L.I.K. L.I.K. L.I.K. II

InnleggSkrevet: 30. Oktober 2018 06:27
Men spillere som er tatt opp i en GET stall bør vel ikke svekke et lag i 1 div?. De som blir svekket er vel spillerne som ikke får spille GET men må spille jr hockey ned 17-18 åringer , tenker at det må være det beste for utviklingen å spille senior hockey .

InnleggSkrevet: 02. November 2018 18:47
Reichenberg klar for kamp mot Sparta.

https://www.gd.no/sport/ishockey/lilleh ... -18-780406
-hawk-

InnleggSkrevet: 04. November 2018 16:26
Jøss,, har ikke Sportsjef ntg/trener u 21/ og pappa satt sine sønner sammen i 1 rekka :))))

InnleggSkrevet: 19. November 2018 01:42
Hockey Classic – en tradisjon https://www.gd.no/debatt/sport/leder/ho ... -18-791290

Når det kommer over 9100 denne andre gangen beviser det at det er liv laga for slike kamper. Så det kan helt klart bli en tradisjon. Men hva med å la isen ligge en uke lenger og forsøke med en lørdagskamp til? I så fall tror jeg det må bli med Vålerenga som motstander. Etter Storhamar er Vålerenga det laget som sørger for nest mest tilskuere i Kristins Hall. Vålerenga og Klanen satte opp eget hockey-tog til Gjøvik i serieåpninga i 2017. Det kan de gjøre til Lillehammer også. Tar bare to timer. Det er realistisk med 3-400 fra Oslo til en slik kamp. Ettersom kostnadene ikke øker veldig med ei uke til med is så vil et publikumstall på 4-5000 gi et bra pluss i regnskapet.

InnleggSkrevet: 19. November 2018 11:15
Sorum skrev:Hockey Classic – en tradisjon https://www.gd.no/debatt/sport/leder/ho ... -18-791290

Når det kommer over 9100 denne andre gangen beviser det at det er liv laga for slike kamper. Så det kan helt klart bli en tradisjon. Men hva med å la isen ligge en uke lenger og forsøke med en lørdagskamp til? I så fall tror jeg det må bli med Vålerenga som motstander. Etter Storhamar er Vålerenga det laget som sørger for nest mest tilskuere i Kristins Hall. Vålerenga og Klanen satte opp eget hockey-tog til Gjøvik i serieåpninga i 2017. Det kan de gjøre til Lillehammer også. Tar bare to timer. Det er realistisk med 3-400 fra Oslo til en slik kamp. Ettersom kostnadene ikke øker veldig med ei uke til med is så vil et publikumstall på 4-5000 gi et bra pluss i regnskapet.

Ikke enig. Håkons Hall-effekten vil bli utvannet ved å legge flere kamper dit. Kanskje vi kan få til noe mot dere i Ungdomshallen.

InnleggSkrevet: 19. November 2018 21:51
KjellKjellenBigset skrev:Ikke enig. Håkons Hall-effekten vil bli utvannet ved å legge flere kamper dit. Kanskje vi kan få til noe mot dere i Ungdomshallen.

Selvsagt må alt fokus være inn mot Hockey classic. Det sikrer man i så fall ved å legge den til den første av evt to helger. La merke til at det ble spilt en U-18 kamp både fredag og søndag i HH og en U-21 kamp på lørdag. Mulig det var flere kamper også.

Det er klart det er ressurskrevende med et slikt arrangement. Men jeg mener man kunne forsøke en helg til. Når Stjernen hadde Winter-Classic hadde de også en stor U-14 turnering, 24 lag, som ble spilt i fire ishaller i Østfold, og med finalespill på Fredrikstad stadion. Kanskje man kunne få til noe lignende på Lillehammer? Dere har jo tre ishaller. Kanskje kunne Gjøvik vært med. Så kunne alle disse ungdommene være gjester på seriekampen mellom LIK-Vålerenga som spilles lørdag kveld i HH. Der kunne alle som hadde billett til Winter Classic få halv pris. En vanlig hjemmekamp mot VIF i Kristins hall samler gjerne 1600 tilskuere. Hvis kampen spilles i Håkons Hall med litt lavere priser så tror jeg jeg nok man minst kunne ha doblet publikumstallet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. November 2018 22:21
Sorum skrev: billett til Winter Classic få halv pris. En vanlig hjemmekamp mot VIF i Kristins hall samler gjerne 1600 tilskuere. Hvis kampen spilles i Håkons Hall med litt lavere priser så tror jeg jeg nok man minst kunne ha doblet publikumstallet.

Beholde isen ei uke for en kamp som i beste fall går i null, for at klansklientellet skal dra på tur med pyropøbelen sin?

InnleggSkrevet: 20. November 2018 00:38
Drebin skrev:
Sorum skrev: billett til Winter Classic få halv pris. En vanlig hjemmekamp mot VIF i Kristins hall samler gjerne 1600 tilskuere. Hvis kampen spilles i Håkons Hall med litt lavere priser så tror jeg jeg nok man minst kunne ha doblet publikumstallet.

Beholde isen ei uke for en kamp som i beste fall går i null, for at klansklientellet skal dra på tur med pyropøbelen sin?

Man skal ikke bry seg alt for mye om negative surpomper, Men, her er de største kostnadene allerede tatt når man arrangerer Hockey Classic, med kamper spredd over tre dager. Hvor mye det ville koste å beholde isen og leie Håkons Hall i sju dager til, si det vet vi ikke.

I Fredrikstad startet Winter Classic-uka 20. januar og ble avsluttet 28. januar. Da hadde de en rekke arrangementer du kan lese om her http://winterclassic.no/category/program/ F.eks var barnehager, skoler og SFO invitert mandag til fredag. Og det ble spilt en 1. divisjonskamp, Comet-Moss, lørdagen etter hovedkampen Stjernen-Sparta. Her ser jeg for meg at Lillehammer kommune kan betale leia for de dagene hvor barnehager og skoler bruker hallen.

Folk er glad i alt som heter tilbud. Når billetten for Hockey Classic kampen koster 300 kr bør det være rom for en rabattert billett hvis man også vil gå på kamp påfølgende lørdag, f.eks mot VIF. Hvor mange som vil komme på en slik kamp vet man ikke. Ikke før man har prøvd...

InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 23:14
Før eller senere måtte Lillehammer bli straffet skikkelig for å ikke evne å låse matcher. Føler denne negative tendensen har blitt kraftig underkommunisert, eventuelt ikke satt fokus på i det hele tatt, bare fordi Lillehammer har fått med seg seire til syvende og sist likevel. Holdt på sånn i fjorårssesongen også. Hadde vi vunnet til slutt i kveld ville ingen ha pratet om det da heller. Helt klart et vedvarende problem som coachen må ta på sin kappe. Alarmen burde gått på 1-4-reduseringen med bakgrunn i tidligere erfaringer, men det ble ikke gjort noen grep og skuta bare fortsatte å ta inn vann.

InnleggSkrevet: 04. Desember 2018 23:25
Her er der ikke bare trenerstaben som må ta skylda... Etter at Ellis ble skadet, var det bare 1 (en) back som tok ansvar. Kun SaxDan som får godkjent. Bakken, feks, var langt under pari... og har dessverre vært det i en del kamper nå i det siste! (Mulig han sliter med skader som forklarer formsvikten).
Nå må det terpes på forsvarsspill framover og, ikke minst, det mentale ved å å ikke slippe seg ned!
- Memento Mori -

InnleggSkrevet: 05. Desember 2018 00:01
Coaching staff må ta skylden for tendensen. Dette er ikke første gangen. Lillehammer har levd på lånt tid lenge nok til at det før eller senere måtte komme et smertefullt tap. Fikk en advarsel sist i Fredrikstad, da et begrenset Stjernen-lag, selv uten både gullhjelmen, førstekeeper og publikum, klarte å hente inn 0-2 ut av ingenting. Symptomene er de samme i kamp etter kamp. Så fort motstanderen får reduseringen sin så snur hele momentumet. Derfor burde alarmen gått på 1-4. Med bakgrunn i tidligere erfaringer hadde man ikke trengt å være Lilli Bendriss for å se at dette kunne gå galt til slutt.

InnleggSkrevet: 16. Desember 2018 18:57
Reichenberg til SHL og Färjestad. Synd for L.I.K.

En fantastisk god spiller som jeg tror kunne vært forskjellen på en finale for Lillehammer. Men dersom han ikke lykkes kan han fortsatt komme tilbake.

Da han kom til Storhamar stemte lite og virket noe "kjørt fast". Prøvde seg bare på alene raid og bidro lite. Fikk vel i CHL et godt løft og utviklet seg plutselig til å bli en mer toveis lagspiller og ikke bare en teknisk kjapp dangler. Forlot til fordel for Sparta Praha det året som Storhamars beste spiller.

Redigert: Så nå at det handler om utlånsavtale på 1 måned, da endrer jo saken seg noe.

InnleggSkrevet: 16. Desember 2018 22:46
Blueline skrev:Reichenberg til SHL og Färjestad. Synd for L.I.K.

En fantastisk god spiller som jeg tror kunne vært forskjellen på en finale for Lillehammer. Men dersom han ikke lykkes kan han fortsatt komme tilbake.

Da han kom til Storhamar stemte lite og virket noe "kjørt fast". Prøvde seg bare på alene raid og bidro lite. Fikk vel i CHL et godt løft og utviklet seg plutselig til å bli en mer toveis lagspiller og ikke bare en teknisk kjapp dangler. Forlot til fordel for Sparta Praha det året som Storhamars beste spiller.

Redigert: Så nå at det handler om utlånsavtale på 1 måned, da endrer jo saken seg noe.

Ikke så mye mer å si enn at L.I.K. blir her en nyttig idiot. Trist, men ikke uventet...
- Memento Mori -

InnleggSkrevet: 16. Desember 2018 23:34
Er det ikke penger så er det ikke penger, er så enkelt som det. Bør være glad nor endeling noen nye norske får prøve seg i SHL. Kanskje lykkes han ikke og kommer til Hamar til sluttspillet. Det hadde vært helt konge. :D

InnleggSkrevet: 16. Desember 2018 23:52
Nadaa skrev:Er det ikke penger så er det ikke penger, er så enkelt som det. Bør være glad nor endeling noen nye norske får prøve seg i SHL. Kanskje lykkes han ikke og kommer til Hamar til sluttspillet. Det hadde vært helt konge. :D

Handler nok ikke om at klubben ikke har råd dette. Handler om at han, som mange andre, hadde åpning i kontrakten til å prøve seg der, når sjansen dukket opp.
riedle

InnleggSkrevet: 16. Desember 2018 23:54
Hvem faen prater om penger her? Her snakker vi om en klubb som virkelig har lagt til rette for at spilleren skal komme tilbake med god oppbacking, støtte og tilrettelegging i over et halvår - og så får klubben tilbake en måned med spill før han forsvinner...
- Memento Mori -

InnleggSkrevet: 17. Desember 2018 00:19
MaxDelt skrev:Hvem faen prater om penger her?

Han jeg siterte, og svarte....
riedle

InnleggSkrevet: 17. Desember 2018 01:22
MaxDelt skrev:Hvem faen prater om penger her? Her snakker vi om en klubb som virkelig har lagt til rette for at spilleren skal komme tilbake med god oppbacking, støtte og tilrettelegging i over et halvår - og så får klubben tilbake en måned med spill før han forsvinner...

Vel andvente penger :)

InnleggSkrevet: 17. Desember 2018 09:51
riedle skrev:
MaxDelt skrev:Hvem faen prater om penger her?

Han jeg siterte, og svarte....

Svaret mitt var ikke myntet på ditt innlegg ;)
- Memento Mori -

InnleggSkrevet: 21. Desember 2018 21:57
Og da har FBK spiller #12 Alexander Reichenberg scoret sitt første mål i SHL.

InnleggSkrevet: 06. Januar 2019 20:55
Hvordan ligger klubben an med å ansette ny daglig leder? Søknadsfrist for stillingen var 20. desember.

InnleggSkrevet: 07. Januar 2019 22:07
KjellKjellenBigset skrev:Hvordan ligger klubben an med å ansette ny daglig leder? Søknadsfrist for stillingen var 20. desember.

Tipper den stillingen er besatt med en som kjenner klubben godt

InnleggSkrevet: 07. Januar 2019 22:48
Goalie skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Hvordan ligger klubben an med å ansette ny daglig leder? Søknadsfrist for stillingen var 20. desember.

Tipper den stillingen er besatt med en som kjenner klubben godt

Noe annet ville overrasket meg, men det hadde vært fint med informasjon om stillingen nå var formelt besatt.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2019 16:05
Simen Thoresen legger opp med umiddelbar virkning.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2019 18:56
Synd at Simen velger å legge opp, lykketil videre, skal han erstattes ?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], JTHM, Majestic-12 [Bot] og 29 gjester