Stjernen Hockey - Lagbygge og rykter 2019/2020

InnleggSkrevet: 11. September 2019 11:07
sjefsrøden skrev:Hva tror vi om rekkene i morgen?

Hackett

O`Brien Buskoven

Hermansson Farrell Ciampini

Trnavsky Christoffer Heier

Rønnild Medby

Hansen Hallstrøm Tønjum

Mic Langdalen Mac

Sommer Nielsen og Billet blir kanskje med på tur?
Backkorpset er tynt.... Syltynt....

O`brien må vel spille litt dobbelt da. Hørte forøvrig rykter om at Bjørsland var ferdig. Er det bekreftet?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. September 2019 17:59
Blir ikke overrasket om Bjørsland må gi seg. På vei inn i sesong 2 med hjernerystelse.

Jeg ser for meg at Sommer-Nilsen blir med og prøver seg litt på is. Ellers syns jeg backparene ser ganske greie ut. O'Brien er jo gull og må styre med Buskoven, Rønnild har begynt å rendyrke kraftback-stilen og det er vel like greit. Balanseres greit med Medby. Ponomarenko - Hansen er også greit balansert.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. September 2019 18:16
RedFarmer skrev:Jeg ser for meg at Sommer-Nilsen blir med og prøver seg litt på is. Ellers syns jeg backparene ser ganske greie ut. O'Brien er jo gull og må styre med Buskoven, Rønnild har begynt å rendyrke kraftback-stilen og det er vel like greit. Balanseres greit med Medby. Ponomarenko - Hansen er også greit balansert.

Sommer Nielsen har vel trent fullt på is en god stund.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 12. September 2019 07:52
sjefsrøden skrev:Hva tror vi om rekkene i morgen?

Hackett

O`Brien Buskoven

Hermansson Farrell Ciampini

Trnavsky Christoffer Heier

Rønnild Medby

Hansen Hallstrøm Tønjum

Mic Langdalen Mac

Sommer Nielsen og Billet blir kanskje med på tur?
Backkorpset er tynt.... Syltynt....

Bytt Hansen i 3. femmeren med Billet så har du fasit ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2019 08:07
Redpatriot skrev:

Er Philip Lyngsmo Hansen skadet?
®

InnleggSkrevet: 12. September 2019 08:11
RedFarmer skrev:
Redpatriot skrev:

Er Philip Lyngsmo Hansen skadet?

Nei det tror jeg ikke. Jeg tolket det sånn at Stian Hansen som er satt i 3. femmeren med Hallström og Tønjum? Har jeg bommet så ille? isåfall tidlig på morgenen. :lol:

Philip spiller nok med Ponomarenko som det også er tippet i forslaget over her :P

InnleggSkrevet: 12. September 2019 19:19
Backene til stjernen får virkelig kjørt seg i dag...
Blir veldig tydelig at backsiden er laaaaaangt unna
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. September 2019 19:23
Redpatriot skrev:Backene til stjernen får virkelig kjørt seg i dag...
Blir veldig tydelig at backsiden er laaaaaangt unna

Det er helt krise. Vi henger ikke sammen.
Innerst inne hadde jeg et ørlite håp om at vi hadde nærmet oss lagene foran, men vi er ikke i nærheten.
God natt.

InnleggSkrevet: 12. September 2019 22:20
Hva var det Braden Christoffer var så forbanna for? Regner med at han ikke ga seg med å kjefte på dommerne i og med at det ble match? Eller var det noe annet som skjedde?

InnleggSkrevet: 12. September 2019 23:02
Brevik1 skrev:Hva var det Braden Christoffer var så forbanna for? Regner med at han ikke ga seg med å kjefte på dommerne i og med at det ble match? Eller var det noe annet som skjedde?

To spillere kolliderte uten at dette førte til annet enn avblåsning da den ene ble liggende noen sekunder før han reiste seg. Christoffer var i nærheten men ingenting utartet. Så tar plutselig Luthcke hendene inn i siden og signaliserer usportslig. Christoffer forstår ingenting men går ut. Han blir stående i åpningen på fryseboksen men det ser ikke ut som han sier noe der og da.
Så snakker dommerne i sammen i et lite minutt og Luthcke slår hånda på hodet og peker på garderoben. På veg ut forstår Christoffer fremdeles ingenting.
Dette tyder vel på at det er sagt noe ganske så grovt.

InnleggSkrevet: 13. September 2019 00:21
Bayhawk skrev:
Brevik1 skrev:Hva var det Braden Christoffer var så forbanna for? Regner med at han ikke ga seg med å kjefte på dommerne i og med at det ble match? Eller var det noe annet som skjedde?

To spillere kolliderte uten at dette førte til annet enn avblåsning da den ene ble liggende noen sekunder før han reiste seg. Christoffer var i nærheten men ingenting utartet. Så tar plutselig Luthcke hendene inn i siden og signaliserer usportslig. Christoffer forstår ingenting men går ut. Han blir stående i åpningen på fryseboksen men det ser ikke ut som han sier noe der og da.
Så snakker dommerne i sammen i et lite minutt og Luthcke slår hånda på hodet og peker på garderoben. På veg ut forstår Christoffer fremdeles ingenting.

Det står i en +artikkel i Fredrikstad Blad, som er gjengitt av flere på Facebook. Han skal ha sagt "i will kill you" til en motspiller i den situasjonen.

InnleggSkrevet: 13. September 2019 12:52
Rart å se på O'Brian i går, han er en spiller som har fysikk nok til å takle reglementert.. Men i går taklet han konsekvent höyt og virket grinete.
Tror fort det kan bli mange unödvendige minutter på #6 om han ikke legger om stilen, og det er vel Stjernen neppe tjent med..
Only girls stay down
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. September 2019 10:19
JTHM skrev:Rart å se på O'Brian i går, han er en spiller som har fysikk nok til å takle reglementert.. Men i går taklet han konsekvent höyt og virket grinete.
Tror fort det kan bli mange unödvendige minutter på #6 om han ikke legger om stilen, og det er vel Stjernen neppe tjent med..

Hvor mange utvisningsminutter fikk han for denne forferdelige oppvisningen? Svaret er 0.

Det jeg derimot så, var at han fikk med seg hele 3x2 minutter i overtall pga. spillere som enten tok igjen etter å ha blitt satt på ræva eller hekta han opp etter å ha blitt rundlurt.
Heia Stjernen!

InnleggSkrevet: 14. September 2019 21:25
Forgetable skrev:
JTHM skrev:Rart å se på O'Brian i går, han er en spiller som har fysikk nok til å takle reglementert.. Men i går taklet han konsekvent höyt og virket grinete.

Hvor mange utvisningsminutter fikk han for denne forferdelige oppvisningen? Svaret er 0.

Det jeg derimot så, var at han fikk med seg hele 3x2 minutter i overtall pga. spillere som enten tok igjen etter å ha blitt satt på ræva eller hekta han opp etter å ha blitt rundlurt.

Vi kan gjøre opp status efter halvspilt serie..
Only girls stay down
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. September 2019 11:02
"Nye" Stjernens problemer, etter to kamper:
nr.1
Ekstremt uorganisert defensivt. Det gjøres juniorfeil på juniorfeil, motstanderen glir veldig lett igjennom, og det skapes farlige situasjoner ut av nesten ingenting.

Nr.2
Vår nye NHL-målvakt har 78,3% etter to kamper.
Han har visstnok et mål om å komme seg til SHL eller en annen stor liga i europa, og det kan hende han lykkes med det, men det blir hvertfall ikke som målvakt. Han har åpenbart vanskelige arbeidsforhold bak et forsvar bestående av hodeløse høner, men jeg hadde forventet mer.

Nr.3
Mannen som er hentet for å bøtte inn mål, Ciampini, har foreløpig ikke vært i nærheten av noe som helst. Han er kronisk uvenn med pucken, og som sniper er det en dårlig egenskap å ha.

Nr.4
Hele laget lider av akutt tunnellsyn i situasjoner hvor børsa skal lades fra blå. Mot Sparta ble det fyrt av hvertfall 15 skudd (jeg sluttet å telle) rett i skøytene til mannen som stod plassert 1,5 meter unna. Er det mulig å titte opp et halvt sekund før man skyter?

Fyll gjerne inn flere punkter, for her er det mye å ta av..

Jeg tippet Stjernen på 7.plass, og slik laget ser ut nå, kan det ha vært i overkant optimistisk.
Du har MYE å jobbe med, Renè...

InnleggSkrevet: 15. September 2019 12:42
For å ta noe positivt, Buskoven imponerte til tider stort med puck.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 15. September 2019 13:53
Ramp skrev:"Nye" Stjernens problemer, etter to kamper:
nr.1
Ekstremt uorganisert defensivt. Det gjøres juniorfeil på juniorfeil, motstanderen glir veldig lett igjennom, og det skapes farlige situasjoner ut av nesten ingenting.
Nr.2
Vår nye NHL-målvakt har 78,3% etter to kamper.
Nr.3
(..)
Nr.4

Jeg tippet Stjernen på 7.plass, og slik laget ser ut nå, kan det ha vært i overkant optimistisk.

Forsvarsspillet er jeg helt enig i. Får hjerteinfarkt når alle andre enn O'Brien ikke er utpå der. De første 10-15 minuttene vi var vitne til igår må lukes bort, ellers er vi sjanseløse mot alle unntatt MS, Grüner og Narvik.

Hackett tror jeg (dessverre) sliter med kneet, eller har fått for lite matchtrening. Håper på det siste. Han ser treg ut i sideforflytningene og når han reiser seg opp. Han er uansett ingen Hasek og trenger faktisk hjelp fra forsvaret. Igår slo han spaken i stanga etter en blindsone bakoverpasning rett i slottet til motspiller. Han må jo være sjokkert.

Ciampini hadde fint forarbeid som førte til scoring, ellers noen svake skudd rett på keeper. Tror det bedrer seg.

Forstod lite av gårsdagens powerplay. O'Brien er vestrefattet, men ble gang på gang servert fra feil side slik at han ikke fikk avfyrt direkteskudd. Da blir det tamt.

7. plass er realistisk og med langt flere poeng enn i fjor. Må bare holde seg skade- og karantenefrie.

InnleggSkrevet: 17. September 2019 04:13
Sorum skrev:
Bayhawk skrev:

Det står i en +artikkel i Fredrikstad Blad, som er gjengitt av flere på Facebook. Han skal ha sagt "i will kill you" til en motspiller i den situasjonen.

Jeg kan med sikkerhet si at Owe var ikke i den situasjonen du nevner, det var den andre HD´en
OG han spør spilleren (etter han først hadde ropt: Im gonna kill you), hva sa du, og da repeterte han med å si, sombody’s gonna die out here
Dermed ble det en "dommer konferanse" og regelen som ble brukt er 100% riktig.
Hadde dette vært en TV kamp hadde alt hørt hva vedkommende spiller sa, og dette hadde også unge spillere fått med seg. Synes DU det er greit?

Noe som ikke har med denne kampen å gjøre, eller andre, noen av dere er klar over at jeg er fra H/L, spilt for dem, trent guttelag der, og dommer, sattet i dommerkommite i en del år, og vært sensor.
Tenkte jeg ville dele dette fra ett annet forum jeg har skrevet på:

Angående rekruttering av dommere, så mener jeg at alle har ett ansvar, spillere, foreldre og aller mest trenere.

Furuset har noe som heter Botta Cup, som fremdeles gjennomføres idag.

Det første året denne ble gjennomført så var det bestandig en rutinert dommer, og en fersk dommer.
Hadde en episode der, treneren til Sparta slang kommentarer hele tiden til den ferske, når jeg var langt unna.
Han ferske dommeren forteller meg dette, så jeg følger mere med, og så hører jeg han skjelle vedkommende ut igjen.
Blåser direkte og gir treneren Matchstraff, han argumenterte, men jeg sa du skal ut av hallen.
Han går så over på tribune siden og stiller seg opp, jeg går bort til vantet og sier:
Jeg slipper ikke pucken før du er ute av hallen!
Han går slukøret ut, så kommer plutselig alle Sparta spillerne på rekke mot,
tar av seg høyre hanske, og takker meg, og de sier at nå kan vi begynne endelig begynne å spille ordentlig.

Husker det varmet meg, og det gjør det fortsatt idag..

Vil avslutte med det jeg skrev tidligere:
Alle har ett ansvar, spillere, foreldre og aller mest trenere UTEN rekruttering av dommere blir vi som hockey nasjon IKKE bedre, heller IKKE hvis de som dømmer i GET får bedre oppfølging og betalt grunnet at de må ta seg fri fra jobb.
Er dette NIHF´s ansvar eller klubbene? Mitt svar er klart: Det er begges ANSVAR.
Og MOBBING av dommerne, jeg er ikke ett unntak her ;-( , det eneste vi ØDELEGGER ER AT VI IKKE FÅR DOMMERE!
Uansett idrett. Alle dommere tar konstruktiv kritikk, kanskje ikke direkte etter matchen, men dagen etter når de har gått igjennom matchen i minne/hodet eller på video.

Sist men IKKE minst: Hvor mange supportere har tatt feil, eller spillere/trenere/TV reportere når de har sett situasjonen på nytt?

Sørum: Lag gjerne en egen tråd og flytt dette innlegget dit :-) siden dette ikke bare gjelder denne kampen!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. September 2019 21:45
"Breaking news" om at Bjørsland legger opp på f-b.no .
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: I går 08:11
Du må scrolle deg nedover, forbi ørten "landet rundt" "østfold rundt" og et par konkurser i enmanns snekkerfirmaer først

InnleggSkrevet: I dag 08:23
Hvor krise blir det i Fredrikstad om stjernen taper i kveld?

InnleggSkrevet: I dag 10:22
Krise og krise, men det ser ikke bra ut. Den optimismen som var før sesongstart blir ekstremt dalende da. Vi må ha to seire på de to neste nå, men ikke noe mindre er jeg redd. Blir fort langt opp med tap siden vi har 3 minuspoeng fra før. Lillehammer og Sparta er jo to lag vi skal kjempe i mot håper jeg og da må vi klare å klå de også. 3.periode mot Sparta var meget sterk og mye å bygge videre på.

InnleggSkrevet: I dag 14:53
Kun 3p idag er godt nok (men jeg kommer fortsatt til å gå på kamper uansett hvor "krise" det er :lol: )
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: I dag 15:55
https://www.youtube.com/watch?v=IDKnFTkreeI&t=0s

Renè Hansen sier her at det var en "reality check" å komme til Stavanger å bli rundspilt.
Men Renè, hvorfor tar dere ikke flere treningskamper mot lag på nivå med Stavanger, hvor spillerne får mulighet til å tilpasse seg tempoet litt oppover tabellen i Get-ligaen? Hvorfor spilles det flere treningskamper mot MS og Ringerike? Er vi redd for å få juling?
Det burde være unødvendig å "plutselig" oppdage hvilket tempo vi faktisk må spille med for å henge med blant de beste.

InnleggSkrevet: I dag 22:49
Om det ender med langvarig skade på sommer Nielsen så synes jeg stjernen bør gå ut å lete etter en ny topp-back..

På lørdag er det nok kun «menigheten» som kommer på kamp. For nå er det helt svartmalt..
Krisen jeg spurte om tidligere florerer på SoMe..
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester