L.I.K. L.I.K. L.I.K. II

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 17:58
KjellKjellenBigset skrev:
MaxDelt skrev:Jeg støtter DonCherrys innlegg at NTG fungerer som en sovepute for klubben mtp produksjon av lokale spillere

Med bakgrunn i hva og sammenliknet med hvem? Nåløyet opp til a-laget blir naturlig nok trangere for local lads når juniorlagene også tar inn spillere utenifra.

Du kan ta sammenligningen mellom Lillehammer og Storhamar. Storhamar har vært beviste på at de må rekruttere godt fra ung alder av og ha brede gode lag for hver årsklasse, og gjerne flere lag innen hver årsklasse, men Lillehammer kan stole på at et godt antall spillere søker seg dit for NTG og U18. Lillehammer har årsklasser hvor de manger lag, mens Storhamar ikke har kunnet ha slike hull. Dette kan du enkelt sjekke ut selv, og du kan også se at de yngre lagene fra Storhamar gjør det bedre enn dem fra Lillehammer. Slik er det, og slik har det vært lenge.

Vi skal ikke se bort fra at denne holdningen med engasjement og forståelse for hva som må gjøres på hele U-siden smitter over på det som gjøres rundt klubben i GET.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 18:25
DonCherry skrev:
MaxDelt skrev:Jeg støtter DonCherrys innlegg at NTG fungerer som en sovepute for klubben mtp produksjon av lokale spillere

Med bakgrunn i hva og sammenliknet med hvem? Nåløyet opp til a-laget blir naturlig nok trangere for local lads når juniorlagene også tar inn spillere utenifra.

Du kan ta sammenligningen mellom Lillehammer og Storhamar. Storhamar har vært beviste på at de må rekruttere godt fra ung alder av og ha brede gode lag for hver årsklasse, og gjerne flere lag innen hver årsklasse, men Lillehammer kan stole på at et godt antall spillere søker seg dit for NTG og U18. Lillehammer har årsklasser hvor de manger lag, mens Storhamar ikke har kunnet ha slike hull. Dette kan du enkelt sjekke ut selv, og du kan også se at de yngre lagene fra Storhamar gjør det bedre enn dem fra Lillehammer. Slik er det, og slik har det vært lenge.

Vi skal ikke se bort fra at denne holdningen med engasjement og forståelse for hva som må gjøres på hele U-siden smitter over på det som gjøres rundt klubben i GET.

I Storhamars nedslagsfelt for publikum og rekruttering bor det over 100 000 mennesker. Her ca. 40 000. Det sier seg selv at sjansen for større deltakelse i yngres avdeling er tilstede. Tenk også på at Lillehammer er en helhetlig vintersportsby med svært gode tilbud til barn og unge innen nesten alle vinteridretter.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 19:37
I tillegg, en aldri så liten brannfakkel, er ikke hockey blant innbyggerne i Lillehammer like anerkjent som vinteridrett som på Hamar...
Bortoverplanker derimot... da er du helt innafor i de engere kretser!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 19:48
Samtidig skal det sies at klubben gjør mye riktig for tiden:
treffer bra på importspillere (bruker den samme agenten), tegner spillere på lengre kontrakter enn før, markedsavdelingen, med Rune Hansen i spissen - jobber veldig godt opp mot næringslivet, har utbedret garderobefasilitetene, klarer å få lokalavisa mer på banen, har visstnok penger på bok, god del større sponsorinntekter osv...

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 20:14
KjellKjellenBigset skrev:I Storhamars nedslagsfelt for publikum og rekruttering bor det over 100 000 mennesker. Her ca. 40 000. Det sier seg selv at sjansen for større deltakelse i yngres avdeling er tilstede. Tenk også på at Lillehammer er en helhetlig vintersportsby med svært gode tilbud til barn og unge innen nesten alle vinteridretter.

Jeg mener nå at en hver klubb med 2 isflater, det nedslagsfeltet for rekruttering du nevner, og som i tillegg har få andre lagidretter å konkurrere med må ha som mål å stille lag i samtlige aldersklasser. Det er norsk hockey helt avhengig av.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2018 20:33
Hawkie skrev:
KjellKjellenBigset skrev:I Storhamars nedslagsfelt for publikum og rekruttering bor det over 100 000 mennesker. Her ca. 40 000. Det sier seg selv at sjansen for større deltakelse i yngres avdeling er tilstede. Tenk også på at Lillehammer er en helhetlig vintersportsby med svært gode tilbud til barn og unge innen nesten alle vinteridretter.

Jeg mener nå at en hver klubb med 2 isflater, det nedslagsfeltet for rekruttering du nevner, og som i tillegg har få andre lagidretter å konkurrere med må ha som mål å stille lag i samtlige aldersklasser. Det er norsk hockey helt avhengig av.

Ingen er uenig i målsetningen, men Lillehammer har færre barn i sitt nedslagsfelt og samtidig flere konkurrerende vinteridrettstilbud enn eksempelvis Hamar. Det er en meget dårlig kombinasjonen hvis vi skal sammenlikne med Storhamar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 14:31
Hawkie skrev:

Ingen er uenig i målsetningen, men Lillehammer har færre barn i sitt nedslagsfelt og samtidig flere konkurrerende vinteridrettstilbud enn eksempelvis Hamar. Det er en meget dårlig kombinasjonen hvis vi skal sammenlikne med Storhamar.

Uten NTG ville Lillehammer måttet fikse denne biten selv. Det kunne de også gjort med NTG, men de har lagt til seg den vane at det behøver de ikke. Det kalles tilpasning, og i dette tilfellet en litt dårlig tilpasning.

Det beste hadde vært en god kombinasjon av bedre egen rekruttering og utvikling og NTG, og kanskje er det en feil med bare slike studiespesialiserende fag. Noen skal den veien, men ikke alle.

Sovepute. ZZzzzzz.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 15:34
Sovepute er din egen teori, som du dog mangler tilstrekkelig dokumentasjon på. Hvilke årskull er det for øvrig Lillehammer mangler lag? Jeg bladde kjapt gjennom HockeyAvisa som kom til jul her, og ser det er lag i U8, U9, U10, U11, U12, U13, U14 og U15.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 21:32
KjellKjellenBigset skrev:Sovepute er din egen teori, som du dog mangler tilstrekkelig dokumentasjon på. Hvilke årskull er det for øvrig Lillehammer mangler lag? Jeg bladde kjapt gjennom HockeyAvisa som kom til jul her, og ser det er lag i U8, U9, U10, U11, U12, U13, U14 og U15.

Uten og verken støtte den ene eller andre påstanden som har kommet svarer jeg på spørsmålet ditt: L.I.K mangler så vidt jeg kan se et lag i u16 serien. I u15 serien ligger laget langt nede på tabellen. u14 spiller i B serien, noe som må anses som dårlig.

u18 og u20 ligger Lillehammer godt an, men det er vel også her NTG kommer inn.

Det er liten tvil om at Lillehammer de neste årene vil slite med å få opp egenutviklede juniorer i A-stallen, med tanke på hullet i 13-17 års alderen.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 21:42
Blueline skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Sovepute er din egen teori, som du dog mangler tilstrekkelig dokumentasjon på. Hvilke årskull er det for øvrig Lillehammer mangler lag? Jeg bladde kjapt gjennom HockeyAvisa som kom til jul her, og ser det er lag i U8, U9, U10, U11, U12, U13, U14 og U15.

Uten og verken støtte den ene eller andre påstanden som har kommet svarer jeg på spørsmålet ditt: L.I.K mangler så vidt jeg kan se et lag i u16 serien. I u15 serien ligger laget langt nede på tabellen. u14 spiller i B serien, noe som må anses som dårlig.

Det er liten tvil om at Lillehammer de neste årene vil slite med å få opp egenutviklede juniorer i A-stallen, med tanke på hullet i 13-17 års alderen.

Hvordan kan du mene at Lillehammer u18 og u20 ligger godt an med henholdsvis 4 og 5 plass på tabellen? Er ikke imponerende det synes jeg.

InnleggSkrevet: 19. Januar 2018 23:54
Halvparten av spillerne på Lik`s U15-lag er U14 gutter... Et par av de vaskeekte 03-guttene spiller nå i Storhamar.
De hadde ikke hatt noe U15-lag om man ikke kunne fylle opp med U14 spillere.

Ifølge SSB, har Lillehammer og Hamar kommune omtrent identisk antall barn i alderen 0-20 år.
At Storhamar har flere barn i sitt nedslagsfelt kan nok stemme, men av SIL`s spillere i yngres, er 90% fra Hamar Kommune. Joda, det er et fåtall fra Løten, Stange, Ringsaker, til og med et par fra Lillehammer og et par fra Gjøvik...

Kulturen er en helt annen på Hamar enn den er i Lillehammer. Det er ikke til å komme bort ifra.

Er det virkelig et mye bredere tilbud når det gjelder vintersport på Lillehammer enn det er i Hamar? Hvilke idretter tenker du på da? Alpint er selvsagt langt større i nordenden av Mjøsa.
I Hamar har man derimot håndball, som er langt større enn på Lillehammer. (ja, jeg ser faktisk på det som en vinteridrett, iallefall om man ser på når serien starter/slutter).

InnleggSkrevet: 20. Januar 2018 00:46
Goalie skrev:
Blueline skrev:

Hvordan kan du mene at Lillehammer u18 og u20 ligger godt an med henholdsvis 4 og 5 plass på tabellen? Er ikke imponerende det synes jeg.

Sammenlignet med dårlige resultater i u14/u15 ligger de godt an. :D Eventuelt bedre an. En 4/5 plass i u18/u20 er vel som du sier ikke imponerende, men det er godkjent. I Norsk målestokk er nivået ålreit i disse klassene.

InnleggSkrevet: 20. Januar 2018 01:02
Mange interessante innspill i tråden nå...

InnleggSkrevet: 20. Januar 2018 01:20
Altså. ALLE lag har konkurrerende idretter av varierende størrelse. Da handler det om hvor aggressive og "på" man er rundt de gutta som kanskje må vurdere å gi opp en idrett.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2018 19:25
Blueline skrev:

Et godt svar til KjellKB.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2018 19:27
Linnerud skrev:Halvparten av spillerne på Lik`s U15-lag er U14 gutter... Et par av de vaskeekte 03-guttene spiller nå i Storhamar.
De hadde ikke hatt noe U15-lag om man ikke kunne fylle opp med U14 spillere.

Ifølge SSB, har Lillehammer og Hamar kommune omtrent identisk antall barn i alderen 0-20 år.
At Storhamar har flere barn i sitt nedslagsfelt kan nok stemme, men av SIL`s spillere i yngres, er 90% fra Hamar Kommune. Joda, det er et fåtall fra Løten, Stange, Ringsaker, til og med et par fra Lillehammer og et par fra Gjøvik...

Kulturen er en helt annen på Hamar enn den er i Lillehammer. Det er ikke til å komme bort ifra.

Er det virkelig et mye bredere tilbud når det gjelder vintersport på Lillehammer enn det er i Hamar? Hvilke idretter tenker du på da? Alpint er selvsagt langt større i nordenden av Mjøsa.
I Hamar har man derimot håndball, som er langt større enn på Lillehammer. (ja, jeg ser faktisk på det som en vinteridrett, iallefall om man ser på når serien starter/slutter).

Nok et godt svar til KjellKB.

InnleggSkrevet: 24. Januar 2018 19:58
At det er tynt i et og annet årskull har ikke nødvendigvis noen sammenheng med at NTG er en sovepute, hvilket er ditt hovedpoeng. Antakelig er det slik i alle klubber og til sammenlikning teller jeg hele 24 og 22 spillere på henholdsvis U12 og U13. Dog er det rimelig å anta at bredden hadde vært større om også toppen hadde være bedre.

At Lillehammer har et rikere vinteridrettstilbud tilbud enn Hamar ligger vel i dagen? Det er vel en grunn til at mye omtalte NTG med sine idretter slo seg ned her en gang i tida og ikke på Hamar? Håndball er vi beklageligvis plaget med her også. Opptil flere klubber så vidt meg bekjent.

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 15:46
Ny keeper er signert: http://lillehammerhockey.no/?p=6442
riedle

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 16:05
riedle skrev:Ny keeper er signert: http://lillehammerhockey.no/?p=6442

Det mest interessante i den saken der var det som sto om ambisjoner...

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 16:21

Hvis det er tvil om Bengtsbergs skade, synes jeg det var ganske interessant med en dekning på keeperplass og jeg da.
riedle

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 16:53
riedle skrev:

Hvis det er tvil om Bengtsbergs skade, synes jeg det var ganske interessant med en dekning på keeperplass og jeg da.

Skulle vi hentet noe nytt nå, med tanke på selvutnevnte ambisjoner inn i sluttspillet, burde det vært en keeper som var bedre enn Bengtsberg eller en sårt savnet quarterback med pucken på bladet som sin spisskompetanse. Denne korven her, som koster x antall tusen bare i det øyeblikket han står på dørstokken til ishallen, må antakelig ha en god dag for å være bedre enn nåværende reservekeeper. Han kan jo faktisk risikere å ikke få så mye som ett sekund spilletid engang også, nå som OL-pausen kommer perfekt med tanke på skavankene til Bengtsberg.

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 18:56
Kan fort hende at dette blir 1. keeper til neste sesong...
Noen ganger må man lese mellom linjene :ugeek:

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 21:49
MaxDelt skrev:Kan fort hende at dette blir 1. keeper til neste sesong...

Kan også fort hende du blir stand up-komiker :lol:

I kveldens tap er vi i mangel av begge spillertypene jeg etterlyser...

InnleggSkrevet: 25. Januar 2018 23:01

Jepp, bedre å være det enn å være gretten og sur!
Så mye oppgulp og negativitet som du lirer av deg, er en prestasjon...
Prøver meg på en Freudiansk tilnærming her: tror du har hatt en vond barndom!
:D

InnleggSkrevet: 26. Januar 2018 00:25
MaxDelt skrev:

Jepp, bedre å være det enn å være gretten og sur!
Så mye oppgulp og negativitet som du lirer av deg, er en prestasjon...
Prøver meg på en Freudiansk tilnærming her: tror du har hatt en vond barndom!
:D

Herregud så usaklig du er. Finn noen skrivefeil du. Det virker å være ditt faglige bidrag til dette forumet.

Hvis den ubestridte førstekeeperen er skadet, hvilket forøvrig er den desidert viktigste posisjonen på banen, og vi skal inn i sluttspillet med ambisjoner, ja da må vi jo hente en erstatter som er minst like god. Er det vanskelig å forstå eller er det 5-6 kamper i kvarten som er målet? Dersom den type keeper ikke er å finne på markedet, så får man lete etter det man trenger nest mest, nemlig en spillende quarterback. Nå har vi hentet Ludvig og tilbake sitter vi uten verken en toppkeeper eller en spillende quarterback, hvilket eksempelvis var synlig i kveldens sluttspillsliknende kamp mot Oilers. Huff, dette ble jammen negativt.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: snakebite0305 og 29 gjester