SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 14:12
Hawkie skrev:
J_B skrev:I følge HA så er det mulig Storhamar kan stille med fullt lag når sluttspillet starter. Hvilke to blir da i såfall henvist til tribuna?

Ideelt sett kunne vi rullert litt hvis vi har kontroll i en kvart/semi-serie, men hvor mange endringer på rekkene er bra å gjøre underveis? Søderstrøm har fått det som han ville med en bred tropp, så får vi se hvordan han løser det.

Det blir interessant å følge hvordan han løser det. Hvis jeg tar på meg coaching-jakka ønsker jeg å se disse i morgen:

Østlund/ Strand

Curran - Morrison Jensen - Larry - Dahlstrøm
Andersson - Bull Rønnild - Berglund - Zettergren
Hansen - Søgård    Thoresen - Svensson - Nichols
Frøshaug - (Hes) Skads - Martinsen - Dokken

Gustafsson og Langdalen på trib. hvis Hes er spilleklar. Zeta (het på store flater) inn med Berglund.
#90 god mot bedre motstand og potensiell rekkekamerat med Berglund og Zeta (ref. tidl. NM). Flytter da Rønnild inn i 3. mot Nichols.

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 14:49
Hvis Marianucci nå er klar til sluttspillet så håper jeg han får spille med en gang. Det han viste før skaden var meget bra.

Håper på dette laget:

Josh Berglund Zettergren
Dahlstrøm Larrivee Jensen
Marianucci Svensson Thoresen
Dokken Martinsen Rønhild
Langdalen/Skads

Curran - Hes
Jimmy - Simen H
Bull - Frøshaug
Mikkel S

Tribunen: Morrison, Hampus og Skads/Langdalen. Håkon og Simen kan spille u-20 sluttspillet/kval til 1 divisjon. Tror også Langdalen er tiltenkt en rolle i det kvalet.

PP1: Rønnhild og Dahlstrøm på/rundt mål. Larrivee på blå. Josh venstresside og Berglund til høyre

PP2: Thoresen og Marianucci på rundt/mål. Curran blå. Jensen og Zettergren

Zettergren og Berglund har spilt mye sammen tidligere og har bra kjemi. Josh er en målscorer og vil bli servert bra her. Lukter litt Linus, Berglund og Moffat nivå uver denne rekka! Rønnhild kan spille hvor som helst. Han vil gi ekstra power til fjerde rekka. Han bør også spille foran mål i power, samt brukes i undertall. Svensson er best som center. Ingen lag i Norge vil ha en bedre tredje rekke center. Maria og Steffen har bra kjemi og vi får håpe at dem får brukt Lørenskog kampene til å inkludere Svensson i den rekka.

Dokken, Rønnhild,Martinsen, Svensson,Langdalen/Skads, Thoresen og kanskje også Hesbråten bør være løperne som spiller undertall. Så kan stjernegalleriet prioritere å bruke energien på det offensive.

PP1 er offensiv med kun forwarder. Men vi har ingen gode PP backer utenom Curran. Larrivee har et sykt skudd som brukes alt for sjelden. Trygg med puck på blå og er en god passningslegger. Med Larrive skudd fra blå og muligheter for direkte skudd av Josh og Berglund så bør PP spillet løsne. Kvaliteten er absolutt til stede for at det bør blir mange mål!

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 15:24
Hamburger skrev:Hvis Marianucci nå er klar til sluttspillet så håper jeg han får spille med en gang. Det han viste før skaden var meget bra.

Håper på dette laget:

Josh Berglund Zettergren
Dokken Martinsen Rønhild
Langdalen/Skads

Curran - Hes
Jimmy - Simen H
Bull - Frøshaug
Mikkel S

Tribunen: Morrison, Hampus og Skads/Langdalen. Håkon og Simen kan spille u-20 sluttspillet/kval til 1 divisjon. Tror også Langdalen er tiltenkt en rolle i det kvalet.

PP1: Rønnhild og Dahlstrøm på/rundt mål. Larrivee på blå. Josh venstresside og Berglund til høyre

Zettergren og Berglund har spilt mye sammen tidligere og har bra kjemi. Josh er en målscorer og vil bli servert bra her. Lukter litt Linus, Berglund og Moffat nivå uver denne rekka! Rønnhild kan spille hvor som helst. Han vil gi ekstra power til fjerde rekka. Han bør også spille foran mål i power, samt brukes i undertall. Svensson er best som center. Ingen lag i Norge vil ha en bedre tredje rekke center. Maria og Steffen har bra kjemi og vi får håpe at dem får brukt Lørenskog kampene til å inkludere Svensson i den rekka.

Dokken, Rønnhild,Martinsen, Svensson,Langdalen/Skads, Thoresen og kanskje også Hesbråten bør være løperne som spiller undertall. Så kan stjernegalleriet prioritere å bruke energien på det offensive.

PP1 er offensiv med kun forwarder. Men vi har ingen gode PP backer utenom Curran. Larrivee har et sykt skudd som brukes alt for sjelden. Trygg med puck på blå og er en god passningslegger. Med Larrive skudd fra blå og muligheter for direkte skudd av Josh og Berglund så bør PP spillet løsne. Kvaliteten er absolutt til stede for at det bør blir mange mål!

Uenig i mye her. Svakheten vår er på backplass, og Morrison bør få flere muligheter til å spille seg varm selv om jeg er enig i at han ikke har vært veldig bra. Husk at han har vært ute lenge. At Marinaccio* skal bli skadefri og plutselig ta en plass i laget ser jeg på som helt umulig med mindre det dukker opp masse skader, vi trenger ikke flere endringer nå. Rønnild har vært en av våre aller beste i lang tid og fortjener en større plass enn det du gir han her.

Både mot M/S og Lillehammer har Rønnild-Berglund-Svensson spilt sammen, og det blir nok også tilfellet i sluttspillet (i hvertfall i starten). Jense-Larry-Dahlstrøm kommer til å utgjøre vår andrerekke. I tredjerekka finner vi Thoresen, Zettergren og sannsynligvis Nicholls. SKadsdammen og Dokken får nok en plass i 4. rekka, etter all sannsynlighet sammen med Martinsen, men Langdalen kan vurderes i noen tilfeller.

Curran og Morrison kommer til å fortsette å kjøres inn i kvarten. Bull-Andersson er satt. Det største spenningsmomentet ligger i vårt 3. backpar. Her er både Hes, Hansen(bør spille), Frøshaug og Søgaard alternativer. Mitt tips blir at Søgaard går ut da risikoen blir altfor høy i et sluttspill der kampene står og vipper med et mål. Vi har nok kreativitet i andre ledd.

Jeg tror Berglund-signeringen har skapt litt hodebry for Søderstrøm, er en del som ikke har stemt helt i de to siste kampene.

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 16:00
Hawkie skrev:
Hamburger skrev:Hvis Marianucci nå er klar til sluttspillet så håper jeg han får spille med en gang. Det han viste før skaden var meget bra.

Håper på dette laget:

Josh Berglund Zettergren
Dokken Martinsen Rønhild
Langdalen/Skads

Curran - Hes
Jimmy - Simen H
Bull - Frøshaug
Mikkel S

Uenig i mye her. Svakheten vår er på backplass, og Morrison bør få flere muligheter til å spille seg varm selv om jeg er enig i at han ikke har vært veldig bra. Husk at han har vært ute lenge. At Marinaccio* skal bli skadefri og plutselig ta en plass i laget ser jeg på som helt umulig med mindre det dukker opp masse skader, vi trenger ikke flere endringer nå. Rønnild har vært en av våre aller beste i lang tid og fortjener en større plass enn det du gir han her.

Både mot M/S og Lillehammer har Rønnild-Berglund-Svensson spilt sammen, og det blir nok også tilfellet i sluttspillet (i hvertfall i starten). Jense-Larry-Dahlstrøm kommer til å utgjøre vår andrerekke. I tredjerekka finner vi Thoresen, Zettergren og sannsynligvis Nicholls. SKadsdammen og Dokken får nok en plass i 4. rekka, etter all sannsynlighet sammen med Martinsen, men Langdalen kan vurderes i noen tilfeller.

Curran og Morrison kommer til å fortsette å kjøres inn i kvarten. Bull-Andersson er satt. Det største spenningsmomentet ligger i vårt 3. backpar. Her er både Hes, Hansen(bør spille), Frøshaug og Søgaard alternativer. Mitt tips blir at Søgaard går ut da risikoen blir altfor høy i et sluttspill der kampene står og vipper med et mål. Vi har nok kreativitet i andre ledd.

Jeg tror Berglund-signeringen har skapt litt hodebry for Søderstrøm, er en del som ikke har stemt helt i de to siste kampene.

Jgg håper dette blir laget, men at det blir sånn er en annen sak. Mitt lag hadde tatt bøtta, lett :D

Enig angående Rønnhild, men han kjører på uansett hvor han spiller. Han kan fint hoppe inn i alle rekker ved behov underveis i kampene. Men viktig å ha en bra fjerde rekke også. Han trenger ikke gode spillere rundt seg for å score. Jeg setter ikke han i fjerde fordi han fortjener det, men jeg mener vi får mer ut av laget med han der. Med PP og BP så vil han få mye istid.

Marianaccio har 1 poeng i snitt og løftet tredje rekken enormt. Han må spilles i form til det virkelig drar seg til i sluttspillet. Lørenskog slår vi uansett over 7 kamper, så han må få den sjansen. Mest sansynlig blir det bare 4 kamper mot Lørenskog. Blir vanskelig om han plutselig skal inn i tredje semi uten kamptrening. Hvis rapportene om at han er skadefri stemmer da!

Ikke enig at vi er så svake bakover. Vi har sluppet inn klart minst mål i år, 1,9 mål i snitt pr. kamp er sinnsykt bra bra! Morrison er nok bedre enn flere av de andre Norske, men til nå så er det kjeks og katta i sekken. Hampus helt klart dårligst av utlendingene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 16:52
Ble vel byttet om i Berglund-rekka på Lillehammer? Spilte etter hvert med Zettergren på vingen og Rønnild om jeg husker rett. Usikker på hva en bør velge, Zeta har etter min mening vært vår beste løper sesongen under ett sammen med Steffen, jeg vet ikke om vi bør sette han på vingen nå. Samtidig er Svensson en klasse defensiv center, som er nyttig i sluttspill, men funker kanskje ikke like godt med Berglund.

Morrison må spille hver kamp nå, spille han i form. Vært litt blandet, men ser at han har stort potensial. Defence wins championships, og uten Østli må han med.

Usikker, men jeg går for
Svensson-Berglund-Rønnild
Steffen-Zeta-Nicholls

Uansett hva man velger, får vi bruke kvarten på å spille inn et lag.

InnleggSkrevet: 28. Februar 2018 18:47
Ble gjort en del endringer i siste periode i går, og det er mer slik jeg tror laget vil være.

1. rekka med Rønnild, Berglund og Svensson har enkelt og greit ikke fungert. Føler Rønnild i spill mot 1. rekka til motstanderne klarer å ta ut hans beste egenskaper til å brøyte seg frem og skape rom, og mener han passer bedre i en 3. rekke som kan overraske mer. Svensson blir i mine øyne litt for lite kreativ, og skaper for få sjanser. I tillegg fast inventar i PK, og det krever mye energi. Berglund kommer, må bare få riktige rekkekompiser og spille seg litt mer inn.

Larry rekka er det ingen grunn til å endre, leverer jevnt over godt og en endring vil bare skape mer surr.

Synes heller ikke 4 og 16 burde spille sammen. Morrison har de to siste kampene vist frem en ålreit offensiv og har et godt skudd, og vi trenger ikke de to beste offensive backene i samme par.

Nicholls leverte en meget god kamp mot MS. Hampus sammen med Nicholls er første prioritet til tribunen, og Hampus står over flest dersom Nicholls klarer å holde spillet sitt oppe. Zeta har levert godt, men noe svakt de siste kampene før pausa og hittil. Trenger noen krydderspillere.

Prioritet 1 blir å få satt sammen en første rekke som kan gå utpå isen og skape uro. Det har Storhamar et godt nok lag til.

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 18:25
Marinaccio spilleklar: - Håper å spille torsdag
Phil Marinaccio (24) er kvitt problemene i kneet. Nå melder han seg klar til semifinale torsdag.

Da må to utlendinger på tribunen, men trener Söderström mener det at spillerne blir frustrerte og irriterte bare er fint og at det er noe han håper de blir...

http://www.h-a.no/sport/hockey/marinacc ... ll-stotten

Jeg tror Storhamar er i ferd med å gjøre seg en gedigen bjørnetjeneste i den hemningsløse jakten på edelt metall. I fremtiden vil agenter for utenlandske spillere vegre seg for å anbefale sine spillere å velge Storhamar. De er selvsagt klar over de spesielle reglene for antall utlendinger og ser at klubben fortsetter å signere spillere etter at kvoten er fylt opp og at to spillere må se kampene fra tribunen. Det ser ikke bra ut for en spillers CV at han ikke får spille kampene.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 21:13
Sorum skrev:Jeg tror

Jeg spyr.

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 22:44
Drebin skrev:

Jeg spyr.

Så du ser ikke det åpenbare i at denne behandlingen av spillerne kan få betydning når man skal signere nye unge spillere fra USA eller Canada? Det er rent svada det Söderström sier. Sjelden vare fra den kanten.

InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 22:53
Sorum skrev:Marinaccio spilleklar: - Håper å spille torsdag
Phil Marinaccio (24) er kvitt problemene i kneet. Nå melder han seg klar til semifinale torsdag.

Da må to utlendinger på tribunen, men trener Söderström mener det at spillerne blir frustrerte og irriterte bare er fint og at det er noe han håper de blir...

Jeg tror Storhamar er i ferd med å gjøre seg en gedigen bjørnetjeneste i den hemningsløse jakten på edelt metall. I fremtiden vil agenter for utenlandske spillere vegre seg for å anbefale sine spillere å velge Storhamar. De er selvsagt klar over de spesielle reglene for antall utlendinger og ser at klubben fortsetter å signere spillere etter at kvoten er fylt opp og at to spillere må se kampene fra tribunen. Det ser ikke bra ut for en spillers CV at han ikke får spille kampene.

For det er jo bedre å gå til feks vif å få sommerferie 9 mars, det tenker jeg er attraktivt for spillere som liker å spille sluttspill :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Mars 2018 22:58
Sorum skrev:
Drebin skrev:

Jeg spyr.

Så du ser ikke det åpenbare i at denne behandlingen av spillerne kan få betydning når man skal signere nye unge spillere fra USA eller Canada? Det er rent svada det Söderström sier. Sjelden vare fra den kanten.

God sommer! Laget du visstnok holder med røk akkurat ut, vet ikke om du fikk med deg det i all Storhamarhatskrivingen.

Og ja, jeg er way past å diskutere noe i Storhamar saklig med deg.

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 01:27
Drebin skrev:God sommer! Laget du visstnok holder med røk akkurat ut, vet ikke om du fikk med deg det i all Storhamarhatskrivingen.

Det var synd. Hadde vært interessant å høre din mening vedr 2 utlendinger på tribunen i Storhamar. Du kritiserte Kongsvinger for at de hadde for mange utlendinger. Men det er visst ikke noe problem på Hamar?

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 01:41
Ække så gøy å diskutere eget lag når de helt åpenbart ikke har orden i sakene sine vettu. Storhamar har kjøpt spillere som en lottomillionær-fyllik på Vinmonopolet, og sitter igjen med mer drikkevarer enn det lar seg gjøre å drikke opp. Nå må gode, dyre spillere settes på tribunen, og det er åpenbart at dette er et symbol på stormannsgalskapen. Det gjør nok litt vondt å se det, og innrømme det, og akseptere at vinnerlaget er et kjøpelag.

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 01:53
Sorum skrev:
Drebin skrev:God sommer! Laget du visstnok holder med røk akkurat ut, vet ikke om du fikk med deg det i all Storhamarhatskrivingen.

Det var synd. Hadde vært interessant å høre din mening vedr 2 utlendinger på tribunen i Storhamar. Du kritiserte Kongsvinger for at de hadde for mange utlendinger. Men det er visst ikke noe problem på Hamar?

Nå er det vel en forskjell mellom Kongsvinger og Storhamar når det kommer til økonomi.

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 02:16
slasher skrev:Ække så gøy å diskutere eget lag når de helt åpenbart ikke har orden i sakene sine vettu. Storhamar har kjøpt spillere som en lottomillionær-fyllik på Vinmonopolet, og sitter igjen med mer drikkevarer enn det lar seg gjøre å drikke opp. Nå må gode, dyre spillere settes på tribunen, og det er åpenbart at dette er et symbol på stormannsgalskapen. Det gjør nok litt vondt å se det, og innrømme det, og akseptere at vinnerlaget er et kjøpelag.

Nå hadde jeg helst sett at vi nøyde oss med 7 utlendinger, men vi er vel et kjøpelag i like stor grad som de fleste andre lag i Get. Forskjellen ligger vel i at spillerne vi har skaffet oss er bedre enn spillerne andre lag har skaffet seg. Det kommer av bedre økonomi, som er et resultat av måten Hamar-publikumet har støttet opp om klubben sin etter at vi lå nede med brukket rygg. Det er ingen som fortjener bøtta mer enn Hamar by, og den kommer nok snart. At du og andre er misunnelige vil bare gjøre gleden enda større.
Sist endret av Hawkie den 10. Mars 2018 03:44, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 10. Mars 2018 02:28

Tror du virkelig på dette selv, eller ble det i overkant med slalombrus i kveld for å slukke sorgene over eget lag?

InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 15:50
Hawkie skrev:

Tror du virkelig på dette selv, eller ble det i overkant med slalombrus i kveld for å slukke sorgene over eget lag?

Sorum skulle vært musikkansvarlig på radio, for det er det eneste jeg vet om som går like mye på repeat, og fornyer seg like sjeldent, som hans skriblerier om Storhamar. Rart det ikke står i Dagsavisen enda.

Beste er bare å ignorere trollet å la han holde på i sin egen lille verden, litt som å diskutere med Toy Bjerkland Sorbitzen.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Mars 2018 18:55
Hawkie skrev:
slasher skrev:Ække så gøy å diskutere eget lag når de helt åpenbart ikke har orden i sakene sine vettu. Storhamar har kjøpt spillere som en lottomillionær-fyllik på Vinmonopolet, og sitter igjen med mer drikkevarer enn det lar seg gjøre å drikke opp. Nå må gode, dyre spillere settes på tribunen, og det er åpenbart at dette er et symbol på stormannsgalskapen. Det gjør nok litt vondt å se det, og innrømme det, og akseptere at vinnerlaget er et kjøpelag.

Nå hadde jeg helst sett at vi nøyde oss med 7 utlendinger, men vi er vel et kjøpelag i like stor grad som de fleste andre lag i Get. Forskjellen ligger vel i at spillerne vi har skaffet oss er bedre enn spillerne andre lag har skaffet seg. Det kommer av bedre økonomi, som er et resultat av måten Hamar-publikumet har støttet opp om klubben sin etter at vi lå nede med brukket rygg. Det er ingen som fortjener bøtta mer enn Hamar by, og den kommer nok snart. At du og andre er misunnelige vil bare gjøre gleden enda større.

Fasit. Storhamar har gjort masse riktig de siste årene, derfor er vi i en god situasjon nå.
Jeg er uenig i masse som skjer i klubben jeg, jeg mener f.eks ikke vi skulle hentet Berglund kun for ut sesongen og at det er dårlig overfor de som har jobbet hele sesongen for å ta oss dit vi er. Men jeg gidder stort sett ikke skrive noe om det her lenger pga han som aaaaldri gir seg og skriver drit om alt som skjer i klubben 24/7.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 12:36
Da har Øksnes signert for 2 sesonger fra og med neste sesong. Litt vanskelig å si hva man føler, men velger å se på det som en slags moralsk maktdemonstrasjon at de bedre norske spillerne på Vålerengens velger å gå til Storhamar. Muligens litt selvmotsigelser mtp de 2 foregående sesongene, men det gjelder å ha et positivt tankesett.
Gnosten - som tror han kan noe...

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 13:08
Gnosten skrev:Da har Øksnes signert for 2 sesonger fra og med neste sesong. Litt vanskelig å si hva man føler, men velger å se på det som en slags moralsk maktdemonstrasjon at de bedre norske spillerne på Vålerengens velger å gå til Storhamar. Muligens litt selvmotsigelser mtp de 2 foregående sesongene, men det gjelder å ha et positivt tankesett.

Det har vel ligget i kortene en stund, Mina skal jo spille for Fart, så da var det vel naturlig at Andreas ble med hjem.
Så er det å håpe at han får seg et løft med bedre medspillere, for det han har prestert i VIF har vært høyst ordinært.

InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 20:23
Vanskelig å si noe om signering av Øksnes uten å vite noe om hvilke andre planer man har for backrekka neste sesong. Men generelt er vel norske backer en mangelvare, og Øksnes er en fin erstatter for Frøshaug hvis det er planen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Mars 2018 20:58
Tyder kanskje mest på at man vil satse videre på en bred stall, det som kanskje har vært hovedgrunnen til suksessen denne sesongen. Evt er det en greie der de som sendte vekk de lokale gutta vil hente de tilbake, da er isf Saxrud nestemann inn.

Og et lite hjertesukk, jeg savner hatforholdet til Vif. Nå går spillere mellom klubbene over en lav sko, at Øksnes går fra Sil direkte til Vif og så direkte til oss igjen, det håper jeg er bunnpunktet og at vi får igang litt hat mellom klubbene igjen. Jeg vet at Øksnes dro til Vif pga dårlig tilbud herfra, og bærer ingen nag for det, men nå er det noe som mangler.

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 20:48
Sorum skrev:

https://www.tv2.no/sport/9746458/

Feil tråd, men her regner jeg med Sorum tar tak. Snakker vi korstog og maktdemonstrasjon? Vi snakker tross alt om at en svenske kan komme å ta plassen til en nordmann.

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 23:24
Morrison viste i går at han kan bidra. Den børsa han har må utnyttes i PP. Sier litt når han ikke spiller PP.

Ville helst hatt Morrison og Hampus på tribunen. Men kampen i går viste begge at dem vil være med.

Sykt at Marianucci og Josh, som hadde spilt i topp seks hos de fleste lag sitter på tribunen.

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 23:35
Hamburger skrev:Morrison viste i går at han kan bidra. Den børsa han har må utnyttes i PP. Sier litt når han ikke spiller PP.

Ville helst hatt Morrison og Hampus på tribunen. Men kampen i går viste begge at dem vil være med.

Sykt at Marianucci og Josh, som hadde spilt i topp seks hos de fleste lag sitter på tribunen.

Hamburger, jeg har prøvd å rette på deg litt mer diskret ved et par anledninger, men han heter altså Marinaccio ;)
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 7 gjester