STJERNEN - STJERNEN - STJERNEN

InnleggSkrevet: 08. Februar 2016 11:35
For en æreløs og ynkelig forestilling fra gutta i går. Og nok en gang selvfølgelig foran tilnærmet fulle tribuner.

InnleggSkrevet: 08. Februar 2016 13:39
Første 8 min synes jeg var veldig bra. Lå an til skikkelig hockeyfest og høyt tempo. I det MS får 1-1 scoringen så faller vi litt. Da M-S setter 2-1 fatter jeg ikke hvorfor Jarmo ikke gjør noe i boksen. Da så "alle" at kampen var i ferd med å falle sammen, men det skjedde ikke noe. 3-1 i PP ok og en fatall feil på offensiv blå sørget for det 4 målet. Problemet er at vi virket handlingslammede og det ble ikke foretatt noen grep for å snu det. Ja, vi byttet keeper, men han ba jo selv om det. Da det gjenstod 5 min fikk vi PP og her burde det vært i hvertfall ha blitt gjort noe. Synes Jarmo var stille under hele kampen og holdt seg tilbakelent i spillerboksen. Savner at han tar litt tak i ting underveis. Nå har jeg ikke vært i garderoben, men savner Magnus på dette området. Viktig å si ifra når man ikke er fornøyd for det kan han ikke ha vært underveis i går.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. Februar 2016 15:09
Alt i alt syns jeg nå vi har lite progressjon fra forrige sesong. I starten av sesongen var vi mer "på" og fikk folk på kassa. Nå er vi tilbake til et mønster med to løpere bak mål og en løper på utsiden av slottet. Hvorfor skal løperne alltid søke å motta støttepass? Hvorfor kan ikke i det minste _en_ av dem plassere seg i slottet? Det er jo meget sjelden det blir mål med pucken bak mål.
®

InnleggSkrevet: 10. Februar 2016 22:58
Dagens signeringer er gull for vår del.

Hallström i 2 nye år er utrolig bra. Han trodde jeg var tapt.

Karlsson som back i 3. backpar til året er å foretrekke. Vil ikke at han skal være topp 4 som nå. Glad for denne signeringer. Klubbspiller med stor K.

Ekaas trodde og håpet jeg vi skulle klare å beholde. Viktig da han er det største talentet pr. dags dato. Lokal unggutt som kommer til å ta nye steg til neste år. Da er det bare å glede seg til nye underskrifter.

InnleggSkrevet: 10. Februar 2016 23:32
Utrolig fornøyd med Hallström. Han trodde jeg ville glippe. Få klar Bröms også innen uka!

InnleggSkrevet: 10. Februar 2016 23:33
Klubben bør også prøve å få med Vidmar videre.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 10:17
Gnager skrev:Klubben bør også prøve å få med Vidmar videre.

Det samles inn penger til Gedig ser jeg, men hvis han drar så bør disse midlene umiddelbart overføres til å beholde Vidmar. Jeg går ut fra at Ericsson og Wennerström er ferdige etter denne sesongen?
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 11:05
Stjernen har 3 spillere på topp 10 på toppscorerlista. Frisk har 0. 21 poeng forskjell. Hvordan er det egentlig mulig?
®

InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 11:10
Det har vel noe med at Stjernen, i tillegg til å score mye, slipper inn utrolig mange mål.
Frisk derimot har jo styrken sin i Dahlberg.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 11:31
AnonNym skrev:Det har vel noe med at Stjernen, i tillegg til å score mye, slipper inn utrolig mange mål.

Hadde vi byttet keeper med Frisk så hadde det nok ikke vært 21 poeng nei. Jeg håper vi får en mer stabil keeper til neste år. Hjelle svinger for mye i prestasjonene.

Vi gjør altfor mange personlige feil til å kunne henge med høyere på tabellen og det henger vel sammen med kvalitet. Vidmar er gull verdt.

InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 16:31
RedFarmer skrev:
Gnager skrev:Klubben bør også prøve å få med Vidmar videre.

Det samles inn penger til Gedig ser jeg, men hvis han drar så bør disse midlene umiddelbart overføres til å beholde Vidmar. Jeg går ut fra at Ericsson og Wennerström er ferdige etter denne sesongen?

Wennerström syns jeg har vært god etter skadeoppholdet. Kan godt gi ham et år til. Ericsson bør være ferdig til tross for at han er kaptein.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Februar 2016 18:56
Bröms og Nygård har nettopp signert nye kontrakter ifølge Stjernen.no

InnleggSkrevet: 12. Februar 2016 09:36
sjefsrøden skrev:
AnonNym skrev:Det har vel noe med at Stjernen, i tillegg til å score mye, slipper inn utrolig mange mål.

Hadde vi byttet keeper med Frisk så hadde det nok ikke vært 21 poeng nei. Jeg håper vi får en mer stabil keeper til neste år. Hjelle svinger for mye i prestasjonene.

Vi gjør altfor mange personlige feil til å kunne henge med høyere på tabellen og det henger vel sammen med kvalitet. Vidmar er gull verdt.

Tja, Dahlberg var ute med skade i 5 matcher og da steppet Helgesson inn og leverte faktisk bedre prosent en Dahlberg har gjort. Motstanderene var Sparta, Storhamar, Lørenskog og VIF + Kongsvinger da. Så kan ha litt med de som står foran der og.

InnleggSkrevet: 18. Februar 2016 22:21
Hvor er yrkesstoltheten? Dette er direkte pinlig.

InnleggSkrevet: 19. Februar 2016 10:32
To skremmende svake hjemmekamper nå. Det er "høl-huet-hockey", der alle spiller for seg selv, både med og uten puck. Når det går igjen gang på gang, i hver eneste hjemmekamp er det lov å stille spørsmål om spillernes inngang til kampen, og trenerteamets plan for matchen. En mer kynisk plan ville vært å foretrekke, for eks. utnytte siste bytt i større grad, matche våre beste defensive mot motstanders beste offensive osv.

Punkt to som skaper frustrasjon for meg er trenerteamets disponering av Jostein Ekaas. Jeg tror flere enn meg er sulteforet på virkelig gode egenproduserte spillere, men i Ekaas har Stjernen fått frem en diamant. I går var han Stjernens desidert beste offensive spiller, til tross for at han spiller med to ytterst begrensede rekkekompiser i Stjernens fjerederekke. Det er direkte trist å se hvem som gis tillitt blant topp seks, og i alle overtallsspill, til fordel for Ekaas.

InnleggSkrevet: 19. Februar 2016 11:02
Helt utrolig at Ekaas skrev ny kontrakt.
Tror virkelig han kunne tatt steg i en bedre klubb med bedre rekkekamerater. Og ikke minst, bedre kvalitet på treninger.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Februar 2016 11:06
Steiner4president skrev:To skremmende svake hjemmekamper nå. Det er "høl-huet-hockey", der alle spiller for seg selv, både med og uten puck. Når det går igjen gang på gang, i hver eneste hjemmekamp er det lov å stille spørsmål om spillernes inngang til kampen, og trenerteamets plan for matchen. En mer kynisk plan ville vært å foretrekke, for eks. utnytte siste bytt i større grad, matche våre beste defensive mot motstanders beste offensive osv.

Punkt to som skaper frustrasjon for meg er trenerteamets disponering av Jostein Ekaas. Jeg tror flere enn meg er sulteforet på virkelig gode egenproduserte spillere, men i Ekaas har Stjernen fått frem en diamant. I går var han Stjernens desidert beste offensive spiller, til tross for at han spiller med to ytterst begrensede rekkekompiser i Stjernens fjerederekke. Det er direkte trist å se hvem som gis tillitt blant topp seks, og i alle overtallsspill, til fordel for Ekaas.

Enig i alt dette. Kan ikke bare være meg som er frustrert over å se Gedig i "fri rolle" i hvert bytt? Hvorfor kan han ikke spille back innimellom? 47 poeng og smått imponerende -6 er jo direkte latterlig! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen! Backene MÅ ikke være først over blålinja HVER JÆVLA GANG!!! Og hvis backene går fram, så MÅ en løper ta backen!

Ekaas må matches i en spillende rekke, eller i det minste sammen med folk som klarer å få pucken på mål. Dog all ære til Slavata og Mikaelsen i går. De var også med på å transformere fjerderekka til Sovjet. Men hvis jeg skulle gjøre verdens minste endring, så ville jeg flytta Ekaas inn i rekka med Tollefsen og Nygård. Tollefsen har enorm intensitet og forflytningsvilje og Nygård trenger noen som kan spille han opp foran mål. Nygård ser jo ut som han har mista all glede og motivasjon utpå der og lider noe grusomt av at Fjeldstad ikke er noen playmaker.

Eventuelt kan man spille Tollefsen - Ekaas - Heier for å få mest mulig karusell. Jeg tror kanskje ikke det hadde blitt mest mål, men det kunne jo blitt festlig hockey. Siden det skal godt gjøres å gå nedover på tabellen, kunne det jo vært artig å eksperimentere litt med rekkene. Mitt forslag, forutsatt at Nygård og Hallström spiller:

Wennerström - Bröms - Hallström

Tollefsen - Ekaas - Heier/Nygård

Lindahl - Ericsson - Heier/Nygård

Slavata - Bröms/Ekaas/Ericsson (Fjeldstad hvis han MÅ spille) - Mikaelsen

Ja, jeg vil faktisk ofre Fjeldstad i dette oppsettet. Han er en nyttig spiller, men BARE hvis han har samme type spillere rundt seg. Det blir helt bortkasta at han skal spille med spillere som trenger en playmaker (f.eks Nygård og Tollefsen).
®

InnleggSkrevet: 21. Februar 2016 19:33
Fint om initiativtakerne til den Gedig-aksjonen kan avblåse aksjonen så snart som mulig. Etter at aksjonen ble satt igang har han vært Stjernens svakeste (med unntak av Fjeldstad som er Stjernens dårligste uansett).
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Februar 2016 19:54
Steiner4president skrev:Fint om initiativtakerne til den Gedig-aksjonen kan avblåse aksjonen så snart som mulig. Etter at aksjonen ble satt igang har han vært Stjernens svakeste (med unntak av Fjeldstad som er Stjernens dårligste uansett).

Tiltrededes! Tydeligvis fornøyd med å vente på sluttspill og ny klubb.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Februar 2016 10:52
Sett fra utsida er det enkelt å se hva som er Stjernens problem i år: dere bytta ut en svært bra trener med en som ikke er like bra. Alvorlig tabbe å kvitte seg med Sundquist.

Det Stjernen mangler er organisering. Når de møter gode lag på bortebane, kan de være svært gufne å møte. Resultatene mot Oilers taler for seg selv. Det Stjernen ikke har makta, er å stille like godt forberedt når man møter svakere lag. Hjemme mot overkommelig motstand mangler man plan og system.

Hjelle er mer enn god nok for ligaen, hvis dere peker på han som problemet, tror jeg dere tar feil.
Any major dude will tell you

InnleggSkrevet: 22. Februar 2016 14:11
Brillemann skrev:Sett fra utsida er det enkelt å se hva som er Stjernens problem i år: dere bytta ut en svært bra trener med en som ikke er like bra. Alvorlig tabbe å kvitte seg med Sundquist.

Det Stjernen mangler er organisering. Når de møter gode lag på bortebane, kan de være svært gufne å møte. Resultatene mot Oilers taler for seg selv. Det Stjernen ikke har makta, er å stille like godt forberedt når man møter svakere lag. Hjemme mot overkommelig motstand mangler man plan og system.

Hjelle er mer enn god nok for ligaen, hvis dere peker på han som problemet, tror jeg dere tar feil.

Hjelle er en helt grei målvakt, men dessverre ikke nærheten av det som bør forventes av en som tar opp en utlendingsplass. Forskjellen på Nygård og Hjelle er marginal.

For øvrig tror jeg ikke Stjernen hadde vært så mye bedre med Sundquist enn med Tolvanen. Førstnevnte fikk til fint lite system i Stjernen de årene han var hos oss, og produksjonen var i stor grad avhengig av hva enkeltspillere foretok seg, jmf. George i fjor, Sasja & Sinisalo året før, og Persson & Thorell årene før der. Blant annet var både over- og undertallspill noe Sundquist aldri fikk dreisen på. Toppnivået til Stjernen denne sesongen er mye bedre enn på mange år.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 22. Februar 2016 17:54
Steiner4president skrev:For øvrig tror jeg ikke Stjernen hadde vært så mye bedre med Sundquist enn med Tolvanen. Førstnevnte fikk til fint lite system i Stjernen de årene han var hos oss, og produksjonen var i stor grad avhengig av hva enkeltspillere foretok seg, jmf. George i fjor, Sasja & Sinisalo året før, og Persson & Thorell årene før der. Blant annet var både over- og undertallspill noe Sundquist aldri fikk dreisen på. Toppnivået til Stjernen denne sesongen er mye bedre enn på mange år.

Mulig Tolvanen har et system, men blir litt bekymret når jeg ser vi blir kontret i senk gang på gang fordi 1 av 2 backer (les: Gedig) er for dypt inne i offensiv sone uten av noen av løperne holder igjen. Defensivt har de MYE å jobbe med, og det ser ut som om dette ikke er prioritert, dessverre..

InnleggSkrevet: 23. Februar 2016 12:20
Ramp skrev:
Steiner4president skrev:For øvrig tror jeg ikke Stjernen hadde vært så mye bedre med Sundquist enn med Tolvanen. Førstnevnte fikk til fint lite system i Stjernen de årene han var hos oss, og produksjonen var i stor grad avhengig av hva enkeltspillere foretok seg, jmf. George i fjor, Sasja & Sinisalo året før, og Persson & Thorell årene før der. Blant annet var både over- og undertallspill noe Sundquist aldri fikk dreisen på. Toppnivået til Stjernen denne sesongen er mye bedre enn på mange år.

Mulig Tolvanen har et system, men blir litt bekymret når jeg ser vi blir kontret i senk gang på gang fordi 1 av 2 backer (les: Gedig) er for dypt inne i offensiv sone uten av noen av løperne holder igjen. Defensivt har de MYE å jobbe med, og det ser ut som om dette ikke er prioritert, dessverre..

Kanskje man burde satt Gedig frem som løper istedet? I praksis er det jo det han er.

InnleggSkrevet: 23. Februar 2016 23:13
Skjønner ikke de som vil sende Wennerström på dør etter sesongen. Klassespiller og blant våre aller beste etter at han kom tilbake fra skade.

InnleggSkrevet: 23. Februar 2016 23:27
Gnager skrev:Skjønner ikke de som vil sende Wennerström på dør etter sesongen. Klassespiller og blant våre aller beste etter at han kom tilbake fra skade.

Enig. God på sitt beste. Tipper klubben er litt skeptisk til skadehistorikken, og det faktum at han er litt for variabel i prestasjonene. For mitt vedkommende er det ingen krise om klubben re-signerer. Men vi han bli selv?
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester