L.I.K. L.I.K. L.I.K. II

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 09:40
Usaklig å påpeke at du ofte er negativ til alt og alle?
Det gjør vondt for deg å si noe positivt... selv til den klubben du "følger".

Kaller den nye keeperen for korv... (har du sett ham spille? - har du noen referanser på ham? - eller er det den sedvanlige pompøse synsinga di igjen?)
Kaller Bjerke ironisk for Bærebjelke!
Latterliggjør Kvarnstrøm for uttalelser!
Listen kunne gjøres uendelig lang med oppgulp og negativitet

Hvem er du, KKB? Jeg har spurt mange i miljøet rundt i klubben...
De svarer: vi vet ikke - han snakker ikke så mye positivt om klubben!

Si noe positivt :D KKB!

Det gjør ikke vondt...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 10:38
MaxDelt skrev:Usaklig å påpeke at du er negativ til alt og alle?

Kaller den nye keeperen for korv... (har du sett ham spille? - har du noen referanser på ham? - eller er det den sedvanlige pompøse synsinga di igjen?)

De svarer: vi vet ikke - han snakker bare dritt om klubben!

Det gjør ikke vondt...

Milde måne. Har du ikke flere eksempler å komme med enn det så kan du i stedet fortsette å lete etter skrivefeil. Det er der din kompetanse ligger. Jeg forbeholder meg i alle fall retten til å ta ikke bli med på bølgen for alt som skjer rundt et lag som ikke har vært i nærheten av finalespill på 23 år. Hvem av oss var det for øvrig som forsvarte yngres avdeling i klubben her?

1) Ja, jeg har sett han spille. Faktisk flere ganger. Og i mitt miljø brukes korven som humoristisk småmobbing av svensker. Helt uskyldig.
2) Bærebjeke ble skrevet rett etter romjulstapet mot Storhamar, hvor Bjerke ikke hadde en eneste god involvering. Han var faktisk helt grusom i den kampen. Hvis det ikke er takhøyde for såpass så beklager jeg hvis noen ble lei seg.
3) Kværna prøvde seg på en komiske Ali ved å fortelle omverden at hjemmetapet mot Vålerenga var en bra match, hvilket den overhodet ikke var. Hvis det ikke er lov å trimme lattermusklene av det så får jeg igjen beklage hvis det er noen som ble lei seg. Lillehammer har for øvrig hatt en trener før også som overvurderte svake prestasjoner. Godt mulig jeg var påvirket av det.

Hvilken saklig relevans min barndom har må du også gjerne redegjøre for.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 12:09
KjellKjellenBigset skrev:
MaxDelt skrev:Usaklig å påpeke at du er negativ til alt og alle?

De svarer: vi vet ikke - han snakker bare dritt om klubben!

Det gjør ikke vondt...

Milde måne. Har du ikke flere eksempler å komme med enn det så kan du i stedet fortsette å lete etter skrivefeil. Det er der din kompetanse ligger. Jeg forbeholder meg i alle fall retten til å ta ikke bli med på bølgen for alt som skjer rundt et lag som ikke har vært i nærheten av finalespill på 23 år. Hvem av oss var det for øvrig som forsvarte yngres avdeling i klubben her?

1) Ja, jeg har sett han spille. Faktisk flere ganger. Og i mitt miljø brukes korven som humoristisk småmobbing av svensker. Helt uskyldig.
2) Bærebjeke ble skrevet rett etter romjulstapet mot Storhamar, hvor Bjerke ikke hadde en eneste god involvering. Han var faktisk helt grusom i den kampen. Hvis det ikke er takhøyde for såpass så beklager jeg hvis noen ble lei seg.
3) Kværna prøvde seg på en komiske Ali ved å fortelle omverden at hjemmetapet mot Vålerenga var en bra match, hvilket den overhodet ikke var. Hvis det ikke er lov å trimme lattermusklene av det så får jeg igjen beklage hvis det er noen som ble lei seg. Lillehammer har for øvrig hatt en trener før også som overvurderte svake prestasjoner. Godt mulig jeg var påvirket av det.

Hvilken saklig relevans min barndom har må du også gjerne redegjøre for.

Må passe på så ingen får ømme tær vet du, her i Norge er det å ikke være snill med hverandre snart grunnlag for lovens strengeste straff. Med ekstra forvaring....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 12:57
KKB!

Hvem er du? Du som er en allviter innenfor hockey?
Du som vet best. Hvorfor har du ikke kontaktet L.I.K.s ledelse og tilbudt din kompetanse? tipper det fort hadde blitt noen kongepokaler da...
Vi kan jo møtes for en kopp kaffe i pausen i kampen mot VIF i Kristins Hall slik at jeg lærer...
Og så skal jeg komme med min forklaringer på det du ev måtte lure på...

vinn-vinn

Ønsker deg en fortreffelig helg :D

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 13:16
Må da gå an å komme med kritiske spørsmål her inne uten å måtte røpe hvem man er.
Det er ingen tvil om at Lillehammer har store utfordringer med å finne tiltak for å bli en toppklubb, både administrativt og sportslig.

På annen side, så er det ikke grunn til å kun være negativ for å være negativ (slik f.eks. mange sarpinger er). Det må være konstruktivt.
I de siste innleggene til KKB synes jeg han er forholdsvis konstruktiv i tilbakemeldingene?

Ikke noe verre enn folk som bare skal rope halleluja hele tiden, når det faktisk er mye å ta tak i. Det gjelder på arbeidsplasser generelt synes jeg.

Husker spesielt TuridLaila eller hva hun het som var bruker her inne... *Grøss* :shock:
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 13:19
MaxDelt skrev:KKB!

Hvem er du? Du som er en allviter innenfor hockey?
Du som vet best. Hvorfor har du ikke kontaktet L.I.K.s ledelse og tilbudt din kompetanse? tipper det fort hadde blitt noen kongepokaler da...
Vi kan jo møtes for en kopp kaffe i pausen i kampen mot VIF i Kristins Hall slik at jeg lærer...
Og så skal jeg komme med min forklaringer på det du ev måtte lure på...

vinn-vinn

Ønsker deg en fortreffelig helg :D

Det er ingenting ved deg jeg måtte lure på og jeg ser således heller ingen grunn til å drikke kaffe med deg, da du har en tendens til å referere til skrivefeil, vond barndom etc. og komme med flåsete innlegg alâ ditt forrige hver gang argumentene ser ut til å bli brukt opp.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 14:10
KKB!
Så synd da :lol:
Krysser fingrene for at Lillehammer, med eller uten Korven og Bærebjelken, slår Vinger...

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 14:17
Krysser fingrene for at Lillehammer, med eller uten Korven og Bærebjelken, slår Vinger...

Du burde heller krysse fingrene for at Lillehammer går langt i sluttspillet, og kanskje sågar løfter bøtta, med Ludvig og Johansson som keeperduo. Dog må du påregne å krysse fingrene så hardt at du mister blodomløpet for at det skal skje...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 14:33

Du burde heller krysse fingrene for at Lillehammer går langt i sluttspillet, og kanskje sågar løfter bøtta, med Ludvig og Johansson som keeperduo. Dog må du påregne å krysse fingrene så hardt at du mister blodomløpet for at det skal skje...

Vet du har stort hjerte for Lillehammer - det leser jeg i mellom linjene - selv når du bruker "slegga" mot laget.
Men at Lillehammer skal løfte pokalen i år, er det mer enn bare en spillende back og god keeper som mangler, tror jeg... så der er kanskje jeg mer negativ enn deg???

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 15:15
MaxDelt skrev:

Vet du har stort hjerte for Lillehammer - det leser jeg i mellom linjene - selv når du bruker "slegga" mot laget.
Men at Lillehammer skal løfte pokalen i år, er det mer enn bare en spillende back og god keeper som mangler, tror jeg... så der er kanskje jeg mer negativ enn deg???

Dette Lillehammer-laget kan, ved å prikke inn formen som var ved sesongstart, gå svært langt i sluttspillet. Dog er det betinget av en ubestridt førstekeeper som kan levere annenhver dag og snitte på minst 92-93 i redningsprosent. Det har jeg dog vondt for å tro at Ludvig og Johansson er kapable til. Frisk hadde eksempelvis blitt norgesmestre i fjor om ikke Dahlberg hadde blitt skadet i finalespillet.

Og vårt behov for en produserende back er helt innlysende, da så godt som hele backkorpset, kanskje med unntak av Medby, har sine beste ferdigheter når motstanderen har pucken. Vi taper alle kamper så fort de transatlantiske løperne ikke har dagen, nettopp i mangel av backtyper som Grönlund, Rutkowski, Curran, Espeland etc. som kan hamre inn skudd fra blå, sende et genialt pass eller snike seg ned på bakerste stolpe.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 16:23
KKB!
Enig i det du skriver ang. backkorpset! Vi mangler en spielfuhrer som back ala Grønlund. Ser det også tildels i PP, hvor verken Ellis eller Medby får det helt til i rollen sin som puckfordelere. Dog skal det sies at Medby har stort potensiale. I tillegg savner jeg kanskje noe mer kraft og styrke foran eget bur? Ved vantene synes jeg de tar godt for seg, repr. ved Soudsky, Ellis, Fosse og Ulriksen.
I tillegg (og nå er jeg negativ og synser mye!)
Keeperspillet: mulig jeg husker dårlig, korriger meg gjerne, men jeg syntes vel Bengstberg hadde en viss nedadgående formkurve før skaden sin. Han må opp igjen mot sitt beste hvis det skal bli morsomt i kvarten og ev semien.
Angrepsrekka. Det lugger litt for importene - klokker de for mye spilletid? - har motstanderne funnet litt ut av dem? Spiller de i hensiktsmessige rekker? (synes dynamikken i rekka med Noer/Vigier/Cameron er litt borte). I går synes jeg Ellingsen-rekka, var klart best.
Har importene begynt å tenke litt framtid? (Her får jeg nok mye tyn). De virker litt tammere. Unggutta er, dessverre, litt for ustabile - svinger veldig. Kunne ha trengt en erfaren, kraftfull center til som kunne ha gått i bresjen - og gjerne ha rotet inn noen mål fra motstanderens slott.
Coachinga: synsing igjen- kunne ha sett for meg Kvarnstrøm som noe mer proaktiv, engasjerende og dynamisk.

Håper jeg tar grundig feil når sluttspillet starter - mot Oilers(?)

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 16:40
Tror største problemet til Lillehammer er at det er for stort gap mellom de beste og de nest beste. Bortsett fra Eidsa og Ulriksen, så er det knapt en lokal/nordmann som produserer noe som helst. En back fra eller til da vil neppe gjøre noen stor forskjell på det, fordi han da blir satt med nevnte importer. Det Lillehammer trenger, er bedre bredde på forwardsiden.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 20:45
Enig i det du skriver ang. backkorpset! Vi mangler en spielfuhrer som back ala Grønlund. Ser det også tildels i PP, hvor verken Ellis eller Medby får det helt til i rollen sin som puckfordelere. Dog skal det sies at Medby har stort potensiale. I tillegg savner jeg kanskje noe mer kraft og styrke foran eget bur? Ved vantene synes jeg de tar godt for seg, repr. ved Soudsky, Ellis, Fosse og Ulriksen.
I tillegg (og nå er jeg negativ og synser mye!)
Keeperspillet: mulig jeg husker dårlig, korriger meg gjerne, men jeg syntes vel Bengstberg hadde en viss nedadgående formkurve før skaden sin. Han må opp igjen mot sitt beste hvis det skal bli morsomt i kvarten og ev semien.
Angrepsrekka. Det lugger litt for importene - klokker de for mye spilletid? - har motstanderne funnet litt ut av dem? Spiller de i hensiktsmessige rekker? (synes dynamikken i rekka med Noer/Vigier/Cameron er litt borte). I går synes jeg Ellingsen-rekka, var klart best.
Har importene begynt å tenke litt framtid? (Her får jeg nok mye tyn). De virker litt tammere. Unggutta er, dessverre, litt for ustabile - svinger veldig. Kunne ha trengt en erfaren, kraftfull center til som kunne ha gått i bresjen - og gjerne ha rotet inn noen mål fra motstanderens slott.
Coachinga: synsing igjen- kunne ha sett for meg Kvarnstrøm som noe mer proaktiv, engasjerende og dynamisk.

Håper jeg tar grundig feil når sluttspillet starter - mot Oilers(?)

Du er enig i at vi trenger god keeper eller en produserende quarterback, men likevel går du etter meg for å kritisere signeringen av Ludvig som verken er det ene eller det andre?

Bengtsberg hadde en nedadgående kurve, men toppnivået er meget høyt og representerer samtidig minstekravet for hva som er nødvendig i et langt sluttspill. At vi da skal gå inn i sluttspillet med Ludvig og Johansson som keeperduo er ikke forenlig med å ha ambisjoner.

Medby er et godt talent ja, men i en perfekt verden skal ikke en debuterende 19-åring være spillefordeler i PP1. Fosse, Soudsky og Ulriksen har jeg tillit til i spillet uten puck. Rydde, skubbe og dytte foran mål og i rundvantet er noe de kan, dog kunne de med fordel vært 10 cm større. Ellis ble hentet inn etter anbefalinger fra Vigier og Cameron. Han hadde jeg ikke allverdens forhåpninger til, da han burde levert bedre tall i den jodleligaen nedi Alpene der for å være skikkelig bra i GET. Litt god på alt og fremstår som noe grå. Hadde byttet han med Grønlund any day of the week.

Våre toppspillere klokker ikke noe mer istid enn toppspillere hos andre klubber. Dog hadde jeg sett at de ikke spilte PK for å spare krefter til slutten av jevne kamper, eksempelvis slik som den i går. Hva Kværna angår er nok dette siste sesongen uansett. Forfremmelse av assistenter er jeg skeptisk til uansett idrett. Hvem som burde stå på blokka som ny trener sier seg selv.

Oilers er forøvrig marerittmotstander i kvarten. Kan fort ende opp uten avansement og med bare reiseregninga på 300.000,-kr.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 21:42
Fra dag en i sesongen, har jeg sagt vi savner en back som feks Grønlund. Det var no-brainer! I de første 8-10 kampene ble dette godt kamuflert ved at forwardene jobbet knallhardt hjemover. Det er ikke bare slitsomt fysisk, men også mentalt slitsomt over lang tid. Dessuten var Bengtsberg kanon den første 1/4 av sesongen. I sum gjorde det at poengene trillet inn - og en spillende back ikke var synlig savnet.
I tillegg mener jeg at laget ble vesentlig svekket da Nystuen ble skadet, mistet da en kreativ dimensjon! Da så vi at bredden i troppen, var litt tynn...
Aldri vært uenig med deg om at en toppkeeper, er essensielt for et lags suksess! Men, la nå Ludvig få sjansen til å vise seg fram før øksa blir slipt.Det er vel ikke så mange ledige toppkeepere på markedet nå?
Mulig at importspillerne ikke klokker noe særlig mer enn rundt 20 min, men jeg synes de av og til ser litt slitne ut for tida...
Ev kvart mot Oilers: ikke tvil om at Lillehammer har et høyere toppnivå, men Oilers har bredden. Og sistnevnte blir avgjørende hvis det går til 7 kamper!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 22:56
MaxDelt skrev:Fra dag en i sesongen, har jeg sagt vi savner en back som feks Grønlund. Det var no-brainer! I de første 8-10 kampene ble dette godt kamuflert ved at forwardene jobbet knallhardt hjemover. Det er ikke bare slitsomt fysisk, men også mentalt slitsomt over lang tid. Dessuten var Bengtsberg kanon den første 1/4 av sesongen. I sum gjorde det at poengene trillet inn - og en spillende back ikke var synlig savnet.
I tillegg mener jeg at laget ble vesentlig svekket da Nystuen ble skadet, mistet da en kreativ dimensjon! Da så vi at bredden i troppen, var litt tynn...
Aldri vært uenig med deg om at en toppkeeper, er essensielt for et lags suksess! Men, la nå Ludvig få sjansen til å vise seg fram før øksa blir slipt.Det er vel ikke så mange ledige toppkeepere på markedet nå?
Mulig at importspillerne ikke klokker noe særlig mer enn rundt 20 min, men jeg synes de av og til ser litt slitne ut for tida...
Ev kvart mot Oilers: ikke tvil om at Lillehammer har et høyere toppnivå, men Oilers har bredden. Og sistnevnte blir avgjørende hvis det går til 7 kamper!

NB! Men, la meg korrigere all skryten av Grønlund: Han avsluttet ikke med stil sportslig - var alt annet enn god mot Frisk i semien (Soudsky var vår klart beste back) og kjente veldig godt til sin egen markedsverdi på tampen - for å si det pent!

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 17:42
Kom over playoff stats på Eliteprospects når jeg lette etter noe annet i stad. Sondre Bjerke på 21 år har jo faktisk best +/- med +6 i kvartfinaleserien mot Enga. Hadde vel best av Lillehammer gjengen med +21 i serien også. Artig at unggutta gjør det godt.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 21:37
Kjellvis skrev:Kom over playoff stats på Eliteprospects når jeg lette etter noe annet i stad. Sondre Bjerke på 21 år har jo faktisk best +/- med +6 i kvartfinaleserien mot Enga. Hadde vel best av Lillehammer gjengen med +21 i serien også. Artig at unggutta gjør det godt.

Ja, jeg så det jeg også og ble umiddelbart litt overrasket. Men, Bjerke har blitt smartere og sterkere fysisk. I tillegg spiller han på mindre risiko enn før. Han har gått litt under radaren i år...Veldig morsomt for en spiller som har fått mye tyn!
Det samme kan sies om Fosse. Har alltid vært sterk, men har blitt mye bedre taktisk. I fjor kunne jeg rive av meg håret pga mange unødvendige utvisninger fra Fosse. I år har det blitt mye bedre. I tillegg er han aspirerende ledertype. Han går dessuten i krigen.
Soudsky tok et nesten uvirkelig sprang i fjor, og har tatt et ytterligere steg i år. Sterk både i hodet og fysisk! I tillegg har jeg veldig sansen for auraen hans på banen... En kriger!
Ulriksen er et kjempevarp for klubben! Får håpe han blir i klubben. Kan ikke skjønne at han kan være langt unna landslaget - i sær når jeg tenker på en del backer som er der som spiller i Geten. Har dessverre hørt rykter om at han er lei all snøen som laver ned i Dølabyen :x
Medby er ung og lovende, med kjempeskudd. Vil bedre med tiden og mer istid!

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 22:03
MaxDelt skrev:
Kjellvis skrev:Kom over playoff stats på Eliteprospects når jeg lette etter noe annet i stad. Sondre Bjerke på 21 år har jo faktisk best +/- med +6 i kvartfinaleserien mot Enga. Hadde vel best av Lillehammer gjengen med +21 i serien også. Artig at unggutta gjør det godt.

Ja, jeg så det jeg også og ble umiddelbart litt overrasket. Men, Bjerke har blitt smartere og sterkere fysisk. I tillegg spiller han på mindre risiko enn før. Han har gått litt under radaren i år...Veldig morsomt for en spiller som har fått mye tyn!
Det samme kan sies om Fosse. Har alltid vært sterk, men har blitt mye bedre taktisk. I fjor kunne jeg rive av meg håret pga mange unødvendige utvisninger fra Fosse. I år har det blitt mye bedre. I tillegg er han aspirerende ledertype. Han går dessuten i krigen.
Soudsky tok et nesten uvirkelig sprang i fjor, og har tatt et ytterligere steg i år. Sterk både i hodet og fysisk! I tillegg har jeg veldig sansen for auraen hans på banen... En kriger!
Ulriksen er et kjempevarp for klubben! Får håpe han blir i klubben. Kan ikke skjønne at han kan være langt unna landslaget - i sær når jeg tenker på en del backer som er der som spiller i Geten. Har dessverre hørt rykter om at han er lei all snøen som laver ned i Dølabyen :x
Medby er ung og lovende, med kjempeskudd. Vil bedre med tiden og mer istid!

Har ikke Ulriksen kontrakt neste sesong?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 22:09
Han har vel opsjon på ett år...? Mulig jeg misforstod det da jeg snakket sportssjefen i klubben?
Litt usikker på hva det eksakt betyr i hockeysammenheng...
Noen som har konkret info om det?

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 23:21
Er Eidsa ute?

InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 12:35
MaxDelt skrev:Han har vel opsjon på ett år...? Mulig jeg misforstod det da jeg snakket sportssjefen i klubben?

1+1 er vel at begge parter har intensjoner om et 2-års samarbeide, men at begge parter står fritt til å si opp avtalen etter ett år.
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 13:10
riedle skrev:
MaxDelt skrev:Han har vel opsjon på ett år...? Mulig jeg misforstod det da jeg snakket sportssjefen i klubben?

1+1 er vel at begge parter har intensjoner om et 2-års samarbeide, men at begge parter står fritt til å si opp avtalen etter ett år.

Takk! Men, det betyr da at en opsjon ikke nødvendigvis betyr så mye...?

InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 13:32
MaxDelt skrev:
riedle skrev:

Takk! Men, det betyr da at en opsjon ikke nødvendigvis betyr så mye...?

Det kan man for så vidt si, men intensjonen er vel da at begge parter ønsker to år, samtidig at det sikrer begge parter ved at de kan avslutte etter ett, hvis det dukker opp grunner for det.
riedle

InnleggSkrevet: 21. Mars 2018 23:25
Det ser ut til å bli i teorien utsolgt i morgen, men blir det det fysisk? På a-feltet er det eksempelvis delt ut for mange sponsorkort til bedrifter uten en eneste ansatt med interesse for hockey. Vil det bli gjort noen tiltak for å fylle disse gule setene? I romjulskampen mot Storhamar ble folk avvist i billettluka med beskjed om at det var utsolgt, enda tilskuerantallet ble oppgitt til å være 2790.

InnleggSkrevet: 21. Mars 2018 23:32
Vil Lillehammer ta i bruk Håkons Hall hvis det blir finale mot Storhamar? Jeg vil tror at det vil være stor pågang til de kampene og her er det jo en mulighet for gode tilskuertall og gode penger i klubbkassa.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 12 gjester