SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2018 21:56
6-2 Lett:D Spøk til side MEGET solid kamp av Storhamar. Trinec har klasse , men Storhamar har keeper det hadde ikke Trinec i dag.
Men vi står foran mål og kriger inn returer strålende:)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2018 22:34
Dette var en liten bragd. Kult for norsk hockey. Spesielt Storhamar!!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2018 23:35
Trinec spilte vel ikke med alle sine beste (?), men likavæl, vi vasker isen med dem. Toppnivået vårt er utrolig høyt, vi mangler bare å ha samme tenningen i flere seriekamper. Uansett, det laget slutter aldri å overraske!
Thoresens, Irving og Rønna med kjempematch. Og herlig å se Larrivée svare med en stor kamp, første målet var klasse!

Nå møter vi en gruppevinner i neste runde. De er HC Pilsen, Kärpät Oulu, EV Zug, Skellefteå, Malmö, Frölunda og Tappara (vet ikke om vi kan møte dem igjen). I morgen avgjøres siste av Salzburg og Bern, Salzburg må vinne for å vinne gruppa.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2018 23:44
Greit å slippe Kärpät og Skellefteå kanskje mtp reisemål, men ellers høres alle disse spennende ut. Frölunda-Storhamar, da snakker vi oppmøte av bortefans :)

InnleggSkrevet: 17. Oktober 2018 00:15
Dere kan ikke møte Tappara igjen, hvis ikke begge går videre til kvartfinale da...

ROUND OF 16:
Game Day 1: 06 November 2018
Game Day 2: 20/21 November 2018 (kamp mot VIF 20. må da flyttes)

InnleggSkrevet: 17. Oktober 2018 07:54
Drebin skrev:Greit å slippe Kärpät og Skellefteå kanskje mtp reisemål, men ellers høres alle disse spennende ut. Frölunda-Storhamar, da snakker vi oppmøte av bortefans :)

Møter dere Frølunda skal jeg vurdere å bli med ass

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:04
Nadaa skrev:
Hamburger skrev:Dagens resultat er ikke kun som følge av CHL.

Vi ser nå hvor avhengige Storhamar er av Thoresens, spesielt eldstemann.

Larry og Jensen har tiden bak seg, med god margin. Zettergren, Løkken, Hes det samme. Dem leverer bra enkelt kamper, men de drar ikke laget, går ikke foran i krigen når det trengs. Spesielt Larry og Jensen har til nå holdt et labert nivå. Dem er ikke sultne nok i sånne kamper.

Fogstrøm og Jacobs det samme. Importer blottet for x-faktor, ingen sult og vi ser aldri dem ta tak og går foran i kamper vi sliter. Blomstrer i kamper vi er i flytsonen.

Med en så aldrende spillerstall så er det veldig merkelig å hente to gamle sirkus hester. Storhamar skulle hentet 2 sultne importer som vil bygge CV for større ligaer. Typer som Irving, Berglund, Linus, Josh, Mowatt, Curran osv. Spillere som alltid vil produsere og lage mål. Spillere med masse energi, selv i kamper som i dag, og i 3 x 20 selv om vi leder med 10 mål. Mest sansynlig er Storhamar siste stopp før Fogstrøm og Jacobs legger opp. Stor forskjell!

Nå er det flatt. Frykter at noen av de eldre og de omtalte importene må ha store kamper for å våkne skikkelig. Da kan det bli mange tråe kamper før sluttspillet i år. Det kom vel også frem på en rinkside sending fra HA etter en kamp i år, vi rutinerte gjør det vi må bare i sånne kamper. Husker ikke mot hvem, men det er signaler jeg ikke liker.

Jeg ville forsøkt å få Fogstrøm og Jacobs til å finne seg en ny klubb og tilbudt transport så fort det var klart.

Sats på Simen E, Dokken og Martinsen. Da vil det være romslig plass på både kvote og i lommeboken i januar.

Jeg sier ikke dette fordi vi taper poeng mot antatt dårligere lag. Med få unntak har det stort sett vært flatt i år. Tror publikum på Hamar tåler en del tap før vi ser snittet går ned, men med måten vi fremstår og spiller på...så tror jeg publikum kanskje velger toppkampen og sumo. Folk vil ha underholdning og innsats. Og det er spillernes plikt å strebe etter å gi!

Kunne ikke vært mere enig!

Ok kamp av Storhamar, men skaper lite. Godt gammelt derby! Men vi skaper altfor lite sjanser.

Spilte Fogstrøm? Han er så anonym at jeg blir kvalm. Så jævlig grå og ljedelig. Skal ikke bruke penger på sånne importer! Katta i sekken!

Jacobs er i bedring, skulle bare mangle..Men se jobbingen hjem i sudden. Håpløst.

Verst er Jensen. Han er helt borte, totalt.

Ellers syntes jeg det jobbes bra, men som nevnt over...ingen toppspillere som har det lille ekstra som kan snu en kamp eller endre momuntum. Laget skriker etter x faktor! Syntes Storhamar laget rett og slett er kjedelig, spesielt uten Patrick.

Nå har Storhamar spilt et lokal oppgjør, chl og nå mot rivalen. Lett å motivere seg. Nå er jeg spent på motivasjonen til Larry, Jensen, Jacobs og Fogstrøm mot lag som ikke er så spennende.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:15
Jeg Skjønner ikke hva du ser i Jakobs synes han er forferdelig, vinner ikke 1 løs puck gidder ikke jobbe hjemover står utenfor!!!!! blueline når vi har etablert PP. Gidder ikke skyte alene med keeper i OT, venter heller til han blir spist opp av en VIF back før han legger seg ned for å dø og rusle tilbake mot egen sone faller litt på veien også .... Jeg orker rett og slett ikke å se den mannen i 40 kamper til.

Fogstrøm er jævelig grå og kjedelig, jeg tror vi kan få bruk får han i et sluttspill i en 3 rekke som skal spille 0-0 mot topprekka til motstanderen. Ingen produserende spiller han er en bra defensiv senter, er det det vi trenger og bruke 1 import plass til.....

De 2 er rett og slett flopper er ikke i nærheten av hva vi kan forvente importplasser skal brukes til. Få de bort vi har brent oss igjen på gamle gubber ferdig snakka. Søderstrøm burde aldri ha hentet disse 2 vi har et gammelt nok lag som det er. Eneste jeg har og ta Søderstrøm på siden ankomsten til Storhamar. Spør de 2 herremennene om de kan finne seg en ny klubb.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:27
Hvorfor skal man ikke bruke en utlendingsplass på en defensiv center til 3 rekka om det er det man faktisk trenger? Skal man da bruke en Norsk ungutt istedet som ikke har ferdighetene/er spillertypen istedet? Man må se på roller og ikke nasjonaliteten.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:29
Nadaa skrev:Jeg Skjønner ikke hva du ser i Jakobs synes han er forferdelig, vinner ikke 1 løs puck gidder ikke jobbe hjemover står utenfor!!!!! blueline når vi har etablert PP. Gidder ikke skyte alene med keeper i OT, venter heller til han blir spist opp av en VIF back før han legger seg ned for å dø og rusle tilbake mot egen sone faller litt på veien også .... Jeg orker rett og slett ikke å se den mannen i 40 kamper til.

Fogstrøm er jævelig grå og kjedelig, jeg tror vi kan få bruk får han i et sluttspill i en 3 rekke som skal spille 0-0 mot topprekka til motstanderen. Ingen produserende spiller han er en bra defensiv senter, er det det vi trenger og bruke 1 import plass til.....

De 2 er rett og slett flopper er ikke i nærheten av hva vi kan forvente importplasser skal brukes til. Få de bort vi har brent oss igjen på gamle gubber ferdig snakka. Søderstrøm burde aldri ha hentet disse 2 vi har et gammelt nok lag som det er. Eneste jeg har og ta Søderstrøm på siden ankomsten til Storhamar. Spør de 2 herremennene om de kan finne seg en ny klubb.

Fogstrøm trengs ikke. Vi har mange spillere som kan spille 0-0 mot topprekkene. I fjor spilte ikke bare Svensson, Rønnhild og Thoresen 0-0..dem vant!
Laget skriker etter finesse, artister og attityd.

Jeg sa Jacobs er i bedring.. Skal spesifisere.. Han har gått fra bedriften til ræva!

Helt enig ellers. Tenute leverte 1 poeng i snitt, en bra spiller..Men han og Sjur funket ikke. Nummelin det samme, 13 poeng på 17 kamper. Klart mest av backa..Men så var det Sjur da.. uansett, begge var mye skadet. Det er risikoen med å hente gamle spillere. Trodde vi hadde lært. Sultne importer er alfa og omega.

Mulig vi er kravstore, vi er tross alt helt i toppen. Men jeg vil ha underholdning også, ikke spillere som kun gjør det dem må. Tror det blir et laaaangt gjesp frem til semien i år..

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:30
Storhamar har4-5 Norske(svorske) spilere i troppen som kan gjøre den jobben. Alle ser vel at Storhamar skriker etter en offensiv playmaker + en målscorer.

Og Fogstrøm ble hentet for og produsere det ble i allefall sagt av Søderstrøm gjentatte ganger.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2018 22:39
Kjellvis skrev:Hvorfor skal man ikke bruke en utlendingsplass på en defensiv center til 3 rekka om det er det man faktisk trenger? Skal man da bruke en Norsk ungutt istedet som ikke har ferdighetene/er spillertypen istedet? Man må se på roller og ikke nasjonaliteten.

Det er ikke det vi trenger. Dessuten tror jeg at Søderstrøm trodde og forventet at Fogstrøm skulle bidra fremover. Det ble sagt når han ble signert. Den jobben han gjør, kan like gjerne Martinsen/Edvartsen gjøre. Det handler også om utvikling av Norske spillere.

Hadde vi det i fjor?

Da var Berglund Svensson, Larrive, og Zettergren/Martinsen centere. I Svensson har vi den klart beste to veis centern i ligaen. Når man har spillere som Rønhild, Thoresen x 2, Dahlstrøm, Dokken i tilegg så bør man ikke være bekymret for det defensive.

Fogstrøm har kommet inn for Berglund. Jacobs for Josh. Det er så stor forskjell. Som natt og dag. Å erstatte Berglund er umulig. Men at det finnes bedre alternativer enn Fogstrøm..Det er jeg sikker på.

Utad sier Søderstrøm at han er tålmodig og fornøyd med Fogstrøm og Jacobs. Innad er jeg faktisk usikker på hva han og klubb syntes. Dem kan da ikke være fornøyd??

Rekk opp hånda alle som lå merke til Fogstrøm i dag eller mot Trinec?

Jeg mener at disse to er katta i sekken, med god margin!

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 10:17
Jeg mener at disse to er katta i sekken, med god margin!

Helt enig. Jeg var skeptisk til å hente disse to gamle gubbene i utgangspunktet. Spillere på veg ned, og som ikke har levert offensivt i på mange år i sine forhenværende klubber...? Det har vel ikke fungert i Norge siden åttitallet? I alle fall ikke i Storhamar.

Uansett, jeg var villig til å gi Jacobs en sjanse på grunn av etternavnet. Jeff med trøkk, glød og vinnervilje måtte vel ha noe til felles med broren sin? Eeeh...nei. En liten, lett, overhodet ikke fysisk spiller som sklir rundt på ei skøyte og lengter etter sommerferien. Ikke vet jeg hva lønna hans er, men han får stupetårnet til å fremstå som et røverkjøp.

Fogström er, som tidligere nevnt, grå og anonym. Likevel er han nyttig, i den forstand at han kan gjøre en solid, defensiv jobb. Det var ikke det laget trengte, og han er sannsynligvis også altfor dyr for en rolle som defensiv center i tredjerekka, men han kan i det minste brukes til noe. Om du sammenligner Storhamars løperoppstilling med bestikkskuffen på kjøkkenet, så hadde man 7 skjeer, 4 gafler og en kniv før man fikk penger til å hente litt sølvtøy fra utlandet. Det brukte man på en finsk skje som var prikk lik de sju man allerede hadde og en sløv, brukket enggangskniv fra Ronnys Gatukök i Strömstad.

Så, syt til side, Storhamar kommer likevel til å vinne bøtta. Resten av laget kommer til å heve seg utover sesongen. Treneren er ligaens beste, Patrick Thoresen er altfor god for GET og i god tid før sluttspillet kommer det til å dukke opp en sulten, Nord-Amerikansk målscorer som gir laget en dimensjon det pr. i dag mangler.

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 11:54
La Jacobs få tid, han har vel hatt litt turbulens på privaten etter det jeg har skjønt.
Han har tross alt produsert mye poeng, selv om han ikke scorer eller er den mest synlige.
En del vil si at at han får gratispoeng pga rekka han har spilt i, i fjor var det en del kommentarer på at PT ikke produserte nok poeng, og at grunnen var at han ikke hadde gode nok folk rundt seg.
PT har vel nå tydeligvis bra nok spillere i rekka.
Så lenge Söderstrøm har tro på at Jacobs vil komme opp på nivå så er det i seg selv grunn god nok til å la ham få mer tid for meg.
Storhamar
Brynäs
London Knights

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 13:43
Det ble Skellefteå, med Mathis Olimb, for Storhamar i 1/8-dels finalen. 90 mil å kjøre, fin guttetur, jeg kan veien:-)

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 16:39
Jeg var innom Maxbo på Hamar i dag for å kjøpe ny sag, men det var visst utsolgt..

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 20:18
KjellKjellenBigset skrev:Jeg var innom Maxbo på Hamar i dag for å kjøpe ny sag, men det var visst utsolgt..

Hadde de øks igjen...?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2018 20:33
Sorum skrev:Det ble Skellefteå, med Mathis Olimb, for Storhamar i 1/8-dels finalen. 90 mil å kjøre, fin guttetur, jeg kan veien:-)

Du har alltid elsket Storhamar Sorum :D

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 00:08
Nadaa skrev:
Sorum skrev:Det ble Skellefteå, med Mathis Olimb, for Storhamar i 1/8-dels finalen. 90 mil å kjøre, fin guttetur, jeg kan veien:-)

Det kan du gjerne tro:-) Jeg misunner i alle fall de som tar turen til Skellefteå. En perle på sommerstid. Mange ferier der. Det som kan dempe den store spenninga i et slikt returoppgjør er jo nettopp at det er et returoppgjør. Ryker Storhamar på et stortap hjemme vil det dempe reiselysten. Men jeg tror ikke det skjer. Skellefteå har tapt tre kamper på rad. Og de vil ha tøffe kamper mot Färjestad og Luleå i beina rett før de kommer til Hamar 6. nov. Storhamar har Stjernen og Ringerike rett før SAIK og bør dra med seg litt selvtillit hvis de får offensiven til å fungere igjen med PT tilbake. Bare seks mål på de tre siste kampene i GET viser hvor avhengig laget er av han. Ikke bare fordi han gjør mye poeng selv, men den blotte tilstedeværelsen synes å bety mye for laget.

De som klarer å løfte blikket ser at min kritikk gjelder reglene/systemet som gjør at klubber kan stille med flere importspillere enn det som er avtalt. Og at det er feil å la A-lag fra yngres avdeling å stille lag i 1. divisjon som skal være forbeholdt førstelag. Men må si jeg er forundret over at SIL YA ikke stiller med de beste spillerne i klubben. Spiller som har kamper i GET, men som ikke brukes i 1. divisjon. Ingen U-21 spillere var med mot Gjøvik på onsdag. Veldig rart. Det skal ikke være opp til klubben å velge bort det da reglene sier at man skal stille sitt beste lag.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 10:32
Sorum skrev:
Nadaa skrev:

Det kan du gjerne tro:-) Jeg misunner i alle fall de som tar turen til Skellefteå. En perle på sommerstid. Mange ferier der. Det som kan dempe den store spenninga i et slikt returoppgjør er jo nettopp at det er et returoppgjør. Ryker Storhamar på et stortap hjemme vil det dempe reiselysten. Men jeg tror ikke det skjer. Skellefteå har tapt tre kamper på rad. Og de vil ha tøffe kamper mot Färjestad og Luleå i beina rett før de kommer til Hamar 6. nov. Storhamar har Stjernen og Ringerike rett før SAIK og bør dra med seg litt selvtillit hvis de får offensiven til å fungere igjen med PT tilbake. Bare seks mål på de tre siste kampene i GET viser hvor avhengig laget er av han. Ikke bare fordi han gjør mye poeng selv, men den blotte tilstedeværelsen synes å bety mye for laget.

De som klarer å løfte blikket ser at min kritikk gjelder reglene/systemet som gjør at klubber kan stille med flere importspillere enn det som er avtalt. Og at det er feil å la A-lag fra yngres avdeling å stille lag i 1. divisjon som skal være forbeholdt førstelag. Men må si jeg er forundret over at SIL YA ikke stiller med de beste spillerne i klubben. Spiller som har kamper i GET, men som ikke brukes i 1. divisjon. Ingen U-21 spillere var med mot Gjøvik på onsdag. Veldig rart. Det skal ikke være opp til klubben å velge bort det da reglene sier at man skal stille sitt beste lag.

Jeg er helt enig angående det siste. Hvorfor ikke Håkon Eng, Engebråten, Hafsmoe og og andre som trener og spiller med a-laget ikke er med førstedivisjon er rart. Førstedividjonen er mange hakk høyere enn juniorligaen og mye bedre matching. Faktisk burde P.Thoresen, S.Thoresen, Larrivee ha spilt en kamp der når dem hadde karantene. Hvis reglene tillater det.

Tipper det er fordi dem vil ha best mulig resultater med juniorlaget. Altså, dem prioriterer juniorlaget resultater foran spillerutvikling. Hadde de beste på u21 spilt første div, hadde det gitt de beste på u18 en god mulighet på u21..osv nedover.

Hadde det vært mot slutten av sesongen og i et sluttspill så hadde jeg skjønt prioriteringen. Men ikke på denne siden av februar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 11:00
Er det ikke snakk om to forskjellige klubber her? Må foretas overgang mellom klubbene for at man skal kunne spille for det andre laget...
Eller har de noen form for avtale som NIHF godtar kanskje?

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 22:15
Pelle-Gnellspik skrev:Er det ikke snakk om to forskjellige klubber her? Må foretas overgang mellom klubbene for at man skal kunne spille for det andre laget...
Eller har de noen form for avtale som NIHF godtar kanskje?

De har brukt ca 10 spillere fra U-21 hittil, de fleste bare en kamp. Spillere tilhørende SIL elite og SIL YA går fritt mellom alle lag innen denne allianseklubben. Det er tydelig at man prioriterer U-21 laget foran 1. divisjonslaget. U-21 sorterer under Yngres avd, så det er samme klubb som YA a-lag

Litt spesielt denne helgen når både 1. div-laget og U-21 skulle til Trondheim for å møte Nidaros. Leangen Arena ble stengt denne uka pga problemer med ammoniakk. Så 1. div-kampene er utsatt, mens U-21 spilte og vant 10-0 lørdag i Dalgård arena.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2018 23:37
Er nok en sammensatt årsak til at Storhamar velger og ikke fylle på med ungutter på 1 div. laget. Selv om jeg tror mange ville hatt utbytte av å spille i 1 div vs å slå Nidaros 0-10 borte i u21.

*Få spillere, det kryr ikke akkurat med spillere på u21-u18 og u16 Laget til Storhamar er ganske tynt svært få kamper de har i nærheten av 4 fulle rekker. Er jo ikke bra og legge ned u-21 laget eller u-18 laget heller, er jo 14 åringer som spiller på u18 laget til Storhamar f.eks sønnen til Magic.

*Økonomi sånn det er nå bruker 1 div spillere mye penger på og være med, er sånn det har vært finanisert frem til nå

*Er nok ikke alle som er klare for 1 div heller er et stort steg fra og møte jevnaldrende kontra digre tjukke griser. Sist man stilte med et tilnærmet Jr lag i 1 div ble Storhamar unguttene stort sett knust i hver kamp og folk gadd rett og slett ikke å spille hockey lengre og la opp.

*Skepis i klubben om 1 div gutta er seriøse nok, nå vet jeg ikke hvor mye de trener, men 1 div laget består jo stor sett av kokkos liga spillere samt noen få som har vært med på et høyere nivå før. Er jo skremmende for nivået i Norge at et sånt lage i det hele tatt kvalifiserer seg til 1 div.

InnleggSkrevet: 21. Oktober 2018 21:08
Nadaa skrev:Er nok en sammensatt årsak til at Storhamar velger og ikke fylle på med ungutter på 1 div. laget. Selv om jeg tror mange ville hatt utbytte av å spille i 1 div vs å slå Nidaros 0-10 borte i u21.

*Få spillere, det kryr ikke akkurat med spillere på u21-u18 og u16 Laget til Storhamar er ganske tynt svært få kamper de har i nærheten av 4 fulle rekker. Er jo ikke bra og legge ned u-21 laget eller u-18 laget heller, er jo 14 åringer som spiller på u18 laget til Storhamar f.eks sønnen til Magic.

*Økonomi sånn det er nå bruker 1 div spillere mye penger på og være med, er sånn det har vært finanisert frem til nå

*Er nok ikke alle som er klare for 1 div heller er et stort steg fra og møte jevnaldrende kontra digre tjukke griser. Sist man stilte med et tilnærmet Jr lag i 1 div ble Storhamar unguttene stort sett knust i hver kamp og folk gadd rett og slett ikke å spille hockey lengre og la opp.

*Skepis i klubben om 1 div gutta er seriøse nok, nå vet jeg ikke hvor mye de trener, men 1 div laget består jo stor sett av kokkos liga spillere samt noen få som har vært med på et høyere nivå før. Er jo skremmende for nivået i Norge at et sånt lage i det hele tatt kvalifiserer seg til 1 div.

Tjukke gamle griser? Det trenes ganske bra i første div også. Både sommer og vinter. Men selvfølgelig, her jobber vel stort sett alle ved siden av. Få tjukke griser i ligaen.

Magic junior spiller der fordi han er grisegod, ikke nødvendigvis fordi det er få spillere. Totalt sett i klubben er det mange spillere, så å legge ned et lag om 5 u21 spillere er med Sil YA er tøv.

Sil YA har fire treninger og 2 kamper i uka. Men det er trangt i hallen og kamp om istiden. Dem har ofte hatt trening 22-23 På kvelden, så noen treninger har blitt avlyst.

Stort sett kokos spillere? Noen har spilt der da dem ikke har hatt andre tilbud, men har før spilt på ok og bra nivå. Det er flere med GET kamper og mange som har spilt i første divisjon. Og mange har vært gode juniorspillere. Dette er en start. Det er et par som ikke holder nivået og sikkert ikke blir med neste år. Dem får heller ikke mye spilletid.

Angående seriøsitet. Har du hatt Børre Østvang som trener?

Da gir det svaret seg selv. Det har jeg, og tro meg.. du sklir ikke rundt på ei skøyte og leker med han. Ihvertfall ikke kl halv elleve på kvelden..

InnleggSkrevet: 21. Oktober 2018 21:30
Hamburger skrev:
Nadaa skrev:Er nok en sammensatt årsak til at Storhamar velger og ikke fylle på med ungutter på 1 div. laget. Selv om jeg tror mange ville hatt utbytte av å spille i 1 div vs å slå Nidaros 0-10 borte i u21.

Tjukke gamle griser? Det trenes ganske bra i første div også. Både sommer og vinter. Men selvfølgelig, her jobber vel stort sett alle ved siden av. Få tjukke griser i ligaen.

Magic junior spiller der fordi han er grisegod, ikke nødvendigvis fordi det er få spillere. Totalt sett i klubben er det mange spillere, så å legge ned et lag om 5 u21 spillere er med Sil YA er tøv.

Sil YA har fire treninger og 2 kamper i uka. Men det er trangt i hallen og kamp om istiden. Dem har ofte hatt trening 22-23 På kvelden, så noen treninger har blitt avlyst.

Stort sett kokos spillere? Noen har spilt der da dem ikke har hatt andre tilbud, men har før spilt på ok og bra nivå. Det er flere med GET kamper og mange som har spilt i første divisjon. Og mange har vært gode juniorspillere. Dette er en start. Det er et par som ikke holder nivået og sikkert ikke blir med neste år. Dem får heller ikke mye spilletid.

Angående seriøsitet. Har du hatt Børre Østvang som trener?

Da gir det svaret seg selv. Det har jeg, og tro meg.. du sklir ikke rundt på ei skøyte og leker med han. Ihvertfall ikke kl halv elleve på kvelden..

Satte vel ting litt på spissen, men er jo merkelig at man ikke ser flere u-21 spillere på Ya laget hva skyldes dette hvis man ikke er usikker på om om det er seriøst nok på 1 div. laget. Noe må det jo være hvis ikke burde man sett 5+ u-21 spillere på kamper. Det prioriteres helt klart u-21 og det er det sikkert en grunn til. Hadde u-21 laget og u 18 laget vasset i spillere tror jeg vi hadde sett flere spille kamper på 1 div laget.

Jeg tviler ikke på at Børre holder dem i øra på trening.

Som jeg har sagt før trenger dette YA prosjektet tid, man må bygge opp en stamme med spillere 20-30 år før man kan ta det seriøst er jo store hull, stallen er også meget tynn. Men håper de lykkes er jo fantastisk hvis dette er et lag som kan etablere seg i 1 div. Og bli en utviklings arena for spillere som ikke tar steget rett opp i Get-Ligaen.

Vi får håpe dette 1 div laget kan klore seg fast i divisjonen og bygge stein på stein.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: flaks, Google [Bot] og 20 gjester