SPARTA SPARTA SPARTA II

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 10:26
Nå som økonomien tilsier nada. Hvorfor satser ikke Sparta mer på sine unggutter ? de har vel flere å ta av, eller har jeg feil. Vi i Storhamar har tatt opp unggutter og latt de slippe til. Hvorfor tar de bare opp noen og ikke alle sine talenter ?

Ønsker å få svar. Ser Sparta i en årrekke har sluppet sine ungggutter uten å la de få særlig med spilletid. Hva skjer med Skaarberg, Aslaksen, Svendsen , Johansen . dette må vel være noe andre klubber kan ta tak i og videreutvikle spillerne

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 18:26
doris skrev:Nå som økonomien tilsier nada. Hvorfor satser ikke Sparta mer på sine unggutter ? de har vel flere å ta av, eller har jeg feil. Vi i Storhamar har tatt opp unggutter og latt de slippe til. Hvorfor tar de bare opp noen og ikke alle sine talenter ?

Ønsker å få svar. Ser Sparta i en årrekke har sluppet sine ungggutter uten å la de få særlig med spilletid. Hva skjer med Skaarberg, Aslaksen, Svendsen , Johansen . dette må vel være noe andre klubber kan ta tak i og videreutvikle spillerne

Talentene får sjansen. De som er gode nok griper den.

I år kommer Klavestad, Nilsen og Sydvold til å få bra med spilletid. Troppen er smal, og sannsynligvis kommer enda flere til å få istid. Det som imidlertid irriterer meg er de som tror det bugner av uforløst talent i alle spillerne som har trent med A-laget de siste årene.

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 18:49
Det som forundrer meg er at det er stadig representanter for kriserammede lag som søker cred. fordi deres lag er fantastiske på å bruke egne talenter. Mitt spørsmål til de som sitter på alle svar, er hvorfor de havnet i uløkka in the firsth place hvis de har fasitsvaret på hvordan klubber i det samlede konkursboet norsk ishockey skal drives.

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 21:09
Var i Oslo og så U19 sin samling. Dette er jo talenter til neste års U20 lag. Der var det 3 gutter som utmerket seg. Nilsen har jeg sett spille på A-laget til Sparta mot Storhamar ( kun noen få bytt ), men Ole Sydvold og en Johansen har jeg ikke sett før på samlingen. Disse 3 brillierte under samlinga og dette må vel være gutter Sparta tar vare på eller ? Har noen av disse fått kontrakt på Deres A-lag kommende sesong ? Hvis ikke er det vel sikkert andre klubber som kan ha behov for dem ! Vi i Storhamar kunne ha behov for disse. Sparta har jo ett rykte på seg for å ikke satse på egne ( se tidligere tråder her inne ) og det ville være synd om disse ikke blir satset på !

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 21:20
doris skrev:Var i Oslo og så U19 sin samling. Dette er jo talenter til neste års U20 lag. Der var det 3 gutter som utmerket seg. Nilsen har jeg sett spille på A-laget til Sparta mot Storhamar ( kun noen få bytt ), men Ole Sydvold og en Johansen har jeg ikke sett før på samlingen. Disse 3 brillierte under samlinga og dette må vel være gutter Sparta tar vare på eller ? Har noen av disse fått kontrakt på Deres A-lag kommende sesong ? Hvis ikke er det vel sikkert andre klubber som kan ha behov for dem ! Vi i Storhamar kunne ha behov for disse. Sparta har jo ett rykte på seg for å ikke satse på egne ( se tidligere tråder her inne ) og det ville være synd om disse ikke blir satset på !

Nilsen spilte til tider fast i 4.rekka. Sydvold fikk noen bytt på slutten av sesongen.

Alle får nok spille mer neste sesong.

Men briljerer? Er de kamerater av deg eller? Du overvurderer de nok litt, min gode venn.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 21:27
AnonNym skrev:
doris skrev:Var i Oslo og så U19 sin samling. Dette er jo talenter til neste års U20 lag. Der var det 3 gutter som utmerket seg. Nilsen har jeg sett spille på A-laget til Sparta mot Storhamar ( kun noen få bytt ), men Ole Sydvold og en Johansen har jeg ikke sett før på samlingen. Disse 3 brillierte under samlinga og dette må vel være gutter Sparta tar vare på eller ? Har noen av disse fått kontrakt på Deres A-lag kommende sesong ? Hvis ikke er det vel sikkert andre klubber som kan ha behov for dem ! Vi i Storhamar kunne ha behov for disse. Sparta har jo ett rykte på seg for å ikke satse på egne ( se tidligere tråder her inne ) og det ville være synd om disse ikke blir satset på !

Nilsen spilte til tider fast i 4.rekka. Sydvold fikk noen bytt på slutten av sesongen.

Alle får nok spille mer neste sesong.

Men briljerer? Er de kamerater av deg eller? Du overvurderer de nok litt, min gode venn.

Snakker bare ut i fra det jeg så på U19 samling på Jordal og i Holmen Ishall der de spilte blandt spillere på samme alder. Har ikke sett de noe særlig på lag bortsett fra Nilsen. Og jeg kjenner de ikke. Hvis du mener at jeg overvurderer når jeg har sett de på samling så må jeg spørre om du var der ?

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 21:49

Sparta driter i sine egne spillere. De har egentlig mye å lære av Storhamar. Virker som Storhamar har gjort det meste rett de siste årene...

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 22:48
Henrik Oliver Johansen er muligens på vei til Sverige og J20 prøvespill hos en gammel kjenning i Sparta nede i syd iflg "managerens" hans

InnleggSkrevet: 07. Mai 2013 22:51
05/07/2013 Mats Hansson (D) Aalborg -Sparta Sarpsborg
Står på ryktebørsen på eliteprospect Kan vel ikke være mulig

InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 09:00
Nå sier "ryktene" at den godeste Johansen har fått flere sjanser til å bevise at han virkelig ønsker å spille for a-laget. Det har han tidvis bevist at han ikke ønsker ved å heller dra på stranda fremfor fjorårets sommertreninger opp til flere ganger.

Vet ikke om han har fått ennå en sjanse til å vise det i år, men skjønner godt at Sparta ikke kaster kontrakter etter spillere som slurver med grunntreningen. Det må jobbes hardt fra alle i gruppa og da kan man ikke la en unggutt slippe billig unna og flyte på talent mens andre sliter ræva av seg.

Om Johansen er marginalt bedre enn Sydvold eller Nilsen, men de legger ned den innsatsen som kreves så er det enkelt valg i mine øyne.

Nå kommer det nok noen melding som "hva f... vet du om dette" osv. men her har jeg gode kilder. Til og med "sikre kilder" som det er så popluært å skryte på seg.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 11:12
JohnnyBravo skrev:Nå sier "ryktene" at den godeste Johansen har fått flere sjanser til å bevise at han virkelig ønsker å spille for a-laget. Det har han tidvis bevist at han ikke ønsker ved å heller dra på stranda fremfor fjorårets sommertreninger opp til flere ganger.

Vet ikke om han har fått ennå en sjanse til å vise det i år, men skjønner godt at Sparta ikke kaster kontrakter etter spillere som slurver med grunntreningen. Det må jobbes hardt fra alle i gruppa og da kan man ikke la en unggutt slippe billig unna og flyte på talent mens andre sliter ræva av seg.

Om Johansen er marginalt bedre enn Sydvold eller Nilsen, men de legger ned den innsatsen som kreves så er det enkelt valg i mine øyne.

Nå kommer det nok noen melding som "hva f... vet du om dette" osv. men her har jeg gode kilder. Til og med "sikre kilder" som det er så popluært å skryte på seg.

Den derre "dra på stranda" kommentaren er det bare en person som kommer med, og det er Sjur. Skal ikke banne på at du har hørt det av Sjur, men opprinnelsen er sikkert fra Sjur.
Det samme gjelder utsagn som "ikke er interrisert i å gjøre hva som trengs".

Tar jeg ikke feil trener Johansen med toppidrett?? Da kan de komme opp i 4 økter daglig (om ikke mer???). At han ikke går rundt og fjaser på treningene bør ikke være tema engang, ettersom han er blandt de absolutt best trente (om ikke den beste).

Det å si at han flyter på talentet sitt synes jeg er skivebom. Han har ( i mine øyne) ikke noe talent som det går å flyte på. Han må hele tiden jobbe hardt. Lik far sin.

Etter hva jeg har hørt glemmer han å sjekke med hjernen om det er ok å si enkelte ting FØR han sier de. I min verden er dette noe trenerne skal plukke av han. Personlig synes jeg det er trist å miste egenproduserte talenter uansett om de heter Per eller Pål.
Ikke glem at Johansen herjet i U20 slutspillet, i motsetning til Heier som ikke "var verdt filla".

Til sist : Nei, jeg vet ingen verdens ting. Jeg bare syns. Har heller ikke noen hemmelig agenda (som det er blitt så poppis å si).
Er ikke alltid det er spillerens sin skyld at ting blir som de blir. Trenerne har et kjempestort ansvar. Om vi har riktige trenere på alle lag i Sparta er vel ikke sikkert?
Forfall

"The one who does not remember history is bound to live through it again."

InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 11:24
Hva har Sjur med a-laget å gjøre nå egentlig? Dette er ment som et spm i tilfelle det er noe jeg har misset.

Om det stemmer at Johansen trener så godt som du sier og at det badestrand-kommentaren ikke stemmer, så er det jo meget spesielt at han ikke får en sjanse.

Dersom han er ivrig på trening og kjører på, så er det selvsagt at han fortjener en sjanse, men hvorfor får han da ikke det av Forsberg og Elof? Kan ikke helt se hva evt Sjur mener har noe å si i denne sammenhengen.

Enig i at vi vil ha flest mulig egenproduserte som er gode nok og samme om de heter Per eller Pål som du sier.

Og en annet tema til slutt: Noen som vet om Tommy Kristiansen er aktuell for Sparta til året, eller er helt uaktuelt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 15:53
Vil alltid bli reaksjoner når egne "talenter" velger andre klubber. Jeg stoler for første gang fullt og helt på den sportslige ledelsen i Sparta. Regner med de vet bedre enn oss andre hvem som fortjener plass på A-laget og ikke.

Og en annen ting er att det er bra for Sparta att de får mye spilletid i andre klubber, for er de så gode som flere her mener tipper jeg vi får se de i Sparta om noen år og noen år eldre :)
Den første suspen ble brukt i hockey i 1874. Den første hjelmen i hockey ble brukt i 1974. Det tok altså mannen 100 år å innse at også hjernen er viktig.

InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 17:52
Det må jo være en grunn til at Sparta ikke vil satse på han.

For han var som du sier god i U20 sluttspillet.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 10. Mai 2013 23:03
Normalt er det ikke plass til flere enn en til to nye ungdommer hver enkelt sesong. Da må de som det ikke satses på finne seg andre plasser å få eliteserie erfaring. Ikke noe vondt i dette. Og for de som satser er dette riktig.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. August 2013 21:06
Flere som er klare for i morgen? :mrgreen:

Endeliiiiig! :D
Bilde
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. August 2013 21:43
Yzzer skrev:Flere som er klare for i morgen? :mrgreen:

KLAR! men irriterer meg over att Knelsen ikke kommer bare :)
Den første suspen ble brukt i hockey i 1874. Den første hjelmen i hockey ble brukt i 1974. Det tok altså mannen 100 år å innse at også hjernen er viktig.

InnleggSkrevet: 03. August 2013 09:19

Er så klar at det ikke går an å beskrive det. :D

Noen som vet hvem som er årets kaptein?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. August 2013 09:29
sparta86 skrev:

Er så klar at det ikke går an å beskrive det. :D

Noen som vet hvem som er årets kaptein?

Kaptein Kjeks
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. August 2013 18:49
Nå går snakket om att Webjørnsen har blitt fristilt fra Comet og skal spille for SParta. Samtidig så sliter Jonas A med å få på seg skøytene etter å ha fått skrudd inn skruer i ankelen etter fjorårets skade. "Foppa" skade?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. August 2013 18:59
Men Webjørnsen var vel ikke med i dag..? Var han..? Og har ikke sportslig leder i Comet sagt at han -ikke- er fristilt fra kontrakt, men gitt tillatelse til å trene med Sparta til Comet selv starter istreningen..? Uansett greit for alle parter, spiller og klubbene, å finne ut av dette snart skulle man tro.

Ellers må jeg si at jeg fikk ståpels under istreninga i dag, når alt fra småttinger til A-lagsspillere klappes inn på den måten. HERLIG å være tilbake i Amfin!! :D Rundt 1450 hockeyglade sarpinger på tribunene er heller ikke gæli :)
Bilde

InnleggSkrevet: 03. August 2013 23:24
Hvordan var første istrening for dere som var der? Hva er førsteinntrykket av laget?
Sparta Warriors - "The Double 2010/2011"

InnleggSkrevet: 03. August 2013 23:42
Brodahl90 skrev:Hvordan var første istrening for dere som var der? Hva er førsteinntrykket av laget?

Elof har funnet gull i Stefan Söder. Bombesikker, selv om vi snakker om 2 august. Eneste minuset er at han er prikk lik Martine Strandfeldt i utseende...
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. August 2013 10:09
Yzzer skrev:Men Webjørnsen var vel ikke med i dag..? Var han..? Og har ikke sportslig leder i Comet sagt at han -ikke- er fristilt fra kontrakt, men gitt tillatelse til å trene med Sparta til Comet selv starter istreningen..? Uansett greit for alle parter, spiller og klubbene, å finne ut av dette snart skulle man tro.

Ellers må jeg si at jeg fikk ståpels under istreninga i dag, når alt fra småttinger til A-lagsspillere klappes inn på den måten. HERLIG å være tilbake i Amfin!! :D Rundt 1450 hockeyglade sarpinger på tribunene er heller ikke gæli :)

Enig, det var mye lyd i dag! For alle spillere som kom på isen. Veldig bra!! :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 04. August 2013 10:12
dickens-dickens skrev:
Brodahl90 skrev:Hvordan var første istrening for dere som var der? Hva er førsteinntrykket av laget?

Elof har funnet gull i Stefan Söder. Bombesikker, selv om vi snakker om 2 august. Eneste minuset er at han er prikk lik Martine Strandfeldt i utseende...

Og Lindahl er en terrier. Han kan fort utfylle rollen og gjøre den nyttige jobben Roest har gjort i mange år
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester