Storhamar - Lagbygge og rykter 19/20

InnleggSkrevet: 04. November 2019 22:29
Nadaa skrev:
Hawkie skrev:8 backer på kontrakt + Engebråten gir ikke god nok konkurranse?

Hvis det er slik Storhamar driver juniorsatsing gjør nok Magic Jr. lurt i å utvikle seg i Sverige: https://beta.h-a.no/2019/nyheter/supert ... li-hjemme/

Har du sett hvor mange ungutter som har logget plenty med istid denne sesongen? Magic JR hadde nok spilt noen kamper neste sesong på Storhamar hvis han er klar fysisk og tar steget inn i U-21 laget.

Tja, vi snakker stort sett 0-6 min/kamp. Greit nok det, hadde det ikke vært for at det gikk ut over spilletid og utvikling i U21. Aller helst burde de vel spilt kamper i 1.div.

Jeg mener ikke at spilletid til juniorer utelukker at man kan vinne noe (så bra er ikke Get), men man er nødt til å prioritere det ene over det andre. Uansett hvordan klubben prioriterer er jeg med på det, men nå fremstår man som vaklende og uten noen visjon. I det ene øyeblikket prates det om juniorer, og i det andre dras spleiselag nr. 865 igang og det signeres to importer, den ene virker det som kom ved en ren tilfeldighet(!!!). Så da sitter vi vel her med en utlending for mye igjen om en ukes tid, og jeg lurer på hvordan i alle dager det kan skje. Det må det vel finnes en plan og noen retningslinjer her??

InnleggSkrevet: 05. November 2019 01:08
Hawkie skrev:
Nadaa skrev:
Hawkie skrev:8 backer på kontrakt + Engebråten gir ikke god nok konkurranse?

Hvis det er slik Storhamar driver juniorsatsing gjør nok Magic Jr. lurt i å utvikle seg i Sverige: https://beta.h-a.no/2019/nyheter/supert ... li-hjemme/

Har du sett hvor mange ungutter som har logget plenty med istid denne sesongen? Magic JR hadde nok spilt noen kamper neste sesong på Storhamar hvis han er klar fysisk og tar steget inn i U-21 laget.

Tja, vi snakker stort sett 0-6 min/kamp. Greit nok det, hadde det ikke vært for at det gikk ut over spilletid og utvikling i U21. Aller helst burde de vel spilt kamper i 1.div.

Jeg mener ikke at spilletid til juniorer utelukker at man kan vinne noe (så bra er ikke Get), men man er nødt til å prioritere det ene over det andre. Uansett hvordan klubben prioriterer er jeg med på det, men nå fremstår man som vaklende og uten noen visjon. I det ene øyeblikket prates det om juniorer, og i det andre dras spleiselag nr. 865 igang og det signeres to importer, den ene virker det som kom ved en ren tilfeldighet(!!!). Så da sitter vi vel her med en utlending for mye igjen om en ukes tid, og jeg lurer på hvordan i alle dager det kan skje. Det må det vel finnes en plan og noen retningslinjer her??

0-6 minutter er ikke i nærheten av hva de spiller ligger fra 4-15 min per kamp alt avhenging av hvordan kamper går. Er selvfølgelig enig i at Storhamar burde hatt et lag i 1div tabbe at de lot den muligheten gå fra seg, men alt koster pæng! Jeg ser en visjon lenge siden vi har sett så mange unge få prøve seg samtidig.

Jeg ønsker heller ikke 1 utlending for mye, da er det bedre og kvitte seg med f.eks Davies. Ahlholm kom pga skader på Larry & Tony, det ble jo klart signalisert i media.

InnleggSkrevet: 05. November 2019 14:32
Nadaa skrev:
Hawkie skrev:

0-6 minutter er ikke i nærheten av hva de spiller ligger fra 4-15 min per kamp alt avhenging av hvordan kamper går.

Med forbehold om at tallene fra HockeyLive stemmer har juniorene Mikkelsen, Engebråten, Elvseen, Hafsmoe, Van Doorn og Olsen et snitt på cirka 6,50 min per kamp. Hvis man tar bort tallene hvor en junior har vært med laget og spilt <2 min blir snittet 8,19 minutter. Mikkelsen med litt over 12 minutter, og de samtlige resterende ligger på 6-8.

InnleggSkrevet: 05. November 2019 19:56
Ahlholm klar - Takker snille onkler
Rasmus Ahlholm (29) skal spille for Storhamar ut sesongen.

https://www.h-a.no/sport/hockey/ahlholm ... -storhamar

NÆRE EN NY BACK
- Hva med backen?
- Vi jobber hardt med det og håper på en avklaring veldig snart, sier Carl Oscar Bøe Andersen.
Når det gjelder backen er det midler fra Powerplay Club i bånn, i tillegg til en spleis.
Det er ingen klausuler i Ahlholm-kontrakten. Det betyr at svensken er Storhamar-spiller ut sesongen uansett.
- Hva tenker du om at det blir en utlending for mye nå?
- Jeg tenker at det er sunt med konkurranse, og vi vet at sesongen er lang, og det vil komme skader, sier Carl Oscar Bøe Andersen.....

Den konkurransen blir vel i realiteten mellom seks utespillere som kjemper om fem plasser, så lenge Gracnar er soleklart førstevalg på keeperplass.

InnleggSkrevet: 06. November 2019 00:44
Sorum skrev:Ahlholm klar - Takker snille onkler
Rasmus Ahlholm (29) skal spille for Storhamar ut sesongen.

https://www.h-a.no/sport/hockey/ahlholm ... -storhamar

NÆRE EN NY BACK
- Hva med backen?
- Vi jobber hardt med det og håper på en avklaring veldig snart, sier Carl Oscar Bøe Andersen.
Når det gjelder backen er det midler fra Powerplay Club i bånn, i tillegg til en spleis.
Det er ingen klausuler i Ahlholm-kontrakten. Det betyr at svensken er Storhamar-spiller ut sesongen uansett.
- Hva tenker du om at det blir en utlending for mye nå?
- Jeg tenker at det er sunt med konkurranse, og vi vet at sesongen er lang, og det vil komme skader, sier Carl Oscar Bøe Andersen.....

Den konkurransen blir vel i realiteten mellom seks utespillere som kjemper om fem plasser, så lenge Gracnar er soleklart førstevalg på keeperplass.

Jeg synes det er litt synd og egentlig litt feigt at Storhamar må ty til en syvende utlending allerede i begynnelsen av November. De strekker strikken i forhold til den kollektive intensjonen om å begrense antall utlendinger til 6 (selv om dette er per kamp) og med tanke på at de allerede har den sterkeste stallen sammen med Stavanger og tillegg kommuniserer at de hart en ungdomssatsing så får man ikke mye respekt av dette.

InnleggSkrevet: 06. November 2019 02:00
Bekräftat: SHL-klubben värvar supertalangen – har gjort otroliga 26 poäng på 8 matcher

https://www.sportbibeln.se/hockey/bekra ... 6CfSoYzeQI

InnleggSkrevet: 06. November 2019 11:42
Noen fra Hamar som har hørt noe om at Kurt Davis er på vei til Frisk nå som dere mest sannsynlig for 1 utledning for mye? Snakket med noen fra Asker i går som mente at dette kunne være en mulighet nå som Jake Newton (https://www.eliteprospects.com/player/37855/jake-newton) er på plass

InnleggSkrevet: 06. November 2019 15:52
Jake Newton er den nye backen. Kommer fra Oskarshamn hvor han ikke har spilt noen kamper pga en konflikt? https://www.eliteprospects.com/player/37855/jake-newton

InnleggSkrevet: 06. November 2019 21:55
Sorum skrev:Bekräftat: SHL-klubben värvar supertalangen – har gjort otroliga 26 poäng på 8 matcher

https://www.sportbibeln.se/hockey/bekra ... 6CfSoYzeQI

De sparer iallefall ikke på superlativene; Allerede stjerne på et U18-landslag han aldri har vært tatt ut på..
Men har fulgt litt med på ham, meget talentfull.

InnleggSkrevet: 06. November 2019 22:03
Sorum skrev:Jake Newton er den nye backen. Kommer fra Oskarshamn hvor han ikke har spilt noen kamper pga en konflikt? https://www.eliteprospects.com/player/37855/jake-newton

Ingen konflikt tror jeg, rett og slett ikke god nok.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ad-som-en/
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 06. November 2019 23:22
Oskarshamn vraket Newton og en import til etter bare 2 uker fordi de ikke var gode nok til å være ledende spillere visstnok. Uansett en spiller som har produsert bra i Liiga, og sikkert en trenerne kjenner til.
Skal nok være en ledende offensiv back. Svær, men virker ikke veldig fysisk og har lite utv.
https://www.youtube.com/watch?v=8rImzk2wgmo
https://www.youtube.com/watch?v=TKv4H4cYvN4

InnleggSkrevet: 07. November 2019 00:47
Fra HA:

Assistenttrener Petteri Nummelin har ansvaret for backene.

– Det er en bra spiller som jeg tror vil passe godt inn i laget vårt. Jeg tenker at det er bra med økt konkurranse, sier den tidligere storbacken.

– Hvordan ser du på at dere nå har en utlending for mye?

– Jeg tenker at importspillerne vil heve seg nå. Det er ofte slik. Nå er det som nevnt større konkurranse, og alle vil jo spille mest mulig. Så kan det være slik at det går an å bruke denne muligheten til å hvile spillere også. Det er ikke sikkert at det er den vi mener er dårligst av importene som står over en kamp. Det kan gjøres tilpasninger, og det kan komme skader, sier Petteri Nummelin.....

InnleggSkrevet: 16. November 2019 01:30
Det ble, som forventet, Kurt Davis som vrakes som 7. utlending før Winter Classic på Lillehammer. Som forventet da han ikke har vært helt på samme nivå som i fjor. Jeg ser ikke helt bort fra at Storhamar gjerne ser at han finner seg en annen klubb, noe som sikkert vil spare klubben for en hel del kroner. Jeg ser ikke at forwardene Cameranesi, Marinaccio eller Ahlholm skal bli vraket, så det må bli en back som må sitte på tribunen.

Selv har han følgende svar på vrakingen til HA:
– Jeg tror du allerede vet svaret på ditt spørsmål, men jeg ønsker ikke å kommentere noe rundt denne situasjonen nå, sier han.

PS! Når Narvik hadde sju utlendinger i oktober var det svensken Jörnevik som fikk lide. Etter å ha blitt vraket i fire kamper ga han beskjed om at han la opp. Noen uker senere dukket han opp i svensk div 1.

InnleggSkrevet: 17. November 2019 00:23
Sorum skrev:Det ble, som forventet, Kurt Davis som vrakes som 7. utlending før Winter Classic på Lillehammer. Som forventet da han ikke har vært helt på samme nivå som i fjor. Jeg ser ikke helt bort fra at Storhamar gjerne ser at han finner seg en annen klubb, noe som sikkert vil spare klubben for en hel del kroner. Jeg ser ikke at forwardene Cameranesi, Marinaccio eller Ahlholm skal bli vraket, så det må bli en back som må sitte på tribunen.

Selv har han følgende svar på vrakingen til HA:
– Jeg tror du allerede vet svaret på ditt spørsmål, men jeg ønsker ikke å kommentere noe rundt denne situasjonen nå, sier han.

PS! Når Narvik hadde sju utlendinger i oktober var det svensken Jörnevik som fikk lide. Etter å ha blitt vraket i fire kamper ga han beskjed om at han la opp. Noen uker senere dukket han opp i svensk div 1.

Hadde ikke vi hatt full kvote skulle jeg gjerne ha sett han i Stjernen. Sparta er mulig på banen dersom det stemmer at Nilsson er langtidsskadd.

InnleggSkrevet: 21. November 2019 15:08
SIL har satt seg i en unødvendig krevende situasjon. Med svært mye svingninger hittil blir det mye frustrasjon både på is og på tribunen. De sliter sterkt med å sette faste rekker, og det blir mye utskiftninger og rekkeendringer. Det siste som hjelper da er å hente inn en ekstra utlending, slik at man skal ha en rullerende frisk spiller på tribunen i hver kamp.

Newton har spilt lite i år og det er tidlig å konkludere - men å benke Davis for å ha med Newton fremstår foreløpig som å gå i 0, og bivirkningen er frustrerte spillere og en evig diskusjon om hvem som egentlig burde vært satt ut.

InnleggSkrevet: 02. Desember 2019 01:50
https://beta.h-a.no/2019/sport/storhamar-toppene-gikk-i-reichenberg-mote-under-ms-kampen/

Powerplayclub jobber med og skaffe finansiering så man kan komme med et tilbud til Reich. Tipper Oilers er en stor konkurent her hvis han velger å gå til en norsk klubb,

InnleggSkrevet: 02. Desember 2019 20:59
Reich har takket nei til Storhamars første bud ønsker fortsatt og spille ut.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 02. Desember 2019 23:56
Nadaa skrev:Reich har takket nei til Storhamars første bud ønsker fortsatt og spille ut.

Bra!

InnleggSkrevet: 03. Desember 2019 00:17
Håper han blir i utlandet.. EBEL DEL. Hadde våre kjekt å sett han i Wien sammen med Olden eller Klagenfurt og Haugen
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 03. Desember 2019 00:33
Nadaa skrev:Reich har takket nei til Storhamars første bud ønsker fortsatt og spille ut.

Merker jeg har enda mindre tro på COBA som leder av SU enn som daglig leder. Og hvorfor skal forhandlinger og tilbud ut i offentligheten når ingen andre klubber gjør det?

Nytter ikke ha ansatte i nøkkelstillinger som kun er det et kvarter før det blir utskiftninger.

InnleggSkrevet: 03. Desember 2019 01:49
Fra H-A: Lillehammer ønsker meg også. Det må derfor være noe ekstra for at jeg skal velge å gå til Storhamar foran dem, sier han.

Noe ekstra, som at jeg vil ha mye mer penger, der altså....

InnleggSkrevet: 03. Desember 2019 20:03
Skal ikke vært snakk om penger mellom Reich og Storhamar ennå, men en kontrakt som gjaldt denne + neste sesong, Det er fortsatt kontakt mellom partene. Men Reich ønsker først og sjekke mulighetene ute.
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester