L.I.K. L.I.K. L.I.K. II

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. September 2018 18:05
Å bomme på importene er nå en ting, det kan alle gjøre. Forstår mindre av hvorfor det var så om å gjøre å beholde Ellis, var vel ikke så fantastisk i fjor og falt igjennom i finalen. Dineen og, sikkert en bra mann siden han er kaptein, men ganske begrenset spiller.

Rart å diskutere Skadsdammen her, det er da helt uaktuelt. Tror ikke Lillehammer skal begynne å lete etter forsterkninger hos spillere som allerede har hatt testimonial :)

InnleggSkrevet: 23. September 2018 20:10
Drebin skrev:Å bomme på importene er nå en ting, det kan alle gjøre. Forstår mindre av hvorfor det var så om å gjøre å beholde Ellis, var vel ikke så fantastisk i fjor og falt igjennom i finalen. Dineen og, sikkert en bra mann siden han er kaptein, men ganske begrenset spiller.

Rart å diskutere Skadsdammen her, det er da helt uaktuelt. Tror ikke Lillehammer skal begynne å lete etter forsterkninger hos spillere som allerede har hatt testimonial :)

Skjønner ikke hvorfor de forlenget med Ellis jeg heller.. Håpløs avgjørelse

InnleggSkrevet: 23. September 2018 21:08
Kontinuitet er viktig og i så måte er både Ellis og Dineen habile breddespillere. Derfor forstår jeg den avgjørelsen veldig godt. Det er derimot i jakten på såkalte toppspillere, dvs. spillere som er markant bedre enn de andre, at avgjørelsene er inkompetente. Vi har mistet 164 målpoeng i Vigier, Cameron og Morley, og erstattet disse med en defensiv forward, en enforcer og en gladgutt fra Tilburg Trappers. Hvorfor må man teste ut dette i praksis for å forstå at det ikke kommer til å gå bra? Ikke for å være breial eller etterpåklok, men dette trenger man jo ikke doktorgrad i hockey for å forstå i forkant. :|

InnleggSkrevet: 23. September 2018 22:18
Må si jeg stusset da Dineen ble tilbudt 3 års-kontrakt av klubben (og signerte). Viktig med kontinuitetspillere, men jeg synes han burde holdt et høyere nivå når klubben tilbyr en så lang kontrakt.
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 24. September 2018 05:45
Kan vel ikke forvente så mye mer når det er en brus selger som aldri har spilt hockey som er ansvarlig for spiller signeringene

InnleggSkrevet: 24. September 2018 10:10
rabarbra10 skrev:Kan vel ikke forvente så mye mer når det er en brus selger som aldri har spilt hockey som er ansvarlig for spiller signeringene

Svendsrud har gjort en langt bedre jobb som GM på dugnad enn hva Taktiske Tor fikk til på en godt betalt 100%-stilling.

InnleggSkrevet: 24. September 2018 11:01
rabarbra10 skrev:Kan vel ikke forvente så mye mer når det er en brus selger som aldri har spilt hockey som er ansvarlig for spiller signeringene

Dette faller på sin egen urimelighet etter noen sesonger nå. Foreløpig.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. September 2018 19:02
Drebin skrev:Rart å diskutere Skadsdammen her, det er da helt uaktuelt. Tror ikke Lillehammer skal begynne å lete etter forsterkninger hos spillere som allerede har hatt testimonial :)

Fjella skrev:Send Bowles til Gjøvik, hent inn att Friestad, og ta ein prat med Skads sjølv om L.I.K. må dra langt inn på Finnskogen for å hekte han inn.

Litt rart også å bli teke seriøs med den eine tullesetninga mi, sjå over på det sitatet som starta det heile (eg trudde faktisk eg var morosam). OK! Tull er det, men i tullet ligg det også ein undertone av alvor. Det går faktisk ein person rundt på Hamar, fullt trena som kunne ha plassa i alle laga i GET med unntak av dei aller beste. Men Skadsdammen får nok gå i fred på Hamar og heilt sikkert inne på Finnskogen også. Og det fortener denne kjernekaren.

InnleggSkrevet: 25. September 2018 12:18
Noen som tror det blir gjort noen rekkeforandringer fram mot torsdagens kamp?
Personlig tror jeg ikke Kvärnström gjør noe som helst. Håper jeg tar veldig feil, for noe må gjøres.
Førsterekka per nå med Eidsa - Dineen - Hickman har null kjemi slik jeg ser det og mangler kreativitet og fart. Det kan alle se.
Andrerekka kan på papiret se spennende ut og har glimtvis vært det, men det mangler noe her og. Benik har vært langt under pari. Og Bowles fomler altfor mye med puck, mister den ofte på skumle steder.
Tredjerekka (og fjerde) har vært vår to klart beste rekker så langt! Sliter med effektiviten til tross for mange målsjanser. Ellingsen spesielt, har vært frisk.

Mitt forslag til nye løperrekker:
1. Ellingsen - Cangelosi - Benik / Hickman
2. Hickman/Benik - Noer - Nystuen
3. Eidsa - Dineen - Thoresen / Bowles
4. Dahl - Homdrom - Thoresen / Bowles

InnleggSkrevet: 25. September 2018 18:50
LhmrIK skrev:Noen som tror det blir gjort noen rekkeforandringer fram mot torsdagens kamp?
Personlig tror jeg ikke Kvärnström gjør noe som helst. Håper jeg tar veldig feil, for noe må gjøres.
Førsterekka per nå med Eidsa - Dineen - Hickman har null kjemi slik jeg ser det og mangler kreativitet og fart. Det kan alle se.
Andrerekka kan på papiret se spennende ut og har glimtvis vært det, men det mangler noe her og. Benik har vært langt under pari. Og Bowles fomler altfor mye med puck, mister den ofte på skumle steder.
Tredjerekka (og fjerde) har vært vår to klart beste rekker så langt! Sliter med effektiviten til tross for mange målsjanser. Ellingsen spesielt, har vært frisk.

Mitt forslag til nye løperrekker:
1. Ellingsen - Cangelosi - Benik / Hickman
2. Hickman/Benik - Noer - Nystuen
3. Eidsa - Dineen - Thoresen / Bowles
4. Dahl - Homdrom - Thoresen / Bowles

Blir helt sikkert ikke noen endringer nei.. Men jeg kunne tenkt meg:
Benik-Noer-Hickman
Ellingsen-Cangelosi-Nystuen
Eidsa-Dineen-Bowles
Nyhus/Dahl-Homdrom-Thoresen

InnleggSkrevet: 26. September 2018 09:45
Hvordan er Hickman?

InnleggSkrevet: 26. September 2018 10:37
sjefsrøden skrev:Hvordan er Hickman?

Svær, og med spisskompetanse på å være nettopp bare svær. Samt et hardt skudd. Vi har med andre ord fått inn Jostein Flo som erstatter for Erik Mykland.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. September 2018 14:47
KjellKjellenBigset skrev:
sjefsrøden skrev:Hvordan er Hickman?

Svær, og med spisskompetanse på å være nettopp bare svær. Samt et hardt skudd. Vi har med andre ord fått inn Jostein Flo som erstatter for Erik Mykland.

Hvordan har overgangen til stor isflate gått?
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 26. September 2018 19:27
Hickman er bra han. Pleier dog ikke å ha så store forventninger til den typen spillere som kommer fra fysisk liga til Get. Har ikke tatt mye unødvendige utvisninger slik mange trodde. Om han har taklet overgangen til større is? Tja jeg vet ikke, ser vel egentlig ikke ut som om noen på laget har spillt på stor is før.. Men Hickman virker å være en brukbar skøyteløper for størrelsen.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 00:09
Det er klart for et nytt Hockey-Classic. Spilles lørdag 17. november, og sesongkort-innehavere på Hamar får gratis buss.

Men nokså spesielt er det at det har blitt forhandlet frem en avtale som som vil gi Storhamar ca 100000 kr i cash.

Fra Hamar Arbeiderblad:
-Kjell Stenberg, som er prosjektleder for arrangementet, roser Hamar-klubben for samarbeidet de har hatt i forbindelse med den kommende storkampen.

– Vi har et samarbeid om en del billetter for å få til dette på en god måte. Samarbeidet er godt, slik at vi gjør dette som en felles del. Selv om det selvfølgelig er vi som får mest av inntektene her, gjør vi dette sammen.

– Hvor mange prosent får Storhamar av inntektene?

– Akkurat prosent har jeg ikke regnet på, men forhåpentligvis kan det vel bety 100.000 kroner eller noe sånt. Uten å si noe eksakt tall.

Daglig leder i Storhamar, Anne Karin Bjørvik, forteller at økonomi ikke er grunnen til at Storhamar ønsker å være med og gjøre kvelden til en fest.

– Det er ikke veldig mye vi får igjen for dette, så det er ikke derfor vi gjør det. Vi gjør dette for å skape engasjement og glede. For oss som var der i fjor, husker vi det som en flott dag, sier Bjørvik.

– Dere var med på tre mjøs-arrangementer som huset rundt 20.000 tilskuere i fjor. Er det derfor dere ønsker en økonomisk kompensasjon i år?

– Ja, det synes vi var greit. Det er ikke slik at en supporterskare kommer av seg selv, for dette er noe vi har klart å få til gjennom flere år, sier Bjørvik til HA-sporten.

---------
VIF arrangerte to kamper i Gjøvik Fjellhall, begge mot Storhamar. Det kom ca 9500 tilskuere til sammen. Hvorfor skulle Storhamar hatt noen av inntektene fra disse kampene, og hvorfor skal dem ha inntekter fra Hockey Classic?

InnleggSkrevet: 27. September 2018 00:16
Lillehammer ønsker sikkert hjelp fra Storhamar til og promotere kampen så ca 100 000 +/- er sikkert er lur investering av Lillehammer hvis de ønsker og fylle opp hallen.

Gledelig at det også settes opp gratis busser for Hamar folket. Ser ikke problemet blir ingen hockey classic uten Storhamar på laget.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 15:08
Nadaa skrev:Lillehammer ønsker sikkert hjelp fra Storhamar til og promotere kampen så ca 100 000 +/- er sikkert er lur investering av Lillehammer hvis de ønsker og fylle opp hallen.

Gledelig at det også settes opp gratis busser for Hamar folket. Ser ikke problemet blir ingen hockey classic uten Storhamar på laget.

Helt enig. Et meget smart trekk av Lillehammer, og storhamar også selvsagt.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 15:27
Sorum skrev:VIF arrangerte to kamper i Gjøvik Fjellhall, begge mot Storhamar. Det kom ca 9500 tilskuere til sammen. Hvorfor skulle Storhamar hatt noen av inntektene fra disse kampene, og hvorfor skal dem ha inntekter fra Hockey Classic?

Vålerenga flytter sin hjemmekamp til Gjøvik for å tjene penger på Storhamars fanskare, noe som åpenbart fører til tapte inntekter for Storhamar når vi har hjemmekamp to dager etter. Helt på grensa moralsk sett.

HockeyClassic blir egentlig noe annet, da dette skjer i Lillehammers hjemby. Men hvis det er forhandlet frem en avtale som er bra for begge parter er vel ikke dette noe å snakke om.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 17:35
Helt greit at Storhamar får en del av potten hvis de støtter helhjertet opp om arrangementet i håkonshall. Men, ryktene igjennom året har gått på at storhamar har brukt godkjennelse for å spille med hard plexi som pressmiddel for å få ut penger. Klubbene må visstnok signere på at det er ok å spille med den steinharde plexien fra 94. Uten godkjennelse, ingen kamp.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 19:15
Hawkie skrev:
Sorum skrev:VIF arrangerte to kamper i Gjøvik Fjellhall, begge mot Storhamar. Det kom ca 9500 tilskuere til sammen. Hvorfor skulle Storhamar hatt noen av inntektene fra disse kampene, og hvorfor skal dem ha inntekter fra Hockey Classic?

Vålerenga flytter sin hjemmekamp til Gjøvik for å tjene penger på Storhamars fanskare, noe som åpenbart fører til tapte inntekter for Storhamar når vi har hjemmekamp to dager etter. Helt på grensa moralsk sett.

HockeyClassic blir egentlig noe annet, da dette skjer i Lillehammers hjemby. Men hvis det er forhandlet frem en avtale som er bra for begge parter er vel ikke dette noe å snakke om.

Det var fire dager mellom kampen på Gjøvik fredag og SILs første hjemmekamp mot Lillehammer tirsdag. Det var 5100 tilskuere på begge kampene. At det kom færre mot Lillehammer fordi første bortekamp var på Gjøvik tror jeg ikke på.

Ift Hockey-classic har jeg lest at det det dreier seg om et at SIL skal ha fått 300 billetter som de skal gi til sesongkortholdere som var først ute med å kjøpe sesongkort og til noen sponsorer. Det hadde kanskje være bedre for Lillehammer om de ga disse billettene til lag og foreninger fra nord i Gudbrandsdalen, f.eks Lalm ishockeyklubb. Eller det er kanskje noe man gjør allerede, eller at man gir bort rabatterte billetter?

InnleggSkrevet: 27. September 2018 20:15
Sorum skrev:

Det var fire dager mellom kampen på Gjøvik fredag og SILs første hjemmekamp mot Lillehammer tirsdag. Det var 5100 tilskuere på begge kampene. At det kom færre mot Lillehammer fordi første bortekamp var på Gjøvik tror jeg ikke på.

Selvfølgelig gjorde det det. Spesielt når kampen mot Lillehammer skulle være første hjemmekamp og Patrick Thoresens hjemkomst.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 20:41
Hawkie skrev:
Sorum skrev:

Selvfølgelig gjorde det det. Spesielt når kampen mot Lillehammer skulle være første hjemmekamp og Patrick Thoresens hjemkomst.

Men at det var dårlig moral av VIF er jeg helt uenig i. Hvis Jordal Amfi fortsatt var der så ville det vært full hus der også, over 5000 tilskuere. Mye nettopp fordi det var Patrick Thoresen første kamp for SIL på et antall år. Så da får du heller skylde på Forbundet som hadde gitt VIF hjemmekamp i første runde etter at de to foregående serieåpningene var på Hamar. Og når VIF spiller på Hamar så er det alltid mer folk enn på de andre kampene. Så vi har bidratt godt til klubbkassa til SIL gjennom mange år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2018 21:16
Sorum skrev:Så vi har bidratt godt til klubbkassa til SIL gjennom mange år.

Når Vif spiller mot Storhamar bidrar Silfansen i klubbkassa deres. Når kampen går på Hamar bidrar Silfansen i vår klubbkasse. Det er 20 år siden Vif fansen bidro i noens klubbkasse.

InnleggSkrevet: 27. September 2018 21:27
Drebin skrev:
Sorum skrev:Så vi har bidratt godt til klubbkassa til SIL gjennom mange år.

Når Vif spiller mot Storhamar bidrar Silfansen i klubbkassa deres. Når kampen går på Hamar bidrar Silfansen i vår klubbkasse. Det er 20 år siden Vif fansen bidro i noens klubbkasse.

He he, nå er du god :D
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. September 2018 21:56
Artig å se Hickman gå på Bjørsland-smellen i Stjernehallen. Like morsomt hver gang. Rutinert å ta 4 minutter i utvisingsboksen der.
Heia Stjernen!
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester