SIL SIL SIL v2.0

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2018 22:25
Skal ikke krisemaksimere etter ett bunnapp, MEN det er bekymringsverdig at både Jakobs og Fogström benkes i siste, importene skal liksom være ledende spillere. Spesielt Jakobs bør opp i ringa fort som f, ikke kjøre obossvinger og fake albuer mot huet.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 22:32
Fogström og Jakobs er 18/19-utgavene av Hermansson og Tenute. Den ene definisjonen av en grå mus, den andre er bare trist. Utlendingsplassene er en begrenset ressurs, og må brukes på spillere som kan heve laget. Når laget ligger under på hjemmebane før siste periode, kommer de innleide stjernene inn og snur det, eller... Nei, blir benket. Og med rette. Det er lenge igjen, og jeg håper de hever seg. Men noen "gamechangers" kan jeg vanskelig se for meg at de blir. Dessverre...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2018 22:41
Fogström kan vi nok få bruk for når det drar seg til, han er solid begge veier. Jakobs derimot fremstår som en ren luksusspiller, attpåtil uten målteft. Så tror jeg fortsatt steinhardt at vi blir et brutalt lag å møte når maskina kommer skikkelig i gang, men det mangler en lirare som kan skape litt på egenhånd, spesielt i kamper vi sliter.

Sett Fogström med Patrick og forsøk å få han i gang. Sett Jakobs på toget til Stockholm og få opp Salsten som var knallgod i CHL.
Patrick-Fogström-Salsten
Jensen-Larry-Dahlstrøm
Rønnild-Svensson-Steffen
Zeta-Edvardsen-Dokken

InnleggSkrevet: 27. September 2018 22:46
Fogström kan vi nok få bruk for når det drar seg til, han er solid begge veier.

Enig. Solid. Men, er det solid man går får når man henter importer? Men han kan absolutt gjøre nytte for seg.

Foreløpig er slår ikke Jens og Jeff Jakobs meg som de mest like brødrene jeg har vært borti...

InnleggSkrevet: 27. September 2018 22:59
Drebin skrev:Sett Fogström med Patrick og forsøk å få han i gang. Sett Jakobs på toget til Stockholm og få opp Salsten som var knallgod i CHL.
Patrick-Fogström-Salsten
Jensen-Larry-Dahlstrøm
Rønnild-Svensson-Steffen
Zeta-Edvardsen-Dokken

Fin den førsterekka der. Jeg synes Zettergren har vært tidsvis ganske god i de siste kampene. Var det ikke Zeta - Svensson - Steffen som var solide i vår, eller surrer jeg? Samtidig vil jeg ikke ha Rønnild i rekke med Dokken og Edvardsen. Jensen-Larry-Dahlstrøm må ikke fredes den heller, selv om det nok sitter langt inne.

Vi har kommet oss helskinnet gjennom sesongstarten, alle lagene halter litt med unntak av Enga som nok faller av etterhvert. Det vil si at det fortsatt er muligheter for å prøve litt nytt, bedre å ta det nå enn etter jul.

InnleggSkrevet: 28. September 2018 00:04
Sparta ville mest, og synes ikke det lukter noen krisestemning. De fightet, gikk på skøyter og taklet i hele kampen. Storhamar bærer også preg av å mangle så mange backer, de har for lite energi til å bli med offensivt og gjør mye rart.

Det er endringer på rekkene hver eneste kamp, og føler det mangler kjemi og samspill. Når de trykker på ser du hvilket maskineri det er, men det er for ustabilt. Larry rekka imponerer ingen selv om de har en del gode bytt. Thoresen rekka leverer alltid da #41 er Norges beste. De to andre rekker heller aldri å sette seg da det er opp og ned justeringer hele tiden.

Zettergren burde spille 1. rekka.

InnleggSkrevet: 28. September 2018 08:56
Forrige sesong hadde vi flere som kunne endre kampbildet. I år er det kun Patrick. Fogstrøm og Jacobs er og blir sikkert ok, men det holder ikke. Dem skal være ledende. To bomkjøp. At Jacobs har 7-8 assist er fordi han spiller med Patrick! De gutta bør få et hint om at dem står fritt til reise hjem og finne seg en ny klubb om dem vil!

Ville gjort en del forandringer, splitte opp Larry rekka. Få tilbake den beste rekka vi hadde i sluttspillet. Dokken var BB i første kamp, siden sittet på benken.

P.Thoresen Larrive Zettergren
Dahlstrøm Martinsen Saltsten
Dokken Simen E Jensen
Rønhild Svensson Thoresen.

Det er spillere i YA som kan dekke opp i enkelt kamper. Her er det mulig å hente 3 forsterkninger i januar eller om det oppstår skader.

InnleggSkrevet: 28. September 2018 12:20
Hamburger skrev:Forrige sesong hadde vi flere som kunne endre kampbildet. I år er det kun Patrick. Fogstrøm og Jacobs er og blir sikkert ok, men det holder ikke. Dem skal være ledende. To bomkjøp. At Jacobs har 7-8 assist er fordi han spiller med Patrick! De gutta bør få et hint om at dem står fritt til reise hjem og finne seg en ny klubb om dem vil!

Ville gjort en del forandringer, splitte opp Larry rekka. Få tilbake den beste rekka vi hadde i sluttspillet. Dokken var BB i første kamp, siden sittet på benken.

P.Thoresen Larrive Zettergren
Dahlstrøm Martinsen Saltsten
Dokken Simen E Jensen
Rønhild Svensson Thoresen.

Det er spillere i YA som kan dekke opp i enkelt kamper. Her er det mulig å hente 3 forsterkninger i januar eller om det oppstår skader.

Larrive og Patrick ble prøvd sammen i ganske mange kamper i starten av fjorårssesongen og det fungerte svært dårlig....

InnleggSkrevet: 29. September 2018 22:25
Thoresen og Svensson bør ikke splittes...

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 10:32
Thoresen og Larrivee har prøvd før, det med Jensen. Helt sikker på at Zettergren kunne satt fart på den rekken. Det er flere som blir gode med Patrick, ikke redd for at denne rekka ikke hadde fungert. Det som er viktig er å få igang de andre rekkene..

Rønnhild, Svensson og S Thoresen var det beste vi hadde i sluttspillet. Den rekken reiv i filler all motstand, samtidig som den scoret jevnlig med mål.

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 14:03
Da ble det 3 kampers karantene for Larrivee. Fikk 2+10, boarding i kampen mot Sparta. Er nå vurdert som takling mot hode. https://www.hockey.no/Spillernes-sikker ... -19/sak-3/

InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 21:29
Fornuftig og riktig straff på. Litt mer proft av forbund i måten straffen blir offentliggjort på og ikke minst hvor fort den kommer. Skulle egentlig bare mangle.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 01. Oktober 2018 23:36
Nok en kamp på Gjøvik, denne gang mot våre erkerivaler i MS.
http://www.mshockey.no/artikkel/3294/Kamp-i-Gj%C3%B8vik-Fjellhall

Nå er MS en likanes klubb så en får ønske de lykke til. For vår del begynner det vel å bli vel mange av disse kampene? Og på en mandag (???) ser jeg ikke at Gjøvik blir nedrent av Hamarsinger.

InnleggSkrevet: 02. Oktober 2018 10:01
Drebin skrev:Nok en kamp på Gjøvik, denne gang mot våre erkerivaler i MS.
http://www.mshockey.no/artikkel/3294/Kamp-i-Gj%C3%B8vik-Fjellhall

Nå er MS en likanes klubb så en får ønske de lykke til. For vår del begynner det vel å bli vel mange av disse kampene? Og på en mandag (???) ser jeg ikke at Gjøvik blir nedrent av Hamarsinger.

Men det kommer nok flere enn det ville gjort i garasjen?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 22:50
Drebin skrev:Skal ikke krisemaksimere etter ett bunnapp, MEN det er bekymringsverdig at både Jakobs og Fogström benkes i siste, importene skal liksom være ledende spillere. Spesielt Jakobs bør opp i ringa fort som f, ikke kjøre obossvinger og fake albuer mot huet.

Nå derimot kan en krisemaksimere litt. 3 rævkamper. Litt av grunnen er såklart backskadene, i kveld brukte vi 4 juniorbacker og det merkes så klart. Oppspillene er jevnt over kaos for tiden, og jeg skal ikke sage slitne seniorbacker.

Men ellers er det daft over hele linja, vi har knapt en takling i kampene. Tror vi må begynne der for å skape energi gjennom fysisk spill. Av de etablerte løperne er det fryktelig mange passasjerer for tiden, alt er opp til Thoresen/Svensson og litt Edvardsen(!). Ser nesten aldri noen andre ta initiativ. Vi skaper nesten ikke sjanser mot Stjernen selv om vi bor i angrepssonen. Vi drar på oss masse tåpelige utvisninger, men tvinger aldri motstander til å måtte ta utvisning mot oss. Og så får vi forsøke å komme oss foran mål, ikke fly rundt som huggerne høner (hei Robin Dahlstrøm).
:evil:

Jakobs kan spille på Storhamar 2. Jeg driter i hvor mange gratispoeng han har, bidrar med nada.

InnleggSkrevet: 04. Oktober 2018 23:24
Jakobs kan spille på Storhamar 2. Jeg driter i hvor mange gratispoeng han har, bidrar med nada.

Nå synes jeg du er litt streng mot gutta på andrelaget. Vel har de ikke hatt en pangåpning på sesongen, men å dumpe #26 på dem er et slag under beltestedet...

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2018 09:21
Drebin skrev:

Pen straffe da :D

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2018 15:33
Ser på muligheten for å hente en back på lån https://www.h-a.no/sport/hockey/vil-se- ... te-ny-back

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2018 20:06
Da har det gått en runde. Og har lyst til å si hva var det jeg sa.

Må si Jens jakobs har vært pinelig svak ser han jo knapt i kamper har ingen tro på at det vil snu for han. få han bort!! Har noen poeng etter å ha spilt i rekke med Thoresen, men skaper ikke en dritt.

Niklas Fogström er en bra defensiv senter, men ser ikke ut til å ha evner til å skape noe spesielt, er anonym ser knapt han heller i kamper. Er det en defensiv center vi trenger.... føler vi har plenty med spillere som kan spille 0-0. Spesielt med tanke på at #23 har en nedgående kurve.

Begge disse er bomkjøp. Vi må få inn en wing for Jakobs han holder ikke. Fogström får vi muligens god bruk for i sluttspillet hvis vi henter en bra offensiv center til jul.

Irving blir bare bedre og bedre solide første pass, sterk han er en leder produserer og har best +/- på laget. Han må begynne og treffe mål på skudd i PP da blir han en sikkelig hit.

Joel er også en meget solid back begge veier.

InnleggSkrevet: 05. Oktober 2018 21:19
0p og -1 på Curran etter 5 kamper. Han er nok tilbake hos dere før jul

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2018 20:44
Det er faktisk ikke mange grunner til å rope katastrofe, men laget mangler å få i gang maskineriet. Mye skader og utskiftninger i rekkene har veldig mye å si for dette. I tillegg er det pinlig å se blant annet Dokken knapt få minutter på isen når vi har Jakobs skliende på ei skøyte uten å bidra med noe som helst. Og det i topprekkene. Jeg tviler ikke på ferdighetene til Jakobs, men han finner ikke helt sitt spill og plass i dette laget. Straffen hans mot Stjernen konkluderer vel det meste.

Setter ikke Fogstrøm på lista over toppsigneringer, men han er en spiller som i hvert fall viser sine styrker og bidrar med en solid centerrolle.

Slutt med de faste rekkene, behold 1 rekka og start på scratch. Rønnild og Dahlstrøm må skape rom og takle mer, Jensen får ikke pucka lenger foran mål og er nesten den spilleren med mest tekka skudd (?).

Bytt ut Jakobs med en yngre amerikaner eller lignende med greie tekniske ferdigheter. Få noen backer tilbake så er dette laget mer enn godt nok til å hamle opp med alle lagene i ligaen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Oktober 2018 21:01
Blueline skrev:I tillegg er det pinlig å se blant annet Dokken knapt få minutter på isen når vi har Jakobs skliende på ei skøyte uten å bidra med noe som helst. Og det i topprekkene.

Amen X 100. Dokken med en knallmatch i kveld, full innsats og går på kropp hele tiden. Var knallgod i CHL og jeg fatter ikke at han har blitt avspist med så lite istid. Martinsen f.eks får spille mye mer, det er klasseforskjell på de to i 4.rekka. Vi har vært alt for bekvemme de siste kampene, da hadde et arbeidsjern som Dokken vært gull verdt.

Synes vi viser litt mestertakter i dag, selv om jeg har store tvil til at Stavanger blir vår største utfordrer.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2018 21:02
Synes Dahlstrøm fungerte meget bra sammen Med Svesse & Thoresen i dag noe og prøve de neste kampene siden Steffen blir på tribunen 2-3 kamper.

InnleggSkrevet: 06. Oktober 2018 23:44
Nå kom endelig matchen jeg har venta på ei stund. Noe rot i egen sone fortsatt, men det blir det gjerne på disse pygmebanene. Står bra opp mot "tøffe" oilerspillere. Vi husker 3-4 år tilbake?. Tvers igjennom organisert da det røyner på de siste 10.

Intervjuet med Patrick før 3. periode made my day :D

InnleggSkrevet: 09. Oktober 2018 16:26
2 kamper på Steffen, fornøyd med den, hadde trodd det kunne blitt en til.

Men 3 kamper på PT!!?? Helt latterlig, den trodde jeg skulle gå gjennom uten noe mer. Og nei, IKKE fordi han heter PT og skal ha særbehandling, så slipper noen å komme med den kommentaren.
Storhamar
Brynäs
London Knights
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester