MaxDelt skrev:KKB!
Enig i det du skriver ang. backkorpset! Vi mangler en spielfuhrer som back ala Grønlund. Ser det også tildels i PP, hvor verken Ellis eller Medby får det helt til i rollen sin som puckfordelere. Dog skal det sies at Medby har stort potensiale. I tillegg savner jeg kanskje noe mer kraft og styrke foran eget bur? Ved vantene synes jeg de tar godt for seg, repr. ved Soudsky, Ellis, Fosse og Ulriksen.
I tillegg (og nå er jeg negativ og synser mye!)
Keeperspillet: mulig jeg husker dårlig, korriger meg gjerne, men jeg syntes vel Bengstberg hadde en viss nedadgående formkurve før skaden sin. Han må opp igjen mot sitt beste hvis det skal bli morsomt i kvarten og ev semien.
Angrepsrekka. Det lugger litt for importene - klokker de for mye spilletid? - har motstanderne funnet litt ut av dem? Spiller de i hensiktsmessige rekker? (synes dynamikken i rekka med Noer/Vigier/Cameron er litt borte). I går synes jeg Ellingsen-rekka, var klart best.
Har importene begynt å tenke litt framtid? (Her får jeg nok mye tyn). De virker litt tammere. Unggutta er, dessverre, litt for ustabile - svinger veldig. Kunne ha trengt en erfaren, kraftfull center til som kunne ha gått i bresjen - og gjerne ha rotet inn noen mål fra motstanderens slott.
Coachinga: synsing igjen- kunne ha sett for meg Kvarnstrøm som noe mer proaktiv, engasjerende og dynamisk.
Håper jeg tar grundig feil når sluttspillet starter - mot Oilers(?)
Du er enig i at vi trenger god keeper eller en produserende quarterback, men likevel går du etter meg for å kritisere signeringen av Ludvig som verken er det ene eller det andre?
Bengtsberg hadde en nedadgående kurve, men toppnivået er meget høyt og representerer samtidig minstekravet for hva som er nødvendig i et langt sluttspill. At vi da skal gå inn i sluttspillet med Ludvig og Johansson som keeperduo er ikke forenlig med å ha ambisjoner.
Medby er et godt talent ja, men i en perfekt verden skal ikke en debuterende 19-åring være spillefordeler i PP1. Fosse, Soudsky og Ulriksen har jeg tillit til i spillet uten puck. Rydde, skubbe og dytte foran mål og i rundvantet er noe de kan, dog kunne de med fordel vært 10 cm større. Ellis ble hentet inn etter anbefalinger fra Vigier og Cameron. Han hadde jeg ikke allverdens forhåpninger til, da han burde levert bedre tall i den jodleligaen nedi Alpene der for å være skikkelig bra i GET. Litt god på alt og fremstår som noe grå. Hadde byttet han med Grønlund any day of the week.
Våre toppspillere klokker ikke noe mer istid enn toppspillere hos andre klubber. Dog hadde jeg sett at de ikke spilte PK for å spare krefter til slutten av jevne kamper, eksempelvis slik som den i går. Hva Kværna angår er nok dette siste sesongen uansett. Forfremmelse av assistenter er jeg skeptisk til uansett idrett. Hvem som burde stå på blokka som ny trener sier seg selv.
Oilers er forøvrig marerittmotstander i kvarten. Kan fort ende opp uten avansement og med bare reiseregninga på 300.000,-kr.