SIL SIL SIL v2.0

InnleggSkrevet: 12. September 2017 23:45
Volumet må opp, opp, opp, så blir det tøft dette. Premierenerver mange steder i dag tror jeg.

InnleggSkrevet: 13. September 2017 11:41
SIL er ikke i nærheten av å kunne vinne serien hvis de ikke er mye bedre enn det de viste mot LIK i går! Så mye hype?!?
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 13. September 2017 13:25
MaxDelt skrev:SIL er ikke i nærheten av å kunne vinne serien hvis de ikke er mye bedre enn det de viste mot LIK i går! Så mye hype?!?

Var ikke bra i går nei, men hvem hadde vel trodd at vi skulle slå SIL etter det vi viste mot MS? Trenger nok ikke å legge altfor stor vekt på en enkelt kamp :D

InnleggSkrevet: 13. September 2017 14:18
J_B skrev:
MaxDelt skrev:SIL er ikke i nærheten av å kunne vinne serien hvis de ikke er mye bedre enn det de viste mot LIK i går! Så mye hype?!?

Var ikke bra i går nei, men hvem hadde vel trodd at vi skulle slå SIL etter det vi viste mot MS? Trenger nok ikke å legge altfor stor vekt på en enkelt kamp :D

Enig i det! Men, som jeg skrev på puckprat forleden. L.I.K. spilte ikke bra mot M/S. Mye av grunnen var at M/S har et bra lag i år. De kan meget vel nå en sluttspillsplass! Geten blir jevn i år - og det er bra!!!
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 15. September 2017 23:43
Var nesten konkurs: Slik har de skapt hockeyfeber på Hamar

VG+ artikkel http://pluss.vg.no/2017/09/15/2933/2933_24139789

For fire år siden var Storhamar på randen av konkurs. Nå herjer hockeyfeberen på Hamar – og klubben trekker flere tilskuere enn mange av de beste eliteserielagene i fotball.

InnleggSkrevet: 21. September 2017 00:15
Ny back ønskes http://m.h-a.no/sport/hockey/onsker-aa- ... cLmRshJbIV
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 22:20
Et par ting jeg lurer på/er misfornøyd med.

Tilskuertall, vi har hatt under 4000 på de to siste. I går kveld ble det meldt 1500 ledige seter. Synes ikke dette rimer, er det fortsatt "barnefeil" med appen de har brukt 1-2 år på å lage?

Introen er fortsatt en midlertidig løsning fordi den ikke er ferdig, 3 hjemmekamper spilt. Og det er en svart flekk på kuben som har vært der i alle kampene. Om vi skal "bli best i alt" skal sånt være på stell, frivillige eller ei.

Savner litt stemning og trøkk under kampene, ganske dødt og daft i alle hjemmekampene sålangt. Noen nye sanger på anlegget kanskje. Ssu mangler også trøkk synes jeg.

Vi som tilskuere skal være ferdig underholdt når kampen begynner, quote Saxrud. Jeg kommer til amfien, kjøper meg en kaffe og går og setter meg. På kuben går det reklamer før kampene og i pausene. Hva innebærer det egentlig?
Kuben skal være en asset, men den brukes strengt tatt ikke til noe, bortsett fra reklame og intro. Ser de prøver på dancecam nå, men null respons sålangt (dødfødt på trege hedmarkinger).

Jeg vet vi har voldsom interesse og tilskuertall, men jeg føler ting har stått litt stille om vi tenker på rammen rundt. Vi må ikke bli fornøyde og ta interessen som en selvfølge. Hva mener folk?

InnleggSkrevet: 21. September 2017 22:39
Drebin skrev:Et par ting jeg lurer på/er misfornøyd med.

Tilskuertall, vi har hatt under 4000 på de to siste. I går kveld ble det meldt 1500 ledige seter. Synes ikke dette rimer, er det fortsatt "barnefeil" med appen de har brukt 1-2 år på å lage?

Introen er fortsatt en midlertidig løsning fordi den ikke er ferdig, 3 hjemmekamper spilt. Og det er en svart flekk på kuben som har vært der i alle kampene. Om vi skal "bli best i alt" skal sånt være på stell, frivillige eller ei.

Savner litt stemning og trøkk under kampene, ganske dødt og daft i alle hjemmekampene sålangt. Noen nye sanger på anlegget kanskje. Ssu mangler også trøkk synes jeg.

Vi som tilskuere skal være ferdig underholdt når kampen begynner, quote Saxrud. Jeg kommer til amfien, kjøper meg en kaffe og går og setter meg. På kuben går det reklamer før kampene og i pausene. Hva innebærer det egentlig?
Kuben skal være en asset, men den brukes strengt tatt ikke til noe, bortsett fra reklame og intro. Ser de prøver på dancecam nå, men null respons sålangt (dødfødt på trege hedmarkinger).

Jeg vet vi har voldsom interesse og tilskuertall, men jeg føler ting har stått litt stille om vi tenker på rammen rundt. Vi må ikke bli fornøyde og ta interessen som en selvfølge. Hva mener folk?

Da bør man hvert fall ha plass til skuddstatistikken på kuben. Noe Ole Eskild også var innom under sendingen i kveld.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. September 2017 23:05
riedle skrev:Da bør man hvert fall ha plass til skuddstatistikken på kuben. Noe Ole Eskild også var innom under sendingen i kveld.

Helt klart, om man skal en en slik kube må den brukes. Kunne også f.eks hatt nr og navn på spillerne løpende på "linjene" oppe og nede.
Men, det kreves noen til å gjøre det.

InnleggSkrevet: 25. September 2017 11:09
Syntes Storhamar har hatt en bra start. Alle de nye har vist at dem er solide forsterkninger. Tror dette kan bli riktig så gøy fremover.

Men det er et par ting som bekymrer.

Eirik Skadsdammen, klubblegenden. Han har nå surra rundt i samme tempo i alle kampene. Han har blitt altfor treig. Ikke noe ekstra gir. Bruker alltid altfor lang tid med pucken. Han forsvarer rett og slett ikke en plass på laget lenger. Håper han ryker ut av laget når Hampus og Martinsen er tilbake.

Jeg sa før sesongen at vi hadde bra backer, men må svelge den kamelen. Løkken Østli er langt unna det vi kan forvente. Han slenger pucker i alle retninger og gjør mange feilvalg med puck. Han må begynne å spille enklere og slippe pucken mye raskere fremover.. At Løkken har det inne er det liten tvil om. Det samme gjelder Bull. Altfor glad i ha puck og prøver altfor ofte den vanskeligste løsningen. Han har kommet seg noe, men har fortsatt mye å gå på. Det enkleste er ofte det beste. Dette er hovedgrunnen til at vi sliter med å spille oss ut av sonen og at vi istedet for å gå i angrep så ender vi opp med ytterligere press i mot.

Forwardene gjør sine bevegelser ut i fra hva backene gjør. Den ekstra piruetten, passningen bak ryggen til motsatt back osv ødelegger hele rytmen og timingen. De to siste kampene har vist fremgang, så tydelig at det arbeides med. For det er ingen tvil om at både Løkken og Bull har mye å bidra med.

En jeg forsvarte etter forrige sesong er Sørgård. Han vil veldig mye og det går noen ganger over stokk og stein. Men på tross av det så syntes jeg han leverte ok.
Men i år har det vært fryktelig dårlig. Passninger i hytt og pine. Antydninger til frustrasjon hos medspillerne etter enkelte bytt. Mikkel Sørgård er vel hovedgrunnen til at vi nå leter etter ny back. Ingen kan ta Mikkel på innsats og vilje, men jeg tror det er nettopp det som ødelegger for han nå. Han vil mer enn han evner! Tipper han får mye mindre istid når ny back ankommer.

Simen L H kommer aldri til å bli stbil nok til å spille i GET. Ok noen enkelt kamper, men thats it.

Håper den nye backen som kommer har sine styrker i det defensive spillet kommer og blir klar relativt raskt. Da blir vi fryktelig gode :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. September 2017 21:25
Synes laget virkelig har begynt å få fasong de siste to kampene. Lavestenivået heves for hver kamp, kun en halv periode mot Frisk unna 6 poeng. Og det defensive strulet fra starten er luket vekk, jeg må si Söderström og Jakobs virker å ha noe å komme med, ikke bare i kjeften, men i gjennomføring.

De nye har stort sett alle begynt å vise gode takter, unntaket er Martinsen som ikke har kommet helt inn i laget, men innsatsen kan ingen ta han på. Spennende å se hva som gjøres med ham og Hampus tilbake. 3.rekka imponerer voldsomt om dagen, ei sånn crash the net rekke kan ikke jeg huske å ha sett på Hamar :)

Og Patrick da, begynner å komme seg nå. Klar bedring mot Frisk og Oilers, typisk nok for en vinnerskalle at han hever seg mot topplagene. Produsert under forventet kanskje, men jeg synes det er utrolig morsomt å se den største stjerna gjøre drittjobben. Gode valg, vinner alle dueller, og leser kampbildet og agerer ut fra hva laget trenger hele veien. Fascinerende å se på rett og slett.
Må fortsatt tilpasse seg medspillere og de han, men det kommer seg.

InnleggSkrevet: 26. September 2017 10:30
PT er skadet etter overtråkket fortsatt og har spilt med store smerter. Vent å se når dette er leget :)

InnleggSkrevet: 26. September 2017 12:14
Olga skrev:PT er skadet etter overtråkket fortsatt og har spilt med store smerter. Vent å se når dette er leget :)

skulle tro at Messias har kommet til Hamar :o
Trond Johnsen

InnleggSkrevet: 26. September 2017 12:42
Tja, om ikke messias så noe i nærheten...når en ikke er på is annet enn i kamp så tipper jeg på fremgang når skaden slipper.

InnleggSkrevet: 26. September 2017 13:18
Olga skrev:Tja, om ikke messias så noe i nærheten...når en ikke er på is annet enn i kamp så tipper jeg på fremgang når skaden slipper.

...og jeg som trodde hamarsinger ikke var noe særlige religiøse...
Trond Johnsen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 18:09
Olga skrev:PT er skadet etter overtråkket fortsatt og har spilt med store smerter. Vent å se når dette er leget :)

Det gledes :D

InnleggSkrevet: 26. September 2017 18:32
MaxDelt skrev:
Olga skrev:Tja, om ikke messias så noe i nærheten...når en ikke er på is annet enn i kamp så tipper jeg på fremgang når skaden slipper.

...og jeg som trodde hamarsinger ikke var noe særlige religiøse...

Vi tror kun på den O store Hockeyguden som har sendt sin sønn tilbake till oss i form av Patrick Thoresen.

InnleggSkrevet: 26. September 2017 19:54
1 periode bekrefter det jeg poengterte.

Bull kan bare legge pucken i motsatt rundvant. I stedet blir det en fancy backhand variant som ikke lykkes, kontring og mål. Backcheckingen holdt ikke klasse den heller..

Løkken mister puck helt upresset flere ganger. Frøshaug mister helt upresset! Mikkel fortsetter med hode under armen!

Hadde de nevnte backene hele tiden søkt enkleste løsning i stedet for å bruke det ekstra sekundet på å være så kreative hadde vi for det første unngått flere baklengsmål i år. Like viktig er at vi med presise enkle førstepass ut av sona kan komme mer samlet og med større fart. Dette må trenerduoen ta tak i :)

Redd dette kan bli helt avgjørende i år!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 22:24
Tre toppmatcher hittil, tre tap gitt. Og på etterskudd. Og skademarerittet er i gang igjen virker det som det også.

Nå er jeg negativ. Faen.

I desember topper vi ligan! :roll:

InnleggSkrevet: 26. September 2017 22:40
Pelle-Gnellspik skrev:Tre toppmatcher hittil, tre tap gitt. Og på etterskudd. Og skademarerittet er i gang igjen virker det som det også.

Nå er jeg negativ. Faen.

I desember topper vi ligan! :roll:

Tipper vinner en getligaen ligger på rundt 90-95 poeng i år. Sannsynligvis slår vi Kongsvinger og MS i de to neste rundene, og da har vi 19 poeng etter alle lag har møttes en gang. 19*5=95=helt grei sesongstart.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2017 23:22
Om noe har jeg blitt mer trygg på laget de siste 3 kampene. I dag ble det mye rot pga lite folk og rekkeendringer. Mot Frisk var vi gode, kun en svake periode og Hestmann gjorde at vi tapte. Den eneste skikkelig svake kampen var mot Lik, men det var alt i runde 2.

Det handler om å heve lavestenivået, og det synes jeg vi har gjort men fortsatt må jobbe med. Langt mindre pucktap nå enn i de første kampene. Om vi kan få satt 3-4 rekker nå, blir det bra, mindre skader takk. Frøshaug hadde en blemme i dag, men har ellers vært et eksempel til etterfølgelse for de andre backene, enkle raske beslutninger hele veien.

InnleggSkrevet: 29. September 2017 18:14
-Jakter nye spillere, vurderer å hente en back og en center, muligens bare på lån

http://www.h-a.no/sport/kan-bli-flere-e ... -i-stallen

InnleggSkrevet: 30. September 2017 12:10
Arrangerer Karlstadtur 4-5 nov, FBK-DIF på lørdag og MS - SIL på søndag, noen plasser igjen på bussen. PM for mer info :)
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. September 2017 20:20
Morsomt å se driblekongen Curran, begynner virkelig å ta for seg nå. BB med god margin i dag etter min mening, Dahlstrøms hattrick til tross.

Ser det snakkes om å slå sammen folkespillerkamp pengene med en ny vi bygger laget aksjon, til en ny back. Da snakker vi kroner, selv om jeg er skeptisk til en ny supporteraksjon allerede.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Oktober 2017 21:43
Du verden, her koker det om dagen!

Herlig match i dag, men det jeg bet meg merke i er Søderstrøm som tok timeout på 4-1. Herlig med en trener som tar grep før det går galt. Vi hadde nok vunnet uansett, men godt å se.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Badman, Bing [Bot] og 13 gjester