Takk for ditt grundige svar Tiger_n.
Tiger_n sitat: "Produksjonene til disse spillerne kommer til å falle i Oilers siden de ikke får den samme top-line matchingen der som de har gjort i MS"
Jeg er stygt redd for at du har rett i dette, spesielt så lenge Oilers general Pål Haukali Higson og trener Pål K. Gulbrandsen har så stor tro på Magnus Hoff, Eirik Salsten og Markus Søberg, at disse spillerne med tiden forhåpentligvis blir stammen i Stavanger Oilers. Kontinuitetsbæreren Christian Dahl Andersen fikk tilsvarende tillit da de kom til Stavanger som ung og lovende spiller fra Frisk Asker !!!. Snakk om forventningspress - Disse spillerne skal i realiteten erstatte spillere som Philippe Cornet, Mike Hoeffel og Stian Høygård
PHILIPPE CORNET
Sesongen 2010-11: 7 mål og 16 målgivende pasninger på 60 kamper for Oklahoma City Barons, AHL.
+ noen NHL kamper for Edmonton Oilers.
Sesongen 2011-12: 24 mål og 13 målgivende pasninger på 67 kamper for Oklahoma City Barons, AHL.
Sesongen 2012-13: 15 mål og 18 målgivende pasninger på 45 kamper for Oklahoma City Barons, AHL.
Sesongen 2013-14: 13 mål og 15 målgivende pasninger på 58 kamper for Charlotte Checkers, AHL.
Sesongen 2014-15: 09 mål og 13 målgivende pasninger på 55 kamper for Hershey Bears, AHL.
Sesongen 2015-16: 17 mål og 17 målgivende pasninger på 33 kamper for Stavanger Oilers.
MIKE HOEFFEL
Sesongen 2011-12: 5 mål og 4 målgivende pasninger på 50 kamper for Albany Devils, AHL.
Sesongen 2011-12: 5 mål og 4 målgivende pasninger på 50 kamper for Albany Devils, AHL.
Sesongen 2012-13: 5 mål og 5 målgivende pasninger på 52 kamper for Albany Devils, AHL.
Sesongen 2013-14: 7 mål og 12 målgivende pasninger på 53 kamper for Albany Devils, AHL.
Sesongen 2014-15: 9 mål og 9 målgivende pasninger på 62 kamper for Springfield Falcons, AHL
Sesongen 2016: 5 mål og 2 målgivende pasninger på 19 kamper for Stavanger Oilers.
STIAN HØYGÅRD
Sesongen 2010-11: 12 mål og 25 målgivende pasninger på 45 kamper for Lillehammer.
Sesongen 2011-12: 06 mål og 11 målgivende pasninger på 45 kamper for Stavanger Oilers.
Sesongen 2012-13: 04 mål og 08 målgivende pasninger på 45 kamper for Stavanger Oilers.
Sesongen 2013-14: 11 mål og 07 målgivende pasninger på 37 kamper for Stavanger Oilers.
Sesongen 2015-16: Få kamper på grunn av div. skader.
Tiger_n sitat: "hvilke spillere er det MS har hatt ansvaret for som U-18 som utpeker seg?"
For at denne "avhandlingen" ikke skal bli så forskrekkelig kjedelig og lang, avgrenser jeg meg til kun Manglerud spillere i Stavanger Oilers.
Jeg har allerede nevnt Markus Søberg som Manglerud Star utviklet fram til han var så god at han fikk spille på Frölunda HC J20 sitt SuperElit lag. Manglerud Star er også moderklubben til Daniel Rokseth. Han spilte for dette laget helt til han var 21 år gammel, og gikk over til Stavanger Oilers i 2013 etter et år i Tønsberg. Stavanger Oilers sin trener Pål K. Gulbrandsen, kan også takke Manglerud Star for sin ishockeykarriere. Han var 27 år da han kom til Stavanger i 2003, etter en lang karriere i moderklubben Manglerud Star. Stian Høygård spilte også for Manglerud Star sitt juniorlag U 19 - 20, og det samme gjorde M/S gutten Lars Peder Nagel før han kom til Stavanger mfl.
Tiger_n sitat: "Du spør om hvilke klubber som er like gode på å utvikle gode _seniorspillere_ som MS, da våger jeg påstå at MS beviselig ikke er noe spesielt mye bedre enn de andre klubbene, ei heller historisk sett".......... "all ære til MS som gjorde en kanonjobb med en del kull på 90-tallet+ men det er ikke de (M/S) som oftest løfter spillerne fra talent til senior".
Dette blir i grunnen for dumt ........... . Du indikerer at Frisk i "nyere" tid har fått frem flere spillere enn Manglerud Star.
Kan vi ikke heller bli enige om at både Manglerud Star og Frisk Asker har fått fram mange dyktige profesjonelle ishockeyspillere i årenes løp. Dette hadde nok ikke vært mulig uten dyktige trenere, ishockeyspillere som har jobbet for sine karrierer, flittige engasjerte foreldre og ikke minst en dugnadskultur som de kan være stolt av.
Manglerud Star er med andre ord ikke en "Skamløs bomseklubb helt til den siste idiot ikke gidder lenger" som Huuum vil ha det til. Det var kun dette som var mitt poeng da jeg kommenterte Huuum i mitt første innlegg. Sitat: "Dersom det hadde vært praksis at ishockeylag som utvikler spillere fikk lønn for strevet, så hadde Manglerud Star vært i en atskillig bedre økonomisk situasjon og ikke behøvd å sette igang Kronerulling".
Hvorvidt Frisk Asker er i stand til å følge opp sitt dyktige utviklingsarbeid gjenstår å se. Jeg kjenner mest til 2001 spillerne til Frisk Asker (nå U16) - En fin gjeng med lovende talenter, som blant annet består av en liten teknisk kjapp spiller, B: en overvurdert spiller som er mest opptatt av tjutriks og rakke ned på andre spillere.
Sitat fra en Frisk Asker spiller: "Stavanger (2001 lag) har pissa på oss i hele år, og nå har de slått oss ut av Norgesmesterskapet - KATASTROFE". Stavanger 2001 har sine ting å stri med, og har langt igjen før de blir noe annet enn en middelhavsfarer

Men Stavanger Oilers er en hardtsatsende klubb fra U16 til senior, og ønsker å lære av de beste -sitat Gulbrandsen (SA. 15. juni): "Finland har vokst til å bli en av de beste hockeynasjonene i verden. Landslaget vant tidligere i år både U18- og U20-VM. De spilte også VM-finale på seniornivå i mai. Nå ønsker Oilers å lære av de beste når det kommer til spillerutvikling. Her kommer Olli Hällfors inn som en viktig brikke. I tillegg til å være min assistent skal han også være med å utvikle og forme de unge spillerne våre nedover i systemet".