TV 2 med ny seksårsavtale (fra 2018), se side 4 i tråden

InnleggSkrevet: 13. Juni 2015 13:24
Avtalen innebærer at TV 2 vil fortsette å vise hockey på sine kanaler de neste tre årene, og partene har en gjensidig opsjon på et fjerde år.

De ukentlige hovedkampene og HockeyXtra vil fortsette som før, og kamper fra Get-ligaen, HockeyXtra og landskamper vil bli vist på TV 2 Sportskanalen og på Sumo.

http://www.tv2.no/2015/06/13/sport/7041519

InnleggSkrevet: 13. Juni 2015 13:51
Hurra. Utrolig viktig for norsk ishockey, tv2 har levert ekstremt godt og i mine øyne uten tvil årsaken til hockeyens opptur i Norge. Hadde vært katastrofalt om feks max skulle ta over!

InnleggSkrevet: 13. Juni 2015 18:15
Sorum skrev:Avtalen innebærer at TV 2 vil fortsette å vise hockey på sine kanaler de neste tre årene, og partene har en gjensidig opsjon på et fjerde år.

De ukentlige hovedkampene og HockeyXtra vil fortsette som før, og kamper fra Get-ligaen, HockeyXtra og landskamper vil bli vist på TV 2 Sportskanalen og på Sumo.

http://www.tv2.no/2015/06/13/sport/7041519

Og så kommer det målkamereaer!!!:

http://icing.no/tv-avtale-sorger-for-malkameraer/

InnleggSkrevet: 13. Juni 2015 19:42
hillhome skrev:Og så kommer det målkamereaer!!!:

Da får vi håpe vi har noen dommere som kan bruke denne teknologien. Skoleringen bør iverksettes sporenstreks.
Ilkka

InnleggSkrevet: 14. Juni 2015 19:24
Fantastisk bra!! Blir spennende å se tilskuertallene ved utgangen av denne avtalen.

InnleggSkrevet: 14. Juni 2015 23:20
NIM skrev:Fantastisk bra!! Blir spennende å se tilskuertallene ved utgangen av denne avtalen.

Ja, ser ut til at man har en TV-avtale som faktisk bidrar til økte publikumstall. Her er en god oversikt 21 sesonger bakover http://www.hockey.no/Statistikker/Documents/tilskuere-i-eliteserien-senior-menn.pdf
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Juni 2015 23:59
Sorum skrev:
NIM skrev:Fantastisk bra!! Blir spennende å se tilskuertallene ved utgangen av denne avtalen.

Ja, ser ut til at man har en TV-avtale som faktisk bidrar til økte publikumstall. Her er en god oversikt 21 sesonger bakover http://www.hockey.no/Statistikker/Documents/tilskuere-i-eliteserien-senior-menn.pdf

Jeg tar det som et godt tegn når jeg ser hvor dårlige tall det var rundt årtusenskiftet og blir sjokkert. For ikke lenge siden var det motsatt, dvs jeg ble sjokkert over hvor gode tall vi har hatt de siste sesongene.
®

InnleggSkrevet: 17. Juni 2015 01:35
Sorum skrev:

Hva skjedde fra våren 96 til våren 97? Snittet falt med over 500 tilskuere. Var det 10lagsserien?

InnleggSkrevet: 17. Juni 2015 08:29
Tja, det året var det vel mange "oslo"-lag som var oppe.
Viking (ca 600, startet på 1500 men falt da de ble kasteball) og Spektrum Flyers (Ca 1400) ble byttet ut med

Hasle/Løren (ca 200), M/S (ca 300), Lørenskog (ca 400) og Furuset (ca 200)
(alle publikumstall er _veldig_ omtrentelige da jeg kun har skummet over en 3-4 kamper for hvert lag og det varierer fra 147 til 700 stk på kamp for f.eks Lørenskog... Kanskje noen er villige til å gjøre jobben ordentlig?)

Var vel ingen av disse lagene som var nevneverdige publikumsmagneter i 96/97?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2015 15:41
http://www.vg.no/sport/discovery-henter-tv-2-profil/a/23539668/

Asbjørn Myhre slutter i tv2. Pokker og, deres klart beste kommentator. Nå står vi igjen med Skrikestad og Klem.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 10:24
Drebin skrev:http://www.vg.no/sport/discovery-henter-tv-2-profil/a/23539668/

Asbjørn Myhre slutter i tv2. Pokker og, deres klart beste kommentator. Nå står vi igjen med Skrikestad og Klem.

Helt enig.. Myhre er profesjonell og hever produktet til de grader!

Når er det Tv2 skal ty til vett å pælme ut Siri? Hun har virkelig null peiling, og etter fjorårets sesong på skjermen med både hockeyxtra og tv-kamper burde hun ha tilpasset seg bedre. Et skikkelig irritasjonsmoment.. :| :lol:
Lørenskog Hockey!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 11:08
Selv en hockeynerd som meg ser ikke på hockeyxtra. For mye fnising og pisss.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 11:46
Drebin skrev:Selv en hockeynerd som meg ser ikke på hockeyxtra. For mye fnising og pisss.

Hvorfor se på hockeyxtra når man kan se kampen i hallen eller på sumo? :)
®

InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 11:47
Mye gammalmanns, innavl-oppgulp her nå. Før var det feil at det ikke fantes satsning på hockey på TV. Og nå som det er et relativt godt tilbud, ja da er det bare dritt da også. Let's face it. TV2 vet at de ikke trenger å overbevise oss som er hockeypønsj om hvor gøy hockey er, men den vanlige tv-seer. Derfor kommer Iskrigerne, og derfor har de et tre-timers, lett underholdende Hockeyextra hver torsdag. Jeg synes Siri gjør en grei innsats. Jeg forventer ikke all verden, men hun henger med. Kommer med relevante problemstillinger. Noe rusk tåler vi.

Ellers er det jo synd at Myhre slutter. Enig med de som mener han er "vår" beste mann. Vil derimot ikke kaste meg på hylekoret som er så kraftige kritikere av resten. Jeg er rett og slett bare happy med at det faktisk blir vist hockey på TV, og jeg synes også Hockeyextra er god underholdning.

InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 12:11
Mye enig med siste taler.

Jeg mener vi Bør tenke på hva vi fikk I media for bare noen få år siden, og hva TV2 da har gjort med det

Jeg kan også reagere på ting som blir sagt og ment og som er direkte feil. Men oftest er det ting som kun nerder som meg som reagerer på. Ellers synes jeg at sendingene er luftige og fine med litt humor iblandet. Så får det være at det kan bli litt platt noen ganger. Men heller det enn ingen ting, slik det var for bare noen år siden.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 12:26
Eg seier meg samd med dei siste to innlegga. :D
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 15:24
Hockeyextra er ett bra produkt, men Siri må vekk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2015 16:21
RedFarmer skrev:
Drebin skrev:Selv en hockeynerd som meg ser ikke på hockeyxtra. For mye fnising og pisss.

Nå har mitt lag vært så heldige å bli vist endel på tv denne og forrige sesong (spørs hvor lenge det varer med det vi presterer om dagen :mrgreen: ), så jeg har prioritert hockeyxtra fremfor sumokamper med andre lag. Men jeg har enda ikke giddet å se hele, blir for mye fjas og repetisjon av poenger og skryt av Kongsvinger. Tror en programleder med peiling og litt selvsikkerhet hadde gjort seg.

Men jeg er selvsagt helt enig i at tv2 serverer oss det beste produktet by far som vi noensinne har hatt. Sånn, det var mitt gammalmanns innavl(???) oppgulp ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Oktober 2015 08:03
Drebin skrev:
RedFarmer skrev:

Nå har mitt lag vært så heldige å bli vist endel på tv denne og forrige sesong (spørs hvor lenge det varer med det vi presterer om dagen :mrgreen: ), så jeg har prioritert hockeyxtra fremfor sumokamper med andre lag. Men jeg har enda ikke giddet å se hele, blir for mye fjas og repetisjon av poenger og skryt av Kongsvinger. Tror en programleder med peiling og litt selvsikkerhet hadde gjort seg.

Men jeg er selvsagt helt enig i at tv2 serverer oss det beste produktet by far som vi noensinne har hatt. Sånn, det var mitt gammalmanns innavl(???) oppgulp ;)

Helt enig! Hva heter hun blonde som har styrt programmet noen ganger? Synes hun er 10 ganger dyktigere enn Siri. Sorry altså, men hvis man først skal satse. Bruk en programleder som i det minste er villig til å lære seg forskjell på offside og icing.. Nå blir jeg sikkert skutt, men inn med Davy! Der har du en mann som er engasjert og dyktig som i tillegg interesserer seg for sporten som vises.
Lørenskog Hockey!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Juli 2016 19:16
Fikk en trivelig mail fra tv2 her om dagen, som fortalte meg at siden Premier Leauge avtalen deres nå er mye dyrere blir prisen på sumo nå justert opp til 399,- i måneden fra 1.august. Sport Premium heter den nye sumo-pakka inkludert PL, Tippeligaen og diverse annet.

Sport Premium er altså eneste alternativet deres, ingen andre pakker for de av oss som driter i PL, TL eller hva det nå er. Jeg har ingen problemer med at de tar seg betalt, men synes det er svakt at de ikke tilbyr noen andre sportspakker som ikke inkluderer det som drar opp prisen, Premier League.

InnleggSkrevet: 03. Juli 2016 21:48
Drebin skrev:Fikk en trivelig mail fra tv2 her om dagen, som fortalte meg at siden Premier Leauge avtalen deres nå er mye dyrere blir prisen på sumo nå justert opp til 399,- i måneden fra 1.august. Sport Premium heter den nye sumo-pakka inkludert PL, Tippeligaen og diverse annet.

Sport Premium er altså eneste alternativet deres, ingen andre pakker for de av oss som driter i PL, TL eller hva det nå er. Jeg har ingen problemer med at de tar seg betalt, men synes det er svakt at de ikke tilbyr noen andre sportspakker som ikke inkluderer det som drar opp prisen, Premier League.

Har sagt opp abbonementet mitt for lenge siden, siden det ikke finnes pakker uten PL..

InnleggSkrevet: 03. Juli 2016 23:17
Da blir det slutt på å se hockey på Sumo med andre ord. En må altså være gal nok til å like middelhavsfareren Premier Leauge for å se hockey. Da blir nok de fleste gamle abbonementene til 99,- pr. mnd sagt opp. Gjør tv2 dette for å slippe å sende hockey?

InnleggSkrevet: 03. Juli 2016 23:20
Alex_P skrev:
Helt enig! Hva heter hun blonde som har styrt programmet noen ganger? Synes hun er 10 ganger dyktigere enn Siri. Sorry altså, men hvis man først skal satse. Bruk en programleder som i det minste er villig til å lære seg forskjell på offside og icing.. Nå blir jeg sikkert skutt, men inn med Davy! Der har du en mann som er engasjert og dyktig som i tillegg interesserer seg for sporten som vises.

Ida Marie Vatn. Dessverre særping og fostra opp i amfien, men peiling har ho:)

InnleggSkrevet: 04. Juli 2016 11:02
Jeg betaler ikke 399,- i måneden for å se hockey på Sumo. PL er jeg svært moderat interessert i, og Tippeligaen vises jo mer enn nok på åpne kanaler som det er. Det er vel forresten på vei bort fra TV2? eller??
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Juli 2016 11:07
Jeg nekter å tro at tv2 er så dumme at de krever 399 kr. i måneden fra hockeyfolket for å se enkamera-produksjoner i halvdårlig kvalitet uten kommentator.

Så lite intelligente kan de ikke være..?!
Heia Stjernen!
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: galiani, Google [Bot], johnpx, Lateralus og 13 gjester