SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 02. September 2018 21:02
Okei. Vi taper fortjent men får med oss et poeng mot Djurgården. Faen så kult! God reklame for norsk hockey.

Tappara slår Trinec 8-2.. Jeg skulle gjerne sett at vi møtte Tsjekkerne nå til helgen og ikke i Oktober. For å gå videre trenger vi nok 3 poeng mot Tappara til helgen.

Hvordan er ståa på de som er ute?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. September 2018 22:40
Helt rått, Djurgården var enda et knepp eller to opp fra Tappara. Å holde et slikt lag til sudden skal virkelig ikke gå an. Utrolig surt at det glapp på slutten, for den skalpen unnet jeg virkelig gutta.
Trinec taper altså 1-6 og 2-8 for disse lagene, vi tar begge til sudden. Det sier sitt om prestasjonen.

Og Eirik Salsten, jeg visste at han var god, men han må da ha tatt det til en nytt nivå ila sommeren? Han har vært helt rå i disse kampene, og herjet med SHL-motstand i kveld. Han og Rønnild, helt vilt å se på.

InnleggSkrevet: 02. September 2018 23:33
Drebin skrev:Helt rått, Djurgården var enda et knepp eller to opp fra Tappara. Å holde et slikt lag til sudden skal virkelig ikke gå an. Utrolig surt at det glapp på slutten, for den skalpen unnet jeg virkelig gutta.
Trinec taper altså 1-6 og 2-8 for disse lagene, vi tar begge til sudden. Det sier sitt om prestasjonen.

Og Eirik Salsten, jeg visste at han var god, men han må da ha tatt det til en nytt nivå ila sommeren? Han har vært helt rå i disse kampene, og herjet med SHL-motstand i kveld. Han og Rønnild, helt vilt å se på.

Morsomt at det er de unge norske som er best på Storhamar. Bull spilte hele 26:29, klart mest av backene. Og Rønnild og Salsten er som du sier veldig gode. Av de nye ser Johansson veldig bra ut, mens Fogström og Jakobs bør opp et knepp. Irving virker litt usikker, men nye lagkamerater og ny banestørrelse kan kanskje forklare litt.

Skuddstatistikken er 18-44, allikevel har man følelsen av at Storhamar var best i 50 minutter. Selv om skuddene haglet fra Djurgården virker Östlund så solid at man ikke får følelsen av at Djurgården har så store sjanser.

Men i de siste fire minuttene mister Storhamar grepet. En veldig unødvendig utvisning av Svensson som cross-cheker i rygg tre ganger og alt for hardt. Deretter passiv coaching. Djurgården tok en time-out og det burde Söderström ha gjort også når han fikk sjansen til å gjøre det like etterpå med ca 3 min igjen av kampen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. September 2018 00:09
Sorum skrev:
Drebin skrev:Helt rått, Djurgården var enda et knepp eller to opp fra Tappara. Å holde et slikt lag til sudden skal virkelig ikke gå an. Utrolig surt at det glapp på slutten, for den skalpen unnet jeg virkelig gutta.

Morsomt at det er de unge norske som er best på Storhamar. Bull spilte hele 26:29, klart mest av backene. Og Rønnild og Salsten er som du sier veldig gode. Av de nye ser Johansson veldig bra ut, mens Fogström og Jakobs bør opp et knepp. Irving virker litt usikker, men nye lagkamerater og ny banestørrelse kan kanskje forklare litt.

Skuddstatistikken er 18-44, allikevel har man følelsen av at Storhamar var best i 50 minutter. Selv om skuddene haglet fra Djurgården virker Östlund så solid at man ikke får følelsen av at Djurgården har så store sjanser.

Men i de siste fire minuttene mister Storhamar grepet. En veldig unødvendig utvisning av Svensson som cross-cheker i rygg tre ganger og alt for hardt. Deretter passiv coaching. Djurgården tok en time-out og det burde Söderström ha gjort også når han fikk sjansen til å gjøre det like etterpå med ca 3 min igjen av kampen.

Ikke mye å kritisere Søderstrøm for, men han burde gjort noe, for det ble veldig baktungt etter 2-0. Men Djurgården skrudde nok opp litt til på slutten og gutta var slitne så skal ikke være for hard, brukbar motstand vi møter :)
Ikke bare for Storhamar det var synd vi ikke vant, men for norsk hockey hadde det vært kjempe med en skalp som Djurgården. Det jeg har lest av svenske fans om CHL er at det er en jallaturnering og at alle lag utenfor SHL er publag bestående av grisespillere som kun er ute etter å skade stjernene deres.

Tror det trenes veldig bra i Storhamar nå, med bla den nye fysiske treneren Gøransson. Bull og Salsten ser ut som har fått inspirasjon av å være med landslaget, og Bull har åpenbart tatt store steg i sommer. Samme med Rønnild som kjører radiobil utpå der mot SHLere.

En ser i det hele tatt veldig lett hvem som klarer seg mot slik motstand, det er de med tempo.. Har du ikke det er du sjanseløs internasjonalt. Rekka Martinsen-Larry-Dahlstrøm er bra i GET, men her blir de avkledd. Fogström og Jakobs mangler og tempo, men Fogström viser at han har dugd defensivt i SHL, smart spiller. Jakobs viser glimt rundt mål og ikke minst i PP, men blir ellers for sped her. Johansson har vært glimrende i begge kampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2018 18:41
Nå rakner det fullstendig for SIL.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. September 2018 17:20
Synes ikke Storhamar gör en dårlig kamp men man merker att det er stor forskjell på mye, ikke rart det. Og det er ofte disse små tingene og feilene som skaper problemer.

InnleggSkrevet: 09. September 2018 18:46
Synes Storhamar er fult på høyde med DIF i dag, men den store forskjellen er evnen til og sette pucken i mål.
Synes Storhamar kan være stolte av prestasjonen på bortebane i dag, vi viker ikke en tomme i nærkampspillet.

Er en del på Storhamar som blir fullstendig avkled på tempo, men et stort steg opp fra kampen i Finland.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. September 2018 20:46
Storhamar spilte en knallkamp i går, selv om det glipper iblant og da er det mål imot hver gang. Kom ut i hundre og kjørte kampen lenge. Ble tungt mot slutten med to så tøffe kamper på ei helg, men gutta skal ha skikkelig kred for innsatsen de la ned i sisteperioden og ga det et skikkelig forsøk, mer kan vi ikke forlange.
Borte mot Tappara var den svakeste kampen vår, der sto vi med lua i hånda. Ellers har jeg blitt imponert i disse kampene. Ikke bare over resultatene, men at vi får såpass gode resultater med å spille bra hockey. Selvsagt blir vi satt under skikkelig press iblant, men vi er oppe og forechecker de fast, og legger de tidvis under press.
Vanskelig å overføre for mye av dette til GET, men skal jeg si noe er vi enda mer organisert, offensivt og defensivt, i år kontra i fjor. Færre enkeltmannsprestasjoner kanskje, men kollektivet desto bedre.

Å stå på Hovet med 1000+ Hamarsinger og synge ut hjemmefansen var vel ikke på min bucket list, men da har en opplevd det og. Sjuke greier.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. September 2018 11:15
Drebin skrev:Storhamar spilte en knallkamp i går, selv om det glipper iblant og da er det mål imot hver gang. Kom ut i hundre og kjørte kampen lenge. Ble tungt mot slutten med to så tøffe kamper på ei helg, men gutta skal ha skikkelig kred for innsatsen de la ned i sisteperioden og ga det et skikkelig forsøk, mer kan vi ikke forlange.
Borte mot Tappara var den svakeste kampen vår, der sto vi med lua i hånda. Ellers har jeg blitt imponert i disse kampene. Ikke bare over resultatene, men at vi får såpass gode resultater med å spille bra hockey. Selvsagt blir vi satt under skikkelig press iblant, men vi er oppe og forechecker de fast, og legger de tidvis under press.
Vanskelig å overføre for mye av dette til GET, men skal jeg si noe er vi enda mer organisert, offensivt og defensivt, i år kontra i fjor. Færre enkeltmannsprestasjoner kanskje, men kollektivet desto bedre.

Å stå på Hovet med 1000+ Hamarsinger og synge ut hjemmefansen var vel ikke på min bucket list, men da har en opplevd det og. Sjuke greier.

Veldig så ukritisk du er til eget lag. Slik jeg så kampen mot Oilers så fungerte Oilers kampplan. De ryddet stort sett unna i egen sone og tillot Storhamar mange skudd på udekket keeper fra umulige posisjoner.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. September 2018 11:59
Oddi skrev:
Drebin skrev:Storhamar spilte en knallkamp i går, selv om det glipper iblant og da er det mål imot hver gang. Kom ut i hundre og kjørte kampen lenge. Ble tungt mot slutten med to så tøffe kamper på ei helg, men gutta skal ha skikkelig kred for innsatsen de la ned i sisteperioden og ga det et skikkelig forsøk, mer kan vi ikke forlange.

Veldig så ukritisk du er til eget lag. Slik jeg så kampen mot Oilers så fungerte Oilers kampplan. De ryddet stort sett unna i egen sone og tillot Storhamar mange skudd på udekket keeper fra umulige posisjoner.

Om du hadde lest hele Drebin's innlegg og sjekket når det var skrevet ville du kanskje forstått at det omhandlet Storhamar's CHL-kamp mot Djurgården på søndag. Kanskje... 8-)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. September 2018 18:32
Chelsea Dagger skrev:
Oddi skrev:

Om du hadde lest hele Drebin's innlegg og sjekket når det var skrevet ville du kanskje forstått at det omhandlet Storhamar's CHL-kamp mot Djurgården på søndag. Kanskje... 8-)

Denne sesongen skal jeg kommentere kamputfall FØR kampene er spilt :mrgreen:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. September 2018 23:16
Godt å se Kjeksnes begynne å finne seg selv igjen etter et skadefritt opphold i Vif. Ute i et par uker til, samme med Jimmy :roll:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. September 2018 23:17
Moro med Engebråten da :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. September 2018 23:26
Ingar skrev:Moro med Engebråten da :)

Veldig artig. Selv om konkurransen nå er beinhard tror jeg det vil være bedre kår for unge spillere i Sil fremover, helt annen treningskultur nå fra toppen og nedover. Se på Bull, Edvardsen som har tatt store steg.

InnleggSkrevet: 18. September 2018 23:46
I tillegg til gutten selv skal Søderstrøm ha skryt for å gi en 16 årig back som enda ikke har spilt U20(!!) sjansen i en viktig kamp. Mer av dette fra norske trenere!

InnleggSkrevet: 18. September 2018 23:56
Trodde vi skulle få se Engh eller Mikkelsen på backen i dag, litt usikker på hvorfor de ikke var med.

Men for all del godkjent debut av en 16 åring vokste utover i kampen.

InnleggSkrevet: 19. September 2018 00:11
Nadaa skrev:Trodde vi skulle få se Engh eller Mikkelsen på backen i dag, litt usikker på hvorfor de ikke var med.

Et lite spark bak? Uansett bra at flere får muligheten.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. September 2018 00:38
Hawkie skrev:I tillegg til gutten selv skal Søderstrøm ha skryt for å gi en 16 årig back som enda ikke har spilt U20(!!) sjansen i en viktig kamp. Mer av dette fra norske trenere!

Søderstrøm sa vel at vi har råd til sånt så tidlig i sesongen, så klart lettere nå enn når det drar seg til.
I Sverige er man flinkt til å gi de virkelig store talentene sjansen tidlig, fin måte å akselrere utviklingen, i Norge må en gjerne vente til en er 18-20. Men, det gjelder å ha en plan med det. I norsk fotball ble det nesten mote etter Ødegaard å slippe til yngre og yngre, men de færreste har hørt om de spillerne i dag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. September 2018 12:59
- Østlund virker ikke helt påskrudd om dagen. Gir noen fæle returer. Han trenger tydeligvis mental hvile etter CHL. Må heve seg.
- Irving ser ut til å finne seg selv mer og mer. Fortsatt småkatastrofe defensivt, men bedre og bedre. Må snart score, ellers blir skuddene hans etter hvert en parodi ala Toivonen.
- Visper'n fra AIK kan vi sende hjem sporenstreks. Hvordan i all verden klarte den mannen å øse inn kasser i Allsvenskan? Enten så har han tatt lett på det, eller så er han mentalt ikke til stede pga barnegreier, eller så skjønner han ikke spillestil/norsk hockey enda. Noe må skje, ellers blir han topp tre flopp ever.
- Fogstrøm viser klasse av og til. Blir en nyttig spiller pga defensivt arbeid, men ingen vektskål akkurat. Innafor.
- Johansson er over forventning. Litt mye Myrvold over skøytegåinga, men godkjent pluss.
- Hva skjer med skadene? Nå er vi jaggu igang igjen, for 12. sesongen på rad.................... med tilnærmet ei hel rekke ute samtidig. Det finnes rett og slett ikke ord for dette. Men joda...
- Og dette junioropplegget i går tar vel litt for mye av vel? Gutten var jo infant terrible i første periode... hevet seg noe, men det finnes grenser for hvor fenomenal han var liksom. Makan... Gutten hadde en fin flipp i midtsona samt fin ro innafor blå i tredje. Ellers var det tilnærmet krise opptil flere ganger defensivt, ofte takket være partneren også selvsagt da men... Grei debut, men å stjele overskrifter er vel i overkant...
- Heia SIL :lol:

InnleggSkrevet: 19. September 2018 14:36
Pelle-Gnellspik skrev:- Østlund virker ikke helt påskrudd om dagen. Gir noen fæle returer. Han trenger tydeligvis mental hvile etter CHL. Må heve seg.
- Irving ser ut til å finne seg selv mer og mer. Fortsatt småkatastrofe defensivt, men bedre og bedre. Må snart score, ellers blir skuddene hans etter hvert en parodi ala Toivonen.
- Visper'n fra AIK kan vi sende hjem sporenstreks. Hvordan i all verden klarte den mannen å øse inn kasser i Allsvenskan? Enten så har han tatt lett på det, eller så er han mentalt ikke til stede pga barnegreier, eller så skjønner han ikke spillestil/norsk hockey enda. Noe må skje, ellers blir han topp tre flopp ever.
- Fogstrøm viser klasse av og til. Blir en nyttig spiller pga defensivt arbeid, men ingen vektskål akkurat. Innafor.
- Johansson er over forventning. Litt mye Myrvold over skøytegåinga, men godkjent pluss.
- Hva skjer med skadene? Nå er vi jaggu igang igjen, for 12. sesongen på rad.................... med tilnærmet ei hel rekke ute samtidig. Det finnes rett og slett ikke ord for dette. Men joda...
- Og dette junioropplegget i går tar vel litt for mye av vel? Gutten var jo infant terrible i første periode... hevet seg noe, men det finnes grenser for hvor fenomenal han var liksom. Makan... Gutten hadde en fin flipp i midtsona samt fin ro innafor blå i tredje. Ellers var det tilnærmet krise opptil flere ganger defensivt, ofte takket være partneren også selvsagt da men... Grei debut, men å stjele overskrifter er vel i overkant...

Støtter det meste her. Irving spilte seg opp i kampen i går. Fint at han skyter, men vil aldri i verden score når 95% av alle skudd er udekket. Jakobs har hittil vært en flopp, ikke mer ikke mindre. Fogstrøm er ok som du skriver. God defensivt, men har lite å komme med offensivt, merkelig at han får tillit i PP gang på gang også.

Ellers så må spillet til Storhamar opp generelt, igår var det feilpass etter feilpass. Vi mangler også fart i laget. Jeg er spent på hvordan dette utvikler seg over tid, men det er ingen tvil om at vi ikke har klart å erstatte Kodie, Berglund, Nicholls, Morisson og Makaroni dessverre.

Positivt er Patrick Thoresen som har vært enorm i starten. En baut og kaptein med stor K.
Christan Bull sammen med Joel har holdt høy klasse bak der.

Vi får håpe ting blir seende bedre ut etterhvert. p.d.d er vi verken gode nok for seriegull eller bøtte.

Sakaro

InnleggSkrevet: 19. September 2018 20:10
Fra nitten.no : – Sannsynligvis har vi bare fire backer i morgen (torsdag, red.anm.), hvilket innebærer at Sander blir med da også. Sånn som det ser ut nå, er Andersson, Øksnes og Hansen borte i flere uker. Vi får se hvordan vi løser backspørsmålet, oppsummerer Storhamars trener.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. September 2018 21:11
Sakaro skrev:
Pelle-Gnellspik skrev:- Østlund virker ikke helt påskrudd om dagen. Gir noen fæle returer. Han trenger tydeligvis mental hvile etter CHL. Må heve seg.

Støtter det meste her. Irving spilte seg opp i kampen i går. Fint at han skyter, men vil aldri i verden score når 95% av alle skudd er udekket. Jakobs har hittil vært en flopp, ikke mer ikke mindre. Fogstrøm er ok som du skriver. God defensivt, men har lite å komme med offensivt, merkelig at han får tillit i PP gang på gang også.

Ellers så må spillet til Storhamar opp generelt, igår var det feilpass etter feilpass. Vi mangler også fart i laget. Jeg er spent på hvordan dette utvikler seg over tid, men det er ingen tvil om at vi ikke har klart å erstatte Kodie, Berglund, Nicholls, Morisson og Makaroni dessverre.

Positivt er Patrick Thoresen som har vært enorm i starten. En baut og kaptein med stor K.
Christan Bull sammen med Joel har holdt høy klasse bak der.

Vi får håpe ting blir seende bedre ut etterhvert. p.d.d er vi verken gode nok for seriegull eller bøtte.

Sakaro

Vi må huske at vi har kommet rett fra en knalltøff CHL-helg og inn i ligaen, uten noe opphold mellom kampene. Det er ikke mye tid til å jobbe med ting nå. Enig ang importene, men jeg synes Fogström var bra i CHL, virker ikke å finne spillet offensivt enda. Jakobs vært fryktelig, skal være en terrier som er i grøten, hittil mest runder rundt og rundt og rundt med puck. Sniper??
Irving tidvis fæl defensivt, men trenger tid.

Et lite hjertesukk, når folk snakker om at vi ikke har klart å erstatte Curran og Berglund. Dette er spillere vi ikke har mulighet til å erstatte, da de holder et alt for høyt nivå. Det var ingen som trodde Curran skulle bli en slik gigantsuksess da han kom fra Danmark. Og vi har ikke forsøkt å erstatte de direkte, laget er bygget mer som en maskin enn enkeltspillere som stikker seg ut, så kan en mene hva en vil om det.

Vi startet tregt i fjor og, jeg er ikke i tvil om at dette laget vil bli fryktelig tøffe å stoppe når ting setter seg. Vi har mye puck og trykk i kampene, bare å venne seg til det og finne måter å skape mer sjanser på så blir vi tunge.

InnleggSkrevet: 19. September 2018 22:47
På tide og omskolere noen forwards til backer for en stund......

InnleggSkrevet: 20. September 2018 14:14
De som i det hele tatt prater om erstatning av Curran og magikerne er de som enten har egeninteresse i form av klikk og oppmerksomhet (les media) eller de som rett og slett ikke har snøring på hva dette går ut på.

Irving for eksempel er på mange måter en helt annen spiller. Han har gjort noen feil bakover, men det er noe som garantert vil bedre seg. Har et bra skudd men er ofte litt for kjapp i avtrekkeren. Få folk på kassa og spille et veggpass før han skyter vil gi flere mål og returer.

Sil spiller fortsatt litt for mye «fancy» som i fjor, og har et vanvittig potensiale med spillere for å skyte fra blå og jobbe på returer.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. September 2018 19:48
Pelle-Gnellspik skrev:- Og dette junioropplegget i går tar vel litt for mye av vel? Gutten var jo infant terrible i første periode... hevet seg noe, men det finnes grenser for hvor fenomenal han var liksom. Makan... Gutten hadde en fin flipp i midtsona samt fin ro innafor blå i tredje. Ellers var det tilnærmet krise opptil flere ganger defensivt, ofte takket være partneren også selvsagt da men... Grei debut, men å stjele overskrifter er vel i overkant...

Nå har gutten spilt 3 kamper denne uka mot Lillehammer, Vif og Frisk og klart seg utmerket. Noen glipp iblant selvsagt men rolig og gode valg med puck. Ingen grunn til å ta av og hause opp, men utrolig imponerende av en pjokk på 16.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester