken, Furuset kan de bare glemme. Gjøvik kan overraske Nidaros i kvaliken på hjemmebane. Jeg håper jeg tar feil.. Men jeg må si at laget virker ikke noe bedre enn i fjor som mange påstår, dette syntes ikke i helga. I fjor virket de tryggere bakover med Olden i målet. Backene er på papiret bedre i år, men synes Mengs skaper noe usikkerhet. Eldste Bergren gjør også en del rare valg. Fremover er det veldig bra, men det gjøres for vanskelig foran mål. Tydelig at gutta er bedre trent i år, men setter spørsmålstegn ved coachingen. Hører rykter om at laget er mere useriøse på borteturer i år også. Noe tapet for Prinsdalen sikkert forklarer. Jeg håper på positivt resultat i Gjøvik, frykter konsekvensen hvis de ikke klarer det i år. Krysser fingrene for at de bruker tiden godt frem til sluttspillet. Grattis med seriemesterskapet!

Må si meg usikker på målvakten, men målene fra Gjøvik kom hovedsakelig når de straffet oss på kontringer hvor backene våre gjorde mye rart. Ellers er vel Berggren 8. back hvis alle er skadefrie noe jeg virkelig håper når det drar seg til med kvalikk. Unger Nilsen er visstnok ute for sesongen og det er et stort tap for laget.

Ellers synes jeg årets lag er bedre enn fjorårets. Synes også Gjøvik virker mye sterkere og mer seriøse i år og årets Prinsdalen er heller ikke noe dårlig lag med mange spillere som har erfaring fra øverste nivå. Så jeg tror nok at konkurransen i toppen av 2. divisjon er hardere i år og med tanke på hvor nærme vi var i fjor velger jeg for en gangs skyld å være positiv foran årets kvalikk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Februar 2016 22:16
Gratulerer med seriemeisterskapet!

Men Nidaros, kva no? Laget har spela ferdig, og det blir innpå ein månad utan ordinære kampar. Kvaliken skjer jo fyrst godt ut i mars. Dette kan naturlegvis vendast til noko bra, noko Camp Roy-liknande. Men laget er jo heilt avhengig av å få spela treningskampar. Det er vanlegvis ubroblematisk i Sverige, men i februar månad når alle lag er opptekne av serie?

Eit merkeleg opplegg for 2. div. er det. Gjøvik spelar sin siste kamp 3. mars.

Er det nokon som kjenner til planane framover?

InnleggSkrevet: 14. Februar 2016 23:30
Tro kan flytte fjell!
http://www.adressa.no/100Sport/ishockey ... 0.facebook

InnleggSkrevet: 15. Februar 2016 00:16
Fjella skrev:Gratulerer med seriemeisterskapet!

Men Nidaros, kva no? Laget har spela ferdig, og det blir innpå ein månad utan ordinære kampar. Kvaliken skjer jo fyrst godt ut i mars. Dette kan naturlegvis vendast til noko bra, noko Camp Roy-liknande. Men laget er jo heilt avhengig av å få spela treningskampar. Det er vanlegvis ubroblematisk i Sverige, men i februar månad når alle lag er opptekne av serie?

Eit merkeleg opplegg for 2. div. er det. Gjøvik spelar sin siste kamp 3. mars.

Er det nokon som kjenner til planane framover?

Problemet for 2. div er nok antall lag. Hvis jeg husker rett trakk Skedsmo seg like før seriestart. Alle skulle ha 28 kamper, nå ble det bare 24 kamper. Tenker at Nidaros ordner et par treningskamper i Østersundstraktene så tett oppunder kvalikkhelgen som mulig.

InnleggSkrevet: 15. Februar 2016 15:30
Hva er begrunnelsen for at Gjøvik fikk kvalik? Før de er klar for kvalik :D

Jeg så kun søndagskampen denne helgen, varierende kvalitet men vi vinner mot det nest beste laget i 2 div. Vinner skuddstatistikken stort, men utellingen foran mål er som nevnt over for dårlig.
Den store utfordringen er jo nivået i 2 divisjon, det er svært få kamper som byr på real motstand. Hjemme mot Haugesund var jo en "vits", de skulle være det tredje beste laget i div.

Veldig rart om ikke man skal kunne hamle opp med Nes, Furuset er jeg usikker på. Noen som kan si noe om dem?

InnleggSkrevet: 15. Februar 2016 15:55
askjetne skrev:Hva er begrunnelsen for at Gjøvik fikk kvalik? Før de er klar for kvalik :D

Jeg så kun søndagskampen denne helgen, varierende kvalitet men vi vinner mot det nest beste laget i 2 div. Vinner skuddstatistikken stort, men utellingen foran mål er som nevnt over for dårlig.
Den store utfordringen er jo nivået i 2 divisjon, det er svært få kamper som byr på real motstand. Hjemme mot Haugesund var jo en "vits", de skulle være det tredje beste laget i div.

Veldig rart om ikke man skal kunne hamle opp med Nes, Furuset er jeg usikker på. Noen som kan si noe om dem?

Prinsdalen har vel en policy om at det ikke er aktuelt for dem å rykke opp.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 14 gjester