Rangering av lag og spillere

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2019 20:40
sjefsrøden skrev:Og der meldte VIF på twitter at Ahlholm er ferdig i klubben.
Det er en gigantisk svekkelse og nå ser det straks langt tynnere ut. Det kommer sikkert en som skal erstatte, men å finne en som var en like stor suksess har jeg liten tro på. Sundelius er jo også fortsatt ledig på markedet som et supplement til en tynn tropp.
Som jeg skrev over ville faktorer bli avgjørende og jeg redigerer VIF saken.

Sundelius klar for Comet.

InnleggSkrevet: 08. August 2019 22:53
Igjen en grundig og solid analyse. Frisk er nok et av de enkleste lagene å forske på, ettersom laget er veldig likt som i våres. DEN store forskjellen er som vanlig amerikanerne, som byttes hvert år. Hverken Bonis eller Thompson var all verden, så det er lov å forvente mer av nykomlingene. At det ikke har kommet en erstatter for McMonagle er derimot et ganske stort hull. Dahlberg er på sitt beste helt enorm. Men han har perioder med svakt spill innimellom, og Fayen er fremdeles urutinert. Vil ikke si at disse bør settes over Søberg/Svendsen feks.

På forwardssiden er det solid dekning over hele linja. Som du skriver vil Frisk kunne stille med knallbra 3. og 4. rekker, noe vi så veldig tydelig i sluttspillet. Jeg savner likevel en typisk poengkonge til, og det er litt overvekt av grovarbeidere. Usikker på om noen av de nye har 75 poeng i seg.

Trenere: 5
Keepere: 5
Backer (hvis solid forsterkning): 5
Løpere: 5
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. August 2019 23:06
Frisk har ligaens klart beste bredde, og mindre avhengig av å treffe 120% på importene sammenliknet med Oilers og Storhamar. Usikkerheten er for meg trenerne og at Dahlberg begynner å bli voksen, samt Ødegaard, Lystad er skadeplaget. De har og Frøshaug "i bakhånd" som ikke fungerte i fjor, han kan fort doble poengproduksjonen.

Så har de CHL som kan være positivt, eller ta vekk fokus. Dessverre virker det som klubben og ikke minst supporterne kun ser på dette som treningskamper. Synd isf, laget som er med i CHL har et ansvar for å vise frem ligaen vår.

InnleggSkrevet: 09. August 2019 09:09
Dahlberg begynner å bli voksen. Det er helt samt, men samtidig viste han at han er best når det gjelder for 3-4 mnd siden. Det tipper jeg han minst gjør et år til.

Poengproduksjon og ønske om målscorer ekstra.
Kapable til 20+poeng
Bovim, Christiansen, Geheb, Kristiansen, Johansen

Kapable til 30+ poeng
Dokken, Granholm, Frøshaug, Bastiansen, Bjørkung

Kapable til 40+poeng
Petryk

Kapable til 50+ poeng
Lavoie og Gustavsson

De har altså 13 spillere som er mer enn kapable til å få mer enn 20 poeng. Det er rimelig heftig og hvis man ser på tidligere statistikker og hvordan sesongen var første halvdel i fjor så føler jeg ikke at jeg har tatt veldig hardt i heller. I tillegg ser jeg for meg at de henter den 1.rekke backen med offensive kvaliteter de savner og da er vi oppe i 14 stk. Det er det ingen andre klubber som er i nærheten av.

Som Slasher skriver så er de nesten inntakt fra i fjor, men de som har kommet inn er etter min mening langt bedre enn de som har gått ut dørene i Askerhallen. Det holdt til NM gull i fjor så får tiden vise hva det blir i år.

Trenerteamet er helt klart urutinert, men allikevel snudde de noe tungt til et overraskende gull. Så er spørsmålet som jeg skrev i den opprinnelige saken om de klarer dette gjennom en hel sesong der de står for alt fra A-Å. Det er jeg usikker på og derfor får de ikke 6 på terningen. Føler uansett ikke jeg kan gi de mindre enn 5 etter den elleville prestasjonen de hadde i våres.

InnleggSkrevet: 09. August 2019 13:12
Veldig gode poeng, Sjefsrøden. Jeg er slettes ikke uenig, men for meg er disse "20 poengsgutta" det jeg omtaler som grovarbeidere. Flere av de du nevner vil nok også havne et stykke under det de er "kapable" til. Johansen ville jeg derimot satt på 30+. Jeg tenker at når Frisk henter amerikanere, så bør det bli mer enn 40 poeng pr stk. Det var poenget mitt. Men ja, det er veldig god bredde, og akkurat hvem som setter pucken i mål er jo mindre interessant i det store bildet.

InnleggSkrevet: 09. August 2019 13:58
Fjorårets poeng. Serie + sluttspill

Bovim. 19+ 5
Christiansen 15+10
Kristiansen 17+7
Geheb 13+4
Johansen 16+ 8

Lystad Jacobsen 4+1
Alle ligger og vaker under 20 poengsgrensa. Her snakker vi altså om 3-4. rekke spillere på et lag som hadde en tung høst. Skal riktignok spille tre færre kamper, men samtidig tror jeg Narvik og Gruner slipper inn langt flere mål enn Ringerike som bunnlag i fjor. Slang med Lystad som har potensiale hvis skadeproblemene løser seg.
Enig i at det er grovarbeidere her, men samtidig tar disse grovarbeidere langt flere poeng enn hos de konkurrerende klubbene. Blir spennende dette her om hvordan fasiten blir til slutt. Slenger med at foreløpig ser både Lillehammer og Sparta svekket ut fra i fjor og her kan det også være mulig å smekke inn noen mål kontra i fjor.

InnleggSkrevet: 09. August 2019 22:15
Manglerud Star:

Trener: David Livingston, har funnet seg godt til rette i Manglerud og hører hjemme der. Får en del ut av lite år etter år, men klarer aldri å ta steget noe videre. Prøvde seg med Lørenskog for en tid tilbake, men det ble heller ingen høydare. Sliter litt med å se hva som egentlig kommer ut av dette, da MS mister spillere hvert år og får mye nytt. Vaker rett over kvalik år etter år fordi bunnlagene rett og slett ikke holder høyt nok nivå. Ser ikke at utviklingen går i riktig retning. Her gir jeg en snill
4 på terningen.

Keepere: Frøberg og Furseth.
Her er Frøberg er førstekeeper. 3,48 mål i snitt og 87,8 i redningsprosent i fjor. Allsvenskan riktignok, men ikke voldsomt skremmende tall. 21 kamper og Furseth sto 15. To keepere som ikke har vært 1.keepere på en stund kan være en utfordring. Frøberg er 22 år og har fortsatt mye tid foran seg og MS som utviklingsarena er nok perfekt for han. Jeg klarer ikke å se at denne duoen skal sende MS oppover tabellen og jeg gir duoen terningkast 4. Furseth har erfaring og har stått flere gode kamper i Get og kan steppe inn med et Ok nivå dersom det trengs.

Defensivt: Har en ung gruppe backer som jeg sliter med å se skal klare det helt store. Har etter min mening mistet den beste backen i Van Voorhis og erstattet han med Hakon Nilsen fra statene. Jeg har kun klart å hoste opp et par videoklipp fra denne karen og inntrykket ut fra det lille jeg har sett er umulig å si noe om. Virker bedre defensivt enn offensivt, men jeg tror ikke denne spilleren vil sette sitt preg på ligaen for å si det på den måten. Kevin Berg har gått til Lørenskog ellers er backrekka den samme som i fjor. Simonsen presterte 16 poeng noe som må sies å være ganske så bra. Petter Andersen på 19 år er et talent og med sine 7 poeng i fjor er det håp om at han tar nye offensive steg i år. Andersen, Frøshaug, Johansen, Kristiansen, Pedersen, Simonsen og Thoresen skremmer ingen dessverre.
Terningkast 3.

Offensivt: foreløpig uavklart med Hoel og Boroczky. Jeg antar at i hvert fall Hoel spiller for MS den kommende sesongen. Av de som har vært mest toneangivende er det helt klart Coatta. og Brekke Henriksen som kommer til å bli mest savnet ved siden av nevnte Hoel. Coatta ble poengkonge med 32 poeng og Brekke Henriksen med 21. Coatta er erstattet med Berling fra divisjon 1 i Sverige. Hadde en heidundrende sesong i 17-18 med 54 poeng for Halmstad og en en nokså trå sesong i fjor for Trojaner/ Ljungby der han produserte 21 poeng og bare 4 mål. Ketil Martinsen er tilbake i grønt og gult og dette er en kjempesignering. Sist han var i MS tok han 34 poeng og han vil ha en langt mer fremtredende rolle enn i Stavanger og i Storhamar. Martinsen er absolutt ingen 3/4. rekkespiller. Han er best offensivt og og det vil han få muligheten til i MS. Carho Hansen produserte 11 poeng for Ringerike i fjor og dette er en spiller som har opparbeidet seg erfaring i Get. Helt Ok signering. Ekeberg fra Vif er en annen spennende signering og han spilte litt i Get i fjor. 4 assist for A-laget pg hele 55 poeng for U-21 laget. Riktig steg også for denne unggutten. Steenberg fra NcaaIII er derimot en VELDIG merkelig signering. 13 poeng i år og 23 poeng året før. Det Stjernen nå har forsterket med spillere med over 100 kamper i AHL og tilsvarende i ECHL henter MS spillere på 3.universitetsnivå. For å kunne ta et nytt steg neste sesong holder ikke dette for MS. Jeg har null tro på at denne signeringen skal hjelpe dette laget til noe som helst. Dessverre.

Berling, Hoel, Martinsen
Steenberg, Henriksen, Hermansen
Ekberg, Carho Hansen, Ratejczak
Person, Græsvik, Finstad

Dette er en offensiv gjeng som kan stelle i stand trøbbel når alt klaffer. De mangler toppspilleren(e) som bøtter inn mål på bestilling og det er noen svakheter her.
Terningkast 3.

Styrker:
En del lokal lads som gir alt for klubben
Manglerudhallen eller garasjen er ofte en hard nøtt
En førsterekke som vil kunne by på problemer for de fleste

Svakheter:
Mangel på målscorere
Unge, lette og lave. Sjeldent en god kombo.
Usikkerheten rundt Hoel
Liten erfaring som førstekeepere.

På keepersiden mener jeg de kommer ut litt svekket da Joyce gjorde en god figur i fjor og endte opp med 89,5% jeg tipper 89,0 på Frøberg.
Mangler en klar førsteback etter at Van Voorhis forsvant. Van Voorhis spiste dessuten istid som jeg spiser jordbær om sommeren. Defensivt er de svekket.
Litt bedre bredde offensivt, men mangler fortsatt spillere som kan avgjøre på egenhånd og produsere kamp etter kamp. Jeg tror ikke dette laget tar noen steg fremover i det hele tatt.

Totalt 14 poeng.
Sist endret av sjefsrøden den 10. August 2019 00:31, endret 2 ganger.

InnleggSkrevet: 10. August 2019 00:17
Ryktene sier at Jesper Hoel legger opp. MS har to ledige plasser på kvota. Må kanskje erstatte Hoel med en utlending?

InnleggSkrevet: 10. August 2019 00:19
MS ser virkelig ikke bra ut nei. Får nesten bare håpe disse laveste-hylle-signeringene slår til for fullt. Martinsen, Carho Hansen og Hoel vil kunne bli en OK rekke i det minste. Berling og Steenberg har jeg ingen forutsetninger for å bedømme, men det ser jo ikke helt kanon ut. MS har jo scoutet bra før, så hvem vet...

InnleggSkrevet: 10. August 2019 00:35
Nå var dere ivrige. Ikke ferdig med å legge ut saken før det kom kommentarer :lol:
Hvis Hoel legger opp må det jo noe nytt inn. Tungt tap for MS hvis det stemmer. Hvordan økonomien er på Manglerud aner jeg heller ikke, men tror allerede nå at dette laget med eller uten Hoel er godt nok for å klare sluttspill.

InnleggSkrevet: 13. August 2019 01:27
Narvik:

Narvik er et ubeskrevet blad i Get og har pr.idag 24 spillere på kontrakt. Posisjonene stemmer ikke på eliteprospects.

Trener: Henry Acres. Dette her er for meg et ubeskrevet blad. Eronen og Narvik ble ikke enige og inn kommer da Acres. Jeg har trålt alt jeg kan finne på nett om han og har gjort mye innen hockey uten å være hovedtrener på seniornivå. Han har blant utviklet et treningsprogram som enkelte NHL spillere følger og spillere i alle aldre har deltatt på treningskamp i hans regi før han begynte i Europa i 2012. De siste årene har han vært i divisjon 1. klubben Boden som U-18 trener og det siste halvannetåret har han vært assistenttrener på A-laget. Han har vært assistent under mange profilerte trenere blant annet tidligere landslagstrener Lundh i Ungarn. Han kjenner ikke ligaen og ikke nivået. I motsetning til assistenten i Lillehammer som kjenner ligaen godt fra før. Jeg trekker derfor et knepp ekstra på terningen. Jeg gir
Terningkast 3. Så får tiden vise om han klarer å gjøre underverker med dette laget.

Keepere: Joona Partanen, Jensen og Iversen. De to sistnevnte er 18 og 19 år og det er soleklart at Partanen er 1.keeper. Har stått til ca 92% de tre siste sesongene. Har stått en kamp i Get tidligere for Kongsvinger og da raste det inn 11 mål og han gikk av isen med 77%. I kvalikspillet stod han til 92,1% og var meget god. Problemet er at motstanderne nå heter Stavanger, Storhamar og Frisk og ikke Ringerike, Hasle-Løren og Gjøvik. Det blir fryktelig spennende å se hvordan han takler getligaen. Hadde han hatt en brukbar backup bak seg hadde Narvik fått terningkast 4 på keeperplass, men akkurat nå er for stort skille hvis Partanen må av isen eller blir skadet noen kamper.
Terningkast 3.

Backer: Santanen har 50 kamper i Liiga for 10 år siden. Litt innom Danmark og div før han flyttet til Narvik i 14-15 sesongen. Er 32 år og er uten tvil den backen med mest rutine i dette laget. Trondsen og Bjørsland er de to andre backene som har spilt fast i ligaen. Hellerød og Kvål har noen kamper, men ikke vært faste med mye istid i ligaen. Bjørsland ble funnet for lett i Stjernen for noen år siden og karen har siden vært i Comet og nå i Narvik. Trondsen har spilt en del for Lillehammer, men har pgså han de soste årene spilt på nivå 2. Jeg er meget spent på om disse spillerne som ikke var toneangivende den gangen de hadde treningshverdagen sin og ikke minst var vant til nivået nå skal kunne spise istid og være så gode som Narvik trenger at de er. Dette er for meg en svært tynn suppe og som trussel på blå i powerplay ser jeg heller ikke noen soleklare kandidater som skremmer noen som helst.
For min del er dette soleklart.
Terningkast 2

Løpere: her er det litt og hvert å ta tak i. Wade Murphy er hentet fra ECHL uten statistikker å skryte av. Det lille jeg har funnet på nett viser et forholdsvis godt håndleddskudd og en spiller som tar defensivt ansvar. Spørs om denne karen er god nok offensivt til å hjelpe dette laget. Ellers er Johan Erkgerds hentet inn fra Grums i div 1 med 35 poeng på 32 kamper der i fjor. Resten av importspillerne har vært i Narvik og har solide tall fra 1.div. Problemet er nok en gang at Stavanger borte er noe helt annet enn Comet hjemme i Narvik. Jeg har liten tro på at disse spillerne kommer til å sette preg på ligaen. De fleste har ligget på ca 50 poeng i 1.div. På norskesiden er de hentet Engesveen og Johnsgård fra henholdsvis Ringerike og Sparta. 12 og 2 poeng fra disse i fjor og Engesveen er helt klart den med mest istid. Johnsgård hadde ikke mye istid hos de blå og vil nok få en større rolle i Narvik. Spørsmålet er om han er god nok til dette. Dette ser ut som for meg en gruppe spillere som kommer til å gi alt, mange toveisspillere, men en særdeles grå masse. Ingen umiddelbare profiler og målscorere som laget trenger for å nå sluttspill.
Terningkast 2

Styrker:
Hjemmebane (laaaaang bortetur og slitne motspillere før kampen har begynt)
Underdogs (spiller uten press)
De andre lagene kan undervurdere dem (da kan de få seg en trøkk)

Svakheter
For dårlig lag
Tynt besatt på keepersiden
Bortebane

Morsomt med nykommere, men her har vi et lag som kan få kjørt seg. De kommer til å ta poeng på hjemme-is, men tar de poeng borte mot andre lag enn Gruner blir jeg svært overrasket. I Narvik håper jeg de klarer å skape entusiasme og klarer å beholde plassen i ligaen slik at de kan bygge videre for neste år. Dette friske pustet liker jeg godt.

Totalt sett får Narvik 10 poeng. Mulig jeg er for streng, men det er for mange spillere som ikke har vist noe på dette nivået tidligere. Jeg kan bli overrasket, men det jeg har sett tilsier dessverre ikke noe mer foreløpig.

InnleggSkrevet: 13. August 2019 13:14
sjefsrøden skrev:Trener: Henry Acres. Dette her er for meg et ubeskrevet blad. Eronen og Narvik ble ikke enige og inn kommer da Acres. Jeg har trålt alt jeg kan finne på nett om han og har gjort mye innen hockey uten å være hovedtrener på seniornivå.

Han prøvespilte for Lillehammer en gang i tiden.

InnleggSkrevet: 13. August 2019 13:54
Synes forhåndsomtalen av Narvik ser grei ut. Ikke for streng. Riktignok veldig mange uskrevne blad her, så vanskelig å vite hvordan de enkelte tar nivået. Også enig i at det er gøy med den demografiske spredningen, samt interessen rundt laget. Gøy for hockey'n! All lykke ønskes på ferden.

InnleggSkrevet: 14. August 2019 00:41
Jeg håper og tror at Narvik vil overraske. Kanskje mest håper. De er ikke helt ferdig med lagbygget. Jeg har tatt et abonnement på lokalavisa Fremover som følger Narvik Hockey tett. Ut fra det som har vært skrevet vurderer Narvik å hente en 7. utlending. I så fall er det snakk om en amerikaner. Det er mulig det løser seg ift utlendingskvota at Santanen eller Nordlund blir norsk. Slik Niskakangas nylig har blitt. I tillegg trener finnen Rasmus Lindström med laget. Han har tre sesonger i Narvik. Tipper han også må bli norsk for å få kontrakt. Det er synd at de fornorsker flere spillere i den sesongen vi skal redusere antall utlendinger.

Jeg mener at Narvik er klart bedre enn Grüner og at de kan kjempe om en sluttspillsplass. I så fall er det Manglerud de må holde bak seg. Jeg tror at Nordkraft Arena kan bli en tøff bortearena. Det skal settes opp ståtribuner bak målene som skal gi 450 ekstra plasser, i tillegg til 1000 sitteplasser på hovedtribunen. De som har spilt der oppe rapporterer om ei heksegryte når det er 6-700 tilskuere. Med opp mot 1400 tilskuere, som det nå skal bli plass til, kan det bli som en 12. mann de snakker om i fotballen.

InnleggSkrevet: 14. August 2019 00:48
At Narvik fornorsker litt er nok bare bra. De er en ny klubb på toppnivå, og trolig er det det som skla til for at de kanskje klarer å etablere seg. Mindre fornorsking får bli et mål på sikt. Jeg vil heller ha et Narvik med 10 utlendinger der halvparten er fornorsket som er med i kampene, enn et Narvik som taper kamp etter kamp etter kamp. Hockey Norge trenger et etablert lag i Nord-Norge.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 14. August 2019 00:56
Kjellvis skrev:At Narvik fornorsker litt er nok bare bra. De er en ny klubb på toppnivå, og trolig er det det som skla til for at de kanskje klarer å etablere seg. Mindre fornorsking får bli et mål på sikt. Jeg vil heller ha et Narvik med 10 utlendinger der halvparten er fornorsket som er med i kampene, enn et Narvik som taper kamp etter kamp etter kamp. Hockey Norge trenger et etablert lag i Nord-Norge.

De gjør jo ikke noe galt. De er helt åpne på at det er en del av lagbygget, og klubbens nestleder er satt til å hjelpe spillerne i prosessen med å bli norske.

Det er bare å glede seg til torsdag 12. september da vi får tidenes første eliteseriekamp i Nord-Norge når Narvik tar i mot Storhamar til direktesendt TV-kamp på TV 2 Sport.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 14. August 2019 18:17
Sorum skrev:
Kjellvis skrev:At Narvik fornorsker litt er nok bare bra. De er en ny klubb på toppnivå, og trolig er det det som skla til for at de kanskje klarer å etablere seg. Mindre fornorsking får bli et mål på sikt. Jeg vil heller ha et Narvik med 10 utlendinger der halvparten er fornorsket som er med i kampene, enn et Narvik som taper kamp etter kamp etter kamp. Hockey Norge trenger et etablert lag i Nord-Norge.

De gjør jo ikke noe galt. De er helt åpne på at det er en del av lagbygget, og klubbens nestleder er satt til å hjelpe spillerne i prosessen med å bli norske.

Jeg kritiserer ikke Narvik, men Sorum vingler.

InnleggSkrevet: 14. August 2019 21:35
Da er det klart for siste lag ut.

Grüner:
Kommer direkte fra løkka og skal kjempe for å beholde plassen. Samtlige spillere er etter det jeg har fått med meg deltidsspillere og det blir knalltøft å skulle henge med i Getligaens hverdag.

Trener:Morten Elverud. Tidligere vært innom Ski som spiller og hjelpetrener, men har vært i Grüner siden 2005. Her har han vært både spiller og siden 13/14 sesongen har han vært hovedtrener. For å være helt ærlig så er jeg på meget tynn is da jeg aldri har hørt om karen og ikke aner hva han står for som trener. Han har ikke spilt høyere enn nivå to i Norge og har ingen andre trenererfaringer enn fra dette nivået heller. Sterkt gjort å klare å ta dette laget opp i Getligaen, men han skal være bort i mot superhelt hvis han skal få dette laget til å være noe annet enn en kasteball. Mangel av erfaring og rutine på nivået medfører
Terningkast 2.

Keepere: Jesper Ekeberg Sto bare 12 kamper i fjor og endte på 91%. I playoff sto han to kamper og endte opp med imponerende 97,7%. Han har tidligere stått i getligaen for Kongsvinger og har variert % fra 84,6 til 90 i de sesongene han sto der. Mikkel Wik 13 kamper for MS i fjor og 85,5%med nesten 5 mål i snitt bakover. 1 kamp i sluttspillet og 71,4 i redningsprosent.
Her har vi to keepere som ikke var førstekeepere i fjor og begge keeperne varierer voldsomt i prestasjonene. Keeperplassen kommer til å være svært viktig for dette laget og pr. nå er de dessverre ikke gode nok for å hjelpe laget det de trenger.
Terningkast 2.

Backer:Sean Michel Sunnquist er hentet inn fra Kongsvinger. Han har tidligere vist at han holder nivået. Steen og Skaar har over 200 kamper i ligaen. Håland rundt 150 og Hybertsen et tyvetallskamper for Enga. Resten har ikke kamper på dette nivået og de skal slite noe voldsomt defensivt denne sesongen. Her er det spillere som må overprestere til de grader og slitasjen på enkelte kommer til å bli skyhøy. Hvor lenge blir det gøy å være i ligaen? Jeg lar dette spørsmålet være åpent.
Terningkast 2.

Løpere: Har mistet Zetterberg som var den mest toneangivende i fjor. Sagfossen, Zounek og Näsholm må virkelig steppe opp og ta ligaen med storm. De hadde over poenget i snitt i fjor, men ingen av de herjet i ligaen som andre spillere har gjort tidligere. Nivåforskjellen Get-1.div er foreløpig for stor. Olsen Syversen og Birkeflot har spilt mye på dette nivået tidligere, men bak disse er det mye urutinert og erfaringen er fra divisjonen under. Det er ingen som har produsert mye på dette nivået i senere tid og jeg ser ingen potensielle matchvinnere i dette laget. Uten Zetterberg eller erstatter så gir jeg denne angrepsrekka...
Terningkast 2.

Styrker:
Samhold
Alt å vinne i hver kamp
Sinnsyk motivasjon for å slå de andre Oslolagene

Svakheter:
Urutinert stall på dette nivået
Ingen matchvinnere forover eller bakover

Dette er et lag som kommer til å slite, men ikke noe hadde varmet mer enn noen overraskelser inne på løkka. En seier over Enga hadde gitt denne klubben et kjempeløft og alle barna i området hadde fått livslang motivasjon for å bli gode hockeyspillere. Foreløpig er steget for stort, men klarer de å holde seg i serien så har de en del å bygge videre på.
Totalt: 8 poeng.

InnleggSkrevet: 15. August 2019 11:31
Takk for fin lesning og grundig gjennomgang!

Ser det generelt er en sterk skepsis til de to nykommerne, selvfølgelig med god grunn. Men man skal heller ikke glemme motivasjon, som jeg tror kommer til å prege deres kamper. Som et eksempel har Storhamar hjemmekamp mot Narvik på torsdag, før Stavanger kommer på besøk lørdagen med mest sannsynlig mye folk og trøkk. Dette skjer 2 ganger i løpet av serien. Forskjellen mellom 1. div og Get vaskes brukbart ut dersom favorittlaget tror det blir walkover.

Men, de kommer nok fortsatt til å havne der nede i bunnstriden. Det blir nok som med Kongsvinger/Ringerike de siste årene. Null forventning før de overrasker og gjør noen skreller. Detter så sammen mot slutten og er egentlig intet annet enn et bunnlag. Men konklusjonen min er at jeg blir ikke overrasket om de rasker med seg 3 poengere fra egentlig samtlige lag gjennom en sesong.

InnleggSkrevet: 15. August 2019 13:02
Så da er "tabellen" satt sånn ca. :

1. Frisk 22 (23 om solid back) dukker opp
2. VIF 20 (Nedjustert etter Ahlholm dro)
3. Storhamar 20
4. Oilers 20 (Oppjustert etter Trettenes)
5. Lillehammer 17
6. Stjernen 17
7. Sparta 14
8. MS 14
9. Narvik 10
10. Grüner 8

InnleggSkrevet: 15. August 2019 13:08
slasher skrev:Så da er "tabellen" satt sånn ca. :

1. Frisk 22 (23 om solid back) dukker opp
2. VIF 20 (Nedjustert etter Ahlholm dro)
3. Storhamar 20
4. Oilers 20 (Oppjustert etter Trettenes)
5. Lillehammer 17
6. Stjernen 17
7. Sparta 14
8. MS 14
9. Narvik 10
10. Grüner 8

Jeg følger Sjefsrøden i det meste her, men synes nok Frisk og VIF har kommet noe heldig ut selv om det kan argumenteres for karakterene. En liten kuriositet at avstanden mellom Frisk og Sparta på papiret er dobbelt så stor som mellom Narvik og Sparta. Det er i det minste oppsiktsvekkende. :-)

InnleggSkrevet: 15. August 2019 22:26
Jeg kommer til å kopiere inn alle lagenes analyse i den rekkefølgen jeg tror de havner i. Altså Sjefsrødens tabelltips. Krydrer den litt med videosnutter på importer og enkeltspillere som jeg har funnet så får folk kommentere ut ifra hva de mener selv. Da ligger i hvert fall alt ute og det blir mer oversiktlig for dere å lese i gjennom. Håper dere synes det har vært og kommer til å bli fornøyelig lesning videre. Takk for alle hyggelige kommentarer underveis. Det gjør det verdt å bruke «noen» timer på dette.
Sist endret av sjefsrøden den 16. August 2019 07:43, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 16. August 2019 00:36
sjefsrøden skrev:Jeg kommer til å kopiere inn alle lagenes analyse i den rekkefølgen jeg tror de havner i. Altså Sjefsrødens tabelltips. Krydrer den litt med videosnutter på importer og enkeltspillere som jeg har funnet så får folk kommentere ut ifra hva de mener selv. Da ligger i hvert fall alt ute og det blir mer oversiktlig for dere å lese i gjennom. Håper dere synes det har vært og kommer til å bli fornøyelig lesning videre. Takk for alle hyggelige kommentarer underveis. Det gjør det verdt å "bruke" noen timer på dette.

Takker for den innstaen du legger ned

InnleggSkrevet: 16. August 2019 14:25
sjefsrøden skrev:Jeg kommer til å kopiere inn alle lagenes analyse i den rekkefølgen jeg tror de havner i. Altså Sjefsrødens tabelltips. Krydrer den litt med videosnutter på importer og enkeltspillere som jeg har funnet så får folk kommentere ut ifra hva de mener selv. Da ligger i hvert fall alt ute og det blir mer oversiktlig for dere å lese i gjennom. Håper dere synes det har vært og kommer til å bli fornøyelig lesning videre. Takk for alle hyggelige kommentarer underveis. Det gjør det verdt å bruke «noen» timer på dette.

Takk for alle dine analyser! Kjempekjekt å få litt "sommerinfo" og jeg tror du ikke bommer mye. :D
Forrige

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 35 gjester