Dagens oddskuppong

InnleggSkrevet: 11. September 2014 18:28
Slengte inn denne "safe" for 500,- hos NT. 1,97 i odds:

210 Stavanger - Frisk (hc 0-1) H
214 Kongsvinger - L'skog ( hc 1-0) B
217 L'hammer - M/S (hc 0-1) H

InnleggSkrevet: 14. September 2014 14:52
Dagens 500,- lapp ble en lavoddser igjen. To kamper med totalt 1,65 i odds hos NT:

187 M/S - Stjernen B
188 Frisk - Kongsvinger H

InnleggSkrevet: 25. September 2014 09:12
Med Get-ligaens kokkosresultater er det vanskelig å finne spilleobjekter man tror på. Har derfor safet med følgende dobbel hos NT for 500,- i kveld:

213 Vålerenga - M/S H
218 Kongsvinger - Lillehammer (hc 1-0) B

Gir beskjedne 1,5 i odds.

InnleggSkrevet: 25. September 2014 10:25
Har selv

Stavanger - Stjernen H ( 1,5 hcp, 1,42 i odds)
Vålerenga - M/S H ( 1,5 hcp, 1,30 i odds)
Kongsvinger - Lillehammer B ( 1,5 hcp, 1,30 i odds)

Totalodds 2,40. 200 innsats.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 25. September 2014 10:27
Høy risiko med VIF i dag. Bør være sikker, emn MS har overrasket på Jordal før.
Jeg har Stavanger og Storhamar i dag.

InnleggSkrevet: 25. September 2014 11:16
sjefsrøden skrev:Høy risiko med VIF i dag. Bør være sikker, emn MS har overrasket på Jordal før.
Jeg har Stavanger og Storhamar i dag.

Personlig pleier jeg å spille med hcp på hockey for å få opp oddsen. 1,15 på Lillehammer og VIF er uinteressant, samme med 1,25 på Oilers :)

InnleggSkrevet: 25. September 2014 13:26
Get har da vært meget god butikk så langt denne sesongen :D
Men hvis man mener at det har vært kokkos resultater og samtidig fortsetter å spille de underbetalte storfavorittene, har man ikke forstått verdi begrepet innen odds tipping ;)

Men det er slik bookmakerne overlever.
riedle

InnleggSkrevet: 25. September 2014 15:14
Hehe. Jeg ligger i null sålangt. Synes det er spennende jeg. En enkel sjel. Tipper heller "sikre" lavoddsere framfor "happy go lucky". Over tid tror jeg dette vil være mer innbringende enn en heldig gevinst nå og da. Men ja, jeg ser jo etter de gode oddsene jeg også. Vis dine bonger, så kan vi jo se hvem som gjør mest kroner på dette. Moro det!

InnleggSkrevet: 25. September 2014 21:42
Blei jaggu gevinster i aften :)

InnleggSkrevet: 26. September 2014 13:22
slasher skrev:Hehe. Jeg ligger i null sålangt. Synes det er spennende jeg. En enkel sjel. Tipper heller "sikre" lavoddsere framfor "happy go lucky". Over tid tror jeg dette vil være mer innbringende enn en heldig gevinst nå og da. Men ja, jeg ser jo etter de gode oddsene jeg også. Vis dine bonger, så kan vi jo se hvem som gjør mest kroner på dette. Moro det!

Er i nærheten av 150% TBP på fire sesonger med Get-Liga, så ja, tar gjerne den konkurransen ;)

http://oddsen.nu/oddstips/
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2014 18:06
riedle skrev:
slasher skrev:Hehe. Jeg ligger i null sålangt. Synes det er spennende jeg. En enkel sjel. Tipper heller "sikre" lavoddsere framfor "happy go lucky". Over tid tror jeg dette vil være mer innbringende enn en heldig gevinst nå og da. Men ja, jeg ser jo etter de gode oddsene jeg også. Vis dine bonger, så kan vi jo se hvem som gjør mest kroner på dette. Moro det!

Er i nærheten av 150% TBP på fire sesonger med Get-Liga, så ja, tar gjerne den konkurransen ;)

http://oddsen.nu/oddstips/

Statistisk sett e samplesizen i antall bets for liten til å kunne si noe bastant om resultatene dine, men tankegangen din er helt korrekt.

Det er lavoddsryttrn, favorittbetteren og mannen i gata som gjør at sportsbetting kan være lønnsomt, men det vil de aldri selv innse. Sportsbetting er ikke veldig forskjellig fra f.eks poker. 90% taper og man spiller mot alle andre spillere. Flertallet vil tape i lengden og flertallet vil spille favoritter i lengden. Bookiene tjener penger og da må di også sørge for at det folk flest spiller på ikke er lønnsomt.

Det vil si at trådstarter og de andre i tråden her hadde TJENT på tipping hvis de hadde tippa MOTSATT av det de tror hver gang de tipper. Kortsiktig håp om gevinst vil dog gjøre at de aldri vil gjennomføre et slikt prosjekt.

Det kommer sikkert noen innspill her om at man syns det er greit å tape litt og at man spiller for underhldningen sin skyld. Som en kynisk kapitalist takker jeg dere hver kveld i aftenbønnen for ekstrainntektene
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2014 20:35
Lotila11 skrev:
Det vil si at trådstarter og de andre i tråden her hadde TJENT på tipping hvis de hadde tippa MOTSATT av det de tror hver gang de tipper. Kortsiktig håp om gevinst vil dog gjøre at de aldri vil gjennomføre et slikt prosjekt.

Så du mener å alltid tippe mot favoritten vil være lønnsomt i lengden? Det tror jeg nok er en sannhet med modifikasjoner. Til hvilken odds og over hvor langt tidsperspektiv ser du for deg?
®

InnleggSkrevet: 27. September 2014 04:42
RedFarmer skrev:
Lotila11 skrev:

Så du mener å alltid tippe mot favoritten vil være lønnsomt i lengden? Det tror jeg nok er en sannhet med modifikasjoner. Til hvilken odds og over hvor langt tidsperspektiv ser du for deg?

Han har selvfølgelig mest rett. Bookiene vet at mengden av tippere spiller favoritten, derfor er oddsen på underdogen alltid for høy.

Men oddsspilling handler i det store og hele, kun om matematikk. Odds målt mot sannsynlighet.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2014 10:48
RedFarmer skrev:
Lotila11 skrev:

Kortversjonen er: Ja.

Mange ivrige oddstippere setter bets pga skaderapporter, analyser og diverse motivasjonsspill og mener de får value på odds. Hvis Petter fra Ørsta vet om skader, motivasjon og indre stridigheter i Man City, så vet garantert bookien det samme og litt til.

De er gjort analyser av MLB (major league baseball) der man hadde gått med solid oversudd om man konsekvent hadde spilt mot favorittene i alle kamper over en 2års periode. Det er kun vinner og taper i amerikansk idrett, så blir hakket mer komplekst med HUB tipping.

Man kan også monitorere markedet og lure inn bets hos bookies som gir for høy odds. Typisk eksempel på dette er om markedet justerer oddsen på et objekt og en bookie henger etter. Da kan man få en viss value i å få satt bets til 'gammel' odds og får satt til en pris som bookie ikke er happy med.

Så om du innerst inne vet at du taper jevnt og trutt på tipping og du tipper på favoritter, så kan du trygt analysere kamper som før og deretter tippe motsatt av det du kom frem til og plutselig bli en vinner ;)

Antall bets er viktigere enn tidsperpektiv, da variansen er mye verre enn du kan forestille deg. 10000 bets vil gi en viss pekepinn. Selv har jeg 4-500 bets per mnd og ikke nok grunnlag til å trekke bastante konklusjoner på egne tall.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2014 20:48
Lotila11 skrev:
Antall bets er viktigere enn tidsperpektiv, da variansen er mye verre enn du kan forestille deg. 10000 bets vil gi en viss pekepinn. Selv har jeg 4-500 bets per mnd og ikke nok grunnlag til å trekke bastante konklusjoner på egne tall.

Hele systemet er jo selvsagt lagt opp til at du skal tape penger i det lange løp. Mulig at etter et uendelig antall bets vil være i null eller pluss om du spiller mot favoritten hver gang, men de færreste har tid og penger til å foreta så mange bets. Hvis du eller riedle har en annen oppfatning, må dere gjerne bidra til hvor stor differanse det bør være i odds mellom favoritt og underdog til at det er verdt å spille mot favoritten.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. September 2014 00:09
RedFarmer skrev:
Lotila11 skrev:

Hele systemet er jo selvsagt lagt opp til at du skal tape penger i det lange løp. Mulig at etter et uendelig antall bets vil være i null eller pluss om du spiller mot favoritten hver gang, men de færreste har tid og penger til å foreta så mange bets. Hvis du eller riedle har en annen oppfatning, må dere gjerne bidra til hvor stor differanse det bør være i odds mellom favoritt og underdog til at det er verdt å spille mot favoritten.

Avviket blir på når underdogen har 'feil' odds. Hvis en underdog har 6 i odds og det burde ha vært 5,80, bør man alltid spille. Samme hvis en favoritt har 1,25 når de burde hatt 1,20. Oilers har stort sett "alltid" feil odds på bortebane i get ligaen. Molde FK har "alltid" feil odds på hjemmebane. Barcelona og Real Madrid har "alltid" feil odds på hjemmebane. Favoritter kan også ha feil odds, men det er sjeldnere.

All statistikk er regna opp mot the long run/uendelig. Det eneste som er sikkert er at om du alltid har oddsen på din side så vil du vinne.

Resultatene til Riedle i get-ligaen er helt fantastiske og han går alltid for value oddsen. Han går ofte for rene underdoger, men diverse handicap spill kan også spilles selv om bookies ofte legger på litt mer margin der.

Alltid spille favoritten er en grov forenkling, men poenget står fjellstøtt. En 5 oddser trenger bare å treffe 1/5 ganger. 1,20 oddseren må treffe oftere enn 4/5 ganger for å gi profitt. Det er ganske logisk at om man taper når man tipper vil man vinne om man hadde tippa motsatt ;) For å vinne over tid kreves mye arbeid, knallhard disiplin og starmt bankrollmanagement. Hvis det hadde vært lett hadde alle gjort det.

InnleggSkrevet: 28. September 2014 08:44
Lotila11 skrev:Avviket blir på når underdogen har 'feil' odds. Hvis en underdog har 6 i odds og det burde ha vært 5,80, bør man alltid spille. Samme hvis en favoritt har 1,25 når de burde hatt 1,20. Oilers har stort sett "alltid" feil odds på bortebane i get ligaen. Molde FK har "alltid" feil odds på hjemmebane. Barcelona og Real Madrid har "alltid" feil odds på hjemmebane. Favoritter kan også ha feil odds, men det er sjeldnere.

Mulig jeg avslører meg som akkurat den nooben jeg er, men det får heller stå sin prøve. Hvordan vet du at oddsen er feil? Om det, som du skriver, står at en favoritt har 1,25 når det rette burde vært 1,20...Hvordan kan man vite hva som er den rette oddsen?

InnleggSkrevet: 28. September 2014 09:29
Brevik1 skrev:
Lotila11 skrev:Avviket blir på når underdogen har 'feil' odds. Hvis en underdog har 6 i odds og det burde ha vært 5,80, bør man alltid spille. Samme hvis en favoritt har 1,25 når de burde hatt 1,20. Oilers har stort sett "alltid" feil odds på bortebane i get ligaen. Molde FK har "alltid" feil odds på hjemmebane. Barcelona og Real Madrid har "alltid" feil odds på hjemmebane. Favoritter kan også ha feil odds, men det er sjeldnere.

Mulig jeg avslører meg som akkurat den nooben jeg er, men det får heller stå sin prøve. Hvordan vet du at oddsen er feil? Om det, som du skriver, står at en favoritt har 1,25 når det rette burde vært 1,20...Hvordan kan man vite hva som er den rette oddsen?

Man kan f eks sjekke oddsen hos flere selskaper.

InnleggSkrevet: 28. September 2014 11:00
Brevik1 skrev:Mulig jeg avslører meg som akkurat den nooben jeg er, men det får heller stå sin prøve. Hvordan vet du at oddsen er feil? Om det, som du skriver, står at en favoritt har 1,25 når det rette burde vært 1,20...Hvordan kan man vite hva som er den rette oddsen?

Var et godt spørsmål dette. Men nå går vi inn i materien som kun de som driver mye med oddsspill bruker.

Skal ikke dra det ut i detaljer, men kort fortalt er det som jeg nevnte tidligere i tråden. Dette handler om matematikk.

Når du vurderer en kamp må du først sette dine prosenter på kampen. Gitt eks: Sparta-Stjernen. Du vurderer sannsynligheten for de tre tegnene som følger. H 60% U 20% B 20%. Så deler du 100 på din %. 100/60= 1.67 som da er "din" odds på hjemmeseieren. Uavgjort og borteseier ville blitt 5.00.

Så gjenstår det å se hva bookiene hadde av odds på denne fiktive kampen :)

Men den viktigste jobben her blir å være best mulig til å sette prosentene på kampen. Her er det jo mange ting som skal tas hensyn til.

Nå er jo bookiene gode til dette med prosenter på kampene, selvfølgelig. Men som Lotila sier, så er det mulig å finne feil hos dem også, og spesielt i mindre idretter og ligaer.

Håper denne enkle forklaringen var til hjelp.
riedle

InnleggSkrevet: 28. September 2014 13:49
Dagens dobbel er:

Sparta Sarpsborg - Frisk Asker
Handikap fulltid (0-1)
H (1,65)

Manglerud Star - Lørenskog IK
Handikap fulltid (1-0)
B (1,37)

Samlet odds: 2,26

InnleggSkrevet: 28. September 2014 15:12
Kjellvis skrev:Dagens dobbel er:

Sparta Sarpsborg - Frisk Asker
Handikap fulltid (0-1)
H (1,65)

Manglerud Star - Lørenskog IK
Handikap fulltid (1-0)
B (1,37)

Samlet odds: 2,26

Kopierte denne for 200,-
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. September 2014 20:11
riedle skrev:
Brevik1 skrev:Mulig jeg avslører meg som akkurat den nooben jeg er, men det får heller stå sin prøve. Hvordan vet du at oddsen er feil? Om det, som du skriver, står at en favoritt har 1,25 når det rette burde vært 1,20...Hvordan kan man vite hva som er den rette oddsen?

Var et godt spørsmål dette. Men nå går vi inn i materien som kun de som driver mye med oddsspill bruker.

Skal ikke dra det ut i detaljer, men kort fortalt er det som jeg nevnte tidligere i tråden. Dette handler om matematikk.

Når du vurderer en kamp må du først sette dine prosenter på kampen. Gitt eks: Sparta-Stjernen. Du vurderer sannsynligheten for de tre tegnene som følger. H 60% U 20% B 20%. Så deler du 100 på din %. 100/60= 1.67 som da er "din" odds på hjemmeseieren. Uavgjort og borteseier ville blitt 5.00.

Så gjenstår det å se hva bookiene hadde av odds på denne fiktive kampen :)

Men den viktigste jobben her blir å være best mulig til å sette prosentene på kampen. Her er det jo mange ting som skal tas hensyn til.

Nå er jo bookiene gode til dette med prosenter på kampene, selvfølgelig. Men som Lotila sier, så er det mulig å finne feil hos dem også, og spesielt i mindre idretter og ligaer.

Håper denne enkle forklaringen var til hjelp.

Men jeg må bare spørre riedle, har du virkelig spillt alle de tipsene du har lagt inn på oddsen.nu? For noen av dem er rimelig horrible. ;-)
®

InnleggSkrevet: 29. September 2014 07:16
RedFarmer skrev:
Men jeg må bare spørre riedle, har du virkelig spillt alle de tipsene du har lagt inn på oddsen.nu? For noen av dem er rimelig horrible. ;-)

Ja, men hva er horribelt?
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2014 08:38
riedle skrev:
RedFarmer skrev:

Tja, jeg husker ikke alle sammen siden det er en stund siden jeg så på oversikten, men jeg mener å huske at det var noen over/under og handicapspill som så veldig merkelige ut. Ikke gikk de inn heller. Jeg syns jeg så at du hadde en voldsom mengde bets en periode, så det var vel egentlig derfor jeg lurte.

Jeg ser jo at du spiller "enheter", som jeg antar er måten å angi sannsynlighet på. 1 av 10, 10% sannsynlighet; 10 av 10, 100% sannsynlighet. Setter du da 10% av tilgjengelig balanse på det, eller går du ut fra en fast sum? Og hva slags bets er det lurt å starte med når man skal begynne å bygge opp/gjenreise kapitalen? De fleste av oss har jo ikke en uendelig mengde cash man kan bruke på betting, slik at man egentlig ikke har råd til å gå på flere smeller på rad i starten.
®

InnleggSkrevet: 29. September 2014 09:42
RedFarmer skrev:
riedle skrev:
RedFarmer skrev:

Tja, jeg husker ikke alle sammen siden det er en stund siden jeg så på oversikten, men jeg mener å huske at det var noen over/under og handicapspill som så veldig merkelige ut. Ikke gikk de inn heller. Jeg syns jeg så at du hadde en voldsom mengde bets en periode, så det var vel egentlig derfor jeg lurte.

Jeg ser jo at du spiller "enheter", som jeg antar er måten å angi sannsynlighet på. 1 av 10, 10% sannsynlighet; 10 av 10, 100% sannsynlighet. Setter du da 10% av tilgjengelig balanse på det, eller går du ut fra en fast sum? Og hva slags bets er det lurt å starte med når man skal begynne å bygge opp/gjenreise kapitalen? De fleste av oss har jo ikke en uendelig mengde cash man kan bruke på betting, slik at man egentlig ikke har råd til å gå på flere smeller på rad i starten.

Prosenten taler jo sitt klare tall.

Units fungerer vel som at du setter en fast som for 1 unit og spiller konsekvent etter det. Du velger vel verdien av en enhet selv, i forhold til hvor hardt du vil spille.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 13 gjester