SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 21. Oktober 2018 21:52
Nadaa skrev:
Hamburger skrev:
Nadaa skrev:Er nok en sammensatt årsak til at Storhamar velger og ikke fylle på med ungutter på 1 div. laget. Selv om jeg tror mange ville hatt utbytte av å spille i 1 div vs å slå Nidaros 0-10 borte i u21.

*Få spillere, det kryr ikke akkurat med spillere på u21-u18 og u16 Laget til Storhamar er ganske tynt svært få kamper de har i nærheten av 4 fulle rekker. Er jo ikke bra og legge ned u-21 laget eller u-18 laget heller, er jo 14 åringer som spiller på u18 laget til Storhamar f.eks sønnen til Magic.

*Økonomi sånn det er nå bruker 1 div spillere mye penger på og være med, er sånn det har vært finanisert frem til nå

*Er nok ikke alle som er klare for 1 div heller er et stort steg fra og møte jevnaldrende kontra digre tjukke griser. Sist man stilte med et tilnærmet Jr lag i 1 div ble Storhamar unguttene stort sett knust i hver kamp og folk gadd rett og slett ikke å spille hockey lengre og la opp.

*Skepis i klubben om 1 div gutta er seriøse nok, nå vet jeg ikke hvor mye de trener, men 1 div laget består jo stor sett av kokkos liga spillere samt noen få som har vært med på et høyere nivå før. Er jo skremmende for nivået i Norge at et sånt lage i det hele tatt kvalifiserer seg til 1 div.

Tjukke gamle griser? Det trenes ganske bra i første div også. Både sommer og vinter. Men selvfølgelig, her jobber vel stort sett alle ved siden av. Få tjukke griser i ligaen.

Magic junior spiller der fordi han er grisegod, ikke nødvendigvis fordi det er få spillere. Totalt sett i klubben er det mange spillere, så å legge ned et lag om 5 u21 spillere er med Sil YA er tøv.

Sil YA har fire treninger og 2 kamper i uka. Men det er trangt i hallen og kamp om istiden. Dem har ofte hatt trening 22-23 På kvelden, så noen treninger har blitt avlyst.

Stort sett kokos spillere? Noen har spilt der da dem ikke har hatt andre tilbud, men har før spilt på ok og bra nivå. Det er flere med GET kamper og mange som har spilt i første divisjon. Og mange har vært gode juniorspillere. Dette er en start. Det er et par som ikke holder nivået og sikkert ikke blir med neste år. Dem får heller ikke mye spilletid.

Angående seriøsitet. Har du hatt Børre Østvang som trener?

Da gir det svaret seg selv. Det har jeg, og tro meg.. du sklir ikke rundt på ei skøyte og leker med han. Ihvertfall ikke kl halv elleve på kvelden..

Satte vel ting litt på spissen, men er jo merkelig at man ikke ser flere u-21 spillere på Ya laget hva skyldes dette hvis man ikke er usikker på om om det er seriøst nok på 1 div. laget. Noe må det jo være hvis ikke burde man sett 5+ u-21 spillere på kamper. Det prioriteres helt klart u-21 og det er det sikkert en grunn til. Hadde u-21 laget og u 18 laget vasset i spillere tror jeg vi hadde sett flere spille kamper på 1 div laget.

Jeg tviler ikke på at Børre holder dem i øra på trening.

Som jeg har sagt før trenger dette YA prosjektet tid, man må bygge opp en stamme med spillere 20-30 år før man kan ta det seriøst er jo store hull, stallen er også meget tynn. Men håper de lykkes er jo fantastisk hvis dette er et lag som kan etablere seg i 1 div. Og bli en utviklings arena for spillere som ikke tar steget rett opp i Get-Ligaen.

Vi får håpe dette 1 div laget kan klore seg fast i divisjonen og bygge stein på stein.

Absolutt. En kjempebra utviklingsarena. Men som du sier, må få litt tid.

Dette er spekulasjoner, men tror det desverre handler om at hver trener kun tenker på sitt lag. Det har vært et problem før, å nekte eller være vanskelig på å sende de beste opp, for å ta med de beste fra laget under. Laget blir svekket og sjansen for tap øker, men det bør være underordnet spillerutviklingen. Ihvertfall på denne tiden av året.

Har Sil a-lag og YA et samarbeid med spillere slik som Feks Lillehammer har med Gjøvik?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Oktober 2018 21:56
Synd ikke HA lager en sak om dette, så vi får vite tankene om 1.div laget og YA og hvordan et samarbeid er tenkt, evt om noe er formalisert.
Så er det litt for enkelt å si at de 5 beste på u-20 skal opp på det laget f.eks, det handler om hva som er best for spilleren på lang sikt.

InnleggSkrevet: 21. Oktober 2018 23:04
-Har Sil a-lag og YA et samarbeid med spillere slik som Feks Lillehammer har med Gjøvik?

Man trenger ikke tegne noe samarbeidsavtale mellom Elite og YA. Det er fri spillerflyt for alle spillere i allianseidrettslaget SIL. Eneste begrensning er at man ikke spille for begge A-lagene i sluttspill og evt kvalifisering.

Det er kampkollisjoner mellom 1. div og U-21 på lørdager gjennom hele sesongen. Så spiller U-21 på tirsdager og 1. divisjon på onsdager. Det var med fem stk U-21 til en onsdagskamp i Tønsberg. Men uka etter var det ingen med til kamp på Gjøvik. Forrige helg var det tre stk som spilte U-21 mot VIF og 1. div mot Gjøvik samme dag på Hamar.

Det jeg synes er litt rart er at det var så viktig å rykke opp til. 1 divisjon. Jeg trodde da at klubben hadde en plan om å matche de beste juniorene i 1. divisjon. Når man ser på 1. divisjonslaget til SIL YA så er det flere gode spillere der. Men ikke mange nok. Og de beste er alle rundt 30 år eller eldre. Hvor lenge vil entusiasmen være der, når man taper kamp etter kamp? Jeg tviler ikke på moralen, så det er sagt. Men over tid trenger laget påfyll av gode spillere.

Det skal en del til for å rykke ned i år, da det vil være en ledig plass i 1. divisjon fordi hullet etter Lørenskog i GET må fylles. Men skal man satse videre i 1. divisjon må man nesten prioritere det laget? Også i respekt for de andre lagene som nå møter et lag som varierer i kvalitet ut fra tilgang på juniorer.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 21:13
SILs største skuffelser hittil heter Larrivee, Jensen og Jakobs.
Alle tre har fått bebbis siste 3-4 mnd...

Noe av årsaken?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 21:22
Pelle-Gnellspik skrev:SILs største skuffelser hittil heter Larrivee, Jensen og Jakobs.

Noe av årsaken?

Folk blir jo også gamle, da går det saktere etterhvert:-)

InnleggSkrevet: 31. Oktober 2018 12:58
Pelle-Gnellspik skrev:SILs største skuffelser hittil heter Larrivee, Jensen og Jakobs.

Noe av årsaken?

Fogstrøm d? Han er så usynlig. Enkelte kamper vet du ikke om han har spilt engang før du leser stats at han spilte 18-20 minutter..

Kanskje han har blitt bestefar?

InnleggSkrevet: 03. November 2018 01:25
Det er bølger i andedammen på Hamar.. Først ble prisen på en Kvikk-lunsj, midt under serieåpninga, satt opp fra 25 kr til 35 kr... da begynte visstnok snakket å gå.

Og nå mener folk at klubben har blitt griske. For billettprisene har blitt skrudd opp kraftig før 1/8 finalen mot Skellefteå. Hhv 50% for voksenbillett og 70% for ungdom/student/honnør.

Voksenbillett i serie og gruppespill CHL koster 200 + 10% HOA-avgift. For kampen mot SAIK 300 kr + 10% avgift.
Ungdom/student/honnør 120 kr + 10%, mens for kampen mot SAIK 200 kr + 10%

Storhamar hadde 13000 tilskuere i gruppespillet. Snittet på 4300 var det 5. høyeste av 32 klubber. Sesongbilletter gjaldt ikke, så bruttoen kan ha vært på opp mot 2,5 mill. Nå går billettsalget tregt. Iht billettappen er det mye ledig.

Her kunne SIL heller ha tenkt at de skulle gi noe tilbake til publikum som støttet de til de grader i gruppespillet. Det var nemlig ingen selvfølgelighet når man ser interessen hos konkurrentene. Klubben burde være evig takknemlig. Støtten hjalp også laget til avansement. Kanskje de heller skulle ha redusert prisene mot SAIK. Det er noe folk liker og jeg tror det kunne ført til mætt fjøs. Usikker på om det skjer nå.

SIL sier: Prisen på voksenbilletten er 300,- kroner, de siste 30,- kroner er en del av Storhamar ishockey sin leie av hallen gjennom sesongen. Norge er sammen med Sveits ett høykostland, og det er kostnader forbundet med å gå videre i CHL.

Det med 10% avgift oppå oppgitt pris er bare noe tull. Priser skal oppgis med alle avgifter inkl. i Norge. Har ikke sett noe sånt annet sted.

https://www.h-a.no/sport/hockey/slik-fo ... -i-cc-amfi

InnleggSkrevet: 03. November 2018 01:52
Sorum skrev:Det er bølger i andedammen på Hamar.. Først ble prisen på en Kvikk-lunsj, midt under serieåpninga, satt opp fra 25 kr til 35 kr... da begynte visstnok snakket å gå.

Og nå mener folk at klubben har blitt griske. For billettprisene har blitt skrudd opp kraftig før 1/8 finalen mot Skellefteå. Hhv 50% for voksenbillett og 70% for ungdom/student/honnør.

Voksenbillett i serie og gruppespill CHL koster 200 + 10% HOA-avgift. For kampen mot SAIK 300 kr + 10% avgift.

Storhamar hadde 13000 tilskuere i gruppespillet. Snittet på 4300 var det 5. høyeste av 32 klubber. Sesongbilletter gjaldt ikke, så bruttoen kan ha vært på opp mot 2,5 mill. Nå går billettsalget tregt. Iht billettappen er det mye ledig.

Her kunne SIL heller ha tenkt at de skulle gi noe tilbake til publikum som støttet de til de grader i gruppespillet. Det var nemlig ingen selvfølgelighet når man ser interessen hos konkurrentene. Klubben burde være evig takknemlig. Støtten hjalp også laget til avansement. Kanskje de heller skulle ha redusert prisene mot SAIK. Det er noe folk liker og jeg tror det kunne ført til mætt fjøs. Usikker på om det skjer nå.

SIL sier: Prisen på voksenbilletten er 300,- kroner, de siste 30,- kroner er en del av Storhamar ishockey sin leie av hallen gjennom sesongen. Norge er sammen med Sveits ett høykostland, og det er kostnader forbundet med å gå videre i CHL.

Det med 10% avgift oppå oppgitt pris er bare noe tull. Priser skal oppgis med alle avgifter inkl. i Norge. Har ikke sett noe sånt annet sted.

Klubben har blitt for grisk, det er det ikke noe tvil om. De kan si hva de vil, men så lenge de holder på slik som de gjør vil de miste tilskuere i lengden. Det er rett og slett blitt for dyrt å gå på kamp på Hamar for de med dårlig råd. Det er en nedgang i folk i hallen i år i forhold til i fjor uansett hva tallene sier, det handles mindre i kiosker. Storhamar er blitt for store for seg selv, de leverer ett ok produkt til super premium priser. I lengden vil dette gå utover rekrutteringen på tribunen og isen. Storhamar ville vært tjent med litt mindre inntjent pr kamp, men med flere potensielle tilskuere i fremtiden. Nå er det så dyrt at folk heller ser kampen på sumo istedenfor å gå i hallen, på sikt vil dette skade klubben hardt.

InnleggSkrevet: 03. November 2018 14:09
Sorum skrev:Det er bølger i andedammen på Hamar.. Først ble prisen på en Kvikk-lunsj, midt under serieåpninga, satt opp fra 25 kr til 35 kr... da begynte visstnok snakket å gå.

Sesongkortene gjaldt i gruppespillet så her tar du feil Sorum. Jeg har null problemer og betale 330(hoa skal ha 10% av bilettprisen) for og se Storhamar i en sluttspillkamp i chl.
35,- for kvikk lunch er mye, men hva koster den på kiosker ellers?
Storm i vannglass er de samme som griner over bilettpriser, som survet når Storhamar var ræva og som suver over at Storhamar har for mange utlendinger og for lite egene spillere. Samme folkene som ikke dukket opp på kamp når Storhamar var nr. 6-7 på tabellen.

InnleggSkrevet: 03. November 2018 14:23
Sesongkortene gjaldt i gruppespillet så her tar du feil Sorum. Jeg har null problemer og betale 330(hoa skal ha 10% av bilettprisen) for og se Storhamar i en sluttspillkamp i chl.
35,- for kvikk lunch er mye, men hva koster den på kiosker ellers?
Storm i vannglass er de samme som griner over bilettpriser, som survet når Storhamar var ræva og som suver over at Storhamar har for mange utlendinger og for lite egene spillere. Samme folkene som ikke dukket opp på kamp når Storhamar var nr. 6-7 på tabellen.[/quote]

330kr for å se en 1/8 finale er overprising.

Å vise engasjement er ikke det samme som å surve. Jeg har klaget over for mange utledninger og ikke minst dårlige utledninger. Jeg har dog vært på tribunen selv når vi lå på 8 plass i serien eller etter vi tapte 9-1 mot Oilers.

Uansett er engasjement det som gjør at vi snitter 4000+ hvert år. Den dagen du ikke ser engasjement så ser du bare 2000-2500 på tribunen. Du skal være overlykkelig for at vi har det engasjement vi har på Hamar. Postivt og negativt.

InnleggSkrevet: 03. November 2018 14:46
Om 330kr er for mye finner vi ut på tirsdag, bilettsalget så langt kan det tyde på en liten overprising.

For alle øvrige kamper er prisene på nivå med det man må betale for å se VIF i Furuset forum, og 20kr mer (voksen) enn hva man må betale for å se MS i garasjen. Så er det opptil hver enkelt å vurdere hvor man får mest for pengene.

Men godt at du følger med Sørum. Av ren nysgjerrighet, hva er prisen på en kvikk lunsj i Furuset forum?

InnleggSkrevet: 03. November 2018 22:00
Hawkie skrev:Om 330kr er for mye finner vi ut på tirsdag, bilettsalget så langt kan det tyde på en liten overprising.

For alle øvrige kamper er prisene på nivå med det man må betale for å se VIF i Furuset forum, og 20kr mer (voksen) enn hva man må betale for å se MS i garasjen. Så er det opptil hver enkelt å vurdere hvor man får mest for pengene.

Men godt at du følger med Sørum. Av ren nysgjerrighet, hva er prisen på en kvikk lunsj i Furuset forum?

Vedr sesongkort så måtte de være kjøpt før 1. juli for at de skulle gjelde i CHL.

Husker ikke prisene i kiosken i Forum. Men jeg tenker det er dyrt de gangene jeg kjøper noe. I Asker var det 25 kr for alle sjokoladene. Det er vel en kurant pris.

Billetter koster stort sett det samme. 220 kr har blitt gjengs. Synes egentlig jeg får det samme for pengene overalt. Det er eget favorittlag jeg vil se, og det er hockeyen jeg kommer for. Så 220 kr i Forum og 220 kr i CC Amfi går ut på det samme for meg.

Hvis ingen hadde reagert på at Storhamar satt opp prisen fra 220 kr til 330 kr ifm kampen mot SAIK, så hadde prisen vært OK. Men når praten nå går på om SIL har blitt grådige så er det noe alle plutselig vil ha mening om. Og det er ikke lett for SIL å forsvare den prisen. Bare 2700 tilskuere mot Ringerike lørdag kan tolkes som en dårlig trend.

De prøver seg med å si at: Når vi kvalifiserte oss videre gjorde vi en vurdering av billettprisene basert på vesentlige økte kostnader for å klargjøre CC-Amfi til en 8-delsfinale, samtidig som det er kostnader ved reise til bortekamp. Er det virkelig dyrere å rigge for en 8-delsfinale enn det var å rigge til kampen mot Trinec? Og er det dyrere å reise til Skellefteå enn det var Trinec? Det tror i alle fall ikke jeg.

SIL mener også at en 8-delsfinale kunne prises høyere på lik linje med når man går videre i sluttspill. Men prisene i kvart- og semifinale sist var de samme som i grunnspillet. Hvor mye prisene ble satt opp før finalen vet jeg ikke (om de ble satt opp?). Man sitter med følelsen av at klubben ror litt her i sine forklaringer om hvorfor prisen er satt opp med hele 100 kr.

Det er lett å være etterpåklok. Men jeg tror SIL angrer litt nå. Prisene burde ikke vært endret. Sågar, som jeg skrev, kunne de vært satt litt ned for å gi tilbake til de som har støttet laget i CHL. En lavere pris ville ha gitt billettsalget en kraftig boost. Nå kan de berge inne dette ved å sette ned prisen til vanlig nivå og så gi alle som har billett et gavekort på 100 kr som kan brukes ved fremtidig billettkjøp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. November 2018 22:10
Sorum skrev:Er det virkelig dyrere å rigge for en 8-delsfinale enn det var å rigge til kampen mot Trinec?

Det må legges ny is.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. November 2018 22:15
Enig i at bilettene i CHL var for dyrt, skal passe seg for å fremstå som grådige. Men prisene i kiosken er storm i et vannglass (eller andedammen som vår gode venn på østkanten nevner), det er samma gjengen som raste da det ble innført plassbilletter.

Glad jeg heier på en klubb med engasjement, det er så mye bedre enn de som lar alt skure og gå som de siste 40 åra. Grunnen til at så mange utenfor snakker om det er fordi vi har landets beste hockeydekning i HA, som skriver om alt, også det som kan tolkes negativt. HA gjør gode kroner på hockeyinteresserte med abo som leter etter noe å ta oss på, ingen nevnt ingen glemt :lol:

InnleggSkrevet: 03. November 2018 22:59
Drebin skrev:Enig i at bilettene i CHL var for dyrt, skal passe seg for å fremstå som grådige. Men prisene i kiosken er storm i et vannglass (eller andedammen som vår gode venn på østkanten nevner), det er samma gjengen som raste da det ble innført plassbilletter.

Glad jeg heier på en klubb med engasjement, det er så mye bedre enn de som lar alt skure og gå som de siste 40 åra. Grunnen til at så mange utenfor snakker om det er fordi vi har landets beste hockeydekning i HA, som skriver om alt, også det som kan tolkes negativt. HA gjør gode kroner på hockeyinteresserte med abo som leter etter noe å ta oss på, ingen nevnt ingen glemt :lol:

ha-ha..

InnleggSkrevet: 03. November 2018 23:51
flaks skrev:
Klubben har blitt for grisk, det er det ikke noe tvil om. De kan si hva de vil, men så lenge de holder på slik som de gjør vil de miste tilskuere i lengden. Det er rett og slett blitt for dyrt å gå på kamp på Hamar for de med dårlig råd. Det er en nedgang i folk i hallen i år i forhold til i fjor uansett hva tallene sier, det handles mindre i kiosker.

Du mener at klubben er blitt for griske i år kontra i fjor? Billettene har grovt sett kostet det samme de siste 3 årene, og ikke store forskjellene fra årene før der heller. Ta i tillegg utgangspunkt i at de nå har vunnet pokal og ligger på topp = ergo et mulig enda bedre produkt. Smule dyr den CHL kampen, men det er et engangstilfelle per nå. Blir den for dyr er det forståelig, da kan du heller betale 299 for et månedsabonnement på Viaplay for å se kampen. Uansett er billettprisene ganske uforandret.

Så til kiosken; det at Kvikk lunsjen har gått opp 10 kr velter ingen lommebøker. Føles kvikk lunsj til familien på 5 stk for ille priset, da er det så enkelt som å droppe kiosken og heller ta med en fra Rema 1000. Ingen tvang. Sammenligner du en Cirkle K med kiosken er det ikke voldsomme forskjeller.

Det er så orkan i en vanndråpe du får det. Men Drebin er inne på hovedpoenget, det er de samme folka hver eneste gang. Gi bort gratis varer i kiosken så finner de snart noe nytt å klage på. Velkommen til Hedmark!

InnleggSkrevet: 04. November 2018 00:08
Blueline skrev:
flaks skrev:
Klubben har blitt for grisk, det er det ikke noe tvil om. De kan si hva de vil, men så lenge de holder på slik som de gjør vil de miste tilskuere i lengden. Det er rett og slett blitt for dyrt å gå på kamp på Hamar for de med dårlig råd. Det er en nedgang i folk i hallen i år i forhold til i fjor uansett hva tallene sier, det handles mindre i kiosker.

Du mener at klubben er blitt for griske i år kontra i fjor? Billettene har grovt sett kostet det samme de siste 3 årene, og ikke store forskjellene fra årene før der heller. Ta i tillegg utgangspunkt i at de nå har vunnet pokal og ligger på topp = ergo et mulig enda bedre produkt. Smule dyr den CHL kampen, men det er et engangstilfelle per nå. Blir den for dyr er det forståelig, da kan du heller betale 299 for et månedsabonnement på Viaplay for å se kampen. Uansett er billettprisene ganske uforandret.

Så til kiosken; det at Kvikk lunsjen har gått opp 10 kr velter ingen lommebøker. Føles kvikk lunsj til familien på 5 stk for ille priset, da er det så enkelt som å droppe kiosken og heller ta med en fra Rema 1000. Ingen tvang. Sammenligner du en Cirkle K med kiosken er det ikke voldsomme forskjeller.

Det er så orkan i en vanndråpe du får det. Men Drebin er inne på hovedpoenget, det er de samme folka hver eneste gang. Gi bort gratis varer i kiosken så finner de snart noe nytt å klage på. Velkommen til Hedmark!

De fleste varene har gått opp i pris, 2 pizzabiter og en brus har gått opp fra 80 til 100kr, brus har gått opp 5kr.Små økninger hver for seg, men med tanke på at de satt opp prisene på billetter en god del for ett par sesonger siden blir det mye totalt for en familie. Hadde de hatt litt lavere priser på inngang og i kioskene hadde det vært flere på kamp og dermed hadde rekrutteringen vært bedre på sikt. Det er ikke lenge siden det kostet 170 for å komme inn hvis jeg husker rett, da kostet en kvikk lunsj 20 kr i tillegg. Når det blir så mange kamper som nå blir det rett og slett for dyrt for mange å gå på kamp og det ser vi på hvor mange ledige seter det er i hallen. Er det ikke bedre med 4-5000 pr kamp enn 3-4000?

InnleggSkrevet: 04. November 2018 12:12
Flaks tror du virkelig det kommer 1000-2000 flere på kamp hvis bilettene er 50-100kr billigere og kvik lunsjen koster 5-10kr mindre, de har jeg ingen tro på. Hadde billetten mot Ringerike kosta 50 hadde det likevel vært under 3500 på den kampen.

At varer stiger i pris kan vel ikke komme som noe sjokk Prisendring på mat fra 1 jan 2016 til juli 2018 er på 6,9% Sukker holdige varer er jo gått opp enda mere.

Jeg kjøpte kvikk lunch og kaffe på lørdag til pakkepris på 35 kroner. Jeg tok ikke med meg kaffen siden jeg ikke drikker kaffe:D

Som noe sa her er storm i en vanndråpe, er de samma som klager uansett. De leter etter noe og klage over. Kan jo hende 330 i CHL viser seg og være litt for mye, men vi får vente og se.

Kommer det rundt 4500-5000 på tirsdag har billettene blitt priset rett.

InnleggSkrevet: 04. November 2018 12:48
flaks skrev:
De fleste varene har gått opp i pris, 2 pizzabiter og en brus har gått opp fra 80 til 100kr, brus har gått opp 5kr.Små økninger hver for seg, men med tanke på at de satt opp prisene på billetter en god del for ett par sesonger siden blir det mye totalt for en familie. Hadde de hatt litt lavere priser på inngang og i kioskene hadde det vært flere på kamp og dermed hadde rekrutteringen vært bedre på sikt. Det er ikke lenge siden det kostet 170 for å komme inn hvis jeg husker rett, da kostet en kvikk lunsj 20 kr i tillegg. Når det blir så mange kamper som nå blir det rett og slett for dyrt for mange å gå på kamp og det ser vi på hvor mange ledige seter det er i hallen. Er det ikke bedre med 4-5000 pr kamp enn 3-4000?

Det er jo en vågal påstand. Når det kostet 170 kr pluss 20 for kvikk lunsj, da lå vel klubben på 6. plass og det var knapt 1200 stk på kampene.

Det er et klassisk spørsmål om tilbud og etterspørsel. Det er ofte jeg ikke gidder å gå i kiosken i pausa, fordi køen på de store kampene er ofte lange og tar opp hele pausa. Sett opp prisen = bedre inntjening/mindre folk, men alle som vil får handlet. Resultatet for klubben er ikke nødvendigvis tap. Dette har de uansett bedre oversikt over enn oss. Dersom de ser at inntjeninga faller vil de naturligvis sette ned prisene.

Jeg tror ikke 70kr i differanse for en familie i billettprisen avgjør om de drar på kamp eller ikke. Snakker vi gratis eller halvpris kan man gjøre andre prioriteringer, men så lenge det er mot Ringerike og kampen blir flyttet i siste liten, ja da er det mange som velger å gjøre det de opprinnelig hadde tenkt.

Hvis ungene i tillegg spiller hockey og er medlem i YA er det ikke store kostnaden per kamp.

Uansett, snittet på tilskuere er ganske jevnt de siste årene, så det er ingenting som tilsier det du påstår.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. November 2018 14:51
Rart å mene at nedgangen i tilskuere skyldes bilettprisene, da tilskuertallene har gått til himmels de siste åra med de samme prisene. Det er heller en naturlig justering etter å ha fått full uttelling sist sesong, en jeg spådde før sesongen. Rimelig drøyt når man sier det er glissent når det kommer 2700 mot Ringerike på en lørdag. Vi har hatt over 4000 i snitt de siste tre sesongene, de siste to over 4500, det er helt hinsides.

Naturlig at det går litt ned, samtidig har vi vært relativt svake hjemme denne sesongen, og har flere nitriste matcher i serien mot antatt svakere lag. Tror heller sånt er med på å påvirke. Slik jeg ser det har Storhamar kun spilt 2 skikkelig gode matcher hjemme i år, mot Vif og Frisk (3 om vi tar med serieåpningen tross tap).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. November 2018 14:55
Nadaa skrev:siden jeg ikke drikker kaffe:D

:shock: :shock: :shock:
Mye rart som skrives i denne tråden, men dette må være det verste!

InnleggSkrevet: 04. November 2018 21:44
Det evige maset om småbarnsfamilier...det koster penger å drive toppidrett og da må man betale for å gå på match.
Unger betaler mindre enn voksne, hvis foreldrene har nogenlunde normal inntekt og normalt forbruk tilpasset inntekt, bør ikke prisene være verdens undergang. Småbarnsforeldre kommer i lavere skatteklasse og får penger og støtte hivd etter seg av det offentlige.
Dersom penger er et problem så er det bare å be nav kjøpe billetter.
Jeg har gratis sesongkort gjennom sponsor, men har ikke vært på noen av kampene mot Ringerike, vært på kun en kamp mot Kongsvinger.
Å se laget vinne med 10 er alltid kjedelig, og hvis kampen blir jevn betyr det at Storhamar er ræva. Uansett en nedtur for meg som tilskuer.
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 04. November 2018 21:58
En ting jeg aldri klarer å skjønne, hvorfor må en på død og liv stappe kjeften full fordi en er på match? De fleste må da kunne rekke middagen før kamp?

InnleggSkrevet: 05. November 2018 02:24
Åhlberg skrev:.Småbarnsforeldre kommer i lavere skatteklasse og får penger og støtte hivd etter seg av det offentlige.

Muligens off topic og forstår vel hva du prøver å si. Men det der er allkevel fullstendig feil. Man får ikke lavere skatteklasse av å ha barn. Og får man virkelig støtte hivd etter seg? Er det barnetrygden på 970 kroner i måneden du mener at det offentlige hiver etter oss som har barn? Men uansett, om en Kvikk Lunsj koster 25 eller 30 kroner bør ikke være spesielt viktig. Etter en del tøffe år forstår jeg om klubben ønsker å smi mens jernet er varmt. Man har et ansvar å skaffe overskudd når det går bra, som kan brukes til å investere videre og forebygge mot motgangstider og også ha en reserve når de inntrer. Så blir det selvfølgelig en balansegang om hvor man legger lista. Det er jo der klubben prøver seg litt nå.

InnleggSkrevet: 05. November 2018 09:29
[quote="Åhlberg"]Unger betaler mindre enn voksne, hvis foreldrene har nogenlunde normal inntekt og normalt forbruk tilpasset inntekt, bør ikke prisene være verdens undergang. Småbarnsforeldre kommer i lavere skatteklasse og får penger og støtte hivd etter seg av det offentlige.
Jeg har gratis sesongkort gjennom sponsor, men har ikke vært på noen av kampene mot Ringerike, vært på kun en kamp mot Kongsvinger.

Her er kommentarer egentlig helt unødvendig. Får bare håpe for Åhlbergs del at dette her er bare kødd... hvis ikke er det bare å si: God bedring!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 34 gjester