Nidaros Hockey

InnleggSkrevet: 03. September 2018 11:21
Jeg kom meg ikke på kamp i helgen, men ser det ble seier mot svenskene.
Noen som vet om Wehn og Volden blir med?

InnleggSkrevet: 04. September 2018 16:07
askjetne skrev:Jeg kom meg ikke på kamp i helgen, men ser det ble seier mot svenskene.
Noen som vet om Wehn og Volden blir med?

Så heller ikke kampen så jeg vet ikke.

Men den tidligere nevnte svensken er klar i følge hjemmesidene. Marginalt bedre målsnitt enn Joakim Hofstad i WSHL hvor begge har spilt i 20 årsalderen med to års mellomrom. Så hvis han leverer slik som beskrevet på hjemmesiden blir jeg positivt overasket.

InnleggSkrevet: 10. September 2018 19:10
Dag-Morten Wehn signert. Viktig.
If you aint first, you're last

InnleggSkrevet: 20. September 2018 09:23
Intervju med Dubkov i dagens adressa. Han prøver å ta ned forventingene. Han forteller at laget er godt trent, men at troppen er tynn (18 spillere).
Thomas Wiig er langtidsskadd og Theodorson har reist hjem. Volden, Stokvik, Erbe og Baar har takket nei til spill.

InnleggSkrevet: 30. September 2018 19:34
Morsomt med hockey igjen, så min første kamp for året i dag.
Da Nidaros gikk opp til 4-1 så det veldig bra ut, så kom "kollapsen".
Toppnivået er bra, bunn-nivået er alt for svakt.

Jeg vet ikke mye om kvaliteten på dette Gruner laget, men jeg tror Nidaros skal glemme kvalik og "ta en kamp av gangen" en stund til.

Skulle ønsket meg mer rutine i dette laget.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 11:30
askjetne skrev:Morsomt med hockey igjen, så min første kamp for året i dag.

Jeg vet ikke mye om kvaliteten på dette Gruner laget, men jeg tror Nidaros skal glemme kvalik og "ta en kamp av gangen" en stund til.

Med Wiig skadet er det vel bare Wehn som har rundet 30 i laget og snittalderen på backer er så vidt over 20 år. Kvalik kan vi bare glemme og vi ble tidvis rundtspilt av Comet forrige helg som mest trolig ender topp 2 sammen med Narvik.

Gruner tipper jeg midt på tabellen og er et lag som kan slå alle på en god dag. Stilte ikke med alle mann i helgen tror jeg.

Stallen til Nidaros er for tynn og mangler i hvert fall en god back og et par forwards til topp 2 rekkesammensetninger. Men vi får se lyst på det, yngre lokale får utviklet seg samtidig som vi forhåpentligvis bygger et økonomisk grunnlag for høyere satsing senere.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 12:32
Bare så det er sagt: Jeg har full respekt for at potensielle spillere vil prioritere annerledes, med full jobb og familie er det ikke enkelt med to kamper hver helg og bussturer til Østlandet. Jeg forstår også at klubben vil at man er med 100 % eller ingenting, alt annet blir feil for de som satser alt på hver trening.

Når det er sagt er det trist at ikke f. eks Noteng og Volden er med, de er både lokale og meget habile backer på dette nivået. Stokvik kunne også lett vært tungen på vektskåla i gårdagens kamp.

Samtidig har du rett i at man må tenke langsiktig. Håper bare at man får forsterket laget med noen seniorspillere. Vet du hvor lenge Wiig er ute?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 18:07
spade skrev:
askjetne skrev:Morsomt med hockey igjen, så min første kamp for året i dag.

Med Wiig skadet er det vel bare Wehn som har rundet 30 i laget og snittalderen på backer er så vidt over 20 år. Kvalik kan vi bare glemme og vi ble tidvis rundtspilt av Comet forrige helg som mest trolig ender topp 2 sammen med Narvik.

Gruner tipper jeg midt på tabellen og er et lag som kan slå alle på en god dag. Stilte ikke med alle mann i helgen tror jeg.

Stallen til Nidaros er for tynn og mangler i hvert fall en god back og et par forwards til topp 2 rekkesammensetninger. Men vi får se lyst på det, yngre lokale får utviklet seg samtidig som vi forhåpentligvis bygger et økonomisk grunnlag for høyere satsing senere.

Dette er en del av den triste statusen for norsk ishockey. I en ideell verden burde det være økonomi rundt vårt nivå 2 for mer halvprofesjonelle lag som også gir rom noen bærebjelker med erfaring, også for klubber med utkantadresser slik som Nidaros. Dette bør være et av flere mål for forbundet når de nå etter hvert oppdager at det er nødvendig å foreta en del grep.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 20:47
askjetne skrev:Bare så det er sagt: Jeg har full respekt for at potensielle spillere vil prioritere annerledes, med full jobb og familie er det ikke enkelt med to kamper hver helg og bussturer til Østlandet. Jeg forstår også at klubben vil at man er med 100 % eller ingenting, alt annet blir feil for de som satser alt på hver trening.

Når det er sagt er det trist at ikke f. eks Noteng og Volden er med, de er både lokale og meget habile backer på dette nivået. Stokvik kunne også lett vært tungen på vektskåla i gårdagens kamp.

Samtidig har du rett i at man må tenke langsiktig. Håper bare at man får forsterket laget med noen seniorspillere. Vet du hvor lenge Wiig er ute?

Ja, det er høye krav som stilles uten noen form for kompensasjon. Sender deg en PM.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2018 02:32
Noe positivt skjer i Trønder hockeyen
Sikker bak betalings mur på https://www.aftenposten.no/100Sport/vin ... 2429b.html

Her er ett utdrag:

– Vi er ikke ferdige med jobben. Avtalene er landet og signert, men det er nå jobben begynner. Selv om ting ser bra ut, er det avgjørende det som skjer nå fremover. Vi kan ikke slappe av, da bommer vi, sier nestleder Alexander Hotic Kvernstad i Nidaros hockeys styre.

Før sesongstart fortalte Kvernstad sammen med styreleder Lars Kleveland om en alvorlig økonomisk situasjon for byens toppklubb i ishockey. Da hadde det nye styret i flere måneder vurdert om det i det hele tatt var grunnlag for videre drift.

Lest denne? Nidaros legger vekk alt snakk om Eliteserien
Foran skjema
Som ansvarlig for markedsarbeidet i klubben ønsket Kvernstad 30 sponsorer som hver skulle bidra med 20.000–50.000 kroner. Så langt har Nidaros hockey landet 55 slike sponsorer – altså nær en dobling av målsettingen.

– Det er noen faste gamle travere som lojalt er med videre, men det er også mange nye sponsorer som ikke har vært med før. Vi er i ferd med å få på plass et spennende nettverk rundt klubben, sier Kvernstad.

Nå har den positive responsen fra sponsorene ført til tro og optimisme i klubben.

– Vi har kommet en bra bit, og er foran skjema. Dette gir oss litt arbeidsrom. Men folk glemmer fort, og når ting går bra er det lett å slippe skuldrene ned. Det må vi unngå, sier han.

Vil løfte kamparrangementet
Ambisjonene om opprykk til eliteserien er lagt vekk foran årets skjebnesesong, og trener Ilya Dubkov spådde en tøff start for Nidaros. Slik har det også blitt. 2 poeng på de fire første kampene er fasit så langt. Enklere blir det ikke denne helgen, da Nidaros skal spille dobbeltoppgjør borte mot fjorårets eliteserielag Kongsvinger. I mellomtiden jobber Kvernstad og resten av organisasjonen videre med å løfte klubbens inntekter.

InnleggSkrevet: 22. November 2018 17:15
Jeg hørte at to rutinerte spillere som var med sist sesong har trent med laget den siste tiden (tanken var vel at de skulle bidra på trening for å få opp kvaliteten der).
Noen som vet noe de kan være aktuelle for spill denne sesongen? Stallen trenger sårt mer bredde.

InnleggSkrevet: 22. November 2018 18:08
askjetne skrev:Jeg hørte at to rutinerte spillere som var med sist sesong har trent med laget den siste tiden (tanken var vel at de skulle bidra på trening for å få opp kvaliteten der).
Noen som vet noe de kan være aktuelle for spill denne sesongen? Stallen trenger sårt mer bredde.

Skudd i blinde: Mandal spilte med draktnr. 8 tidligere i sesongen, men hadde 66 nå i helgen.

InnleggSkrevet: 22. November 2018 19:36
Sendte deg en PM for en tid tilbake spade :)

InnleggSkrevet: 22. November 2018 21:28
askjetne skrev:Sendte deg en PM for en tid tilbake spade :)

Da får vi bare vente i spenning da :D

InnleggSkrevet: 25. November 2018 23:04
Ser Alex Dokutovics har havnet i Nidaros. Hvordan har han gjort det sålangt?

InnleggSkrevet: 26. November 2018 01:44
Shadwell skrev:Ser Alex Dokutovics har havnet i Nidaros. Hvordan har han gjort det sålangt?

1 assist og -8 på 6 kamper og har ikke imponert meg enda. Spiller ving i andrerekka, men er den som blir hvilt når tiendeforward får noen bytt. Må heve seg om han skal ha håp om å spille når (hvis) Nidaros blir skadefrie.

InnleggSkrevet: 27. November 2018 22:53
spade skrev:
Shadwell skrev:Ser Alex Dokutovics har havnet i Nidaros. Hvordan har han gjort det sålangt?

1 assist og -8 på 6 kamper og har ikke imponert meg enda. Spiller ving i andrerekka, men er den som blir hvilt når tiendeforward får noen bytt. Må heve seg om han skal ha håp om å spille når (hvis) Nidaros blir skadefrie.

Ok -Takk for svar :) Vi hadde han her i Haugesund forrige sesong.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Puck og 30 gjester