SIL SIL SIL v2.0

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Mai 2014 13:34
Gammel tråd stengt pga. mange innlegg, fyr løs her.

InnleggSkrevet: 22. Mai 2014 19:55
Treningskamper så langt

05.09.14 Sparta - Storhamar 18:00
07.09.14 Storhamar- Lillehammer 15:00
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 26. Mai 2014 12:04
Ingen hurrakamper i oppkjøringen i år heller :( http://www.dragons.no/forsiden/?article_id=396

InnleggSkrevet: 23. Juni 2014 16:21
Serieoppsettet: http://idrett.speaker.no/07/organisatio ... 1&HideKO=y

InnleggSkrevet: 24. Juni 2014 00:30
Skal vel slite brukbart mot Lørenskog, Lillehammer og Sparta? Eller ville dere heller hatt noe svensk eller dansk?

InnleggSkrevet: 24. Juni 2014 16:23
Klysetrynet skrev:Skal vel slite brukbart mot Lørenskog, Lillehammer og Sparta? Eller ville dere heller hatt noe svensk eller dansk?

Hvis det er treningskampene du tenker på, så er alt anna enn norskt motstand vellkomment. Da helst bortetur.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Juni 2014 19:45
http://www.h-a.no/sport/dragons/gratis-daglig-leder
Njål Berge ny daglig leder. All ære, får håpe man ikke tar seg vann over hodet mtp arbeidsoppgaver.
Er Erik Kristiansen ute av alt i klubben? Merkelig at ikke HA nevner dette med et ord.

Man ønsker å ha med Skarpmo videre i en eller annen form, det tror jeg er lurt. Han selger inn igjen det han måtte koste ila dager, og det trengs proffe folk ut mot sponsorene.

InnleggSkrevet: 27. Juni 2014 22:17
Drebin skrev:http://www.h-a.no/sport/dragons/gratis-daglig-leder
Njål Berge ny daglig leder. All ære, får håpe man ikke tar seg vann over hodet mtp arbeidsoppgaver.
Er Erik Kristiansen ute av alt i klubben? Merkelig at ikke HA nevner dette med et ord.

Man ønsker å ha med Skarpmo videre i en eller annen form, det tror jeg er lurt. Han selger inn igjen det han måtte koste ila dager, og det trengs proffe folk ut mot sponsorene.

Jobber i et firma på Hamar som sponser Storhamar vi har ikke hørt noe fra Storhamar for kommende sesong, merkelig at man ikke hører noe. Skal jo ikke være sånn at vi må ringe Storhamar og tilby dem penger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Juli 2014 17:30
Bare å booke søndag 5.10, da er det Hedmarksderby på Kongsvinger :D
http://www.dragons.no/forsiden/?article_id=415
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Juli 2014 21:32
Byne å nærme sei nå, fysste istræninga på frædan :D Å tenkje folk om sessongen som kjæm?

InnleggSkrevet: 31. Juli 2014 20:20
Laget ser bra ut på papiret… ikke akkurat mye dybde, så vi er sårbare mtp skader. Får virkelig håpe #23 er frisk og rask igjen.
Unggutta MÅ brukes på en vettug måte… dem blir ikke bedre av å sitta på benken å gnu susp… en spiller som OP har ingen verdens ting å gjøre i ei 4. rekke. Jeg har sagt det i flere sesonger at vi trenger en "drittsekk", og det mener jeg at vi trenger nå også…
Evig Gul og Blå.......
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Juli 2014 20:54
Tor Arne skrev:Laget ser bra ut på papiret… ikke akkurat mye dybde, så vi er sårbare mtp skader. Får virkelig håpe #23 er frisk og rask igjen.
Unggutta MÅ brukes på en vettug måte… dem blir ikke bedre av å sitta på benken å gnu susp… en spiller som OP har ingen verdens ting å gjøre i ei 4. rekke. Jeg har sagt det i flere sesonger at vi trenger en "drittsekk", og det mener jeg at vi trenger nå også…

- Det er ingen overraskelse, men etter å ha tenkt meg litt om i løpet av sommeren, skal en ikke bli overrasket om vi går vekk fra planene om å kjøre en ren juniorfemmer utover høsten. Jeg tror laget og juniorene vil stå seg bedre om vi blander fjerdefemmeren med litt ungt og litt rutine og at vi plasserer juniorer i andre femmerkonstellasjoner også. Men dette er ting vi ikke trenger å tenke på nå, sa Storhamar-treneren som varsler den første isøkta for spillerne fredag.

http://www.h-a.no/nyheter/johanssons-forste-trening-med-dragons

Høres bra ut. Unge spillere får ikke virkelig utvikling før de får spille med de beste. Med ei ren juniorrekke er jeg redd det blir mye benkesliting, pluss at unggutta ikke har mye å by på når de flyttes opp ved skader. Laget vil være mindre sårbare.

InnleggSkrevet: 31. Juli 2014 21:07
Ja, så den artikkelen idag… forhåpentligvis vil Sasja coache mer aktivt enn det har blitt gjort de siste sesongene..
Evig Gul og Blå.......
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. August 2014 22:38
http://www.dragons.no/forsiden/?article_id=429

Sasja ikke fornøyd med å rote bort seieren i første treningskamp. Liker å lese sånt, tror ikke Smithurst hadde uttalt seg på samme måten.
Men Jimmy sliter med kneet, det er IKKE bra. Han har vel slitt med det før og (hvis det er samme kneet selvsagt)?

InnleggSkrevet: 21. August 2014 11:51
Linus Johansson ready to play today?

he missed the game against Frisk

edit:sorry now i see he played,wasnt there in the lineups

InnleggSkrevet: 23. August 2014 11:13
SSU setter opp busser til både hjemme og bortekamper denne sesongen http://storhamar.org/turer.php
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. August 2014 17:03
Har ikke fått sett et sekund så langt i år, hva mener dere om laget og de nye spillerne så langt? Har hørt mye godt om Sasja og det han har å komme med, blir spennende å se hva han får ut av laget.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. August 2014 20:51
Drebin skrev:Har ikke fått sett et sekund så langt i år, hva mener dere om laget og de nye spillerne så langt? Har hørt mye godt om Sasja og det han har å komme med, blir spennende å se hva han får ut av laget.

Ikke alle på en gang nå da...

InnleggSkrevet: 27. August 2014 10:28
Det er sikkert mange som har sett mye mer enn meg Drebin, men jeg kan da forsøke meg på noen linjer etter å ha sett et par treninger og to perioder mot Oskarshamn (ja det er et meget tynt grunnlag).

Engelage hadde ingen god kamp mot Oskarshamn og han har vel selv uttalt at han foreløpig ikke er komfortabel med norsk hockey. Han er stor og dekker mye, men mangler kanskje noe på teknikken? (kan selvfølgelig være rusten) Slipper blant annet inn et mål fra død vinkel på nærmeste stolpe. Med hans CV og den positive omtalen fra Sasja, så tror jeg allikevel at han vil bli en bra erstatning for Tommy.

De la Rose har et stort potensiale. Ser ut til å ha et godt blikk for spillet, spesielt offensivt. Er definitivt ikke den fysiske backen som så mange har etterlyst de siste årene, men jeg tror at Storhamar har god brukt for en pucksikker back som klarer å spille noe annet enn vant ut. Ligner han ikke litt på en ung Løkken Østil tro?

Johansson og Despotovic klarer jeg ikke si så mye om enda. Det jeg tror er at Storhamar har fått spillere som er mer komfortable med å holde på pucken enn hva tilfellet er med juniorer. Despotovic ser ut til å klare seg bra i rundvantet og "graver" bra der. Johansson har nok en del skills og kom til noen muligheter mot Oskarshamn. Hadde blant annet en skikkelig coast to coast, men som han, på tradisjonelt Storhamar vis, avsluttet med å sette pucken midt i brøstet på keeper.

Den jeg gleder meg mest til å følge mer med på er Martin Gran. På de treningene jeg har sett, så har han imponert offensivt og det begynner å bli en stund siden Storhamar klarte å få frem en junior som produserer på seniornivå. Han har tydeligvis gjort sakene sine bra på U-20 turneringen i Karlstad nå også med 2+5 på 5 kamper. Kun to spillere i turneringen med flere poeng.

Vel det var noe synsing fra min side. Det hadde vært artig å hørt noe fra de som var på Lillehammer å så kampene der!

Jeg må si jeg gleder meg enormt til seriestart. Jeg er delvis optimist, men ser jo helt klart at mangelen på bredde på løpersiden kan bli en utfordring hvis ikke 2-3 av juniorene virkelig plukker opp hansken og tar nivået.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. August 2014 21:03
Takk for et utfyllende svar Malkin :)

Om Engelage blir så bra som Smirnov &co mener er det meste gjort, da tror jeg Sasja klarer å bygge et fundament som mange skal slite mot. Skal det bli noe mer er vi avhengig av at svenskene våre blir bra og kan bidra i tillegg til førsterekka.

Uansett spennende med mye nytt, gleder meg til endelig å gå på kamp i morra.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. August 2014 20:29
Etter å ha sett min første kamp for året sitter jeg igjen med at det er veldig stor forskjell i spillestil offensivt, større enn jeg hadde trodd. Det virker mye mer organisert (bombe) og vi har konsekvent folk foran keeper. Skads så jo ut som en ny spiller. Tydelig at vi har fått en trener med klare tanker, som får de igjennom :!:

Av de nye så de la Rose bra ut offensivt. Johansson var også bra, bra blikk og pasninger. Despotovic virket litt treg, men det er jo bare treningskamp.
Engelage så litt uortodoks ut, så jeg er ikke overbevist ennå. Men han hadde en kjemperedning på slutten. Det beste er jo at han ser over de når motstanderen setter folk foran keeper :D

Og Martin Gran er en kommende landslagsspiller.

Drebin out
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2014 20:09
Drar seg mot seriestart, hadde vært morsomt å høre folks tanker om laget. Om det er igjen noen her inne da...

Offensivt liker jeg det vi holder på med, det virker godt organisert og langt mer "moderne" enn det Storhamar har holdt på med de siste åra. Defensivt er det mer rotete, tydelig at vi mangler et par etablerte backer. Litt veikt? Engelage må fortsatt overbevise meg.

Hvordan er ståa på Øksnes, Jimmy og Jensen?
Jeg har undret meg over hvorfor Jimmy ikke har forsvunnet til et bedre lag et par år, men etter å ha lest saken om kneet hans skjønner jeg det bedre. Krysser fingra for at vi ser han snart på isen!

InnleggSkrevet: 07. September 2014 22:49
Skal ikke påstå for mye , har trossalt bare sett Storhamar i kampen mot Sparta.
Men inntrykket jeg satt igjenn med etter den kampen var at Storhamar har hatt godt av et trenerbytte. Spiller mer org. og framstår homgent, med masse kolektiv innsatts kommer ikke dette laget til å bli noen kasteball.
Kan egentlig ikke forstå dem som tipper Lillehammer føre på tabellen. Storhamar er langt bedre enn Lillehammer.
Mot Sparta holdt de fint følge, bortsett fra i PP og BP.
Et svakt punkt er målvakten, han så ikke bra ut etter min mening. Håper for Storhamar skyld at han har noe å gå på. Han så rett og slett ikke tett ut. Han virka ikke patent i forflyttninger og sto litt på hæla, så det ut som fra min stol.
Tror dere hadde en klart bedre burvokter sist sesong, selv om han ga dere et mål også i denne kampen.
Hvis dette er et økonomi lag som skal være med å rette opp gammel moro. Så hadde jeg ikke sett så mørt på det.
Sammenligna med det Lørenskog presterte i amfien, så var Storhamar klart på høyde.
Så skrur dere ned målsettninga et hakk denne sesongen og tar hestekuren som må til og tar vare på de gleder dere får i vinter så kommer det bedre tider.
Alle klubber må ta en kur innimellom, sån er get-ligan. :)

InnleggSkrevet: 08. September 2014 14:06
Jimmy er så godt som idrettsinvalid…. det er den eneste grunnen til at han fortsatt er i Storhamar. Han har vel igjen et halvt korsbånd tilsammen, og sliter med alt det andre i knærne i tillegg…..
Evig Gul og Blå.......
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2014 19:05
Elgen skrev:Skal ikke påstå for mye , har trossalt bare sett Storhamar i kampen mot Sparta.
Men inntrykket jeg satt igjenn med etter den kampen var at Storhamar har hatt godt av et trenerbytte. Spiller mer org. og framstår homgent, med masse kolektiv innsatts kommer ikke dette laget til å bli noen kasteball.
Kan egentlig ikke forstå dem som tipper Lillehammer føre på tabellen. Storhamar er langt bedre enn Lillehammer.
Mot Sparta holdt de fint følge, bortsett fra i PP og BP.
Et svakt punkt er målvakten, han så ikke bra ut etter min mening. Håper for Storhamar skyld at han har noe å gå på. Han så rett og slett ikke tett ut. Han virka ikke patent i forflyttninger og sto litt på hæla, så det ut som fra min stol.
Tror dere hadde en klart bedre burvokter sist sesong, selv om han ga dere et mål også i denne kampen.
Hvis dette er et økonomi lag som skal være med å rette opp gammel moro. Så hadde jeg ikke sett så mørt på det.
Sammenligna med det Lørenskog presterte i amfien, så var Storhamar klart på høyde.
Så skrur dere ned målsettninga et hakk denne sesongen og tar hestekuren som må til og tar vare på de gleder dere får i vinter så kommer det bedre tider.
Alle klubber må ta en kur innimellom, sån er get-ligan. :)

Gode ord Elgen :)
Smirnov er et stort løft for klubben uten tvil, og er det noe han kan så er det organisering. Om Engelage viser gode takter etter hvert blir vi vanskelige å møte uansett.

Vi har masse unggutter så det vil nok variere, men det tror jeg de fleste tåler greit. Alternativet var konkurs.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 13 gjester