SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 22:39
Drebin skrev:Du verden, her koker det om dagen!

Herlig match i dag, men det jeg bet meg merke i er Søderstrøm som tok timeout på 4-1. Herlig med en trener som tar grep før det går galt. Vi hadde nok vunnet uansett, men godt å se.

Veldig energiske trenere, særlig han andre, på en positiv måte for laget. Tegner og forklarer, og time-out på et bra tidspunkt hvor VIF var gode. Strake motsetning til totalt atal type som Roy Johansen som i de fleste kamper mister fullstendig fokus (jeg sitter rett bak benken på hjemmekamper). Helt ut av intet fra kampens hete sprekker det totalt for Roy som pådrar laget en lagstraff på tidspunkt hvor man nærmet seg en redusering.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Oktober 2017 12:34
Noen som vet hvordan det går med Hampus egentlig? Vært ute lenge, og vi får jo aldri info.

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 21:49
Gullik ute i lengre tid.
Gustafsson uvisst.
Talismanen ute i flere kamper.

Oilers nede for telling. Resten slår hverandre. Tør vi håpe på en center og back før jul?

21 - 23 - 29
91 - 39 - 41
22 - 64 (NY) - 90
27 - 14 (64) - 8 (85)

#19 ut på lån.

4 - NY
63 - 37
28 - 69

#6 7.back. #46 ut på lån.

I medgang det må forsterkes!

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:06
Vet du at Larry er ute flere kamper?

Tipper det dukker opp en back snart. Om det kommer en løper avhenger vel av skadesituasjonen, der vi som vanlig ikke får vite noen ting.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:14
Jobbes med back, rykter at en har frist i disse dager uten at jeg vet hvem.
Ang. løper kan det jo hende man låner inn noen, Søderstrøm har masse erfaring med lånespillere fra Oskarshamn og sikkert kontakter. Går også noen rykter om en gammel kjenning som sliter litt i sin nåværende klubb, uten at jeg tror på at det blir noe av. Om Larry skulle være ute i lengre tid vil jeg tro det gjøres noe ganske kjapt.

Haakan, hvorfor skal vi låne ut unggutta? Skader har vi hele tiden så vi må jo ha dekning. Edvardsen speller dessuten i ligaens kuleste rekke om dagen og gjør sakene sine knallbra.

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:26
#97Haakan skrev:Gullik ute i lengre tid.
Gustafsson uvisst.

Oilers nede for telling. Resten slår hverandre. Tør vi håpe på en center og back før jul?

21 - 23 - 29
91 - 39 - 41
22 - 64 (NY) - 90
27 - 14 (64) - 8 (85)

#19 ut på lån.

4 - NY
63 - 37
28 - 69

Edvardsen har tatt mange steg denne sesongen spør du meg har blitt senior spiller denne sesongen. Jeg tar Edvardsen foran Langdalen når som helst. Ps jeg tar gjerne Berglund selv om jeg tviler. Berglund sliter veldig i DEL så klubbbytte for han er vel meget mulig.

21 - 23 - 29
90 - Ny - 41
22- 39 - 91
27 -64(19)(14) - 8(17)(85)

4 - 69
NY - 37
28 - 6

7-8 backer
63-46
Sist endret av Nadaa den 15. Oktober 2017 22:30, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:29
Drebin skrev:Jobbes med back, rykter at en har frist i disse dager uten at jeg vet hvem.
Ang. løper kan det jo hende man låner inn noen, Søderstrøm har masse erfaring med lånespillere fra Oskarshamn og sikkert kontakter. Går også noen rykter om en gammel kjenning som sliter litt i sin nåværende klubb, uten at jeg tror på at det blir noe av. Om Larry skulle være ute i lengre tid vil jeg tro det gjøres noe ganske kjapt.

Haakan, hvorfor skal vi låne ut unggutta? Skader har vi hele tiden så vi må jo ha dekning. Edvardsen speller dessuten i ligaens kuleste rekke om dagen og gjør sakene sine knallbra.

Gammel kjenning som i http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10379 ?

Ser ikke hvor en Edvardsen, som forøvrig har potensial til å bli en god GET- topp 2 rekke, får plass med fullt lag inkl #8 og #85?
Variabler som skader, midteuropa-eventyr på PT og prestasjonen til gutter som Martinsen, Rønnild og 8/85 gjør det nok utfordrende for SU og planlegge fremover.

Vrien øvelse å måtte bryte opp en vinnende stamme for å være føre var. Forsåvidt et luksusprob.

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:34
Hawkie skrev:Vet du at Larry er ute flere kamper?

Tipper det dukker opp en back snart. Om det kommer en løper avhenger vel av skadesituasjonen, der vi som vanlig ikke får vite noen ting.

Det har jeg ingen inngående kjennskap til. Dreier det seg derimot om en strekk i bakre del av leggen, slik HA antyder, snakker vi fort 10 - 14 dager.

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:35
Ligger i korta for meg av vi neppe ser 85 neste sesong i gult og blått, synes også Skadsdammen er seig det går rett og slett for tregt,tror derfor han muligens legger opp men hvem vet...

Men er et luksus problem vi har mange solide get spillere, det er alltid skader og karantener som spiller inn. Tror det blir meget tungt for gullik å spille seg inn i troppen denne sesongen. Tror gullik burde bli lånt ut så får han ta plukke opp hansken neste sesong tilbake i gult og blått.
Sist endret av Nadaa den 15. Oktober 2017 22:46, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:43
Nadaa skrev:
#97Haakan skrev:Gullik ute i lengre tid.
Gustafsson uvisst.

21 - 23 - 29
91 - 39 - 41
22 - 64 (NY) - 90
27 - 14 (64) - 8 (85)

#19 ut på lån.

4 - NY
63 - 37
28 - 69

Edvardsen har tatt mange steg denne sesongen spør du meg har blitt senior spiller denne sesongen. Jeg tar Edvardsen foran Langdalen når som helst. Ps jeg tar gjerne Berglund selv om jeg tviler. Berglund sliter veldig i DEL så klubbbytte for han er vel meget mulig.

+/- for #19 ved å kjempe om plass ut ses:

+ Bidra i en fysisk-rekke. Erfaring fra et "Storhamar-vinnende lag" og mulig bøtteløft, samt høst lærdom fra typer som PT, ST etc. og ikke minst våre to herremenn i blazer.

- Lite spilletid. For dårlig kamptrening, hvis SIL2. Mulig med et korttidsutleie på Gjøvik.

Vanskelig balansegang for laget og han. Enig i at han bør få bytt før Langdalen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 22:57
Merkelig diskusjon synes jeg. Forskjellige spillere har forskjellige roller. Og det holder ikke med 12 løpere i et lag, det er alltid noen som er ute, så hvorfor vi da skal låne ut dyktige og nyttige lokale unggutter er utenfor mine begreper.
Gulliksen kanskje mer aktuelt, men han humper rundt på krykker så det er nok en stund til.

Har hørt snakk om Berglund ja, men tror ikke det er aktuelt, som det oftest ikke er når gamle helter nevnes. Men om Patrick stikker hadde han vært en ok mann å låne inn for sesongen :)

InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 23:24
Drebin skrev:Merkelig diskusjon synes jeg. Forskjellige spillere har forskjellige roller. Og det holder ikke med 12 løpere i et lag, det er alltid noen som er ute, så hvorfor vi da skal låne ut dyktige og nyttige lokale unggutter er utenfor mine begreper.

Her må jeg si meg helt enig. Uansett ambisjoner må man da ha plass til et lokalt talent som han, som i tillegg har tatt så pass store steg inn i denne sesongen.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 23:56
riedle skrev:
Drebin skrev:Merkelig diskusjon synes jeg. Forskjellige spillere har forskjellige roller. Og det holder ikke med 12 løpere i et lag, det er alltid noen som er ute, så hvorfor vi da skal låne ut dyktige og nyttige lokale unggutter er utenfor mine begreper.

Her må jeg si meg helt enig. Uansett ambisjoner må man da ha plass til et lokalt talent som han, som i tillegg har tatt så pass store steg inn i denne sesongen.

Rekka hans med Steffen og Rønnild funker også ypperlig, selv om produksjonen kanskje ikke er gjennom taket. Makan til crash the net rekke har vi vel knapt sett på Hamar før :)
Men Rønnild er katalysatoren i den, han begynner rett og slett å bli for god for ligaen. "Heldigvis" er han er forferdelig avslutter, det er håpet for å behold han. (Hvordan han bomma i 3. mot Skauen sist kommer jeg aldri til å skjønne :lol: )
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 09:22
Trodde virkelig att Berglund skulle klare seg fint i DEL. Men se på Tommy Kristiansen han sliter også noe jevlig i DEL.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 10:19
johnpx skrev:Trodde virkelig att Berglund skulle klare seg fint i DEL. Men se på Tommy Kristiansen han sliter også noe jevlig i DEL.

Dette at Berglund sliter i DEL, er det noe folket vet? Eller er det noe man antar pga lite poengproduksjon? Han spiller tross alt på et lag som ligger på 4. plass i DEL etter 13 matcher, meget bra nivå. Og tydeligvis er han ikke i topp 2 rekker, og derfor sikkert lav produksjon. Mulig at han gjør en solid jobb i 3. rekka for eksempel?

:?:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 10:54
Pelle-Gnellspik skrev:
johnpx skrev:Trodde virkelig att Berglund skulle klare seg fint i DEL. Men se på Tommy Kristiansen han sliter også noe jevlig i DEL.

Dette at Berglund sliter i DEL, er det noe folket vet? Eller er det noe man antar pga lite poengproduksjon? Han spiller tross alt på et lag som ligger på 4. plass i DEL etter 13 matcher, meget bra nivå. Og tydeligvis er han ikke i topp 2 rekker, og derfor sikkert lav produksjon. Mulig at han gjør en solid jobb i 3. rekka for eksempel?

Nå tenker jeg så klart på statistikk, det samme gjelder Tommy.

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 11:56
Gulliksen kanskje mer aktuelt, men han humper rundt på krykker så det er nok en stund til.

Har hørt snakk om Berglund ja, men tror ikke det er aktuelt, som det oftest ikke er når gamle helter nevnes. Men om Patrick stikker hadde han vært en ok mann å låne inn for sesongen :)

Helt klart. Hver spiller har ulik rolle. Som i larry-rekka hvor vi har grinder - toveis playmaker - sniper. Eller i Rønnild sin med grinder -
toveis - grinder. Diskusjonen går på hvordan holde alle 12 - 15 forwards fornøyde i en skadefri tropp. Derfor naturlig å vurdere utlån på spillere i skorpa, #46, #14, #19. Sistnevnte et lokalt talent som har overbevist hittill. Andre forhold når "det skrives" mars. Skynde seg sakte!

Heia SIL!

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 17:39
Drebin skrev:Noen som vet hvordan det går med Hampus egentlig? Vært ute lenge, og vi får jo aldri info.

Tror jammen HA følger godt med på Puckprat. Her får du svar på et godt spørsmål, Drebin: http://www.h-a.no/sport/hockey/skadet-gustafsson---verre-enn-vi-trodde

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 19:23
Ny back er klar i løpet av uka, tidlig neste uke seinest etter det jeg hører.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 20:47
flaks skrev:Ny back er klar i løpet av uka, tidlig neste uke seinest etter det jeg hører.

Slutter aldri å forundre meg over hvor mange illojale folk som eksisterer i systemet. Hvor får man all denne infoen fra? Hvem er det egentlig som bryter ut og opptrer illojalt ovenfor sportsutvalget?
:evil:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 21:34
flaks skrev:Ny back er klar i løpet av uka, tidlig neste uke seinest etter det jeg hører.

Spennende! Velkommen til forumet :)

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 22:18
Pelle-Gnellspik skrev:

Slutter aldri å forundre meg over hvor mange illojale folk som eksisterer i systemet. Hvor får man all denne infoen fra? Hvem er det egentlig som bryter ut og opptrer illojalt ovenfor sportsutvalget?
:evil:

Hvis sportsutvalget ikke vil at slike nyheter skal komme ut kan de ikke snakke med andre om det selv. Det er en liten klubb og klubben har vært åpen om at de ser etter forsterkninger, så det er jo ikke en godt bevart hemmelighet at de har sett etter spillere. Hadde jeg sagt navnet kunne jeg forstått at noen hadde reagert. Men det er en del som må ordnes når det kommer nye spillere, de skal ha bolig, bil og slike ting. Det er en del som vet om dette.
Sist endret av flaks den 16. Oktober 2017 22:39, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 22:20
Drebin skrev:

Spennende! Velkommen til forumet :)

Takk for det :) Ja, det er spennende ting på gang, og så får vi se om det stemmer eller om det er en som har fortalt en liten skrøne ;)

InnleggSkrevet: 17. Oktober 2017 13:57
Pelle-Gnellspik skrev:

Berglund har iallefall stått oppført i 4.rekka "æller så lenge".... Veldig sparsomt med spilletid også.
Jeg tviler på at Jacob er fornøyd med det. Han er en leken og kreativ spiller som trives med mye spilletid. Hvis det skulle ligge an til fortsatt lite spilletid i Ingolstadt, ser jeg ikke bort ifra at et utlån kunne være et alternativ. Om det skulle være i Storhamar, eller en annen klubb aner jeg ikke noe om...

På backplass, er det et "hav" av unge svensker som kunne vært spennende. F.eks Marcus Ersson. Han var en snartur på lån i Almntuna, men er nå tilbake i Brynäs. Det sies at han ikke er helt klar for å etablere seg i Brynäs A-stall. Han er iallefall en spiller jeg ville forhørt meg om, det er helt sikkert....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. Oktober 2017 20:50
En ny back er vel tenkt å være en toppback ut sesongen, tror ikke det er aktuelt med lån der. Gjetter det kommer en over dammen.
Nå er Larry kanskje tilbake på søndag, da blir det ikke aktuelt med noe forwardlån på dette tidspunktet tror jeg.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman og 15 gjester