Manglerud Star

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. April 2016 17:40
Brevik1 skrev:
riedle skrev:Jeg har heller ikke enda forstått fordelene ved dette.

En åpenbar fordel er jo at om elite ryker, så overlever bredde.

En annen fordel er at elite ikke kan melke bredde for penger.

InnleggSkrevet: 21. April 2016 18:18
Brevik1 skrev:
riedle skrev:
DonCherry skrev:
For alle klubbene i GET har det så vidt meg bekjent vært gjennomført skille fra breddeavdeling, men hva er status for klubbene i 1. divisjon?

Da har du ikke helt oversikten. Lillehammer har så langt ikke gjort dette. Har alle andre altså?

Jeg har heller ikke enda forstått fordelene ved dette.

Ja det er det mest brukte argumentet. Men ryker en en klubb, så vil det ta 2-3 dager å få i gang en klubb for barn/ungdom som vil drive idrett, uansett. Det er etter min mening enklere enn alle bakdelene og de økte utgiftene osv osv, et skille vil føre til.

Men her er det nok en stor forskjell på hvor i geografien klubben ligger, og ikke minst det eksisterende inntekts-grunnlaget.
riedle

InnleggSkrevet: 21. April 2016 18:19
DonCherry skrev:
riedle skrev:
DonCherry skrev:For alle klubbene i GET har det så vidt meg bekjent vært gjennomført skille fra breddeavdeling, men hva er status for klubbene i 1. divisjon?

Da har du ikke helt oversikten. Lillehammer har så langt ikke gjort dette.

Er det mulig? Jeg trodde dette var et lisenskrav i GET.

Meg bekjent er ikke det vedtatt enda, men det har vært på gang i mange år.
riedle

InnleggSkrevet: 21. April 2016 18:25
DonCherry skrev:
Brevik1 skrev:

En annen fordel er at elite ikke kan melke bredde for penger.

Det styrer da klubbens eiere, altså medlemmene.
riedle

InnleggSkrevet: 21. April 2016 20:21

En fordel, som burde være lett for deg å forstå, er at det begrenser mulighetene for at tanta til Rita på U9 får tung og direkte innflytelse på hvordan flaggskipet drives, dvs. a-laget.

InnleggSkrevet: 22. April 2016 00:12

Breddelagene har som regel mange penger stående på konto (ofte mellom 50 og 100 000), og pengene er pr. definisjon klubbens penger. Ved en konkurs i en klubb som ikke er delt dras alle disse pengene med i dragsuget. Skjer en konkurs i god tid før sesongstart, så er det relativt enkelt å starte opp på nytt, men da bllir det med tom kasse for alle lagene.

InnleggSkrevet: 22. April 2016 10:11
Har fått inn 31000 kr, trenger 700000 kr

http://www.mshockey.no/artikkel/2883/Kronerulling-og-redningsaksjon

InnleggSkrevet: 22. April 2016 10:44
DonCherry skrev:
Dixon skrev:
DonCherry skrev:Hvor stor er risikoen for at MS nå ryker ut, og når er siste frist for å ha papirene i orden?

Avhenger av om Breddeavdelingen nok en gang er villige til å bidra for å slette gjelda. De har innkalt til ekstraordinært årsmøte og det er vel godt mulig at dette er på agendaen.

Vil det si at dersom Bredde sier nei vil MS dømmes ut fra GET, eller finnes det andre reddende engler eller snille rike onkler som enda ikke har trådd til? Uten frisk kapital inn, snakker vi da nedgradering til 1. divisjon så lenge det bare er dårlig økonomi og ikke konkurs?

For alle klubbene i GET har det så vidt meg bekjent vært gjennomført skille fra breddeavdeling, men hva er status for klubbene i 1. divisjon?

Får håpe det ikke er konkurs det er snakk om. Kanskje man må ta steget ned for å rydde opp igjen.

Breddeavdelingen blir jo fanget i en merkelig situasjon gang på gang, i og med at A-laget er målet/neste steg for mange av juniorene. Stor forskjell for en del av de gutta om de får prøvd seg i tidlig alder i Get eller 1 div.

Er dette jeg har ment når enkelte tilknyttet MS starter å bygge luftslott. Hvorfor ikke bare være det man er veldig gode på, dvs utvikler av masse bra spillere, en klubb for medlemmene og en klubb med lokal forankring. Det er for øvrig fullstendig kaos i fotballavdeling etter at en kar med høye ambisjoner brukte 60 barn til å kuppe årsmøtet og bli valgt som ny leder. Gamle styret som har brukt flere år på å rydde opp etter nesten-konkursen der ble kastet. Finansavisen har kjørt flere artikler på dette.

InnleggSkrevet: 22. April 2016 14:12
Er dette jeg har ment når enkelte tilknyttet MS starter å bygge luftslott. Hvorfor ikke bare være det man er veldig gode på, dvs utvikler av masse bra spillere, en klubb for medlemmene og en klubb med lokal forankring. Det er for øvrig fullstendig kaos i fotballavdeling etter at en kar med høye ambisjoner brukte 60 barn til å kuppe årsmøtet og bli valgt som ny leder. Gamle styret som har brukt flere år på å rydde opp etter nesten-konkursen der ble kastet. Finansavisen har kjørt flere artikler på dette.[/quote]

MS A-lag har vel hengt på skuldrene til bredde i en eller annen form over tid.
Enig. Hvorfor ikke bare ha et lag i 1 div (selv om det er blitt litt dyrere med flere reiser etc der også) og satse på å utvikle spillere for Norsk hockey. 1 div er blitt en kjempekul liga med mye trøkk og moro.

På tide med 8 lag i GET og 12 i 1 div?

InnleggSkrevet: 22. April 2016 16:50
Dixon skrev:
Får håpe det ikke er konkurs det er snakk om. Kanskje man må ta steget ned for å rydde opp igjen.

Breddeavdelingen blir jo fanget i en merkelig situasjon gang på gang, i og med at A-laget er målet/neste steg for mange av juniorene. Stor forskjell for en del av de gutta om de får prøvd seg i tidlig alder i Get eller 1 div.

Er dette jeg har ment når enkelte tilknyttet MS starter å bygge luftslott. Hvorfor ikke bare være det man er veldig gode på, dvs utvikler av masse bra spillere, en klubb for medlemmene og en klubb med lokal forankring. Det er for øvrig fullstendig kaos i fotballavdeling etter at en kar med høye ambisjoner brukte 60 barn til å kuppe årsmøtet og bli valgt som ny leder. Gamle styret som har brukt flere år på å rydde opp etter nesten-konkursen der ble kastet. Finansavisen har kjørt flere artikler på dette.

Er det ikke mulig å skrive en samarbeidsavtale med Lørenskog eller Vif om det skulle bli 1 div eller verre neste sesong.

Slik jeg har forstått det kan man da flytte juniorer frem og tilbake etter ønske.

InnleggSkrevet: 22. April 2016 17:14
vesterskog skrev:
Dixon skrev:

Er det ikke mulig å skrive en samarbeidsavtale med Lørenskog eller Vif om det skulle bli 1 div eller verre neste sesong.

Slik jeg har forstått det kan man da flytte juniorer frem og tilbake etter ønske.

Hvis MS går konkurs, men vil stille seniorlag neste sesong må det bli i 2. divisjon. Ja, de kan ha samarbeid med VIF som gjør at VIF-spillere som er under 23 år når som helst kan spille for MS. Nå skal VIF sannsynligvis spille kampene i Manglerudhallen, så et samarbeid burde være mulig. Men, VIF har ikke hatt samarbeidsavtaler med noen klubber tidligere, og skulle de ønske det nå ville det være mer naturlig at det ble med et 1. divisjonslag som Hasle/Løren.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. April 2016 17:51
huuum skrev:Er dette jeg har ment når enkelte tilknyttet MS starter å bygge luftslott. Hvorfor ikke bare være det man er veldig gode på, dvs utvikler av masse bra spillere, en klubb for medlemmene og en klubb med lokal forankring. Det er for øvrig fullstendig kaos i fotballavdeling etter at en kar med høye ambisjoner brukte 60 barn til å kuppe årsmøtet og bli valgt som ny leder. Gamle styret som har brukt flere år på å rydde opp etter nesten-konkursen der ble kastet. Finansavisen har kjørt flere artikler på dette.

MS A-lag har vel hengt på skuldrene til bredde i en eller annen form over tid.
Enig. Hvorfor ikke bare ha et lag i 1 div (selv om det er blitt litt dyrere med flere reiser etc der også) og satse på å utvikle spillere for Norsk hockey. 1 div er blitt en kjempekul liga med mye trøkk og moro.

På tide med 8 lag i GET og 12 i 1 div?[/quote]

Kanskje det inntil alle klubbene i prestasjonsdelen tar sitt felles ansvar på alvor.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. April 2016 17:52
Sorum skrev:
vesterskog skrev:
Dixon skrev:

Hvis MS går konkurs, men vil stille seniorlag neste sesong må det bli i 2. divisjon. Ja, de kan ha samarbeid med VIF som gjør at VIF-spillere som er under 23 år når som helst kan spille for MS. Nå skal VIF sannsynligvis spille kampene i Manglerudhallen, så et samarbeid burde være mulig. Men, VIF har ikke hatt samarbeidsavtaler med noen klubber tidligere, og skulle de ønske det nå ville det være mer naturlig at det ble med et 1. divisjonslag som Hasle/Løren.

Jeg tror du tar feil. Vålerenga Elite kan ikke ha samarbeidsavtale med både Vålerenga Bredde og en annen klubb som MS.

InnleggSkrevet: 22. April 2016 18:19
DonCherry skrev:Jeg tror du tar feil. Vålerenga Elite kan ikke ha samarbeidsavtale med både Vålerenga Bredde og en annen klubb som MS.

Ble brått usikker, men det ville i så fall være en uønsket konsekvens av at klubbene måtte skille Elite fra Bredde. Men jeg finner at VIF Hockey og VIF Hockey Elite inngår i et allianseidrettslag:

-Vålerengens Idrettsforening (VIF) er et allianseidrettslag, hvor de respektive klubbene Vålerenga Fotball, Vålerenga Ishockey, Vålerenga Ishockey elite, Vålerenga Håndball, Vålerenga Amerikansk fotball, Vålerenga Basketball, Vålerenga Innebandy og Vålerenga Ski er tilknyttet i et forpliktende fellesskap. Alle som er medlem i en klubb i VIF-systemet, er også automatisk medlem i idrettsforeningen, og har medlemsrettigheter der, bla. stemmerett på idrettsforeningens årsmøte.

Og i kampreglementet §2,9 heter det: Klubber innenfor samme allianseidrettslag kan benytte spillere fritt i de lag spillerne
aldersmessig har lov til å delta (se § 2-9 i dette reglement) uten overgang eller opprettelse av samarbeidslag. Forutsetning er at spillerne skal ha sin spilleberettigelse i den klubb de har sitt spilletilbud ifht alder/den klubb de har spillerkontrakt med.

Ut fra dette tror jeg VIF Hockey Elite står fritt til å inngå samarbeid med f.eks Hasle/Løren .
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. April 2016 19:14
Var ikke Manglerud underlagt Vålerenga en liten periode på nittitallet?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. April 2016 16:53
Sorum skrev:
DonCherry skrev:Jeg tror du tar feil. Vålerenga Elite kan ikke ha samarbeidsavtale med både Vålerenga Bredde og en annen klubb som MS.

Ble brått usikker, men det ville i så fall være en uønsket konsekvens av at klubbene måtte skille Elite fra Bredde. Men jeg finner at VIF Hockey og VIF Hockey Elite inngår i et allianseidrettslag:

-Vålerengens Idrettsforening (VIF) er et allianseidrettslag, hvor de respektive klubbene Vålerenga Fotball, Vålerenga Ishockey, Vålerenga Ishockey elite, Vålerenga Håndball, Vålerenga Amerikansk fotball, Vålerenga Basketball, Vålerenga Innebandy og Vålerenga Ski er tilknyttet i et forpliktende fellesskap. Alle som er medlem i en klubb i VIF-systemet, er også automatisk medlem i idrettsforeningen, og har medlemsrettigheter der, bla. stemmerett på idrettsforeningens årsmøte.

Og i kampreglementet §2,9 heter det: Klubber innenfor samme allianseidrettslag kan benytte spillere fritt i de lag spillerne
aldersmessig har lov til å delta (se § 2-9 i dette reglement) uten overgang eller opprettelse av samarbeidslag. Forutsetning er at spillerne skal ha sin spilleberettigelse i den klubb de har sitt spilletilbud ifht alder/den klubb de har spillerkontrakt med.

Ut fra dette tror jeg VIF Hockey Elite står fritt til å inngå samarbeid med f.eks Hasle/Løren .

Det virker som en holdbar tolkning av den paragrafen du har funnet frem.

InnleggSkrevet: 25. April 2016 01:04
Dixon skrev:Har fått inn 31000 kr, trenger 700000 kr

http://www.mshockey.no/artikkel/2883/Kronerulling-og-redningsaksjon

200,000 kroner nå. Noen må ha gitt et stort bidrag i løpet av helgen.

InnleggSkrevet: 06. Mai 2016 19:04
Hva er status her nå?
Hvis jeg skjønte det riktig så måtte de ha 700.000 i løpet av mnd, og pr. 1mai så hadde de fått inn 473.000, er det da over?

InnleggSkrevet: 06. Mai 2016 19:40
jensen40 skrev:Hva er status her nå?
Hvis jeg skjønte det riktig så måtte de ha 700.000 i løpet av mnd, og pr. 1mai så hadde de fått inn 473.000, er det da over?

Ser vel ut til at de fortsetter innsamlingen http://www.mshockey.no/artikkel/2884/Positiv-utvikling

Men om de klarer seg nå så ser vi jo allerede at det er en spillerflukt. Salsten (Oilers), Stenersen (Sparta), Braavold (VIF) og Henriksen går vel tilbake til Oilers.

Klubben burde kanskje gå til det skritt å be om å bli degradert til 1. divisjon og overlate plassen til Tønsberg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Mai 2016 21:20
Da vil jeg ha Cato tilbake til Jordal.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Mai 2016 21:24
Har MS fått orden på økonomien nå?

http://www.mshockey.no/artikkel/2886/Spillere-2016-17

Magnus Hoff skal også være klar for en ny sesong.

InnleggSkrevet: 10. Juni 2016 19:50
Oppdatering angående kronerullinga til MS http://www.mshockey.no/artikkel/2893/St ... onerulling

InnleggSkrevet: 11. Juni 2016 09:50
[quote="Ronny S"]Oppdatering angående kronerullinga til MS http://www.mshockey.no/artikkel/2893/St ... onerulling[/quote

Skamløs bomseklubb helt til den siste idiot ikke gidder lenger.

InnleggSkrevet: 13. Juni 2016 23:49
Huuum.
Hvor mange penger tror du Manglerud Star sitter igjen med etter at spillere som Magnus Hoff og Eirik Salsten har signert for Stavanger Oilers ? Dersom det hadde vært praksis at ishockeyklubber som utvikler spillere fikk lønn for strevet, så hadde Manglerud Star vært i en atskillig bedre økonomisk situasjon og ikke behøvd å sette i gang "kronerulling"

InnleggSkrevet: 14. Juni 2016 08:15
Ottos skrev:Huuum.
Hvor mange penger tror du Manglerud Star sitter igjen med etter at spillere som Magnus Hoff og Eirik Salsten har signert for Stavanger Oilers ? Dersom det hadde vært praksis at ishockeyklubber som utvikler spillere fikk lønn for strevet, så hadde Manglerud Star vært i en atskillig bedre økonomisk situasjon og ikke behøvd å sette i gang "kronerulling"

Ingen ting! Ingen Norske klubber kan kalkulere med salg av spillere innenfor det Norske markedet. Moderate spillere som du nevner hadde ingen lag tatt imot om de måtte betale for de.
Ja, skamløs bomseklubb er et rimelig fortjent navn i så måte. Det er uansett ikke veldig mye å henge seg opp i da MS nok blir å finne i 1-2 div i løpet av 1-2 ses.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester