STJERNEN - STJERNEN - STJERNEN

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 21. Januar 2016 15:16
Trenger det være tilfeldig at han reiser når nr.31 blir klar? Kan være så enkelt at han har følt på samvittigheten, men at det ble enklere når Stjernen fikk tilbake en løper.
®

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 00:15
Sesongens mannskap begynner å nærme seg makspotensialet nå. Det er lenge siden, om noensinne, at jeg har sett et Stjernen-lag til tider kjøre over VIF på Jordal (joda jeg vet at VIF har det tynneste mannskapet på ørten år, men det driter jeg i. Jordal er Jordal). Et aldri så lite skår i gleden med skaden til Vidmar. Han er usedvanlig viktig for laget, og mye av lagets fremgang kan tilskrives hans inntreden. Forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig.

Veien videre: Bell må erstattes. Ikke med en utlending. Vi trenger ikke en spiller til å bekle topp-seks-posisjonene. Der er vi fulltallige, og det vil bare skape ubalanse å hente enda en utlending. Vi trenger derimot backup til 3. og 4. rekka. I dag klarte vi ikke mønstre fire rekker grunnet Pedersens fravær, og da Nygård forsvant ut oppsto enda et problem. Mitt forslag til løsning er å utnytte velvilligheten vi viste Comet, da vi lånte dem en keeper. Vi bør nemlig låne Einar Egeland tilbake. Han er stor sterk, kan spille vant- ut og gjøre den jobben som en 3.- 4. rekkespiller må gjøre. Gjør vi dette, så feier vi Lørenskog ut av sluttspillet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 00:24
Må bare sies at Gedigs prestasjon på målet til Tollefsen kanskje er det beste jeg har sett av en back i Stjernen siden.... tja... sikkert noe Rahm gjorde...
®

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 01:22
Gedig er en god spiller men Rahm var nok en bedre spiller både teknisk og utholdene han kunne nesten spille 60 minutter. Vi vil nok ikke se slike spillere som Rahm i Get ligaen de er rettogslett for dyre for norske lag.

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 01:45
Gedig er god offensivt, men ikke på nivå til Rahm i egen sone.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 10:44
Supersub skrev:Gedig er god offensivt, men ikke på nivå til Rahm i egen sone.

Og Rahm var ikke i nærheten av like leken som Gedig i offensiv sone :D
Backer som er Vidmar i defensiv sone og Gedig i offensiv kommer ikke til Norge og GET.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 10:50
Rahm er verken bedre teknisk eller har bedre utholdenhet enn Gedig(vel det siste punktet bli synsing fra alle parter). Når det er sagt var Rahm fantastisk i sin første sesong i Stjernen. Andre sesongen var han også bra men da ikke like god. Og etter Uffe og Alby er han nok den beste backen Stjernen har hatt. Jeg rangerer Alby høyere kun fordi han spilte flere sesonger. Etter endt sesong ser jeg ikke bort fra at Gedig er der oppe et sted.
Men når det gjelder sammenligningen Rahm vs Gedig er det ikke noe tvil om at Rahm var mer komplett. Han var nesten like god i alle spillets faser. Men samtidig var han ikke bedre enn en middelmådig SHL back.
Jeg er helt sikker på at Gedig hadde vært veldig stødig defensivt om han hadde latt det offensive lide litt. Men jeg tror verken han eller Stjernen hadde tjent på det. Jeg mener Gedig har mye bedre skudd enn Rahm, han er bedre på skøyter, framfor alt mye raskere. Han har også bedre grunnferdigheter. Det Gedig gjør med puck i fart var Rahm ikke i nærheten av! Når det gjaldt spilleforståelse og passningspill er en fullt på høyde med Gedig. Men fordi Gedig har et bedre skudd tar han oftere avslutt selv. Og man skal heller ikke glemme at Rahm spilte på et bedre Stjenenlag enn det Gedig gjør. Utholdenhet er umulig for oss å avgjøre. Men en ting er sikkert og det er at Gedig spiller enormt mye. Og selv etter lang bytt i slutten av en kamp har han krefter til et raid fra egen sone.
I power play eller når vi jager mål ville jeg i 10 av 10 tilfeller valgt Gedig på isen framfor Rahm. Men i undertall er når vi skal forsvare en ledelse ville jeg i 10 av 10 valgt Rahm.

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 11:45
Ingen tvil om at Gedig er bedre. Se hvem Gedig spiller med, og hvem Rahm spilte med. Rahm var uten tvil meget god, men produserte kunstig mye grunnet de han spilte med. Gedig derimot, er alene grunnen til at Stjernen er på sluttspillsplass.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 16:10
Gedigs offensive kvaliteter er mildt sagt sykt imponerende. De defensive kvalitetene derimot er middelmådige. Han gjør mye rart i egen sone, noe som kommer av at han spiller på veldig små marginer. Er vel heller ikke uten grunn han står med +/- 0 til tross for voldsom poengproduksjon.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 16:58
Brevik1 skrev:Gedigs offensive kvaliteter er mildt sagt sykt imponerende. De defensive kvalitetene derimot er middelmådige. Han gjør mye rart i egen sone, noe som kommer av at han spiller på veldig små marginer. Er vel heller ikke uten grunn han står med +/- 0 til tross for voldsom poengproduksjon.

Den største grunnen er istid hver kamp på 30 minutter +.
Hjelper nok ikke på +/- statistikken hans at han stadig vekk dobler og spiller med 3. og 4. rekka, heller.

Det mest imponerende med Gedig er trøkket han har i slutten av kamper etter å ha spist enormt med istid. Et eksempel var når han lurte hele Spartalaget på rævva i OT sist, og var millimeter fra å putte.

Gutten har poeng i 19 kamper på rad. 28 poeng totalt på de 19 kampene.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 17:53
Forgetable skrev:
Brevik1 skrev:Gedigs offensive kvaliteter er mildt sagt sykt imponerende. De defensive kvalitetene derimot er middelmådige. Han gjør mye rart i egen sone, noe som kommer av at han spiller på veldig små marginer. Er vel heller ikke uten grunn han står med +/- 0 til tross for voldsom poengproduksjon.

Hjelper nok ikke på +/- statistikken hans at han stadig vekk dobler og spiller med 3. og 4. rekka, heller.

Det mest imponerende med Gedig er trøkket han har i slutten av kamper etter å ha spist enormt med istid. Et eksempel var når han lurte hele Spartalaget på rævva i OT sist, og var millimeter fra å putte.

Ikke uenig i noe av det du skriver. Men han gjør likefullt mye rart i egen sone. Han kunne med fordel brukt vant-ut alternativet noe oftere. Men for all del, ikke misforstå. Det han bidrar med offensivt veier opp i lange baner for de gangene han roter seg bort defensivt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 18:24
Brevik1 skrev:
Forgetable skrev:

Ikke uenig i noe av det du skriver. Men han gjør likefullt mye rart i egen sone. Han kunne med fordel brukt vant-ut alternativet noe oftere. Men for all del, ikke misforstå. Det han bidrar med offensivt veier opp i lange baner for de gangene han roter seg bort defensivt.

Gedig hadde hatt godt av å gjøre ting enklere når han har vært lenge på isen :)
Heia Stjernen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 21:04
coqrouge_73 skrev:Rahm er verken bedre teknisk ....

Her er jeg uenig. Rahm var bedre teknisk OG bedre på skøyter enn Gedig. Jeg har for meg at Vidmar også er bedre på skøyter enn Gedig, men litt mer usikker på teknikken.
®

InnleggSkrevet: 24. Januar 2016 23:54
Denne sesongen kunne blitt et godt steg i riktig retning om vi hadde forkortet den (tilsynelatende obligatoriske) tapsrekken og vært sterkere på hjemmebane. Trist at 6. plassen har røket.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Januar 2016 08:24
Gnager skrev:Denne sesongen kunne blitt et godt steg i riktig retning om vi hadde forkortet den (tilsynelatende obligatoriske) tapsrekken og vært sterkere på hjemmebane. Trist at 6. plassen har røket.

Med ny trener og mange nye spillere er det ikke rart at det tar litt tid før ting setter seg. Det viktigste fremover nå blir å spille så godt at Stavanger ikke velger Stjernen i kvartfinalen. Det kan bli både Sparta og Lørenskog, og der har vi faktisk en reell mulighet til å vinne en kamp eller to.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 25. Januar 2016 09:19
Ramp skrev:
Gnager skrev:Denne sesongen kunne blitt et godt steg i riktig retning om vi hadde forkortet den (tilsynelatende obligatoriske) tapsrekken og vært sterkere på hjemmebane. Trist at 6. plassen har røket.

Med ny trener og mange nye spillere er det ikke rart at det tar litt tid før ting setter seg. Det viktigste fremover nå blir å spille så godt at Stavanger ikke velger Stjernen i kvartfinalen. Det kan bli både Sparta og Lørenskog, og der har vi faktisk en reell mulighet til å vinne en kamp eller to.

7 hjemmekamper på de siste 11 bør jo hjelpe på. Hvis MS klarer 8.plassen er jeg overbevist om at Stavanger velger dem. Både Lørenskog og Sparta kommer nok til å velge Stjernen foran Frisk, forutsatt at ikke Frisk kollapser totalt i den siste runden. Jokeren er Lillehammer som Stavanger ikke har kjørt over denne sesongen. Klarer Lillehammer sluttspillet, så blir det 50-50 om Stavanger velger oss eller dem. Tror det avhenger av hvilken figur vi gjør mot dem den 23.
®

InnleggSkrevet: 25. Januar 2016 21:49
RedFarmer skrev:
Ramp skrev:

7 hjemmekamper på de siste 11 bør jo hjelpe på. Hvis MS klarer 8.plassen er jeg overbevist om at Stavanger velger dem. Både Lørenskog og Sparta kommer nok til å velge Stjernen foran Frisk, forutsatt at ikke Frisk kollapser totalt i den siste runden. Jokeren er Lillehammer som Stavanger ikke har kjørt over denne sesongen. Klarer Lillehammer sluttspillet, så blir det 50-50 om Stavanger velger oss eller dem. Tror det avhenger av hvilken figur vi gjør mot dem den 23.

1. Den obligatoriske taprekken er som vanlig altfor lang. I tillegg til tap var spillet alt annet enn positivt denne perioden.

2. Det tar tid før ting setter seg uansett. Nytt spillesystem og en Gedig man ikke visste hvordan man skulle håndtere innad i eget lag. Vi har tatt poeng i 8 av de siste 9 kampene og ser solide ut. Skal ikke glemme at vi har klådd Stavanger 2 ganger i år. Jeg tror Stavanger går for 8. plassen uansett. Det har de vist de senere årene. De velger det antatt svakeste laget uansett.

3. Foreløpig har jo Stjernen ikke imponert på hjemmebane. 7 hjemme på de siste 11 er ikke annet enn et horribelt dårlig oppsett fra forbundet. Publikum får hjemmekamp på hjemmekamp og det skal mye til for at folk dukker opp i hopetall med så mange kamper etter hverandre. Tror Stjernen taper penger på dette oppsettet. Klarer vi å gjennvinne Stjernehallen er dette selvfølgelig gunstig i forhold til resultatene. Vi har mulighet til å slå ut alle lagene med unntak av Stavanger slik situasjonen er pr. dags dato. Leser i kveld at vi ikke kommer til å hente inn en erstatning for Bell og det henger sammen med økonomien. Fornuftig, men Gud så digg det hadde vært med en klasseløper i denne stallen nå. Da hadde vi ikke vært ønsket motstand i et sluttspill.

InnleggSkrevet: 25. Januar 2016 22:19
For 7 kamper siden hadde Stjernen et snitt på litt over 15% i PP. Nå er snittet på 18.01%. På de siste 7 kampene har Stjernen 9 mål på 33 PP og et vannvittig snitt på 27,27%. Stavanger som topper den totale PP statistikken har 26%. I BP har vi hatt et snitt på 82,8% på de samme kampene. M.a.o er det et helt annet lag som har fremstått i flere faser av spillet den siste tiden.

BP plasserer oss totalt på en 5.plass over disse kampene kontra 9.plass som vi innehar totalt med 78,71%. De tre andre dårligst plasserte lagene er forresten Kongsvinger, MS og Lillehammer.

Vidmar har uten tvil vært viktig etter sin ankomst. + 5 i +- og har klinket til med 9 poeng på 8 kamper. God i samtlige faser av spillet og er den "oppspillsspilleren" laget har savnet.

InnleggSkrevet: 26. Januar 2016 01:10
Blir overrasket hvis Oilers velger Stjernen i en kvartfinale. Har hatt til tider kraftige problemer med dette laget.

Når det er sagt, jeg tror faktisk ikke Stjernen vil klare å slå ut noen over 7 kamper. Sluttspill er en egen greie, vekk med dårlige dager og fullt fokus. Ingen tvil om at Gedig er en stor årsak til Stjernen sin fremgang, og en slik spiller vil i et sluttspill bli mest mulig nøytralisert av motstanderen. Da blir spørsmålet om man klarer å få de andre rekkene opp på en godt nivå, og her mener jeg Stjernen blir for svake og avhengig av enkeltspillere.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Januar 2016 10:58
En statistikk som ikke lyver er skuddprosenten til Stjernen. Den er best i ligaen på 12%.
Noe annet som er interessant er at vi spiller 3. mest i undertall av samtlige lag, samtidig som vi spiller mest i overtall :D Det er tydeligvis mye utvisninger i Stjernen sine kamper, og nå som overtall og undertall har blitt bedre, tjener vi selvfølgelig på det kontra tidligere i sesongen, hvor vi svømte helt i bunnen på special teams-statistikken.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 27. Januar 2016 21:35
Er Vidmar skadet, eller rekker han kampen i morgen?
riedle
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 27. Januar 2016 22:46
riedle skrev:Er Vidmar skadet, eller rekker han kampen i morgen?

I følge rapportene er Vidmar spilleklar til i morgen.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 27. Januar 2016 22:46
Forgetable skrev:
riedle skrev:Er Vidmar skadet, eller rekker han kampen i morgen?

I følge rapportene er Vidmar spilleklar til i morgen.

Takk takk.
riedle

InnleggSkrevet: 31. Januar 2016 21:29
Etter Bells hjemreise ønsket jeg at laget ble forsterket med en spiller til å bekle en posisjon i 3. eller 4. rekka. Man skulle tro Lindahl kunne gjøre dette, men i stedet velger Tolvanen/ Hermansson å ødelegge Ekaas sammen med vant-ut-gutta. Hvorfor det?

Lindahl er på ingen måte i noen god form, og trenger sikkert tid med laget før han er på toppnivå. Vi beseirer altså VIF på Jordal, ganske overbevisende, og det først som skjer etter kampen på Jordal er at Heier, Ericsson, Ekaas splittes. Forstå det den som kan.

Nå kan det selvsagt være Nygårds karantene som har ført til dette, noe jeg håper i det lengste på. Mot Sparta på torsdag håper jeg imidlertid Ekaas er tilbake blant topp seks, slik at gutten kan få produsere. At han ikke får istid i power play er også mildt sagt idiotisk.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 31. Januar 2016 21:41
Steiner4president skrev:Etter Bells hjemreise ønsket jeg at laget ble forsterket med en spiller til å bekle en posisjon i 3. eller 4. rekka. Man skulle tro Lindahl kunne gjøre dette, men i stedet velger Tolvanen/ Hermansson å ødelegge Ekaas sammen med vant-ut-gutta. Hvorfor det?

Lindahl er på ingen måte i noen god form, og trenger sikkert tid med laget før han er på toppnivå. Vi beseirer altså VIF på Jordal, ganske overbevisende, og det først som skjer etter kampen på Jordal er at Heier, Ericsson, Ekaas splittes. Forstå det den som kan.

Nå kan det selvsagt være Nygårds karantene som har ført til dette, noe jeg håper i det lengste på. Mot Sparta på torsdag håper jeg imidlertid Ekaas er tilbake blant topp seks, slik at gutten kan få produsere. At han ikke får istid i power play er også mildt sagt idiotisk.

Hvorfor fikk ikke Tollefsen fortsette med Bröhms og Hallström er et mysterium for meg. Wennerström kunne spilt med Ekaas og Lindahl. Eventuelt kunne han spilt med noe annet rask...
®
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 26 gjester