STJERNEN - STJERNEN - STJERNEN

InnleggSkrevet: 23. Februar 2016 23:53
Gnager skrev:Skjønner ikke de som vil sende Wennerström på dør etter sesongen. Klassespiller og blant våre aller beste etter at han kom tilbake fra skade.
Steiner4president skrev:
Gnager skrev:Skjønner ikke de som vil sende Wennerström på dør etter sesongen. Klassespiller og blant våre aller beste etter at han kom tilbake fra skade.

Enig. God på sitt beste. Tipper klubben er litt skeptisk til skadehistorikken, og det faktum at han er litt for variabel i prestasjonene. For mitt vedkommende er det ingen krise om klubben re-signerer. Men vi han bli selv?

Det her er svært enkelt, men allikevel svært vanskelig. Dagens mannskap ligger på 7. plass på tabellen og klubben har en klar målsetting om å klatre noen plasser.
Axbom og Brøms har kontrakter. Vidmar, Gedig, Rasmus, Hjelle og Wennerstrøm har det ikke.

Nå tar jeg det for gitt at Vidmar og Gedig er tapt for Stjernen. Skal vi ta steg er vi HELT avhengig av at vi minimum får inn like god kvalitet. Det vil jeg tro er svært vanskelig og det koster flesk. Uansett vil mye av budsjettet gå med her.

Hjelle er for ustabil, men på sitt beste som idag er han helt fantastisk. Hvor mye hjelp har han fått? Svært lite, men han slipper inn for mange enkle mål. Ny keeper kommer nok.

Da står vi igjen med #4 og #31 Holder det med økt kvalitet i stedet for #4 for å klatre 2-3 plasser oppover? Tvilsomt. Derfor tror jeg de vil hente 2 nye i stedet for disse to. Er disse to nye på nivå med Kearney og Castonguay sier jeg ikke nei takk.

Hvis Vidmar og Gedig blir er vi fortsatt helt avhengig av å forsterke for #31 og #4. Å bytte ut en av disse vil ikke holde. Tror ikke at vi kan hente nordmenn som kan gå inn i 1. eller 2. femmeren vår heller. Da endrer jo selvfølgelig dette seg.

Når dette er sagt har #31 forsvart en ny kontrakt de siste 5 kampene for å si det sånn.

InnleggSkrevet: 24. Februar 2016 00:01
Skal Stjernen bli bedre, så MÅ vi hente mer stabilt gode importer. Axbom og Brøms på kontrakt. Vill beholde Gedig og Vidmar, noe som kan bli vanskelig. Lov å håpe Axnom hever seg neste sesong, var bra forrige sesong. Vi må hente 2 backer som er av klasse, for å holde nivået. Utopi å hente gode norske backer.

Da har vi igjen 3 importplasser. Wennerstøm, Rasmus og Hjelle. Jeg mener stjernen trenger en ny keeper. Klarer ikke se hvilken norsk keeper vi skal hente som hever laget og som ønsker å spille for Stjernen, ergo det blir en import som koster pæng!

Da har man 2 importer igjen. Hever vi nivået på en 1 av de 2 (bruker mer penger). Må vi kanskje leve med 31 eler 4 et år til!!!

InnleggSkrevet: 24. Februar 2016 00:26
Re-signeres Ericsson er det verdt å ta tempen på de som bestemmer der nede. Sikkert en fin fyr. Lederskikkelse og det hele, men det hjelper fint lite når han er Get-ligaens tregeste spiller.

Behold Wennerström. Hent en bedre keeper, og hent en skikkelig senter. Forsvinner Gedig og Vidmar må de erstattes med kvalitet.

Wennerstrøm- Brøms- Hallstrøm
Heier - En god senter - Ekaas
Pedersen - Nygård - Tollefsen
Slatava - Mickaelsen - Fjeldstad

Gedig - Karlsson
Vidmar - Nipe
Axbom - Tønseth

En god keeper
Nygård

Dette laget vil ta en 5. plass, og alle blir fornøyde.

InnleggSkrevet: 24. Februar 2016 04:25
Steiner4president skrev:Re-signeres Ericsson er det verdt å ta tempen på de som bestemmer der nede. Sikkert en fin fyr. Lederskikkelse og det hele, men det hjelper fint lite når han er Get-ligaens tregeste spiller.

Behold Wennerström. Hent en bedre keeper, og hent en skikkelig senter. Forsvinner Gedig og Vidmar må de erstattes med kvalitet.

Wennerstrøm- Brøms- Hallstrøm
Heier - En god senter - Ekaas
Pedersen - Nygård - Tollefsen
Slatava - Mickaelsen - Fjeldstad

Gedig - Karlsson
Vidmar - Nipe
Axbom - Tønseth

En god keeper
Nygård

Dette laget vil ta en 5. plass, og alle blir fornøyde.

Hvis de andre lagene holder nivået fra i år tror jeg ikke det du nevner her holder til topp 5. i tillegg er det stor usikkerhet rundt Heier og hva med Lindahl? Vil Storhamar bruke han til året eller kan det være mulig for Stjernen å hente han?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Februar 2016 10:08
Wennerström har dessverre forsvart en kontrakt de siste kampene. Pr. i dag er han faktisk den ENESTE løperen som klarer å SKYTE pucken. Jeg sier dessverre fordi, som flere nevner, spørsmålet er om han er den som skal heve laget opp til neste nivå? Jeg har mine tvil. Hvis vi klarer å få tak i en semi-habil norsk back til neste sesong vil det vært lettere å beholde Wennerström. Samtidig vil vi da måtte "sparke ut" en av ungguttene dersom vi fyller utlendingskvota, noe jeg ikke er så ille keen på. Eventuelt kan vi benke Fjeldstad, men det kommer vel aldri til å skje...

Ericsson har utspilt sin rolle og bør snarest erstattes med noe annet, en kjegle f.eks.
®

InnleggSkrevet: 03. Mars 2016 22:46
Det er helt jævlig det vi holder på med hjemme. Og hvis klubben bruker en utlendingsplass på Hjelle neste sesong skjønner jeg ingenting.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 30. Mai 2017 20:31
"På årsmøtet i vinter var det nestleder for Stjernen bredde-styret Roy Freddy Andersen, som presenterte et massivt styringsdokument kalt Den Røde Tråd. Andersen har nå valgt å trekke seg fra styret.

– Det handler om at vi er uenige om hvordan Stjernen Ung best skal drives. Vi er uenig om hvordan vi best skal engasjere ungdom og foreldre i klubben. . Skal man sitte i et styre må man være all inn, og når det er uenighet føler jeg det er bedre å engasjere meg i andre ting i Stjernen."
https://www.f-b.no/sport/stjernen/roy-f ... -59-767870

Noen som var der og kan utdype hva uenigheten besto i?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. Desember 2017 22:10
"Fylkespolitikerne tømmer pengeskrinet som var satt av til fylkesscenen. Nå får Fredrikstad kommune 12 millioner for å utvide bruken av Arena Fredrikstad. Bygget skal også brukes til konserter, konferanser og messer."

"Pengesummen til Arena Fredrikstad skal bidra til å tilpasse bygget til variert bruk, det er aktuelt å legge et mobilt banedekke, et Event Deck, som raskt kan tilpasse hallen til konserter, messer og familieshow.

Byarenaen kan få en teleskoptribune for ulik bruk. Bygget skal også få lyd- og lysløsninger for konsertbruk. Det er anslått at det vil koste 25–30 millioner å tilpasse bygget, og fylkespolitikerne bidrar dermed med rundt halvparten."

https://www.f-b.no/nyheter/fylkestinget ... -59-957785
®

InnleggSkrevet: 06. Desember 2017 22:34
Når står den nye hallen ferdig?

Har du noen bilder?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 22:26
https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishoc ... 59-1049737

"Stjernen øker sponsorbudsjettet med to og en halv millioner kroner kommende sesong. Halvparten av dette skal gå til å styrke stallen."

Whoa! Det var voldsomt! Dette liker jeg egentlig ikke. Det minner om da klubben signerte en latterlig sponsoravtale med et firma som konka så det sang i løpet av sesongen. Hvorfor ikke skynde seg LITT langsommere?

"I årsmøtepapirene heter det også at klubben vil utvide sportssjef-rollen – en rolle Rune Gulliksen har hatt, og vil ha også kommende sesong.

– Vi ønsker å legge mer ressurser rundt denne rollen, i det minste ha en åpning for det dersom det blir en mulighet, sier Bjørn Viggo Nilsen."

Øøøøøøøh... okai? Vil det si at Gulliksen skal reise rundt å scoute? Har han ikke 100% stilling? MEr lønn trenger han vel ikke?
®

InnleggSkrevet: 13. Mars 2018 23:07
Rune Gulliksen skal få en utvidet stillingsprosent og dermed mer lønn for å sitte hjemme på Hamar og signere spillere som sender ham en mail? Han må le hele vegen til banken.

InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 12:33
RedFarmer skrev:https://www.f-b.no/stjernen/sport/ishockey/stjernen-oker-sponsorbudsjettet-vil-bruke-over-n-million-kroner-mer-pa-spillere/s/5-59-1049737

"Stjernen øker sponsorbudsjettet med to og en halv millioner kroner kommende sesong. Halvparten av dette skal gå til å styrke stallen."

Whoa! Det var voldsomt! Dette liker jeg egentlig ikke. Det minner om da klubben signerte en latterlig sponsoravtale med et firma som konka så det sang i løpet av sesongen. Hvorfor ikke skynde seg LITT langsommere?

Greit å bestemme seg for at man skal selge sponsoravtaler for kraftige 2,5 mill mer neste sesong. Men hva er grunnen til at de pengene plutselig finnes i markedet kommende sesong. Mulig det står noe om det i saken, for den får ikke jeg lest.
riedle

InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 13:07
riedle skrev:
Greit å bestemme seg for at man skal selge sponsoravtaler for kraftige 2,5 mill mer neste sesong. Men hva er grunnen til at de pengene plutselig finnes i markedet kommende sesong. Mulig det står noe om det i saken, for den får ikke jeg lest.

Det er jo en vel utprøvd oppskrift på økonomisk katastrofe....

Hvis dette ikke følges opp med konkrete tiltak for å faktisk få inn 2,5 mill ekstra så blir det jo bare et ønske/ambisjon. Da vil sportskomiteen handle deretter og hvis marked ikke klarer å levere.... ja da er man der igjen. Som så mange ganger før for så mange lag GET.

Håper virkelig ikke Stjernen går i den fella nok engang! :o
Og ikke minst at forbundet vurderer realismen i budsjettet ved lisenstildeling.

Bazinga
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 13:19
riedle skrev:Greit å bestemme seg for at man skal selge sponsoravtaler for kraftige 2,5 mill mer neste sesong. Men hva er grunnen til at de pengene plutselig finnes i markedet kommende sesong. Mulig det står noe om det i saken, for den får ikke jeg lest.

"Det er en heftig økning i sponsorbudsjettet. Er det realistisk å tro at dere når dette målet?

– Ja, vi mener det. Så får vi se hva markedet mener, sier Nilsen som legger til at klubben nå vil bruke Arena Fredrikstad og veien dit i et nytt og spennende markedskonsept.

– Vi skal neste år selge både på arenaen og bedre sportslige resultater. Det er fortsatt veldig tidlig, men Ørjan (Løvdal) og Knut (Egeland) er rekordtidlig i gang og så langt har arbeidet gitt gode resultater Så får vi se hva prognosene utover forteller oss om veien videre, sier Nilsen. "

Det er meget vagt, men jeg tolker det dithen at det ikke er hugget i stein. Kan hende det vi har brukt på importer vil bli brukt på å sikre seg norske spillere frem til august, og så ser man an importene etterpå.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. Mars 2018 16:15
Backman er forresten ledig på markedet, så her er det bare å gjøre seg høy og mørk med en gang!
http://www.bikkarlskoga.se/artikel/rc22ajeqv-1eki1/
®

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 13:07
Jeg hadde gått all inn på Backman om jeg var Stjernen. En ting er det sportslige, en annen ting er optimismen det hadde skapt, da alle husker hvor god han var sist gang i Stjernen. Tenk å brukt folkets spiller midler på en slik mann enn PRF :idea:
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 13:26
Backman, ja...spilt et par sesonger under Fredrik Söderström i Oskarshamn også han.... Spiller nok i get-ligaen neste år, får håpe ikke superscout Higson får øye på han da, kan fort bli et tilbud han ikke kan si nei til...

Men veldig ujevn produksjon gjennom årene. Og husker han fra Stjernen mot Storhamar som en ganske grinete type som ikke imponerte.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 13:36
To mislykkede opphold forrige sesong kan vel heller ikke ha gjort underverker for markedsverdien hans? Kanskje han vil komme tilbake for å finne mojo'n igjen? :)
®

InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 14:36
RedFarmer skrev:To mislykkede opphold forrige sesong kan vel heller ikke ha gjort underverker for markedsverdien hans? Kanskje han vil komme tilbake for å finne mojo'n igjen? :)

Må være førstecenter og masse spilletid om han skal komme til sin rett. Vil ikke passe inn på annen plass, og spørsmålet er om han er god nok for en toppklubb. Riski også mhp at han sjeldent spiller alle kamper grunnet problemer med kne og skulder.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Mars 2018 16:35
Bernie skrev:
RedFarmer skrev:To mislykkede opphold forrige sesong kan vel heller ikke ha gjort underverker for markedsverdien hans? Kanskje han vil komme tilbake for å finne mojo'n igjen? :)

Må være førstecenter og masse spilletid om han skal komme til sin rett. Vil ikke passe inn på annen plass, og spørsmålet er om han er god nok for en toppklubb. Riski også mhp at han sjeldent spiller alle kamper grunnet problemer med kne og skulder.

Den sjansen er jeg villig til å ta. Førstecenter i Stjernen tror jeg ikke skulle være noe problem. Backman - Bröms (?) - Mikalsen på centerplass i de tre første rekkene høres ikke så verst ut. Hiv Sundelius og Nygård ut på vingen.
®

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 14:50
RedFarmer skrev:
Den sjansen er jeg villig til å ta. Førstecenter i Stjernen tror jeg ikke skulle være noe problem. Backman - Bröms (?) - Mikalsen på centerplass i de tre første rekkene høres ikke så verst ut. Hiv Sundelius og Nygård ut på vingen.

For min del er ikke Bröms god nok til å være 1/2. Center dersom Stjernen skal bli bedre og klatre neste sesong. ser heller for meg noe slik:

Ny Import - Backman - Murphy/Ny import
Mathias Trygg/Hallström - Ny import - Sundelius
Bryhnisveen - Bröms (norsk pass) - Mikalsen
Tollefsen - Nygård - Slavata

Ekstra:
Mikalsen2
Lyngsmo Hansen
+ Andre fra Junior (spire prosjektet)

Ny import - Eikrem Haugen
Eskesen - S. Karlsson/Ny import
Hjelm - Billett

Ekstra:
Nipe
Bjørsland (?)
Rønnild

Tommy Johansen
Sander Berg

Mathias Trygg bør være en spiller Stjernen kontakter. I dette oppsettet er Røste Fossen, Anders Pedersen og MacDonald borte av forwards, mens M. Karlsson og Halvordsson er borte av backer. Den ekstra millionen+ skal dermed dekke Backman, ny importcenter, ny importløper, Mathias Trygg og en importback. Kostnaden til Røste Fossen og MacDonald blir borte. kanskje noe optimistisk....
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 15:12
Murphy tviler jeg blir med videre. Bröms er poengkonge og en "jävel" til vantspiller. I tillegg har han vel nesten 60% på droppstatistikken? Helt klart en nyttig spiller når andre kan score måla. M.Karlsson forsvinner ikke fra Stjernen. Vært i klubben i en årrekke, gjør lite feil, defensiv trygghet, går utenom utlendingskvota. Hvis Stjernen ikke vil ha han med videre blir jeg sur.

Mikalsen2? Mener du Markus Resberg Mikalsen? Han spiller i Comet...
®

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 15:21
RedFarmer skrev:Murphy tviler jeg blir med videre. Bröms er poengkonge og en "jävel" til vantspiller. I tillegg har han vel nesten 60% på droppstatistikken? Helt klart en nyttig spiller når andre kan score måla. M.Karlsson forsvinner ikke fra Stjernen. Vært i klubben i en årrekke, gjør lite feil, defensiv trygghet, går utenom utlendingskvota. Hvis Stjernen ikke vil ha han med videre blir jeg sur.

Mikalsen2? Mener du Markus Resberg Mikalsen? Han spiller i Comet...

Enig med deg i at Bröms er en vantspiller; han tar "motorveien" med puck ned i rundvant gang på gang. Jeg mener han kan være veldig nyttig i en 3. rekke. Synes ikke spillet hans er effektivt nok til en 1/2. rekke. Med en høy effektivitet i droppsirkelen kan vi ha en 3. rekke med mange "own zone starts" og gjøre at de beste rekkene kan starte oftere i offensiv sone.

Murphy virker som en flott spiller å ha i gruppa, har et godt skudd og er høyrefattet. Han har selv sagt han vil bli værende og har sikkert en OK prislapp. Det gjør at det er mer penger til å dekke de andre importene jeg ønsker.

Backman vil skape stort engasjement og en folkeaksjon + sponsorer kan dekke mye av hans pott vil jeg tro.

De nye toppimportene kan dekkes av det økte budsjettet.

Mikalsen2 var tvillingbror ja. En billig spiller for å bygge bredde bare. Vi ser jo at det har vært et lagbygge med for mye bredde og for lite dybde denne sesongen, dermed kan breddespillerne gjerne være noe billigere neste sesong.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 15:43
Venstreback skrev:
Murphy virker som en flott spiller å ha i gruppa, har et godt skudd og er høyrefattet. Han har selv sagt han vil bli værende og har sikkert en OK prislapp. Det gjør at det er mer penger til å dekke de andre importene jeg ønsker.

I tillegg blir han dobbelt så dyr å ha i klubben når det skal betales skatt, arbeidsgiveravgift mm. Litt usikker på om det er verdt det. Personlig mener jeg at Bröms er god nok som 2.center i Stjernen, men jeg aksepterer at han forsvinner.

Forresten tror jeg ikke Mathias Trygg passer inn i lagbygget fram mot Arena Fredrikstad. Ble akkurat 32 år og er vel ikke akkurat noen spiller for framtiden?
®

InnleggSkrevet: 16. Mars 2018 15:58
RedFarmer skrev:Forresten tror jeg ikke Mathias Trygg passer inn i lagbygget fram mot Arena Fredrikstad. Ble akkurat 32 år og er vel ikke akkurat noen spiller for framtiden?

Han flytter vel med familie til Kråkerøy tror jeg, så heller at han spiller i Stjernen enn Sparta...
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 6 gjester