Drebin skrev:Enig i det meste, men vi har sett samme kamper med Thoresens. Vi spiller jo ut mange av disse lagene og vinner skudda suverent. Men det er fryktelig sjelden farlig, samma hvor lenge vi bor i offensiv sone. Vi er nødt til å få folk inn på mål og tvinge motstander til å agere, nå spiller vi rundt til det kommer et backskudd med dårlig trafikk.
Men ja, det blir for kontrollert og mangler energi.
Vil bare si ang. Larrivee at jeg synes han har spilt ganske bra hockey hele sesongen, men fyren spiller kun for en ting nå, å servere Jensen (som er helt fryktelig å se på) på blank. Må da være morsomt å score mål?
Vi har sett det med han også, men vi kan ikke stole på at han skal gå foran hver gang og hele tiden. Andre må melde seg på!
Se på målene Patrick scorer. Han går inn der det gjør vondt. Kriger inn mål. Hvor mange andre gjør det? Hvem står foran når keeper når det skytes? Det er stort sett 2 x Thoresen. Hvorfor? Fordi dem vil vinne. Spiller ingen rolle om det er Hønefoss, Djurgården eller Oilers. Men som sagt, dem har også dager da lite stemmer, men innsatsen kan aldri noen ta dem på.
Hvorfor scorer vi ikke? Fordi ikke mange nok er villige til å ofre nesa si eller fortenna sine inn foran keeper der det gjør vondt, og der de fleste målene scores fra. Hvor mange skudd har ikke Irving skutt og vi ser 2- 3 spillere ved siden målet? Maaaange!!!
I fjor hadde vi flere rekker å spille på. Mange spillere som ville vinne og mange som ville bidra. Vi hadde spillere som lå ned jobben som krevdes og spilte hverandre gode.
Mulig Larry ser god ut, men det er jo aldri noe farlig. Han utfordrer ikke, skyter ikke, takler sjelden. Han backchecker ikke slik bare han kan, bortsett fra i CHL da.. Tror han er stappmett etter gullet i fjor! Og uten Larry er Jensen tilnærmet ubrukelig!
På en måte litt artig at flyten og dynamikken vi så uten Jacobs bråstoppet samtidig som han kom tilbake. Sikkert tilfeldig, men håper han blir borte snart. Hadde jeg vært Martinsen eller Dokken og sitti på benken og sett på hvor dårlig, treig og slett innsats Jacobs har og likevel får spille i stedet for meg.. Hadde jeg lett bedt om å få kansellert kontrakten og flyttet hjem til Oslo og spilt gratis for MS!
Syntes at Dahlstrøm har vært bra. Positivt at han slipper å bli dratt ned av Larry og Jensen. Burde kanskje splittet dem også? Utover det er det kun Svensson, Patrick, Steffen, Simen A, Dokken, junior backa, Joel, Irving og keeperne som leverer til godkjent i min bok.
Likevel er jeg overbevist om at det holder til topp 3. Bøtta? Neppe