SIL SIL SIL v2.0

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Januar 2018 18:13
Sorum skrev:Etter denne sesongen har Jimmy Andersson (33) spilt i Norge i åtte sesonger. Det betyr at han går utenfor utenlandskvoten.

Ikkje bra. Får håpe han reiser hjem til Sverige da. Sammen med Tobbe Lindström.

InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 01:09
Drebin skrev:
Sorum skrev:Etter denne sesongen har Jimmy Andersson (33) spilt i Norge i åtte sesonger. Det betyr at han går utenfor utenlandskvoten.

Ikkje bra. Får håpe han reiser hjem til Sverige da. Sammen med Tobbe Lindström.

Sitat Drebin, 8. januar: Samme med Larrivee som Malmström, vært her i 8 (?) sesonger så de ikke teller på kvoten. Akkurat den regelen er jo ganske merkelig da og kunne godt vært fjernet.

Legger jo merke til at Hamar Arbeiderblad at Jimmy Andersson snart går utenfor utlendingskvoten, uten å si noe om hva det faktisk innebærer for klubben. Men det er kanskje opplagt for alle hockeyinteresserte på Hamar?

InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 02:53
Sorum skrev:
Hvilken SIL-leder sa nylig at det ville bli færre utlendinger neste sesong? Med Larrivee og Andersson utenom kvoten, og Zettergren med temmelig ferskt norsk pass kan man vel ikke satse på sju rene utlendinger i tillegg?

Jo, det kan man. Det må vel ha vært nettopp dette som var i tankene til den luringen som innførte regelen. Om den burde fjernes? Ja, men så lenge den finnes kan man ikke angripe klubbene som utnytter seg av den. Dere er vel på god gang med å fornorske noen spillere på jordal også.
Det er meg bekjent ikke Storhamar som utformer regelverket til forbundet, så hvorfor du absolutt skal diskutere dette i Storhamar-tråden aner jeg ikke.

Forøvrig har vel Storhamar bare Larrviee på kontrakt av utlendingene neste sesong, så om det blir 1, 5 eller 10 utlendinger i Storhamardrakt neste sesong vet verken du eller jeg.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 12:56
Sorum skrev:
Legger jo merke til at Hamar Arbeiderblad at Jimmy Andersson snart går utenfor utlendingskvoten, uten å si noe om hva det faktisk innebærer for klubben. Men det er kanskje opplagt for alle hockeyinteresserte på Hamar?

Selvsagt. Alle på Hamar sitter og gnir seg i henda som Mr Burns.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 21:16
Hawkie skrev:Forøvrig har vel Storhamar bare Larrviee på kontrakt av utlendingene neste sesong, så om det blir 1, 5 eller 10 utlendinger i Storhamardrakt neste sesong vet verken du eller jeg.

Jeg er villig til å trade Hallström og M.Karlsson til Storhamar hvis det gjør Sorum sur! :lol:
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 21:57
RedFarmer skrev:
Hawkie skrev:Forøvrig har vel Storhamar bare Larrviee på kontrakt av utlendingene neste sesong, så om det blir 1, 5 eller 10 utlendinger i Storhamardrakt neste sesong vet verken du eller jeg.

Jeg er villig til å trade Hallström og M.Karlsson til Storhamar hvis det gjør Sorum sur! :lol:

På Hamar er vi takknemlig for alle bidrag! Disse skal selvsagt kontaktes, samme med Malmström som vi håper avslutter hos oss. Lindström regner jeg som bankers på Storhamar neste sesong, da Vif selvsagt ikke vil ha slike smutthull i stallen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 23:15
Ok, neste sesong stiller Storhamar med:

Løpere:
Matej Macek
Karel Slavata
Valter Rönning
Christian Larrivén
Patrik Eriksson
Henrik Malmström
Mikael Zettergren
Daniel Trnavsky

Backer:
Maksims Ponomarenko
Jonathan Lafjell Ed
Jimmy Andersson
Markus Karlsson

Noen flere?
®

InnleggSkrevet: 21. Januar 2018 23:47
RedFarmer skrev:Ok, neste sesong stiller Storhamar med:

Løpere:
Matej Macek
Karel Slavata
Valter Rönning
Christian Larrivén
Patrik Eriksson
Henrik Malmström
Mikael Zettergren
Daniel Trnavsky

Backer:
Maksims Ponomarenko
Jonathan Lafjell Ed
Jimmy Andersson
Markus Karlsson

Noen flere?

Du glemte den beste av dem alle, men han blir i Vålerenga ut karrieren.

Som HA skriver; Nå har Storhamar åtte utenlandske spillere i stallen. Med skadefri tropp må altså en utlending på tribunen. Neste sesong kan den kabalen bli lettere...

På kort tid telles altså Zettergren, Larrivee og Andersson utenom kvoten. Det blir akkurat som om man skulle ha signert de tre beste norske spillerne fra andre GET-klubber, samtidig som man kan signere sju utlendinger, eller til og med åtte som nå. De to første holder vel et par år til, Andersson noe lenger. Ingen av dem vil kunne erstattes av utenlandske spillere. Så spørsmålet må jo være hva som er langtidsplanen på Hamar. Vil man prioritere utvikling av egne spillere, inkl de ni fra Hamar som har spilt på ungdomslandslag denne sesongen, eller skal den store lommeboken brukes på norske spillere utenfra når gutta på gullpensjon skal erstattes.?

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 03:27
Sorum skrev:
På kort tid telles altså Zettergren, Larrivee og Andersson utenom kvoten. Det blir akkurat som om man skulle ha signert de tre beste norske spillerne fra andre GET-klubber, samtidig som man kan signere sju utlendinger, eller til og med åtte som nå. De to første holder vel et par år til, Andersson noe lenger. Ingen av dem vil kunne erstattes av utenlandske spillere. Så spørsmålet må jo være hva som er langtidsplanen på Hamar. Vil man prioritere utvikling av egne spillere, inkl de ni fra Hamar som har spilt på ungdomslandslag denne sesongen, eller skal den store lommeboken brukes på norske spillere utenfra når gutta på gullpensjon skal erstattes.?

Så du lurer på hvor mange utlendinger Storhamar kommer til å ha neste sesong?

Sorum skrev:

Hvilken SIL-leder sa nylig at det ville bli færre utlendinger neste sesong?

Og en SIL-leder sa nettopp dette?

Med forhåpentligvis et Storhamar lag også i 1.div. kommer forøvrig Storhamar til å bli den beste klubben for utvikling i Norge. Også er det viktig at de som er klare for det får prøve seg i Get, og da i en sentral rolle. Per nå ser jeg ingen juniorer i Storhamar som er klare for dette, men forhåpentligvis kan det endre seg neste sesong. Disse må da prioriteres, uavhengig om det finnes 5, 10 eller 15 utlendinger på laget. Jeg håper Storhamar vil ta dette seriøst, vi har iallefall et trenerteam som burde ha mye erfaring på det fagfeltet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 17:39
Hawkie skrev:Og en SIL-leder sa nettopp dette?
Med forhåpentligvis et Storhamar lag også i 1.div. kommer forøvrig Storhamar til å bli den beste klubben for utvikling i Norge. Også er det viktig at de som er klare for det får prøve seg i Get, og da i en sentral rolle. Per nå ser jeg ingen juniorer i Storhamar som er klare for dette, men forhåpentligvis kan det endre seg neste sesong. Disse må da prioriteres, uavhengig om det finnes 5, 10 eller 15 utlendinger på laget. Jeg håper Storhamar vil ta dette seriøst, vi har iallefall et trenerteam som burde ha mye erfaring på det fagfeltet.

Slik situasjonen er no, skulle ein ikkje vente at Storhamar YA kvalifiserer til 1. div. Moss (Kråkene) ligg 6 poeng føre S_YA med ein kamp mindre spela. Enn så lenge får S_YA finne seg i å vera det 21. beste laget i Noreg.

Frå 1. div. kjem eitt lag til kvalik. Der kjempar Furuset og Gjøvik for å unngå kvalik. Båe verkar bra sterke og har sanka såpass som høvesvis 16 og 15 poeng.

Men sjølvsagt, Storhamar YA har ein god sjanse. Kvaliken kan bli spennande, og med berre tre lag kan alt skje. Det er likevel ein nokså snill kvalik sidan to av tre lag får opprykk.

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 19:13
Fjella skrev:
Men sjølvsagt, Storhamar YA har ein god sjanse. Kvaliken kan bli spennande, og med berre tre lag kan alt skje. Det er likevel ein nokså snill kvalik sidan to av tre lag får opprykk.

Ja, med 4 lag i kvalliken hadde det nok blitt for tøft, men det burde være brukbare muligheter i år. Skal bli spennende å se hvilket lag vi mønstrer i kvaliken, Storhamar har fordelen av å kunne hente opp 2-3 av de bedre spillerne fra u20 og kanskje 1 eller 2 fra A-stallen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 19:44
Ingen oddsbombe akkurat, men Curran er på radaren til flere SHL klubber. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/01/22/redhawks-har-span-pa-kanadensare-i-norge/

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:00
Zettergren, Larrivee og Andersson har sikkert 2-3 sesonger igjen i kroppen hvis de holder seg skadefrie, Andersson samt Zettergren har kontrakter om går ut etter denne sesongen, hvis de spiller som nå blir de nok tilbydt nye kontrakter for 1 år til på disse(her kan selvfølgelig andre norske klubber kaste seg inn i kampen). Larry har kontrakt ut 18/19 tror Storhamar skal være forsiktige med og signere han igjen begynner å bli seig han er ganske dyr skal han signerers igjen må han være skadefri og koste mindre enn han gjør nå.

Synes Storhamar skal jobbe for å få Østlund og Hampus norske de er solide klubbspillere som ikke koster skjorta.

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:02
Drebin skrev:Ingen oddsbombe akkurat, men Curran er på radaren til flere SHL klubber. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/01/22/redhawks-har-span-pa-kanadensare-i-norge/

Kodie er knallgod, men jeg lurer på om han er god nok for SHL, jeg tror ikke han er det. Han blir spist opp der hvis han frakter puck som han kan gjøre i get.

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:11
Nadaa skrev:Synes Storhamar skal jobbe for å få Østlund og Hampus norske de er solide klubbspillere som ikke koster skjorta.

Absurd tankegang.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:19
Nadaa skrev:Synes Storhamar skal jobbe for å få Østlund og Hampus norske de er solide klubbspillere som ikke koster skjorta.

Tror jeg kan høre blodkarene poppe hos Sorum nå :lol:

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:23
hipsterfrosken skrev:

Absurd tankegang.

I utgangspunktet enig, men det beste hadde jo vært hvis Storhamar kjørte på med 14 utlendinger i stallen neste sesong. Da hadde man garantert fått en diskusjon og endring i regelverket.

InnleggSkrevet: 22. Januar 2018 20:58
Nadaa skrev:
Drebin skrev:Ingen oddsbombe akkurat, men Curran er på radaren til flere SHL klubber. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/01/22/redhawks-har-span-pa-kanadensare-i-norge/

Kodie er knallgod, men jeg lurer på om han er god nok for SHL, jeg tror ikke han er det. Han blir spist opp der hvis han frakter puck som han kan gjøre i get.

Hvis man får tid til å justere spillet sitt, noe han garantert må så kan det gå veien, men som du sier så blir han spist opp med personlige feil hvis man spiller som i GET + at han har endel svakheter defensivt også. Blir spennede å se!

InnleggSkrevet: 23. Januar 2018 00:40
Drebin skrev:

Tror jeg kan høre blodkarene poppe hos Sorum nå :lol:

Det var hele poenget.

InnleggSkrevet: 27. Januar 2018 15:40
Hvor alvorlig er skaden til Hestman?

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 21:06
Strålende gjennomført seriespill av Storhamar tross mye skader. 10år siden sist vi tok en tittel, klubben lå nede med brukket rygg så dette er en merkedag i klubbens historie. Gratulerer alle Storhamar fans, spillere, ledere og ikke minst dugnadsgjengen med Njål i spissen som reddet klubben fra den sikre død.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 22:02
Dette er helt suverent. Og det kommer ikke av seg sjøl, selv om det er brukt penger i år er det ingen automatikk i at laget skal fungere. En god trener er alfa omega, og et godt sammensatt lag. Dette er første skritt på veien, Bøtta er neste, og så gjelder det for klubben og forvalte kapitalen sin, det er interessen i området, i åra som kommer.

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 22:09
Herlig. Ser ingen grunn til å gjenta de to over meg, men vil også rette en takk til Stavanger for elendig gjennomført seriespill.

PS: Nå er det tid for den nye daglige lederen å vise seg frem. Elendig oppsett fra forbundet gjør at vi spiller hjemme søndag-torsdag-søndag-tirsdag, blir utfordrende å få folk til hallen mtp. at serien er avgjort.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 22:59
Kan ikke annet enn å gratulere Storhamar med vel gjennomført sesong. Kanskje ikke det mest dominerende laget jeg har sett i år, men virkelig det mest stabile. Blir spennende å se om det holder gjennom sluttspillet.
®

InnleggSkrevet: 28. Januar 2018 23:07
Jeg regner Frisk som en stor konkurrent i sluttspillet. Da er det godt å at de fremstår som ett enmannslag, med Dahlberg som spiller :) Full kontroll fra start til slutt og seieren burde vært mye større. Eneste irritasjonsmoment i mitt hode, må være en enorm ineffektivitet hver gang Dahlberg står på motsatt banehalvdel.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester