TV 2 med ny seksårsavtale (fra 2018), se side 4 i tråden

InnleggSkrevet: 06. August 2018 19:10
slasher skrev:Jeg synes TV2 fortjener å få fortsette med satsingen. De var tross alt den kanalen som ordnet Norsk hockey på TV og nett da ingen andre ville ta i denne idretten med ildtang. Jeg mener ikke med det at hockey-Norge skal stå med lua i hånda og gi bort produktet sitt, men en viss annerkjennelse av den innsatsen og lojaliteten som TV2 faktisk har levert er på sin plass. Deres produkt har gradvis blitt bedre år for år, og jeg trives godt med det jeg får servert for 139,-/mnd. Men jeg håper den nye avtalen binder TV2 til videre oppgradering, og gjerne et bable-program ala Hockey-extra, men kanskje utenom kampdag. Et program i uka med litt høydepunkter, debatt, synsing og intervjuer. Lov å håpe :-)

Enig med deg, men ja gamle dager bør ikke ha noe å si om noen kommer med et vesentlig bedre tilbud. Dette er business.
En faktor jeg håper de også tenker på er antallet personer som allerede betaler for Sumo (for andre ting enn ishockey). I tillegg til lesere av tv2.no (publisitet for idretten).

Så jeg forventer at det er et vesentlig bedre tilbud i form av både rene penger og tv-program om eks. Eurosport tar over, da både mediedekning og "streaming" pakken nok blir dårligere med tanke på antall lesere/tittere.

Så kan vi alle håpe at Norsk tippings monopol snart faller. Det tror jeg idretter som Ishockey vil være tjent med.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. August 2018 20:29
Nesrene skrev:
Når det er sagt, jeg kan ikke se for meg at man skal offentliggjøre noe annet enn en forlengelse av avtalen med TV2 i en TV2 direktesending. Det, og så forsnakka en TV2-ansatt seg på Twitter for et par uker siden.

Ble det annonsert noe i dag?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. August 2018 22:40
Drebin skrev:Ble det annonsert noe i dag?

Ingen aning. Har ikke funnet noe på twitter eller TV2s sider heller.

InnleggSkrevet: 11. August 2018 23:50
Sumo blir fremdeles solgt med Ishockey som en av hoved fordelene. Kan jo håpe på ny avtale?

InnleggSkrevet: 12. August 2018 02:05
Nesrene skrev:
Drebin skrev:Ble det annonsert noe i dag?

Ingen aning. Har ikke funnet noe på twitter eller TV2s sider heller.

Gikk jo rykter om at det skulle kunngjøres i dag. Men hvis det er andre enn TV 2 helt eller delvis inne i bildet så ønsker de å presentere det selv og ikke under en TV 2 sending?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. August 2018 10:03
Klysetrynet skrev:Sumo blir fremdeles solgt med Ishockey som en av hoved fordelene. Kan jo håpe på ny avtale?

Sumo lever i en konstant psykose av fornektelse. Det er 3 måneder siden jeg sa opp abonnementet, og e-postene de sender meg tyder på at de tror jeg er kunde enda.

InnleggSkrevet: 22. August 2018 17:17
Gladnyhet skriver dem:
https://www.tv2.no/sport/10034770/
If you aint first, you're last

InnleggSkrevet: 22. August 2018 18:10
Hvordan tolker vi denne ordlyden? - Avtalen sikrer supporterne mulighet til å følge sitt lag i alle kamper via sendinger med stadig bedre kvalitet. I tillegg til stort volum på TV 2 Sumo, vil de utvalgte, ukentlige tv-kampene markere et nytt toppnivå i produksjonene, forteller Jansen Hagen.

En eller flere TV-kamper i uka?

https://kampanje.com/medier/2018/08/tv- ... sk-hockey/

InnleggSkrevet: 22. August 2018 18:18
Høres ut som om det blir flerkameraproduksjoner som standard. Og TV2 mener at en seksårsavtale oppmuntrer til større satsing. Meget gode nyheter for Norsk hockey!

InnleggSkrevet: 22. August 2018 21:32
Glad tv2 er med videre, klar best av norske kanaler på tv-idrett. Til og med tippeligaen var underholdende for noen år siden da tv2 hadde en meget omfattende satsing på norsk fotball og gjorde produktet bedre enn det egentlig var.
Storhamar
Brynäs
London Knights
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2018 16:43
Jeg skulle ønske det fantes en god journalist med interesse for norsk ishockey som hadde spurt og tolket utover det som presenteres i en pressemelding.

https://www.vg.no/sport/i/Qlk6MA/norsk- ... eks-aarene

Etter det VG erfarer er klubbenes del i avtalen 70 prosent, mens forbundet «eier» 30 prosent av den i henhold til fordelingsnøkkelen.

70 og 30 % av hva da? Dersom det også ligger penger i potten, hvorfor er det ingen som spør og forteller hvor mye, og om det er et fastsatt beløp for hvert år, eller det er et beløp som økes gradvis, om det er øremerking for deler av midlene, og om det ligger noen forpliktelser der for GET og forbund?

Slik det er nå er jo menigheten hoppende glade og fornøyde fordi de er sikret GET på skjermene i nye seks år med flere kamera og synkroniserte urverk, mens verken supportere eller journalister bryr seg om hva klubbene og forbundet kan få ut av dette.

Sportsredaktøren i TV2 legger til i sin pressemelding.

– TV 2 har stor tro på norsk ishockey. Derfor tør vi også satse langsiktig med en avtale på hele seks år. Det gjør oss mulighet til å bygge et sterkt produkt sammen med klubbene og forbundet.

Ligger det noen milepæler med evaluering og forpliktende mål i det TV2 uttaler seg om er, eller blir det seks nye år med tut og kjør uten annen forpliktelse enn at det skal spilles hockeykamper som skal kunne sees av menigheten på ulike skjermer? Dette er ikke tilstrekkelig for å skape nødvendig vekst, og en eller annen journalist bør ta jobben med å finne ut av hva som egentlig ligger i avtalen for så å kommentere dette.

Leser hockeyjournalistene Jarlsbo og Aulstad puckprat, og får de lov av sin arbeidsgiver å kommentere medieavtaler, eller må de nøye seg med å være referenter?

Hvem vet, kanskje er avtalen god, men dette bør i så fall forklares bedre.

InnleggSkrevet: 25. August 2018 22:07
TV2 Sportskanalen forsvinner og blir erstattet av 2 nye kanaler:

Ref:
https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 0393b.html

Er vel dermed gjerne håp om enda mer tv kamper?

InnleggSkrevet: 26. August 2018 00:00
Dagfinn Reinertsen i Topphockey-styret sa følgende etter lanseringen av TV-avtalen: "gir fornyet kraft til å foreta nødvendige investeringer for å løfte oss i digitale kanaler,"

Får håpe han tenker på en felles hjemmeside for Eliteserien. Gjerne samtidig som man tar tilbake liganavnet, til f.eks HLN Hockeyligaen Norge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. August 2018 23:20
Thunder skrev:TV2 Sportskanalen forsvinner og blir erstattet av 2 nye kanaler:

Ref:
https://www.itromso.no/100Sport/fotball ... 0393b.html

Er vel dermed gjerne håp om enda mer tv kamper?

Et stort spørsmål hva det vil si for oss som abonnerer på Sumo. I dag slipper vi med underholdningspakka, jeg vil tro dette betyr at hockeyen kommer i en ny (og dyrere) sportspakke. Litt dyrere tåler jeg, men jeg vet også hva tv2 flår PL-kundene sine for.
SHL blir vel heller ikke vist på Sumo denne sesongen?

InnleggSkrevet: 26. August 2018 23:37
Sorum skrev:Dagfinn Reinertsen i Topphockey-styret sa følgende etter lanseringen av TV-avtalen: "gir fornyet kraft til å foreta nødvendige investeringer for å løfte oss i digitale kanaler,"

Får håpe han tenker på en felles hjemmeside for Eliteserien. Gjerne samtidig som man tar tilbake liganavnet, til f.eks HLN Hockeyligaen Norge.

Eneste passende navn på ligaen om det ikke skal ha et kommersielt navn er vel nettopp det du omtalte det som - Eliteserien? Spørsmålet er også om det lenger er mulig dersom Norsk toppfotball har varemerkeregistrert navnet.

HLN, tja, vet liksom ikke helt. Er det verd å "ditche" Get eller en arvtager for 5-10 mill. (??) for å ta et navn ingen kjenner?

InnleggSkrevet: 26. August 2018 23:45
Bernie skrev:
Sorum skrev:Dagfinn Reinertsen i Topphockey-styret sa følgende etter lanseringen av TV-avtalen: "gir fornyet kraft til å foreta nødvendige investeringer for å løfte oss i digitale kanaler,"

Eneste passende navn på ligaen om det ikke skal ha et kommersielt navn er vel nettopp det du omtalte det som - Eliteserien? Spørsmålet er også om det lenger er mulig dersom Norsk toppfotball har varemerkeregistrert navnet.

HLN, tja, vet liksom ikke helt. Er det verd å "ditche" Get eller en arvtager for 5-10 mill. (??) for å ta et navn ingen kjenner?

Hockeyligaen er mitt forslag, med forkortelsen HLN. I dag sier reportere på TV og radio på f.eks "resultater fra GET-ligaen i ishockeyen". Det trengs altså en forklaring på hva GET-ligaen betyr. Det samme er det når de sier "resultater fra Eliteserien for fotball", dette fordi det er så mange lagsporter som bruker Eliteserien som begrep.

Hockeyligaen vil være kort og fyndig, og det kan lages en kul logo til ligaen. Alle vill forstå hva det dreier seg om. Kortformen HLN kan selvsagt diskuteres, ikke 100% bra, men hva er alternativet?

InnleggSkrevet: 26. August 2018 23:58
Sorum skrev:
Bernie skrev:

Hockeyligaen er mitt forslag, med forkortelsen HLN. I dag sier reportere på TV og radio på f.eks "resultater fra GET-ligaen i ishockeyen". Det trengs altså en forklaring på hva GET-ligaen betyr. Det samme er det når de sier "resultater fra Eliteserien for fotball", dette fordi det er så mange lagsporter som bruker Eliteserien som begrep.

Hockeyligaen vil være kort og fyndig, og det kan lages en kul logo til ligaen. Alle vill forstå hva det dreier seg om. Kortformen HLN kan selvsagt diskuteres, ikke 100% bra, men hva er alternativet?

Men til hvilken pris? Er oppsiden ved å bygge egen merkevare verdt mange millioner i året? Forstår fotballen som er 100 ganger større komersielt og hvor sponsorene står i kø (regner med de måtte rydde plass til fem likestilte sponsorer i stedet for en toppsponsor). Vi er vel ikke helt der at vi kan si farvel til en hovedsponsor enda?

InnleggSkrevet: 27. August 2018 00:12
Bernie skrev:Men til hvilken pris? Er oppsiden ved å bygge egen merkevare verdt mange millioner i året? Forstår fotballen som er 100 ganger større komersielt og hvor sponsorene står i kø (regner med de måtte rydde plass til fem likestilte sponsorer i stedet for en toppsponsor). Vi er vel ikke helt der at vi kan si farvel til en hovedsponsor enda?

Man gjør ingen endring hvis man ikke tjener på det. Vet vi hva GET betaler for navnet i dag? Har aldri hørt noen tall i denne sammenheng. Er det mulig å få tre hovedsponsorer som til sammen betaler minst det samme, helst mer, enn GET alene? Jeg ser for meg at de tre får hver sin droppesirkel hos hver Eliteserieklubb, mens klubbene disponerer de to siste.

InnleggSkrevet: 27. August 2018 09:24
Sorum skrev:
Bernie skrev:Men til hvilken pris? Er oppsiden ved å bygge egen merkevare verdt mange millioner i året? Forstår fotballen som er 100 ganger større komersielt og hvor sponsorene står i kø (regner med de måtte rydde plass til fem likestilte sponsorer i stedet for en toppsponsor). Vi er vel ikke helt der at vi kan si farvel til en hovedsponsor enda?

Man gjør ingen endring hvis man ikke tjener på det. Vet vi hva GET betaler for navnet i dag? Har aldri hørt noen tall i denne sammenheng. Er det mulig å få tre hovedsponsorer som til sammen betaler minst det samme, helst mer, enn GET alene? Jeg ser for meg at de tre får hver sin droppesirkel hos hver Eliteserieklubb, mens klubbene disponerer de to siste.

Hvis klubbene ikke skal få disponere tre av droppesirklene uten å tape på det må ikke avtalene være like mye verdt som GET, men mye mye mer. Ren synsing; Tre droppesirkler i DNB Arena er kanskje verdt rundt det GET betaler tilsammen...

Jeg tror GET betaler rundt 6 millioner idag.

InnleggSkrevet: 27. August 2018 23:29
Hawkie skrev:
Sorum skrev:

Hvis klubbene ikke skal få disponere tre av droppesirklene uten å tape på det må ikke avtalene være like mye verdt som GET, men mye mye mer. Ren synsing; Tre droppesirkler i DNB Arena er kanskje verdt rundt det GET betaler tilsammen...

Jeg tror GET betaler rundt 6 millioner idag.

Spørsmålet Norsk Topphockey og klubbene må stille seg er om de skal undersøke muligheten for flere ligasponsorer på et tidspunkt hvor tre av klubbene flytter inn i nye arenaer og at vi får med Nord-Norge i Eliteserien. Ingen store landsomfattende selskaper vil gå inn å sponse hvis Eliteserien heter GET-ligaen. Derimot om man har et nøytralt navn som Hockeyligaen Norge vil jeg tro at flere kan vurdere å være med på laget.

Vi har heller ingen kontroll med hva liganavnet blir i fremtiden. GET ble solgt til danske TDC i 2016, som igjen fusjonerte med Telia i 2018. At ligaen har hett GET-ligaen har vært greit å godta, da det forsåvidt høres bra ut. Sammen som f.eks DNB Arena og tildels CC Amfi. Men vi ser også navn som Komplett.no Arena og Intility Arena i fotballen.

Hvis vi bare får 6 mill for liganavnet nå mener jeg vi absolutt bør se på alternativet fra 2020.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. August 2018 08:44
Sorum skrev:
Hvis vi bare får 6 mill for liganavnet nå mener jeg vi absolutt bør se på alternativet fra 2020.

"Bare"? Det virker som om mange i denne tråden lever i den villfarelsen at hockey er ekstremt attraktivt både som medieprodukt og sponsorprodukt. Alternativet til avtalen med Tv2 er med 90% sannsynlighet ingen TV-avtale i det hele tatt. Alternativet til 6 millioner for "GET-ligaen" er neppe noe bedre det heller.
®

InnleggSkrevet: 28. August 2018 13:25
RedFarmer skrev:
Sorum skrev:

"Bare"? Det virker som om mange i denne tråden lever i den villfarelsen at hockey er ekstremt attraktivt både som medieprodukt og sponsorprodukt. Alternativet til avtalen med Tv2 er med 90% sannsynlighet ingen TV-avtale i det hele tatt. Alternativet til 6 millioner for "GET-ligaen" er neppe noe bedre det heller.

Helt rett bonden. Vi lever nok litt i en boble og anser sporten som større og mer attraktiv enn det den i realiteten er i markedet. Sponsing har i større og større grad dreid mot andre deler av idretten enn eliten. Logoplassering på arenaer og drakter er fortsatt viktig, men involvering i barn og unge samt den samfunnsrollen klubben tar blir viktigere og viktigere.

Om GET-avtalen ligger på 6 mill. er det mye penger for en så smal sport. Husk at sponsorer også bruker mye i tillegg på aktivering av sponsoratet, ofte mer enn hva de betaler i ren spons. Hvor mye reklameplass får man kjøpt for 10-12 mill. i andre kanaler? Det er alternativet.

Med relativt får utøvere sammenlignet med de øvrige lagsportene spiller vi annenfiolin. En del av løsningen er flere haller i befolkningsrike områder, spesielt mellom Drammen og Kristiansand, mellom Kristiansand og Stavanger, mellom Stavanger og Bergen og mellom Bergen og Trondheim. I tillegg må de 5-10 største byene/tettstedene i Nord-Norge på.

Om det skal prioriteres ekstra støtte til f.eks. 10 haller de neste fem årene, ville jeg lagt 3 til Nord-Norge (Harstad, Bodø og Mo i Rana), 3 fra Drammen til Kristiansand (Drammen, Larvik og Arendal), 3 mellom Bergen og Trondheim (Bergen, Ålesund, Molde) og en ekstra i Trøndelag (Steinkjer, Stjørdal eller Namsos).

Mange fremhever Nord-Norge, men det blir skivebom å legge for mye vekt på det sammenlignet områder med 10x befolkningstetthet. Hallinitiativ på Østlandet (Oslo, Skedsmo, Indre Østfold, Hedmark etc. må klare seg med ordinær støtte av spillemidler tenker jeg).

Ble mye hallrefleksjoner her, men sett i lys av kommersiell attraktivitet trenger vi geografisk spredning til befolkningstette områder OG flere barn og unge.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2018 17:40
Sorum skrev:Spørsmålet Norsk Topphockey og klubbene må stille seg er om de skal undersøke muligheten for flere ligasponsorer på et tidspunkt hvor tre av klubbene flytter inn i nye arenaer og at vi får med Nord-Norge i Eliteserien. Ingen store landsomfattende selskaper vil gå inn å sponse hvis Eliteserien heter GET-ligaen. Derimot om man har et nøytralt navn som Hockeyligaen Norge vil jeg tro at flere kan vurdere å være med på laget.

Vi har heller ingen kontroll med hva liganavnet blir i fremtiden. GET ble solgt til danske TDC i 2016, som igjen fusjonerte med Telia i 2018. At ligaen har hett GET-ligaen har vært greit å godta, da det forsåvidt høres bra ut. Sammen som f.eks DNB Arena og tildels CC Amfi. Men vi ser også navn som Komplett.no Arena og Intility Arena i fotballen.

Et innlegg som er symptomatisk for det meste av diskusjoner rundt vår ishockey, medieavtale og ligasponsorer. Det skrives om å få penger ut av dette uten at det tenkes på hva som kan tilbys utover et navn og reklame på isen. Hva med å få inn sponsorer som kan være pådrivere for en mer helhetlig vekst og utvikling, som bruker gulrøtter og sukkerbiter, og som setter krav og følger opp?

Jeg er kanskje litt slem med Sorum her. Han toucher jo om ikke annet så et eller annet fra Nord Norge i en eliteserie. Det er det eneste. De tre nye arenaene, de kommer, og ishockeyen blir ikke landsomfattende ved å få et lag fra Nord Norge med i en eliteserie.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2018 17:41
Bernie skrev:Ble mye hallrefleksjoner her, men sett i lys av kommersiell attraktivitet trenger vi geografisk spredning til befolkningstette områder OG flere barn og unge.

Det, bedre haller for våre to øverste nivå, geografisk dekning og de største byene med her. Legg også på med bedre sportslig utvikling i alle hallene og at det tenkes mot tilrettelegging for landsdelserier i det du skrev over her.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2018 18:23
DonCherry skrev:
Et innlegg som er symptomatisk for det meste av diskusjoner rundt vår ishockey, medieavtale og ligasponsorer. Det skrives om å få penger ut av dette uten at det tenkes på hva som kan tilbys utover et navn og reklame på isen. Hva med å få inn sponsorer som kan være pådrivere for en mer helhetlig vekst og utvikling, som bruker gulrøtter og sukkerbiter, og som setter krav og følger opp?

Hvordan?
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester