Kamptråd tirs 8. okt og tors 10. okt 2019

InnleggSkrevet: 07. Oktober 2019 21:29
Tirs 08.10. 19:00 TV 2 Sport 2
Storhamar
Sparta Sarpsborg
-
-
Tors 10.10. 18:30
Gruner
Valerenga
-
-
Manglerud
Narvik
-
-
Stjernen
Frisk Asker
-
-
Tors 10.10. 19:00 TV 2 Sport 2
Stavanger
Lillehammer
-
-
Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/norwa ... standings/

InnleggSkrevet: 08. Oktober 2019 22:03
Sparta vinner 3-1 på Hamar tirsdag kveld. Tre hjemmetap på rad for Storhamar, som bare har skåret tre mål på disse tre siste kampene.

Tabell https://www.flashscore.com/hockey/norwa ... standings/

PS! Legger merke til at Spartas svenske back Robin Karlsson ikke fikk istid, og knapt har spilt de siste kampene. En mann å kvitte seg med?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Oktober 2019 03:28
Sorum skrev:PS! Legger merke til at Spartas svenske back Robin Karlsson ikke fikk istid, og knapt har spilt de siste kampene. En mann å kvitte seg med?

Om a. Aldri sett en back på elitenivå som er avhengig av å se pucken i bladet før han slår et pass.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 12:24
OHHHHHH!

I dag blir det spennende i ligaen. Her kan vi få noen svar som vil sette en standard for fortsettelsen.

Stjernen- Frisk. Begynner med denne. Med frisk seier i dag vil de stå med 8 strake seiere. Med tap kan Stavanger få et lite forsprang på tre poeng og med et litt enklere kampprogram frem til de møtes i Stavanger den 29. kan de da få en luke som kan bli vanskelig å tette.

Stjernen på sin side ligger 4 poeng bak Sparta. Med seier i kveld er de et poeng bak og kan tåle et tap i amfien førstkommende lørdag. Med tap i dag og tap til lørdag vil avstanden opp til 6.plassen være 7 poeng og det blir fryktelig tungt for både klubb og by nå som optimismen er på vei opp igjen. Typisk Stjernen og gå på de to tapene der nå.

Stavanger - Lillehammer. Skal Lillehammer bevise at de hører hjemme helt i toppen med seier i dag? Med tap i dag blir det en luke opp og et skille opp til de to øverste. Med seier vil de de ha en luke på 7 poeng ned til 4.plassen noe som blir tøft for Storhamar.
Stavanger på sin side kan fortsette med å sette press på Frisk med seier i dag.

Manglerud - Narvik. Skulle Narvik ta denne vil de ha en luke på 8 poeng ned til MS som da vil få stor avstand opp til sluttspillsplass. Dette er en svært viktig kamp for MS som med tap fortsatt står med 0 poeng etter 8 kamper.
Narvik vil på sin side fortsatt henge med både Sparta og Stjernen i kampen om 6. og 7. plassen.

Grüner - Vif. Gruner vil for alvor henge med i kamp om sluttspillsplassen hvis de vinner i dag. Osloderby delux og det kommer nok til å være en sinnsyk innsats for 3. poeng fra Grüner sin side. Vif kan på sin side skaffe seg en luke ned til Sparta og Stjernen og samtidig gå forbi Storhamar i kampen om topp 4.

Mye spennende i dag med andre ord og jeg gleder meg som vanlig helt frem til kampen starter :lol:

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 17:50
Ryktes at Lindstrøm er tilbake for VIF, så da er den viktigste brikken på plass der. Altså, VIF vinner lett. 0-6

Frisk har vært forferdelig dårlige de seneste kampene før tirsdagens CHL-match, samtidig som Stjernen har fått fin flyt. Dette kan fort bli hjemmeseier, men tipset mitt blir U med Frisk-seier i OT/straffer.

Stavanger blåser Lillehammer av isen, men Lillehammer får bra uttelling på overtallsspillet sitt, og drar østover med et respektabelt 2-4 tap.

MS har ikke helt funnet ut av angrepsspillet sitt ennå. Narvik har mer flyt. Borteseier.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 18:36
Dahlberg skadet, skriver Frisk på Facebook. Står ikke hva og alvorsgrad. Så da er det Fayen Vestavik i mål der.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 19:09
I Stjernehallen har det vært ganske jevnt. Frisk med to overtallsspill, og omsatte ett av disse i periodens eneste mål. Gustavsson som scora. Frisk fikk en utvisning rett før slutt. Virker som om dommerne har grei kontroll så langt.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 20:06
2. periode i Fredrikstad ferdig. Frisk vinner perioden 3-2 etter at Stjernen fikk låne ledelsen en kort stund etter først å ha ekspedert inn et mål i et 5 mot 3, og deretter et til rett etter. Da tente Frisk, og var vel i det store og det hele best i perioden. Som alltid når Frisk spiller er det motstanderen som leder skuddstatistikken, men uten at det har vært så mange farlige sjanser. Stjernen skal ha for at de står opp og gjør et solid stykke arbeide. Denne O'Brian er det nok bare et tidsspørsmål før han rakner og gjør nok ugang til at han blir sendt av.

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 20:53
Da var kampen over. Frisk vant sisteperioden 2-1, etter en noe kaotisk periode. En rekke utvisninger og tut og kjør. Stjernens utlendinger tok utvisninger på rad og rekke, og flere av disse var ganske unødvendige. Frisk var effektive i PP i dag, til en forandring. Fayen Vestavik i Frisk-buret sto en meget solid match.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 22:13
Trettenes er sån halvgod om dagen!

InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 22:15
Eidstedt ( VIF) Ute resten av sesongen ifølge VG? Kneskade?
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Oktober 2019 22:25
Kjellvis skrev:Eidstedt ( VIF) Ute resten av sesongen ifølge VG? Kneskade?

Mer info om dette kan leses på vif-hockey.no

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 09:12
slasher skrev:I Stjernehallen har det vært ganske jevnt. Frisk med to overtallsspill, og omsatte ett av disse i periodens eneste mål. Gustavsson som scora. Frisk fikk en utvisning rett før slutt. Virker som om dommerne har grei kontroll så langt.

2. periode i Fredrikstad ferdig. Frisk vinner perioden 3-2 etter at Stjernen fikk låne ledelsen en kort stund etter først å ha ekspedert inn et mål i et 5 mot 3, og deretter et til rett etter. Da tente Frisk, og var vel i det store og det hele best i perioden. Som alltid når Frisk spiller er det motstanderen som leder skuddstatistikken, men uten at det har vært så mange farlige sjanser. Stjernen skal ha for at de står opp og gjør et solid stykke arbeide. Denne O'Brian er det nok bare et tidsspørsmål før han rakner og gjør nok ugang til at han blir sendt av.

Da var kampen over. Frisk vant sisteperioden 2-1, etter en noe kaotisk periode. En rekke utvisninger og tut og kjør. Stjernens utlendinger tok utvisninger på rad og rekke, og flere av disse var ganske unødvendige. Frisk var effektive i PP i dag, til en forandring. Fayen Vestavik i Frisk-buret sto en meget solid match.

Antar at du har lest en eller annen live-feed fra kampen for her var det ellevilt med "fargede" rapporteringer...

1. Dommerne hadde absolutt ikke kontroll på kampen. det var utrolig mye destruktivt spill med slashinger, hektinger og holdinger. de tok ikke for noe av dette i starten og må den måten mistet de kampen raskt.

2. O'Brien og ugang... Han er mye større enn alle andre på isen, men leverer så og si aldri en stygg takling. Han er ekstremt hard på alle måter og når dommerne faktisk sier direkte til at de vil følge han ekstra nøye og gi han ekstra minutter er nesten skandaløst.

3. Unødvendige utvisninger til Stjernens utlendinger er jeg forsåvidt enig i, men når både O'Brien og Christoffer får ekstra 2-minuttere hver gang det er gruff blir jobben mye lettere for Frisk å ta med seg poengene. Hvordan han finner en 2+2 til Christoffer og en 2-minutter til Kåsastul etter gruff foran keeper i 3. periode klarer jeg ikke finne noen måte å forklare på.

Så kort fortalt, Frisk vinner strengt talt fortjent da de utnytter måten kampen utvikler seg desidert best. Men, dersom det er slik dømming Frisk får i hver kamp vil de ta mye enkle poeng. Uten at jeg vil si at det nødvendigvis avgjorde kampen direkte kan ikke GET-ligaen se seg fornøyd med den type dømming vi så i Stjernehallen i går kveld. det utviklet seg delvis til en parodi til tider. Dømmingen er en god grunn til at Stjernen faktisk fikk applaus av isen. Det virket til tider som spillerne hadde flere motstandere enn de i Frisk drakt...

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 09:48
Neida. Jeg så kampen via Sumo, så dette er mine egne betraktninger. Med repriser og analyse fra kommentatorer og det hele. O'Brian spiller ikke stygt, men han virker litt "rabiat" og skal hele tiden starte gruff og overreagere. Slår kølla i pleksi og ironisk tommel opp til dommer osv. Sånt blir lagt merke til, og dommere tillater sjelden sånt over tid. Stjernen spilte bra de, men Frisk er skarpere og mer effektive. Stjernen drar på seg mye utvisninger, og det var lite lurt.

PS: Kommentaorene roste dommerne, og berømmet dem flere ganger.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 11:01
Dommerne i Stjernehallen var ute etter våre amerikanere. Det tror jeg de fleste som så kampen fikk med seg.
Når det er sagt så var nok ikke dommeren avgjørende. Hadde vår keeper stått en normalt bra kamp, ville Stjernen tatt dette. Han hadde ikke akkurat dagen, for å være litt diplomatisk..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 12:09
Ramp skrev:Dommerne i Stjernehallen var ute etter våre amerikanere. Det tror jeg de fleste som så kampen fikk med seg.
Når det er sagt så var nok ikke dommeren avgjørende. Hadde vår keeper stått en normalt bra kamp, ville Stjernen tatt dette. Han hadde ikke akkurat dagen, for å være litt diplomatisk..

Jeg syns det var en veldig god kamp fra begge lag egentlig. Frisk viser hvorfor de er et topplag når Stjernen faller litt ned, men ellers syns jeg det ser veldig lovende ut for Stjernen framover. Vi bør vinne flere kamper dersom vi klarer å holde dette spillet mot dårligere lag. Jeg er villig til å tilgi Nygren en litt svak forestilling på et par av måla. Han er fremdeles ung og vil naturlig nok variere i prestasjonen. Førstekeeper neste sesong kanskje?`
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 14:32
johnpx skrev:Trettenes er sån halvgod om dagen!

Mattis framstår som bedre enn noen gang så langt i sesongen, ingen tvil om det. Det ser ut som han passer som hånd i hanske i rekke med Morley og Kissel, der høyt tempo, kjappe pasninger og stor bevegelighet preger spillet. Om han kan passe like godt inn og få ut samme potensialet på landslaget er et annet spørsmål. Men at han inngår i Thoresen sin tropp til turneringen på Lørenskog er vel rimelig bankers pr. i dag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 14:40
Chelsea Dagger skrev:
johnpx skrev:Trettenes er sån halvgod om dagen!

Mattis framstår som bedre enn noen gang så langt i sesongen, ingen tvil om det. Det ser ut som han passer som hånd i hanske i rekke med Morley og Kissel, der høyt tempo, kjappe pasninger og stor bevegelighet preger spillet. Om han kan passe like godt inn og få ut samme potensialet på landslaget er et annet spørsmål. Men at han inngår i Thoresen sin tropp til turneringen på Lørenskog er vel rimelig bankers pr. i dag.

Ja, jeg synes han så bedre ut i VM også en han gjort på en stund. Fortsetter han sån er det ingen tvil han er for god for GET. Men han må også få ut potentialen internatjonalt, VM og ev större liga.

InnleggSkrevet: 11. Oktober 2019 20:11
Venstreback skrev: Unødvendige utvisninger til Stjernens utlendinger er jeg forsåvidt enig i, men når både O'Brien og Christoffer får ekstra 2-minuttere hver gang det er gruff blir jobben mye lettere for Frisk å ta med seg poengene. Hvordan han finner en 2+2 til Christoffer og en 2-minutter til Kåsastul etter gruff foran keeper i 3. periode klarer jeg ikke finne noen måte å forklare på.
.

Alltid interessant med dommeravgjørelser. Men jeg finner ingen dobbeltutvisning til Christoffer samtidig med en 2-minutter til Kåsastul. Hvilken situasjon i 3. periode tenker du på?

https://www.hockey.no/live/Live/Match/6983658

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bazinga, JTHM og 13 gjester