SIL SIL SIL v2.0

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 17:03
Åhlberg skrev:2 kamper på Steffen, fornøyd med den, hadde trodd det kunne blitt en til.

Men 3 kamper på PT!!?? Helt latterlig, den trodde jeg skulle gå gjennom uten noe mer. Og nei, IKKE fordi han heter PT og skal ha særbehandling, så slipper noen å komme med den kommentaren.

Steffen burde hatt 3, Disu holder som vanlig ingen linje.

Apropos linje, det skal bli svært interessant å se om de holder linja de setter når Patrick får 3 kamper for noe som jeg fortsatt mener er 2+2. Galskap, og høyst sannsynlig kun resultat av bråket i sosiale medier.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 17:17
Steffen burde/kunne ha fått en til. Den til Patrick blir vel regnet som et overfall i og med at han kommer inn i en situasjon som han ikke er en del av og som egentlig er over. I vurderingen så står det at han kun går etter hodet og er du rolig og slapp i kroppen er det stor fare for skade i en slik situasjon. Så kan man jo spørre hvorfor i all verden han skal bort å takle der. Er jo totalt unødvendig og ikke forsvarer han noen heller. At han blir spearet er det jo ingen tvil om så ingen grunn til å fyre seg opp over filming heller. Uansett så mener jeg Steffen sin er verre enn Patrick, men det er min mening.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 19:45
sjefsrøden skrev:Steffen burde/kunne ha fått en til. Den til Patrick blir vel regnet som et overfall i og med at han kommer inn i en situasjon som han ikke er en del av og som egentlig er over. I vurderingen så står det at han kun går etter hodet og er du rolig og slapp i kroppen er det stor fare for skade i en slik situasjon. Så kan man jo spørre hvorfor i all verden han skal bort å takle der. Er jo totalt unødvendig og ikke forsvarer han noen heller. At han blir spearet er det jo ingen tvil om så ingen grunn til å fyre seg opp over filming heller. Uansett så mener jeg Steffen sin er verre enn Patrick, men det er min mening.

Steffen burde hatt 3 kamper som vel Burlon fikk ganske lik spearing situasjon.

Registrerer at noen mener PT kun skulle hatt 2+2 evt. 2+10. Hva begrunner dere dette med? Hva skulle dommerne dømt for?

Han er third man in. I tillegg er det enten takling mot hodet/rygg eller slag bakfra på forsvarsløs person.

I mine øyne er det ingenting som ikke tilsier matchstraff. Ei heller noen formildende faktorer for Patrick Thoresens del.

At det blir 3 kamper kan diskuteres. Men det skulle uansett vært minimum 2 i mine øyne.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 19:56
Steffen sin er vel ikke like kraftig, og skaper ikke samme skade som Burlon sin var. Mulig litt fratrekk for at Burlon terget i forkant?

Patrick sin tolkes på sammen måte som Larrivee sin for et par kamper siden, om man leser teksten og da er vel greit med 3 kamper selv om vi fra Hamar ikke er enige.

Burlon burde vel fått mer for repeat, men mulig de lot han slippe med 4 siden han gikk og beklaget seg i garderoben etter kampen, samt at det kun ble ei lårhøne.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:11
Seier i Tsjekkia 5-6 fantomredninger av Østlund så fryktelig tungt ut i 2.per, men vi løfter oss voldsomt i 3 og er det førende laget i lange perioder. Fantastisk resultat . Tappera leder i skrivende stund 1-3 mot DIF. Utrolig viktig så man får solgt billetter til hjemmekampen. Vi kan faktisk ta oss videre på bekostning av DIF :shock: :shock:

Gutta la ned en massiv innstats er rett og slett stolt spesielt over backene som det kjøres meget hardt på. Rekka til #41 var enorm igjen.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:23
Thunder skrev:
sjefsrøden skrev:Steffen burde/kunne ha fått en til. Den til Patrick blir vel regnet som et overfall i og med at han kommer inn i en situasjon som han ikke er en del av og som egentlig er over. I vurderingen så står det at han kun går etter hodet og er du rolig og slapp i kroppen er det stor fare for skade i en slik situasjon. Så kan man jo spørre hvorfor i all verden han skal bort å takle der. Er jo totalt unødvendig og ikke forsvarer han noen heller. At han blir spearet er det jo ingen tvil om så ingen grunn til å fyre seg opp over filming heller. Uansett så mener jeg Steffen sin er verre enn Patrick, men det er min mening.

Steffen burde hatt 3 kamper som vel Burlon fikk ganske lik spearing situasjon.

Registrerer at noen mener PT kun skulle hatt 2+2 evt. 2+10. Hva begrunner dere dette med? Hva skulle dommerne dømt for?

Han er third man in. I tillegg er det enten takling mot hodet/rygg eller slag bakfra på forsvarsløs person.

I mine øyne er det ingenting som ikke tilsier matchstraff. Ei heller noen formildende faktorer for Patrick Thoresens del.

At det blir 3 kamper kan diskuteres. Men det skulle uansett vært minimum 2 i mine øyne.

Dette er ikke mer enn roughing i mine øyne.
Kommer fra siden, ikke bakfra. Hadde det vært et slag så hadde det vært noe annet.
Eneste som gjør at dette er mer enn 2 min er som du sier at han er tredjemann, men jeg synes ikke det ser stygt ut fra Patrick selv om Burlon går i isen
Storhamar
Brynäs
London Knights
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:27
Nadaa skrev:Seier i Tsjekkia 5-6 fantomredninger av Østlund så fryktelig tungt ut i 2.per, men vi løfter oss voldsomt i 3 og er det førende laget i lange perioder. Fantastisk resultat . Tappera leder i skrivende stund 1-3 mot DIF. Utrolig viktig så man får solgt billetter til hjemmekampen. Vi kan faktisk ta oss videre på bekostning av DIF :shock: :shock:

Gutta la ned en massiv innstats er rett og slett stolt spesielt over backene som det kjøres meget hardt på. Rekka til #41 var enorm igjen.

Fantastisk resultat. Storhamar er vel videre hvis de vinner etter full tid i siste kamp. Men DIF må tape idag og den 16:e, korrekt?

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:31
johnpx skrev:
Nadaa skrev:Seier i Tsjekkia 5-6 fantomredninger av Østlund så fryktelig tungt ut i 2.per, men vi løfter oss voldsomt i 3 og er det førende laget i lange perioder. Fantastisk resultat . Tappera leder i skrivende stund 1-3 mot DIF. Utrolig viktig så man får solgt billetter til hjemmekampen. Vi kan faktisk ta oss videre på bekostning av DIF :shock: :shock:

Fantastisk resultat. Storhamar er vel videre hvis de vinner etter full tid i siste kamp. Men DIF må tape idag og den 16:e, korrekt?

Det stemmer 2-3 mellom Dif og Tappara får krysse fingra at det holder
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:37

For.En.Tredjeperiode! Gutta så kjørte ut, så går dem ut og feier isen med Trinec første 10-12 minuttene, helt rått!
Imponert som deg over backene, med det hardkjøret bak seg. Bull med en kjempekamp, Johansson det samme. Og Mikkelsen får mye istid og klarer seg flott på et sånt nivå.
Patrick driver rekka si på et nivå ingen andre har, men det funker også meget bra med Dahlstrøm inn der.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:44
huff 3-3 dette går ikke Tappara er ikke i nærheten i 3 per.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:49
Nadaa skrev:huff 3-3 dette går ikke Tappara er ikke i nærheten i 3 per.

Ding ding!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 20:51
3-4 tappara nå, thriller

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 21:00
3-5 Jippi, Da kan bilettsalget starte. Bare å håpe på at Tappara gir gass i siste kamp også samt at Trinec sparer noen :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 21:03
Tappara klarte det, 3-5 .

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 21:23
DIF driter i CHL. Tipper enkel Tapparaseier i Finland.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 21:40
Olga skrev:DIF driter i CHL. Tipper enkel Tapparaseier i Finland.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... orja-jobba

Tror ikke du har helt rett i det Olga.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 23:04
Nuvel, vi får se...

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2018 21:42
Dagens resultat er ikke kun som følge av CHL.

Vi ser nå hvor avhengige Storhamar er av Thoresens, spesielt eldstemann.

Larry og Jensen har tiden bak seg, med god margin. Zettergren, Løkken, Hes det samme. Dem leverer bra enkelt kamper, men de drar ikke laget, går ikke foran i krigen når det trengs. Spesielt Larry og Jensen har til nå holdt et labert nivå. Dem er ikke sultne nok i sånne kamper.

Fogstrøm og Jacobs det samme. Importer blottet for x-faktor, ingen sult og vi ser aldri dem ta tak og går foran i kamper vi sliter. Blomstrer i kamper vi er i flytsonen.

Med en så aldrende spillerstall så er det veldig merkelig å hente to gamle sirkus hester. Storhamar skulle hentet 2 sultne importer som vil bygge CV for større ligaer. Typer som Irving, Berglund, Linus, Josh, Mowatt, Curran osv. Spillere som alltid vil produsere og lage mål. Spillere med masse energi, selv i kamper som i dag, og i 3 x 20 selv om vi leder med 10 mål. Mest sansynlig er Storhamar siste stopp før Fogstrøm og Jacobs legger opp. Stor forskjell!

Nå er det flatt. Frykter at noen av de eldre og de omtalte importene må ha store kamper for å våkne skikkelig. Da kan det bli mange tråe kamper før sluttspillet i år. Det kom vel også frem på en rinkside sending fra HA etter en kamp i år, vi rutinerte gjør det vi må bare i sånne kamper. Husker ikke mot hvem, men det er signaler jeg ikke liker.

Jeg ville forsøkt å få Fogstrøm og Jacobs til å finne seg en ny klubb og tilbudt transport så fort det var klart.

Sats på Simen E, Dokken og Martinsen. Da vil det være romslig plass på både kvote og i lommeboken i januar.

Jeg sier ikke dette fordi vi taper poeng mot antatt dårligere lag. Med få unntak har det stort sett vært flatt i år. Tror publikum på Hamar tåler en del tap før vi ser snittet går ned, men med måten vi fremstår og spiller på...så tror jeg publikum kanskje velger toppkampen og sumo. Folk vil ha underholdning og innsats. Og det er spillernes plikt å strebe etter å gi!

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2018 21:53
Hamburger skrev:Dagens resultat er ikke kun som følge av CHL.

Vi ser nå hvor avhengige Storhamar er av Thoresens, spesielt eldstemann.

Larry og Jensen har tiden bak seg, med god margin. Zettergren, Løkken, Hes det samme. Dem leverer bra enkelt kamper, men de drar ikke laget, går ikke foran i krigen når det trengs. Spesielt Larry og Jensen har til nå holdt et labert nivå. Dem er ikke sultne nok i sånne kamper.

Fogstrøm og Jacobs det samme. Importer blottet for x-faktor, ingen sult og vi ser aldri dem ta tak og går foran i kamper vi sliter. Blomstrer i kamper vi er i flytsonen.

Med en så aldrende spillerstall så er det veldig merkelig å hente to gamle sirkus hester. Storhamar skulle hentet 2 sultne importer som vil bygge CV for større ligaer. Typer som Irving, Berglund, Linus, Josh, Mowatt, Curran osv. Spillere som alltid vil produsere og lage mål. Spillere med masse energi, selv i kamper som i dag, og i 3 x 20 selv om vi leder med 10 mål. Mest sansynlig er Storhamar siste stopp før Fogstrøm og Jacobs legger opp. Stor forskjell!

Nå er det flatt. Frykter at noen av de eldre og de omtalte importene må ha store kamper for å våkne skikkelig. Da kan det bli mange tråe kamper før sluttspillet i år. Det kom vel også frem på en rinkside sending fra HA etter en kamp i år, vi rutinerte gjør det vi må bare i sånne kamper. Husker ikke mot hvem, men det er signaler jeg ikke liker.

Jeg ville forsøkt å få Fogstrøm og Jacobs til å finne seg en ny klubb og tilbudt transport så fort det var klart.

Sats på Simen E, Dokken og Martinsen. Da vil det være romslig plass på både kvote og i lommeboken i januar.

Jeg sier ikke dette fordi vi taper poeng mot antatt dårligere lag. Med få unntak har det stort sett vært flatt i år. Tror publikum på Hamar tåler en del tap før vi ser snittet går ned, men med måten vi fremstår og spiller på...så tror jeg publikum kanskje velger toppkampen og sumo. Folk vil ha underholdning og innsats. Og det er spillernes plikt å strebe etter å gi!

Kunne ikke vært mere enig!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Oktober 2018 22:41
Enig i det meste, men vi har sett samme kamper med Thoresens. Vi spiller jo ut mange av disse lagene og vinner skudda suverent. Men det er fryktelig sjelden farlig, samma hvor lenge vi bor i offensiv sone. Vi er nødt til å få folk inn på mål og tvinge motstander til å agere, nå spiller vi rundt til det kommer et backskudd med dårlig trafikk.
Men ja, det blir for kontrollert og mangler energi.

Vil bare si ang. Larrivee at jeg synes han har spilt ganske bra hockey hele sesongen, men fyren spiller kun for en ting nå, å servere Jensen (som er helt fryktelig å se på) på blank. Må da være morsomt å score mål?

InnleggSkrevet: 12. Oktober 2018 00:56
Drebin skrev:Enig i det meste, men vi har sett samme kamper med Thoresens. Vi spiller jo ut mange av disse lagene og vinner skudda suverent. Men det er fryktelig sjelden farlig, samma hvor lenge vi bor i offensiv sone. Vi er nødt til å få folk inn på mål og tvinge motstander til å agere, nå spiller vi rundt til det kommer et backskudd med dårlig trafikk.
Men ja, det blir for kontrollert og mangler energi.

Vil bare si ang. Larrivee at jeg synes han har spilt ganske bra hockey hele sesongen, men fyren spiller kun for en ting nå, å servere Jensen (som er helt fryktelig å se på) på blank. Må da være morsomt å score mål?

Vi har sett det med han også, men vi kan ikke stole på at han skal gå foran hver gang og hele tiden. Andre må melde seg på!

Se på målene Patrick scorer. Han går inn der det gjør vondt. Kriger inn mål. Hvor mange andre gjør det? Hvem står foran når keeper når det skytes? Det er stort sett 2 x Thoresen. Hvorfor? Fordi dem vil vinne. Spiller ingen rolle om det er Hønefoss, Djurgården eller Oilers. Men som sagt, dem har også dager da lite stemmer, men innsatsen kan aldri noen ta dem på.

Hvorfor scorer vi ikke? Fordi ikke mange nok er villige til å ofre nesa si eller fortenna sine inn foran keeper der det gjør vondt, og der de fleste målene scores fra. Hvor mange skudd har ikke Irving skutt og vi ser 2- 3 spillere ved siden målet? Maaaange!!!

I fjor hadde vi flere rekker å spille på. Mange spillere som ville vinne og mange som ville bidra. Vi hadde spillere som lå ned jobben som krevdes og spilte hverandre gode.

Mulig Larry ser god ut, men det er jo aldri noe farlig. Han utfordrer ikke, skyter ikke, takler sjelden. Han backchecker ikke slik bare han kan, bortsett fra i CHL da.. Tror han er stappmett etter gullet i fjor! Og uten Larry er Jensen tilnærmet ubrukelig!

På en måte litt artig at flyten og dynamikken vi så uten Jacobs bråstoppet samtidig som han kom tilbake. Sikkert tilfeldig, men håper han blir borte snart. Hadde jeg vært Martinsen eller Dokken og sitti på benken og sett på hvor dårlig, treig og slett innsats Jacobs har og likevel får spille i stedet for meg.. Hadde jeg lett bedt om å få kansellert kontrakten og flyttet hjem til Oslo og spilt gratis for MS!

Syntes at Dahlstrøm har vært bra. Positivt at han slipper å bli dratt ned av Larry og Jensen. Burde kanskje splittet dem også? Utover det er det kun Svensson, Patrick, Steffen, Simen A, Dokken, junior backa, Joel, Irving og keeperne som leverer til godkjent i min bok.

Likevel er jeg overbevist om at det holder til topp 3. Bøtta? Neppe

InnleggSkrevet: 12. Oktober 2018 19:29
Enig med hamburgeren her, Jakobs har ingenting å tilføre Storhamar. Likevel blir jeg mest trist av å se Larrivèe, der er det virkelig ingenting igjen annet enn historie. Og skal Jensen tilføre noe, må han ha en tidligere Larrivèe type ved sin side. Jensen har ekstremegenskaper i get sammenheng når det kommer til å score mål, men han trenger en tilrettelegger. Larrivèe er ikke i nærheten av å klare det, så her bør man gjøre noe. Stort sett alt som skjer er via Thoresens, spes #41. Han har vært mer enn enorm hittil i år, men det får da være grenser for mye ansvar som skal hvile på den rekka. Dahlstrøm våknet til liv i den rekka, og Svensson gjør en herlig jobb.

1. premie også til backene som holder ut dette kjøret på meget begrenset antall å fordele trykket på. Nå bør man være obs på forgubbing i laget, stoler fortsatt ikke på at sportslig utvalg gjør rett valg til rett tid.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Oktober 2018 21:25
Greit å se det litt positivt og; vi leder tross alt serien, uten å ha imponert nevneverdig, og det må være et styrketegn. Vi har vært stort sett bra mot topplagene. At vi roter bort poeng mot de svakeste er ikke bra, men det bør være mulig å rette på når vi ser toppnivået vårt. Backene har vært gode selv med så mange forfall.
Vi har flere unggutter som har fått masse spilletid og viser at de holder GET-nivå. Strand, Engebråten, Engh, Mikkelsen, Edvardsen. Det jobbes bedre i yngres nå og det kommer vi til å høste frukter av.

Vi trenger at flere melder seg på og tar ansvar i kampene, og nå får vi to gode tester mot Lik og Vif denne uka. Gilla läget.

InnleggSkrevet: 13. Oktober 2018 01:06
Herlig sutring! Ett av de beste lagene, om ikke det beste, så må det bare sutres mot enkeltspilere. Hva med å gi dem litt tid? Se litt på historikken til nye spillere i eliteserien. Noen trenger litt tid før det klaffer. Bare det å tilpasse seg til norske dommere er et eget kapittel i "Norwegian Get League for Dummies".

InnleggSkrevet: 13. Oktober 2018 05:09
Det er kanskje et tankekors hva han som ble " spesialkonsulent" kostet, og ikke minst hva det kostet for å få han norsk? Hvert fall hvis han nå bidrar så lite som påstås her.
riedle
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Lateralus og 12 gjester