SPARTA SPARTA SPARTA II

InnleggSkrevet: 04. August 2013 10:23
Var Shay og Logan med, og dersom de var: ser det ut til at de kan fortsette der de slapp forrige sesong før de fikk skader osv? Og hvordan ser vår nye keeper ut? Er det en som kan holde tett når det blir hett rundt øra på han?
Sparta Warriors - "The Double 2010/2011"

InnleggSkrevet: 04. August 2013 13:13
dickens-dickens skrev:
Brodahl90 skrev:Hvordan var første istrening for dere som var der? Hva er førsteinntrykket av laget?

Elof har funnet gull i Stefan Söder. Bombesikker, selv om vi snakker om 2 august. Eneste minuset er at han er prikk lik Martine Strandfeldt i utseende...

Kanskje litt tidlig å hevde det. Vi får se etter noen treningskamper, og ikke bare etter første istrening :) Men jeg håper du har rett!
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 05. August 2013 09:31
http://www.sa.no/sport/sparta_warriors/ ... 791150.ece

InnleggSkrevet: 05. August 2013 10:36
Brodahl90 skrev:Var Shay og Logan med, og dersom de var: ser det ut til at de kan fortsette der de slapp forrige sesong før de fikk skader osv? Og hvordan ser vår nye keeper ut? Er det en som kan holde tett når det blir hett rundt øra på han?

Logan var med og ser veldig bra ut (Shay kommer denne uken tror jeg). Tidlig å dømme ut fra en trening selvsagt, men keeperen så bra ut. En annen som jeg syntes utmerket seg var Filip Jacobsson.

InnleggSkrevet: 05. August 2013 15:01
http://www.sa.no/sport/sparta_warriors/ ... 791252.ece

Er jeg den eneste som synes Hellgren høres ut som Jobs når han snakker? :!: :lol: :o

InnleggSkrevet: 05. August 2013 16:35
Kjellvis skrev:http://www.sa.no/sport/sparta_warriors/article6791252.ece

Er jeg den eneste som synes Hellgren høres ut som Jobs når han snakker? :!: :o

Kansje ikke så rart når de er oppvokst i samma del av Dalarna. Forøverig tror jeg vi kan vente oss mye av Jensa, tror han har forutsettinger til å bli en ny Elof
Greier døm å finne en god kjemi med lag og trenerteam, tror jeg dette laget kommer til overraske mange.
Det første laget til sportsjefen Elof, kan bli en hit, Jensa og Logen i par? ikke mange som matcher der.
Eneste bekymring så langt er Jonas, kan fort bli en ny Peter Forsberg histore (uten sammeligning forøverig) det han går igjennom nå. Det er bare å leva i håpet, vi trenger han i tip topp form som makker til Henke.
Jonas er med i min aften bønn. :roll:

InnleggSkrevet: 05. August 2013 21:02
Yzzer skrev:Men Webjørnsen var vel ikke med i dag..? Var han..? Og har ikke sportslig leder i Comet sagt at han -ikke- er fristilt fra kontrakt, men gitt tillatelse til å trene med Sparta til Comet selv starter istreningen..? Uansett greit for alle parter, spiller og klubbene, å finne ut av dette snart skulle man tro.

Ellers må jeg si at jeg fikk ståpels under istreninga i dag, når alt fra småttinger til A-lagsspillere klappes inn på den måten. HERLIG å være tilbake i Amfin!! :D Rundt 1450 hockeyglade sarpinger på tribunene er heller ikke gæli :)

Webjørnsen var med på Comets første trening i dag så er ikke lett å bli klok dette. Men vi får se hva som skjer.

InnleggSkrevet: 05. August 2013 21:45
Greenday skrev:
Yzzer skrev:Men Webjørnsen var vel ikke med i dag..? Var han..? Og har ikke sportslig leder i Comet sagt at han -ikke- er fristilt fra kontrakt, men gitt tillatelse til å trene med Sparta til Comet selv starter istreningen..? Uansett greit for alle parter, spiller og klubbene, å finne ut av dette snart skulle man tro.

Ellers må jeg si at jeg fikk ståpels under istreninga i dag, når alt fra småttinger til A-lagsspillere klappes inn på den måten. HERLIG å være tilbake i Amfin!! :D Rundt 1450 hockeyglade sarpinger på tribunene er heller ikke gæli :)

Webjørnsen var med på Comets første trening i dag så er ikke lett å bli klok dette. Men vi får se hva som skjer.

Det er jo smått utrolig at comet skal legge kjepper i hjula til Stian, alle har vel lyst til å spille på høyest mulig nivå, og det burde comet akseptere.
Kan tenke meg at de får en topp motivert spiller nå gett.

De er jo også relativt historieløse i Halden. Ikke veldig mange år siden Sparta sto med åpene armer, å tok imot det dom var igjen av ungdomsavdeligen til comet etter konkursen. Det er takka for å hjelpe til!

InnleggSkrevet: 05. August 2013 22:00
Greenday skrev:

http://www.ha-halden.no/sport/article6793142.ece

InnleggSkrevet: 05. August 2013 22:54
1016 skrev:
Det er jo smått utrolig at comet skal legge kjepper i hjula til Stian, alle har vel lyst til å spille på høyest mulig nivå, og det burde comet akseptere.
Kan tenke meg at de får en topp motivert spiller nå gett.

De er jo også relativt historieløse i Halden. Ikke veldig mange år siden Sparta sto med åpene armer, å tok imot det dom var igjen av ungdomsavdeligen til comet etter konkursen. Det er takka for å hjelpe til!

Hvor lenge skal Comet skylde Sparta for det med konkursen? Selvfølgelig var det flott gjort av Sparten, men Sparta leide Halden ishall grisebillig i fjor og la beslag på masse istid til Comets yngre lag. 1-1?

Når det er sagt, så håper jeg virkelig Webjørnsen får kontrakt med Sparta. Fyren har hatt masse motgang, og har tydeligvis veldig lyst til å vise seg fram i sin egen klubb. Jeg ønsker lykke til.

InnleggSkrevet: 05. August 2013 23:00
http://www.mjolbyhockey.com/index.php?articleid=1062

Skaarberg ferdig i Sverige etter eget ønske.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 00:13
Hva i alle dager Skaarberg?

InnleggSkrevet: 06. August 2013 00:40
Soldaten skrev:
1016 skrev:

Hvor lenge skal Comet skylde Sparta for det med konkursen? Selvfølgelig var det flott gjort av Sparten, men Sparta leide Halden ishall grisebillig i fjor og la beslag på masse istid til Comets yngre lag. 1-1?

Når det er sagt, så håper jeg virkelig Webjørnsen får kontrakt med Sparta. Fyren har hatt masse motgang, og har tydeligvis veldig lyst til å vise seg fram i sin egen klubb. Jeg ønsker lykke til.

Vel nå er det vel Halden Kommune som eier Halden ishall og ikke Comet. Og hvis du er av den yngre garde så bør du spørre deg selv: Hvor spilte Comet ishockey før Halden ishall stod ferdig i 1988? Jo i Sparta amfi.....fra 1963 til 1988..............

InnleggSkrevet: 06. August 2013 08:13
Ja, du har selvfølgelig rett. Det gir Sparta anledning til å plukke hvem de vil herfra og inn i evigheten.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 09:09
Soldaten skrev:Ja, du har selvfølgelig rett. Det gir Sparta anledning til å plukke hvem de vil herfra og inn i evigheten.

Hvor i mitt innlegg påstår jeg at dette gir Sparta rett til å gjøre det???? Nå er det vel spilleren selv som ønsker å prøve seg i moderklubben sin. Hvis du tenker deg litt om så har det vel vært flere spillere og trenere med bakgrunn fra Sparta som har havnet i Comet. Hvor mange har gått den andre veien?

InnleggSkrevet: 06. August 2013 13:46
psssst skrev:Hvor i mitt innlegg påstår jeg at dette gir Sparta rett til å gjøre det???? Nå er det vel spilleren selv som ønsker å prøve seg i moderklubben sin. Hvis du tenker deg litt om så har det vel vært flere spillere og trenere med bakgrunn fra Sparta som har havnet i Comet. Hvor mange har gått den andre veien?

Spilleren ønsker å prøve seg i moderklubben ja, men han har jo allerede signert kontrakt med en annen klubb. Regner uansett at dette løser seg og at Comet får en form for kompensasjon fra Sparta.

PS: Tror Skaaberg ender i Comet.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 16:18
Soldaten skrev:
psssst skrev:Hvor i mitt innlegg påstår jeg at dette gir Sparta rett til å gjøre det???? Nå er det vel spilleren selv som ønsker å prøve seg i moderklubben sin. Hvis du tenker deg litt om så har det vel vært flere spillere og trenere med bakgrunn fra Sparta som har havnet i Comet. Hvor mange har gått den andre veien?

Spilleren ønsker å prøve seg i moderklubben ja, men han har jo allerede signert kontrakt med en annen klubb. Regner uansett at dette løser seg og at Comet får en form for kompensasjon fra Sparta.

PS: Tror Skaaberg ender i Comet.

At Sparta spilte 4 treningskamper i Halden i august og tidlig september har ikke tatt noen istid for Comets ungdomsavdeling. Ellers trente Sparta i ungdomshallen i fjor før seriestart.

Webjørnsen har en tryout kontrakt med Sparta, Comet får selvfølgelig ingen kompensasjon.

Skaarberg hadde hjemlengsel, og skal trene med Sparta. Blir nok ikke å finne i A-stallen hvor det allerede er 10 backer.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 16:42
Espen normann skryter fælt av treningene til Bernhard kaminski. Setter strenge krav til spillerne, mye engasjement kunnskap og intensitet.
Håper vi har skutt gullfugelen der! Noen flere som har vært å sett?

InnleggSkrevet: 06. August 2013 18:04
1016 skrev:Espen normann skryter fælt av treningene til Bernhard kaminski. Setter strenge krav til spillerne, mye engasjement kunnskap og intensitet.

Jepp. Det er fullt trøkk for å si det sånn.

"It doesn't matter if that puck ends up in the toilet. You go and get it and you play untill it's in the net"

Rekkene i dag var ca. sånn her:

Backer:
Jacobsson - Bovim
Søgaard - Stephensson
Klavestad - Hellgren
Lesund - Qvistgaard
Hagberg

Løpere:
Malmström - Stene - Söder
Lindal - Witnes - Løvlie
Webjørnsen - Junior - Junior
Sydvold Johansen - Svendsen - Weberg
+ en junior rekke

Knelsen og Shay kommer på lørdag

Jonas A ikke på is i dag heller.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 18:56
Selanne skrev:
1016 skrev:Espen normann skryter fælt av treningene til Bernhard kaminski. Setter strenge krav til spillerne, mye engasjement kunnskap og intensitet.

"It doesn't matter if that puck ends up in the toilet. You go and get it and you play untill it's in the net"

Backer:
Jacobsson - Bovim
Søgaard - Stephensson
Klavestad - Hellgren
Lesund - Qvistgaard
Hagberg

Løpere:
Lindal - Witnes - Løvlie
+ en junior rekke

Liker veldig godt at søgaard og klavestad får spille med de antatt beste backene våres.. Nå er det bare opp til dem å bevise at de duger!
Når er det Sparta trener?

InnleggSkrevet: 06. August 2013 19:02
1016 skrev:
Selanne skrev:

Backer:
Jacobsson - Bovim
Søgaard - Stephensson
Klavestad - Hellgren
Lesund - Qvistgaard
Hagberg

Løpere:
Lindal - Witnes - Løvlie
+ en junior rekke

Liker veldig godt at søgaard og klavestad får spille med de antatt beste backene våres.. Nå er det bare opp til dem å bevise at de duger!

Tror de trener 16.00 - 17.20 hver dag denne uken.

InnleggSkrevet: 06. August 2013 21:26
1016 skrev:
Selanne skrev:

Backer:
Jacobsson - Bovim
Søgaard - Stephensson
Klavestad - Hellgren
Lesund - Qvistgaard
Hagberg

Løpere:
Lindal - Witnes - Løvlie
+ en junior rekke

Spennende! Er det tenkt at webjørnsen eller Weberg skal spille med Knelsen og Shay? Ville gjerne sett malmstrøm med de 2 i stede.. Kan jo være at rekkene blir gjort om når de kommer.. Regner med at Hagberg er 9. back pga at han fortsatt er skadet ?! Han bør ta en plass blant de 4 første etter min mening. Blir spennende å se rekkesammensettningene når Stjernen kommer på besøk neste uke!

InnleggSkrevet: 06. August 2013 22:36
Skaarberg hadde jo vært perfekt i Kråkene!

InnleggSkrevet: 09. August 2013 13:39
Noen her som har sett de siste treningene? Hvordan ser det ut ? Noen som virker "friske"? Må si jeg gleder meg til neste onsdag! Med Dion og Shay på plass tror jeg Stjernen virkelig kommer til å få kjørt seg!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. August 2013 14:33
Intervju med Kaminski i dag: What is Your goals for the season? Our main goal is to make the play-offs.

hmmmm.... det her blir jo en artig sesong :)
Den første suspen ble brukt i hockey i 1874. Den første hjelmen i hockey ble brukt i 1974. Det tok altså mannen 100 år å innse at også hjernen er viktig.
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: ilkka, spade og 20 gjester