SPARTA SPARTA SPARTA II

InnleggSkrevet: 09. Februar 2017 11:11
Er det derfor de ligger så godt an på tabellen???:

https://www.sa.no/sport/sparta-warriors ... -46-304336

InnleggSkrevet: 09. Februar 2017 11:17
Så det er kun treningsgrunnlaget som har noe å si på tabellplassering mener du da altså?

Fint at man følger toppklubber i europa sine treningsmetoder.

InnleggSkrevet: 09. Februar 2017 13:45
Karaw skrev:Så det er kun treningsgrunnlaget som har noe å si på tabellplassering mener du da altså?

Fint at man følger toppklubber i europa sine treningsmetoder.

Ikke KUN, men kanskje en av grunnene?

InnleggSkrevet: 09. Februar 2017 14:58
Med en eller to utprega målscorere, så hadde situasjonen vært en helt annen.
Scorer altfor lite!

InnleggSkrevet: 16. Februar 2017 12:51
Ser at Elofsson er i Sarpsborg arbeiderblad i dag, og lover en 6.plass på tabellen......Ja ja, i 2016 skulle de ta bøtta..........

InnleggSkrevet: 16. Februar 2017 13:15
hillhome skrev:Ser at Elofsson er i Sarpsborg arbeiderblad i dag, og lover en 6.plass på tabellen......Ja ja, i 2016 skulle de ta bøtta..........

At Elof lover noe som helst i den artikkelen er en grov overdrivelse / løgn.

Elof til SA skrev:Sportssjefen er klar på at han aldri har vært god til å tippe. Det er heller ikke det han gjør hyppigst.
– Jeg vil bare forsikre alle om at dette er ren tipping, så får vi se hvor langt det holder, forteller han.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2017 20:22
dab skrev:
hillhome skrev:Ser at Elofsson er i Sarpsborg arbeiderblad i dag, og lover en 6.plass på tabellen......Ja ja, i 2016 skulle de ta bøtta..........

At Elof lover noe som helst i den artikkelen er en grov overdrivelse / løgn.

Elof til SA skrev:Sportssjefen er klar på at han aldri har vært god til å tippe. Det er heller ikke det han gjør hyppigst.
– Jeg vil bare forsikre alle om at dette er ren tipping, så får vi se hvor langt det holder, forteller han.

He he, skjønner at jeg brukte feil ord, og at dette ser dumt ut,ja...............

InnleggSkrevet: 16. Februar 2017 23:17
Jens Kristian Lillegrend må dere satse 100% på. Ingen grunn til å ha en svenske i mål når en lokal gutt har et kjempepotensiale som førstekeeper i Sparta.

InnleggSkrevet: 16. Februar 2017 23:55
Sorum skrev:Jens Kristian Lillegrend må dere satse 100% på. Ingen grunn til å ha en svenske i mål når en lokal gutt har et kjempepotensiale som førstekeeper i Sparta.

Han kommer garantert til å ha en førstekeeper-rolle snart. Om vi får beholde ham da. Det er mange klubber som har fått øynene opp for ham denne sesongen. Skadet ikke karrieren hans at han ble kåret til beste spiller i U20VM heller.

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 13:16
https://www.sa.no/sport/sparta-warriors ... -46-311461

Mye jeg ikke vil se også. Blant annet et Sparta neste sesong med Lenny i boksen. Denne sesongen har vist at han ikke holder mål. En ting er hva han fikk til i 2011 ( med et av de beste lagene noen gang i Norge), en annen ting er hvordan Sparta har underprestert med han som sjef siste 2 årene.
Sist endret av Kjellvis den 26. Februar 2017 14:20, endret 1 gang
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 25. Februar 2017 20:52
Årets Sparta-lag har vært en gedigen skuffelse. Bommet med importene, og flere man forventet mye av, har skuffet. Tror neppe Lenny er å se i Sarpsborg neste sesong heller. Moro at det er noen unge sarpinger med, men man kan ikke forvente at de vil dominere i ligaen.
Spillere JEG er fornøyd med, og vil ha med videre, er: Ward, Lillegrend, Ekelund(bortsett fra i dag, mot Storhamar, hvor han absolutt ikke leverte), Bovim, Roest, Ørhn, Børresen, Østby og Karlsen.
Spillere som kan reise hjem, om de har lengre kontrakt med Sparta, eller ei, er: McMormack, Ericsson, Stenersen, Malmström, Nermark, Gerbrandt, Stormli, Klavestad.
Spillere jeg tror forsvinner, er Børresen(hjem til Hamar?), Karlsen(Sverige?)
Spillere jeg ønsker inn til neste år er: Tommy Kristiansen (for dyr), #78, S. Sunnquist fra Kongsvinger, Lesund, og en sniper!!

InnleggSkrevet: 26. Februar 2017 03:30
hillhome skrev:Årets Sparta-lag har vært en gedigen skuffelse. Bommet med importene, og flere man forventet mye av, har skuffet. Tror neppe Lenny er å se i Sarpsborg neste sesong heller. Moro at det er noen unge sarpinger med, men man kan ikke forvente at de vil dominere i ligaen.
Spillere JEG er fornøyd med, og vil ha med videre, er: Ward, Lillegrend, Ekelund(bortsett fra i dag, mot Storhamar, hvor han absolutt ikke leverte), Bovim, Roest, Ørhn, Børresen, Østby og Karlsen.
Spillere som kan reise hjem, om de har lengre kontrakt med Sparta, eller ei, er: McMormack, Ericsson, Stenersen, Malmström, Nermark, Gerbrandt, Stormli, Klavestad.
Spillere jeg ønsker inn til neste år er: Tommy Kristiansen (for dyr), #78, S. Sunnquist fra Kongsvinger, Lesund, og en sniper!!

Hvor god er Ekelund? Har sett mange Spartakamper i år, men får liksom ikke helt taket på han. Vi tar gjerne Ericsson. Hva skjedde med Stenersen? Voldsom trussel i PP i starten på sesongen. Blitt helt borte etterhvert. Det som også er litt skremmende er jo at Elofsson var over there og så flere av importene. Noe spesielt å bomme så grovt da.

Øhrn er god, men er han SÅ god? Misforstå meg rett, men Sparta har hatt noen toppimporter de senere årene. Han er vel ikke i nærheten av den klassen. Sammenlignet med feks Backmann, Lindstrøm, Van Guilder, er han jo en u12 spiller.

Keepersiden er sterk, Henriksen og Hagberg høyner vel ikke nivået til neste år. Bovim synes jeg er klasse.
Fremover synes jeg Stormli er en voldsomt god 4.rekke spiller.

InnleggSkrevet: 26. Februar 2017 11:03
hillhome skrev:Årets Sparta-lag har vært en gedigen skuffelse. Bommet med importene, og flere man forventet mye av, har skuffet. Tror neppe Lenny er å se i Sarpsborg neste sesong heller. Moro at det er noen unge sarpinger med, men man kan ikke forvente at de vil dominere i ligaen.

Stormli kan gjerne komme tilbake til Lillehammer for min del

InnleggSkrevet: 26. Februar 2017 14:37
sjefsrøden skrev:

Hvor god er Ekelund? Har sett mange Spartakamper i år, men får liksom ikke helt taket på han. Vi tar gjerne Ericsson. Hva skjedde med Stenersen? Voldsom trussel i PP i starten på sesongen. Blitt helt borte etterhvert. Det som også er litt skremmende er jo at Elofsson var over there og så flere av importene. Noe spesielt å bomme så grovt da.

Øhrn er god, men er han SÅ god? Misforstå meg rett, men Sparta har hatt noen toppimporter de senere årene. Han er vel ikke i nærheten av den klassen. Sammenlignet med feks Backmann, Lindstrøm, Van Guilder, er han jo en u12 spiller.

Keepersiden er sterk, Henriksen og Hagberg høyner vel ikke nivået til neste år. Bovim synes jeg er klasse.
Fremover synes jeg Stormli er en voldsomt god 4.rekke spiller.

Enig at Ôrhn og Ekelund ikke er så fantastisk gode, men er de beste importene i år. Hagberg regner jeg med at gir seg, på grunn av skader. Stenersen er en flopp, med tanke på at han hadde gullhjelm i MS i fjor. Henriksen er bedre i år enn i fjor.
Ønsker å beholde Karlsen og Børresen... Stormli viste tendenser til godt spill på slutten avsesongen i fjor,,
Det er alt for mange mellomgode spillere på årets Sparta lag, og dette er vi ikke fornøyde med i Sarp. En 4.plass må vi minst kunne forvente, hvert år, da med en helt annen type spillerstall. Stiller store spørsmål ved Elofssons kompetanse når det gjelder kjøp av spillere!!
Sist endret av hillhome den 27. Februar 2017 10:16, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 09:41
Sjefsrøden, jeg forstår ikke helt.

Du har sett mange Spartakamper i år, og du kommer med at Stenersen tidligere var en stor trussel i PP. Regner da med at du tenker på sesongen hans i MS? For i Spartatrøya har Stenersen rett og slett ikke vært i nærheten av noen ting. Fikk riktignok tillit i PP i førsten av sesongen, men blei selvfølgelig tatt fra den tilliten etter å ha vært direkte svak.

At du i tillegg sier du vil ha Eriksson til din klubb, det gjør at jeg forstår enda mindre. Vært elendig store deler av sesongen, riktig nok visst mer innsats på nyåret. Men jeg tipper at Spartapublikummet gledelig hadde delt på taxiregninga hans ned til den andre byen.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 11:44
Karaw skrev:Sjefsrøden, jeg forstår ikke helt.

Du har sett mange Spartakamper i år, og du kommer med at Stenersen tidligere var en stor trussel i PP. Regner da med at du tenker på sesongen hans i MS? For i Spartatrøya har Stenersen rett og slett ikke vært i nærheten av noen ting. Fikk riktignok tillit i PP i førsten av sesongen, men blei selvfølgelig tatt fra den tilliten etter å ha vært direkte svak.

At du i tillegg sier du vil ha Eriksson til din klubb, det gjør at jeg forstår enda mindre. Vært elendig store deler av sesongen, riktig nok visst mer innsats på nyåret. Men jeg tipper at Spartapublikummet gledelig hadde delt på taxiregninga hans ned til den andre byen.

Må først si at jeg er blir like frustrert som alle andre da jeg ser Ericsson surre rundt med sin merkelige stil, men han gjør tydeligvis noe som fungerer.
Han ligger på 6. Plass på poeng, på 1. Plass på +/-, og han er en av få som har spilt alle kampene.
Er vi virkelig i posisjon pr nå til å kvitte oss med slike spillere?

Jeg tror problemet ligger ett annet sted enn spillertroppen.
Da de unge spillerne blir dårligere istedenfor bedre så mener jeg det må være ett lederproblem.
Syns vi skal prøve å beholde de spillerne vi har nå, minus 80 og muligens 12, og se hva en annen trener får til.
Jeg syns det er de norske som har skuffet mest i år, og de er det ikke lett å erstatte for ett lag som måtte kjempe for å nå sluttspillet

InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 13:08
Ja, enig. Er litt opp og ned når det gjelder Eriksson. Innsatsen hans er ingenting å klage på. Men null fart, gjør veldig mye rart. Samt at det skulle bare mangle at han gjør poeng når han spiller i første og andre-rekka.

Når det gjelder #12 så kan det ikke være sjangs i havet at han får ny kontrakt. Virker utilpass rett og slett. #80 har vært uheldig med skader, og det er mye nesten, det holder ikke. Samme med #81, veldig mye nesten.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 14:40
Karaw skrev:Sjefsrøden, jeg forstår ikke helt.

Stenersen var en voldsom trussel i PP i preseason. Hadde et fantastisk mål mot Stjernen blant annet. Jeg stilte spørsmål vewd hvor det hadde blitt av han. Selvtillit? Vet jo også at han ikke har vist noen verdens ting under årets sesong.

Når det gjelder han andre så ser jeg en spiller som alltid gir alt, produserer greit med poeng og har god +- statistikk. Jeg håper på en ny Hallstrøm historie og takk Gud for at Sparta ikke ville beholde han. Er en spillertype som Stjernen har manglet litt i år. Tror han kunne ha scort flere mål i en annen rolle med andre medspillere. Ellers er det ikke mange fra årets Spartalag jeg kunne ha tenkt meg i rødt neste år. Makan til grå gjeng.

InnleggSkrevet: 27. Februar 2017 14:46
Selvtillit er nok en ting, men han er uansett ikke god nok til å spille i 1 eller 2 rekke i Sparta.

Tipper nok det er fler en Eriksson du ville hatt i Stjernen fra Sparta, men at Eriksson er den mest realistiske er jeg enig i.

InnleggSkrevet: 01. Mars 2017 23:56
Tapt 13 kamper med 1 mål, tapt 9 av de 10 siste hjemmekampene, tapt 4 av 5 mot ms, til tider rundspilt av stjernen og tapt alle 3 hjemmekampene, ingen artister eller profiler, bare en grå masse.....ligaens neste høyeste sponsorbudsjett tro det eller ei...fyttigrisen for en rææææææææææææva sesong..

InnleggSkrevet: 02. Mars 2017 01:00
Karaw skrev:Selvtillit er nok en ting, men han er uansett ikke god nok til å spille i 1 eller 2 rekke i Sparta.

Tipper nok det er fler en Eriksson du ville hatt i Stjernen fra Sparta, men at Eriksson er den mest realistiske er jeg enig i.

Roest som spiller hadde vært mer enn god nok, men liker ikke typen så ville ikke hatt han.

Berg bør være vår førstekeeper til året derfor er Ward uaktuell siden han er import. Liljegrend Vs Tommy= du får den.

Øhrn mot Rondahl er jeg enig i at hadde vært et godt bytte, men Øhrn er etter min mening ikke god nok i forhold til pris så, ville ikke hatt han. Bovim i PP hadde styrket den siden til Stjernen. Karlsen hadde jeg glemt så den skal du også få i tillegg til Børresen.

Så da lander jeg på Bovim, Børresen, Karlsen og Liljegrend(som backup til Berg). Flere er der jaggu ikke og nå har jeg gått igjennom hver enkelt.

InnleggSkrevet: 02. Mars 2017 11:04
sjefsrøden skrev:
Karaw skrev:Selvtillit er nok en ting, men han er uansett ikke god nok til å spille i 1 eller 2 rekke i Sparta.

Roest som spiller hadde vært mer enn god nok, men liker ikke typen så ville ikke hatt han.

Meget spesielt. Verken Stjernen eller Sparta er i posisjon til å velge bort landslagsspillere på bakgrunn av "type". Snarere tvert imot spør du meg - at laget og trenere setter en C på brøstet hans understreker det.

Dere sa det samme om Göran også ;-)
WizVaz
"alt godt er enten umoralsk, fetende eller forbudt"

InnleggSkrevet: 02. Mars 2017 14:03
WizVaz skrev:Meget spesielt. Verken Stjernen eller Sparta er i posisjon til å velge bort landslagsspillere på bakgrunn av "type". Snarere tvert imot spør du meg - at laget og trenere setter en C på brøstet hans understreker det.

Dere sa det samme om Göran også ;-)

Stjerne for den :lol: ;-)

InnleggSkrevet: 09. Mars 2017 18:58
Hvor bra er Daniel Öhrn? Er han virkelig SHL materiale?

http://www.st.nu/sport/ishockey/efter-s ... aprodukten

InnleggSkrevet: 11. Mars 2017 00:19
Kommer Spartas lag til å gå fullstendig opp i limingen etter sesongen også, tro?
Mange kommer til å forlate Sparta, frivillig, eller uten å få forlenget kontrakter. McMormack, Fredriksson, Hagberg, Gerbrandt, Nermark, Børresen, ôrnh kan vel også forsvinne til Sverige, i følge rykter. Lenny tror jeg heller ikke fortsetter..... Desuten bør vel Malmström legge opp, og Eriksson kan godt reise hjem igjen til Tønsberg, for min del
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester