L.I.K. L.I.K. L.I.K. II

InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 16:58
KjellKjellenBigset skrev:Taktiske Tor blir trener neste sesong og Reichenberg gjør comeback. Bjerke ny kaptein. Da snakker vi bøtte, tenker jeg! :lol:

Tor Nilsen tror jeg ikke kommer tilbake men, huff ja, det går noen rykter om Reichenberg. Håper ikke klubben bruker penger på han både fordi det er evt en back vi trenger samt måten han forlot moderklubben sin på.

InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 17:00
dingbat skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Taktiske Tor blir trener neste sesong og Reichenberg gjør comeback. Bjerke ny kaptein. Da snakker vi bøtte, tenker jeg! :lol:

Tor Nilsen tror jeg ikke kommer tilbake men, huff ja, det går noen rykter om Reichenberg. Håper ikke klubben bruker penger på han både fordi det er evt en back vi trenger samt måten han forlot moderklubben sin på.

Løsningen er ikke svensk!!!
Kanskje finsk?!?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 17:37
J_B skrev:
Bingo skrev:Morsomt å følge Lillehammer om dagen men må si at med den troppen ville nok Hartzell fått mye mer ut av. Mye dårlig fra trener siden.. Og rovdrift på enkelte spillere. Lover ikke bra mot sluttspillet

Enig med deg angående Hartzell. Men spiller våre toppspillere så mye mer enn toppspillerne i andre lag? Har bare sjekket noen tilfeldige kamper og ser da ikke ut som våre toppspillere spiller mer enn andre lags toppspillere (med forbehold om at TOI-statistikken på hockey.no stemmer sånn noenlunde)

Nei, toppspelarar bør køyrast skikkeleg hardt i alle fall i ein periode for å sjå kva stoff dei er laga av. Ein blir nøydd til å bruke dei hardt under sluttspelet om laget skal få suksess. Det må dei tole. Men, ja - i ein periode føre sluttspelet må dei ikkje bli belaste for mykje. Til sluttspelet må dei vera klare.

InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 17:47
Toni Nenonen ja. Litt usikker på hvor lurt det er å forfremme assistenten. Har vel aldri vært noe suksess noen steder? Hartzell burde stå øverst på blokka. Han burde forresten være den eneste på blokka inntil videre.

Og bare for å ha sagt det: Hvis Taktiske Tor eller Reichenberg kommer tilbake vil jeg aldri mer støtte klubben. Godt nyttår!

InnleggSkrevet: 31. Desember 2017 18:33
KjellKjellenBigset skrev:Toni Nenonen ja. Litt usikker på hvor lurt det er å forfremme assistenten. Har vel aldri vært noe suksess noen steder? Hartzell burde stå øverst på blokka. Han burde forresten være den eneste på blokka inntil videre.

Og bare for å ha sagt det: Hvis Taktiske Tor eller Reichenberg kommer tilbake vil jeg aldri mer støtte klubben. Godt nyttår!

Observerte en del treninger i sesongforberedelsene, og jeg må si at han, Toni, var dyktig pedagogisk i ledinga av treningene: korte, klare og konsise beskjeder. Forklarte godt poengene sine, god flyt og dynamikk på drillingene, behersket engelsk godt osv. Virket som spillerne respekterte ham.
Nå er jeg, overhodet ikke, ikke spesielt kyndig på gode treneremner eller ei... Men, for meg gav han et meget solid inntrykk. Så om han er assistent eller ei, tror ikke jeg har så mye å si.
Så vidt jeg vet har også resten av familien hans flyttet til Lillehammer... Uten at det betyr all verden!

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:00
Særdeles viktig seier mot Enga i kveld - hadde de tapt, hadde Enga fått heng...

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:06
Moro med Ellingsen i dag.

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:21
Vanstaalduinen skrev:Moro med Ellingsen i dag.

Ellingsen har levert bra etter VM! 4 mål og 1 assist på 5 kamper

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:29
Ellingsen vs Ask var kampens høydepunkt!
Sist endret av MaxDelt den 11. Januar 2018 23:07, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:52
MaxDelt skrev:Ellingsen vs Ask var kampens høydepunkt!

Det var i utgangspunktet rått parti. Løper som kommer i fart og back som starter fra null. Er nok flere enn hurtigtoget Ask som hadde hatt trøbbel med å hente inn sønnen til Åge der.
Sist endret av CCCP den 04. Januar 2018 22:54, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 04. Januar 2018 22:53
Åge selv hadde vel fått trøbbel.

InnleggSkrevet: 11. Januar 2018 23:05
Hva i huleste er det med Lillehammers befolkning?
Drøyt 1200 tilskuere i en toppkamp i ishockey?
Skammelig!!!

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 00:10
MaxDelt skrev:Hva i huleste er det med Lillehammers befolkning?
Skammelig!!!

Isolert sett helt enig, men problemet er nok mer sammensatt enn at det bare er noe feil med befolkningen. Kan godt redegjøre for min teori om det er av interesse.

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 00:29
KjellKjellenBigset skrev:
Skammelig!!!

Isolert sett helt enig, men problemet er nok mer sammensatt enn at det bare er noe feil med befolkningen. Kan godt redegjøre for min teori om det er av interesse.

Etterhvert som konkurrentene en etter en flytter inn i nye moderne arenaer så må LIK få med seg kommunen på en total renovering av Kristins hall. Inn med kreative arkitekter og folk som vet hva som kreves av en moderne arena anno 2020. Trenger nødvendigvis ikke øke kapasiteten, men kanskje kan NHL-size på rinken gi mulighet for at noen hundre kommer nærmere isen? Så kan et eller to felt bygges om til en mix av losjer og bedre plasser for sponsorene.

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 10:02
Sorum skrev:
Skammelig!!!

Etterhvert som konkurrentene en etter en flytter inn i nye moderne arenaer så må LIK få med seg kommunen på en total renovering av Kristins hall. Inn med kreative arkitekter og folk som vet hva som kreves av en moderne arena anno 2020. Trenger nødvendigvis ikke øke kapasiteten, men kanskje kan NHL-size på rinken gi mulighet for at noen hundre kommer nærmere isen? Så kan et eller to felt bygges om til en mix av losjer og bedre plasser for sponsorene.

Kristins Hall er vel den av de gamle arenaene som står seg klart best i Norge. Man har meget god utsikt fra hele den nåværende langsiden.

Det er gjort oppgraderinger av VIP-rommet gjennom det siste året.

Den motsatte langsiden burde selvsagt vært pusset opp, med rader helt nede fra isen. Der har man murt seg selv inne i et hjørne nå, med noen fryktelige benker og noen sinnsyke murvegger til noen rom (behandling og lager???) som ligger mellom gangen til garderobene og isen.

InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 10:17
Skammelig!!!

Jeg vil gjerne høre din mening - det er alltid interessant. Fyr løs!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 11:15
Sorum skrev: Trenger nødvendigvis ikke øke kapasiteten, men kanskje kan NHL-size på rinken gi mulighet for at noen hundre kommer nærmere isen?

Spiller vel kanskje ikke mest rolle om det er 1500 eller 1700 sitteplasser? Ikke nok til å ødelegge isflata totalt i alle fall.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 19:23
MaxDelt skrev:
Skammelig!!!

Jeg vil også gjerne høre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. Januar 2018 19:32
Sorum skrev:Etterhvert som konkurrentene en etter en flytter inn i nye moderne arenaer så må LIK få med seg kommunen på en total renovering av Kristins hall. Inn med kreative arkitekter og folk som vet hva som kreves av en moderne arena anno 2020. Trenger nødvendigvis ikke øke kapasiteten, men kanskje kan NHL-size på rinken gi mulighet for at noen hundre kommer nærmere isen? Så kan et eller to felt bygges om til en mix av losjer og bedre plasser for sponsorene.

I andre diskusjoner ønsker du at lag som Narvik, Ringerike, Comet, H/L og flere skal ha noe å spille for i 1. divisjon slik at de kan rykke opp til GET, må vi kunne anta. Disse lagene er ikke i nærheten av å ha en hall lik Kristins Hall, men du ønsker dem opp for å spre hockeyen. Nå er ikke Kristins Hall god nok plutselig, og tror du det bare er å sette en kommune til å renovere?

Disse lagene som flytter inn en etter en vil være Vålerenga, Stjernen og Frisk Asker. Vi kan regne Oilers som inne, og Storhamar som delvis inne. Lillehammer vil da ha den sjette beste arenaen i Norge hvi vi ser bort fra Gjøvik. Det er ikke Kristins Hall som er det store problemet på Lillehammer.

NHL-size rink? Nei takk. Det er allerede ødelagt for mange norske ishaller, både eksisterende og kommende.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 09:42
M/S er et lag som L.I.K. har slitet mot i hele sesong - hvorfor kunne ikke Kvarnstrøm ta noen grep før, eller eventuelt, undervis i kampen? Feks stokke om på rekkene? Det er alt for tydelig at M/S visste hva som ventet dem - ikke minst i PP! Game planen satt som bare det!

Dessuten L.I.K. er ikke bedre enn de må gi 100% for å vinne mot M/S. 80-90% innsats som i går , holder ikke...

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 10:59
MaxDelt skrev:M/S er et lag som L.I.K. har slitet mot i hele sesong - hvorfor kunne ikke Kvarnstrøm ta noen grep før, eller eventuelt, undervis i kampen? Feks stokke om på rekkene? Det er alt for tydelig at M/S visste hva som ventet dem - ikke minst i PP! Game planen satt som bare det!

Dessuten L.I.K. er ikke bedre enn de må gi 100% for å vinne mot M/S. 80-90% innsats som i går , holder ikke...

Det ble stokket en hel del på rekkene underveis i går faktisk.

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 12:17
Tenno skrev:
MaxDelt skrev:M/S er et lag som L.I.K. har slitet mot i hele sesong - hvorfor kunne ikke Kvarnstrøm ta noen grep før, eller eventuelt, undervis i kampen? Feks stokke om på rekkene? Det er alt for tydelig at M/S visste hva som ventet dem - ikke minst i PP! Game planen satt som bare det!

Det ble stokket en hel del på rekkene underveis i går faktisk.

Ja, ble det nesten litt for mye eller? Synes det virket som det var nye rekkesammensetninger annenhvert bytt

InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 12:23
Fikk ikke det helt med meg - så noen sporadisk omrokeringer på slutten, men ikke noe faste rekkebytt... jeg var vel for oppgitt/frustrert til å holde hodet kaldt (observere) under kampen...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Januar 2018 18:43
DonCherry skrev:
Sorum skrev:Etterhvert som konkurrentene en etter en flytter inn i nye moderne arenaer så må LIK få med seg kommunen på en total renovering av Kristins hall. Inn med kreative arkitekter og folk som vet hva som kreves av en moderne arena anno 2020. Trenger nødvendigvis ikke øke kapasiteten, men kanskje kan NHL-size på rinken gi mulighet for at noen hundre kommer nærmere isen? Så kan et eller to felt bygges om til en mix av losjer og bedre plasser for sponsorene.

I andre diskusjoner ønsker du at lag som Narvik, Ringerike, Comet, H/L og flere skal ha noe å spille for i 1. divisjon slik at de kan rykke opp til GET, må vi kunne anta. Disse lagene er ikke i nærheten av å ha en hall lik Kristins Hall, men du ønsker dem opp for å spre hockeyen. Nå er ikke Kristins Hall god nok plutselig, og tror du det bare er å sette en kommune til å renovere?

Disse lagene som flytter inn en etter en vil være Vålerenga, Stjernen og Frisk Asker. Vi kan regne Oilers som inne, og Storhamar som delvis inne. Lillehammer vil da ha den sjette beste arenaen i Norge hvi vi ser bort fra Gjøvik. Det er ikke Kristins Hall som er det store problemet på Lillehammer.

NHL-size rink? Nei takk. Det er allerede ødelagt for mange norske ishaller, både eksisterende og kommende.

Kan Sorum forklare sine selvmotsigelser?

InnleggSkrevet: 16. Januar 2018 14:50
MaxDelt skrev:
Skammelig!!!

You never get a second chance to make a first impression

Det er dette ordtaket som L.I.K. i all hovedsak blir straffet av. L.I.K. har i mange år blitt oppfattet som en middelmådighet uten ambisjoner om å oppnå noe som helst. De er med bare for å være med. Hvis du var på din første L.I.K.-match i 1996, og kommer tilbake på din andre i 2018, så har du rent arrangementmessig ikke gått glipp av noe som helst. Ikke sportslig heller. Den eneste forskjellen er at billettprisen har gått opp. Utover det er nesten alt helt likt. Tiden har bortimot stått stille i Kristins Hall, dog kom det kortterminaler i kioskene for to-tre sesonger siden. Derfor holder det ikke å bare være god i en sesong eller to for å rette opp et inntrykk som har befestet seg i ryggmargen på byens befolkning.

L.I.K. må være gode i flere sesonger etter hverandre for å høyne publikumssnittet. Kanskje hele 5-10 sesonger på rad. De må tilby et troverdig sportslig produkt med kontinuitet i lagbygget, samt kjempe om topplasseringer og titler. Det må spilles mange viktige kamper med nerve som folk kan snakke og mimre om i etterkant. Bryte mønsteret. Rope ut at de har ambisjoner. De siste 25 årene har det knapt vært en semifinaleserie i Kristins Hall. Det sier seg selv at det blir nesten umulig å bygge en skikkelig supporterskare med dette som grunnlag, i alle fall når klubben selv heller ikke har hatt synlige ambisjoner om noe annet. Dette, supplert med et umoderne kamparrangement, høye billettpriser og ei ustabil terminliste med altfor mange kamper, og derav altfor mange uinteressante kamper, gjør at L.I.K. taper i konkurranse om folks tid, penger og prioritereringer.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: larsen_1, Lateralus og 23 gjester