Rangering av lag og spillere

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 01:41
Her kommer årets tanker rundt lag, spillere og tabelltips. Jeg begynner med Stjernen siden de er ferdig med stallen.

Etter en tung periode med økonomirot, trenerfiaskoer og en nedadgående publikumsinteresse virker det som om ting er på rett spor igjen nå. Ny styreleder, ny daglig leder og ny sportssjef. Tar du med ny hovedtrener og assistenttrener også så er det gjort store utskiftninger. Mye og nye penger er spyttet inn i klubben og samtidig er det laget en detaljert 5 årsplan for sportslig og administrativ utvikling.

En haug med spillere i avgang deriblant Sundelius, Børresen, Lindgren, Johansen, Eskesen, Lindblad og Brøms. Det er gjort knallharde prioriteringer og Sundelius og Lindgren er to spillere jeg gjerne skulle ha sett videre. Sundelius blir ofret for økonomi og det samme gjelder Lindgren. Man bestemte at man skal ha en importback og da må man ha en som rett og slett er bedre i egen sone og kan stå mer på isen.

Trener: Rene Hansen. Godt kjent i miljøet og ofte sett i hallen. Kjenner klubben godt og har hatt flere av spillerne på Wang. Har en vinnerskalle og spilte selv på den tiden da Stjernen var gode. Har trent div yngre lag og U16 landslaget. Er første gang han får prøvd seg på seniornivå, men strengt tatt ikke mulig å gjøre det verre enn Strumpan og Bengt Åke de to foregående sesongene.

Får terningkast 4, noe snilt siden han er umerittert, men guttene vil ha han, han har pondus og han kommer ikke til å godta noe unnasluntring fra noen. Så får vi se hva det ender opp med til slutt. Ca 10% i powerplay og 67% i boxplay bør gå an å forbedre i hvert fall.

Keepere: Matt Hackett. Den keeperen med best statistikk som har stått i Get utenom lockoutsesongene. Har stått i NHL, Ahl og nå sist i Coventry. Har hatt en nedadgående kurve i lag og redningsprosent, men samtidig en alder der han ikke er ferdig. Har et vanvittig høyeste nivå og står sjeldent dårlige kamper. Er en leder på isen og vil endre treningshverdagen til Max Nygren. Er ikke ofte jeg har kunnet rangert keeperne til Stjernen blant de beste i Get, men Hacket gir jeg full score.
Nygren terningkast 3 og en up and coming keeper. Siden Hackett er førstekeeper gir jeg duoen 5 til sammen.

Backer:
O’Brien - Medby
Ponomarenko -Haugen
Hansen- Sommer Nielsen
Bjørsland-Rønnild. De tre første backparene er de som kommer til å spille desidert mest. O’Brien skyter etter sigende som en virkelig hest og hadde blant de hardeste skuddene i både AHL og ECHL. Kommer til å stå på isen i 25-30 min samt være den virkelig lederen defensivt. Spilte bare 9 kamper i fjor og bruker nok en god del tid på å være tilbake i toppform.
Medby er et nytt tilskudd og håper han tar noen nye god steg til året i riktig rød drakt.
Hansen må luke bort feil i egen sone, ta ut man foran egen keeper og vinne flere duller langs vantet.
De tre siste er på det jevne med Sommer Nielsen med det beste og mest spennende potensialet. Stjernen er styrket defensivt, men jeg er usikker på om backene våre kan bidra offensivt i like stor grad som spesielt Lindgren gjorde.

Backer terningkast 4.

Løpere: tre importer inn og litt daukjøtt, en fiasko og noe bra ut.
Ciampini: klassespiller! Skudd, fart, teknikk, målteft og god toveis.
Christoffer: leder, poenggjører, toveis og oppofrende.
Farrell: er bedre enn statistikk og ligaen tilsier. Blir en overraskelse for mange.
Heier: ting ser ut til å gå i orden i forhold til økonomi og overgang. Gir alt, blomstrer i trygge rammer og kommer til å bli meget viktig.
Ciampini- Christoffer- Heier
Hallstrøm- Farrell - Hermanson
Berger -Langdalen- Trnavsky
Hansen- Mikalsen - Tjønum
Vi må tilbake til 2005-2006 siden Stjernen sist hadde så mye kvalitet offensivt. Det er flust av rollespillere som gjør jobben for laget. I tillegg er importene gode nok til å gjøre ting på egenhånd og få mye poeng. Jeg tror Ciampini kommer til å gjøre mer poeng enn det både Kariya og Backmann gjorde. Det er store ord, men vi har flere gode spillere nå og med bedre spillere rundt seg vil han gjøre mye poeng. Spesielt i powerplay.
Rekkene kommer ikke til å se slik ut som over, men jeg aner rett og slett ikke hvordan de blir satt sammen. Hansen og Hermanson bør spille i høye rekker, men da må eksempelvis Tjønum eller Hallstrøm spille i 4. femmeren. Solid? Ja!

Løpere: Terningkast 4. Ungguttene er gutter med masse potensial som kan blomstre med bedre spillere rundt seg. Særs spennende. Vi mangler topp kvalitet i samtlige rekker i forhold til topplagene og ungguttene trenger mer tid før de blir skikkelig gode. Kunne ha gitt en 5 på terningen, men man vet aldri om importene slår ut i full mundur. Jeg tror uansett at underholdningsverdien øker betraktelig i Stjernehallen, det blir mer folk på tribunen og i tillegg er det en importplass ledig dersom der blir stort behov i forhold til skader.
Totalt blir det da 17 poeng.

Svakheter:
Offensiv produksjon av backene.
Ungguttene trenger en sesong til eller to for å bli virkelig gode.

Styrker:
Mange kombinasjoner i PP og styrket betraktelig offensivt.
Ligger en enorm oppside hvis man lykkes sportslig. Supporterne er sultefôret og vil møte mannsterke opp i hallen. Sponsorer er mer velvillige enn på en stund og det vil nok være/bli rom for å fylle opp den siste importplassen ved behov.

Tabelltipset kommer etter at alle lagene har blitt omtalt. Kom gjerne med kommentarer til dette underveis.
Sist endret av sjefsrøden den 10. Juli 2019 16:14, endret 1 gang
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 03:17
Nice. Ser frem mot mer!

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 08:32
Lillehammer har også laget sitt klart. De blir neste? :)

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 10:54
Starter de med bare 12 løpere? Vet de har dårlig råd og ikke henter utenfra, men kommer de til å flytte opp en jr eller to til? I såfall hvem? 21 stk i stallen pr nå. Jeg tar Lillehammer i løpet av dagen i dag.

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 11:07
sjefsrøden skrev:Starter de med bare 12 løpere? Vet de har dårlig råd og ikke henter utenfra, men kommer de til å flytte opp en jr eller to til? I såfall hvem? 21 stk i stallen pr nå. Jeg tar Lillehammer i løpet av dagen i dag.

Nja. Regner med at de ved behov fyller på med en eller to fra U21-laget, eksempelvis en local lad som Adrian Ellingsen.

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 14:46
Imponerende!
Vil ha mer!

InnleggSkrevet: 09. Juli 2019 22:04
Lillehammer kommer. Bare opptatt med besøk her så kan bli sent :evil:

InnleggSkrevet: 10. Juli 2019 00:06
Lillehammer:
Det har startet tungt for Lillehammer. Økonomisk rot og frem og tilbake på spillerfronten. Kvernstrøm ga seg som trener etter endt sesong og det har blitt noen utskiftninger i spillerstallen. Kristins hall eller Eidsiva arena blir rustet opp og således kan dette føre til økte inntekter underveis.

Spillere ut: Martin Ellingsen, Simen Thoresen, Justin Hickman, Jonas Medby, Benik, Cangelosi og Bowles. Det vil si de fire øverste på poengstatistikken i fjor. Det skal bli vrient å erstatte.

Spillere inn: Imset Stormli, Vigier, Persson, Grønstad.

Trener: Pelle Torstenson. Nytt navn for meg annet enn at han var assistenten til Kvernstrøm. Har vært assistent tidligere som sagt, men har også trent u 17 landslaget til Sverige med stort hell. Blir etter det jeg vet første gang han er seniortrener og det er spennende å se hvordan han løser dette. Min tanke er at han har vært svært delaktig allerede under Kvernstrøm og tatt mer ansvar enn en «vanlig» assistent. Ut i fra hjemmesiden til Lillehammer så ville spillerne ha «Pelle» så dette er nok en trygg signering.
Terningkast 4.

Keepere: Bengtsberg og Haneborg. Begge hadde 90+ i redningsprosent med Bengberg over 91%. Begge stod over 20 kamper og det viser kvalitet. Bengan er førstevalget og en kvalitetskeeper, men har ikke kommet seg over 91.3% de siste tre sesongene i grunnspillet. Når det gjelder i sluttspillet derimot har han godt over 92 og er der han bør og må være. Mangler bittelitt i grunnspillet og har stått over mange kamper av forskjellige årsaker. Derfor
Terningkast 5.

Backer:
Ellis -Bakken
Danielsen - Bjerke
Soudsky- Fosse
Rønningen

Lillehammer har en fordel at de har fått bygget backrekkene sine over tid. De har «egenproduserte» spillere som har spilt i klubben i flere år og tatt steg for steg. De har fylt på med Ellis og Danielsen som er kvalitet lang vei. De har spilt seg til NM finale med minimalt av utskiftninger.
Defensivt er det solid, men jeg savner den virkelige PP trusselen. Samtidig har de mistet Medby som de ville beholde. Ikke at det er et gigantisk tap, men bredden er tynn. De går pr. nå på 7 backer og blir det en skade på de 6 førstnevnte er jeg usikker på hvor god Rønningen er. Dersom Danielsen eller Ellis blir ute en stund så spørs det om økonomien tilsier at de kan hente en erstatter.

Så på grunn av bredden og mangelen av en trussel i PP så gir jeg..
Terningkast 4.

Løpere:
Noer- Vigier -Persson
Nystuen- Dineen- Grønstad
Eidsa - Stormli - Nyhus
Homdrom - Friestad - Thomas

Langt bedre bredde og kvalitet offensivt i fjor og året før. Sundelius var lenge linket til Lillehammer og han hadde virkelig gjort susen for bredden her. Vigier tilbake er selvfølgelig et stort pluss, men sammen med Persson, Stormli og Grønstad er de ikke i nærheten av å erstatte Benik, Cangelosi, Hickman og Bowles. Tar Nystuen og Noer nye steg vil de nærme seg noe. Den norske stammen er god, men mangler de toppene som de har hatt de senere årene. Så minus både på bredde og topp.
Mindre farlig i PP noe som er en viktig faktor i tette kamper.

Svakheter:
Som Stjernen. Offensiv produksjon av backene.
Bredden offensivt. Har to gode rekker, men spesielt 4.femmeren blir for tynn til at man være med i toppen.
Økonomi til å hente erstattere hvis sentrale spillere blir skadet.

Styrker:
Norske stammen er god og importspillerne med unntak av Persson er godt kjent med klubb og liga.
Oppgradering av hjemmearena
Vigier, Dineen, Ellis og Bengtsberg tilfører kontinuitet på importsiden.

Terningkast 4.
Totalt 17 poeng
Sist endret av sjefsrøden den 10. Juli 2019 16:28, endret 1 gang

InnleggSkrevet: 10. Juli 2019 15:51
Gleder meg til videre lesing.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. Juli 2019 21:40
Som alltid interessant lesning Sjefsrøden.
Storhamar er også ferdige btw - hint hint :D

InnleggSkrevet: 11. Juli 2019 09:42
Storhamar:
Har mistet noen ringrever som har lagt skøytene på hylla. I tillegg er det til dels store utskiftninger i stallen. Nevner noen: Irwing, Joseph, Svensson, Fogstrøm, Johansson, Martinsen, Dokken og Østlund ut. Her er det noen tunge navn som er vanskelig å erstatte. Blir spennende å se hvordan ting blir med så store utskiftninger i både stall og på trenersiden.

Trener: Miikka Elomo og ass Nummelin.
Sier det skal satses på ungguttene, men med kun tre spillere i stallen på 19,19 og 20 år så spørs det hvor voldsom denne ungdomssatsingen er. Neste opp da er reservekeeperen på 21 og Bull/ Hansen på 22 som vel ikke kan kalles unggutter i den forstand lenger. Har ligaens eldste tropp og masse rutine. Har trent seniorhockey i Finland og yngre landslag. Er 42 år, men har vært i trenergamet lenge og virker godt skolert. Nummelin kjenner klubben fra tidligere og vet en del om nivået i norsk hockey. Det er positivt. Med den stallen han har til rådighet trenger han ikke å gjøre gråstein om til gull. Noen snakker om at han snakker i floskler, men uansett tror jeg han er en god signering.
Terningkast 5.

Keepere:
Her er det mer usikkert. Jeg har funnet noen klipp fra EBEL og VM. Gracnar er en en keeper på størrelse med Søberg. Han holder kroppen tight og er god til å skjære av vinkler. Så skudd rundt kropp er en dårlig deal. Vesentlig bedre på snappsiden enn på spaksiden ut i fra det jeg har sett. Og bedre lavt enn høyt. Så skudd høyt på spaksiden er en fordel. Men for all del dette virker som en solid keeper. Litt vanskelig å si hvor solid siden han han fått god statistikk hele veien i EBEL, men samtidig har han stått på topplag og fått massivt med forsvarshjelp. Der han ikke har fått hjelp har det rent inn og det gjelder jo for alle keepere.
Strand sto 20 kamper i fjor og hadde 92% Det er pur klasse av en 2.keeper.
Totalt får duoen terningkast 5.

Backer:
Irving, Johansson og Østli av stor betydning ut. Mostue og Prapavessis inn. Sistnevnte har et tungt skudd og er definitivt bedre offensivt enn defensivt. Irving og Johansson sto for 67 poeng i fjor og disse poengene er de ikke i nærheten av å erstatte. Davis er en klassespiller og sammen med den norske stammen er backbesetningen god. Hvis det ikke blir skader på minimum to backer er jeg usikker på om Mikkelsen får mange muligheter.
Terningkast 5.

Løpere:
Cameranesi, Marinaccio og Løvlie inn. Svensson definitivt mer enn lagspiller enn disse importene. Poengproduksjonen blir i varetatt, men usikker på om de klarer å dekke den rollen Svensson hadde i laget. Cameranesi dekker Joseph og Løvlie dekker Dokken/Martinsen. Sånn sett ser det greit ut. De har 12 løpere på kontrakt pr.nå. Jeg stiller spm ved bredden, men det er her kanskje ungdomssatsingen blir synlig? Jeg tipper det kommer en spiller til ikke så altfor langt ut i sesongen.
Terningkast 5.

Styrker:
God norsk stamme
Keeper DUO som er god
Muligheter til å hente nytt hvis det trengs

Svakheter:
Mange eldre spillere/ generasjonsskifte på vei og ingen store synlige tegn til ungdomssatsing som de snakker om.
Ikke like gode offensive backer som i fjor, selv om Prapavessis er en stor trussel i PP.

Totalt: 20 poeng, svært nærme 6 på backbesetningen.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Juli 2019 18:51
sjefsrøden skrev:De har 12 løpere på kontrakt pr.nå. Jeg stiller spm ved bredden, men det er her kanskje ungdomssatsingen blir synlig? Jeg tipper det kommer en spiller til ikke så altfor langt ut i sesongen.

Blant annet ja. Ønsket er å minske gapet opp til a-laget og gi flere sjansen til å prøve seg. Storhamar har hatt ligaens bredeste løperstall siste to årene, nå kun 12 mann. Samtidig er målet å vinne, det er en vanskelig balansegang. Kommer nok en løper til når vi nærmer oss sluttspill.

InnleggSkrevet: 11. Juli 2019 20:10
Så hva tenker Stjernen, Lillehammer og Storhamarfolket om analysen så langt?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. Juli 2019 20:49
Drebin skrev:
sjefsrøden skrev:De har 12 løpere på kontrakt pr.nå. Jeg stiller spm ved bredden, men det er her kanskje ungdomssatsingen blir synlig? Jeg tipper det kommer en spiller til ikke så altfor langt ut i sesongen.

Blant annet ja. Ønsket er å minske gapet opp til a-laget og gi flere sjansen til å prøve seg. Storhamar har hatt ligaens bredeste løperstall siste to årene, nå kun 12 mann. Samtidig er målet å vinne, det er en vanskelig balansegang. Kommer nok en løper til når vi nærmer oss sluttspill.
Når vi har lag som Narvik og Grüner i ligaen, ville det vera rart om ikkje ungdomane i Storhamar fekk prøve seg.

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 09:11
sjefsrøden skrev:Så hva tenker Stjernen, Lillehammer og Storhamarfolket om analysen så langt?

Jeg syntes dette var kruttsterkt! Solid og balansert analyse.

To ting å bemerke. Lillehammer sin forwarder føler jeg ikke er bedre enn 3. Dem har mistet mange gode og dem har kun erstattet en av dem med ordentlig kvalitet. Noer også god. Men han produserer poengene sine mot lag som er dårligere enn Lillehammer. Han må opp og levere mot Oilers, Storhamar og de andre topplagene.

Storhamar tror jeg du treffer bra på. Ungdomsatsningen er synlig. 12 løpere og 8 backer fra start. Back 7 og 8 lokale. Av de 12 løperne er det to unggutter. Regner med at Roffern blir 13 mann da han returnerer fra Sverige etter tre år i Skellefteå.

Skal man være en utfordrer til gull så nytter det ikke å bruke mange unggutter. Ungdomsatsningen gjøres ikke ved å kaste innpå unge talenter. Ungdomsatsning handler om å gjøre dem gode og robuste nok til å ta steget opp på et seniorlag. Tette gapet mellom junior og senior. Der skal Storhamar gjøre et kraftig sprang i år og det er investert millioner på fasiliteter og det er nå to trenere fra Sverige som har u-18 og u-20 som er ansatt i klubben. Kanskje ikke man ser fruktene av dette neste sesong heller, men om 2-3 år. Å kaste inn unge gutter å kalle det talentsatsning gjør man når økonomien er dårlig. Det er ødeleggende for talentutviklingen og nivået. Liten avsporing, men du nevner det jo i analysen din.

Alt du skriver her inne er nesten uten unntak terningkast 6!

Det som er synd her inne er at den faglige diskusjonen uteblir og at det er mer interesse for å skrive om taklinger bakfra, hvor dumme andre lags supportere er og at andre lags spillere diver. Stå på videre Sjefsrøden!

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 10:21
sjefsrøden skrev:Så hva tenker Stjernen, Lillehammer og Storhamarfolket om analysen så langt?

Synes du treffer greit på Lillehammer. Men gjør oppmerksom på at Noer og Homdrom først og fremst er sentere. Særlig Noer har spilt mye bedre som senter, enn ving i GET. Så rekke-oppsettet ditt kommer nok ikke til å stemme.

Samtidig kan jeg se for meg at de tester Noer på vingen i år, pga at dybden er dårligere.

Lhmr er helt klart avhengige av at Nystuen og Noer tar enda et sted, samt at Nyhus også bidrar mer offensivt. Han er nok den av de bak som er nærmest.

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 10:22
Godt jobbet, Sjefsrøden, som vanlig. Synes du treffer rimelig godt på din analyse av Lillehammer. Du har god innsikt i det du skriver. :D Du er kanskje hakket mer positiv enn undertegnede er, på vegnet av laget....
- Memento Mori -

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 12:06
Meget bra oppsummert analyse for Lillehammer, her må virkelig ung gutta ta ikke bare et steg men to ellers så ser det tynt ut. Regner også med at samarbeidsavtalen med Gjøvik blir god å ha i år. Tror fort at et par gutter blir hentet der i fra.

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 12:26
Tenno skrev:
Synes du treffer greit på Lillehammer. Men gjør oppmerksom på at Noer og Homdrom først og fremst er sentere. Særlig Noer har spilt mye bedre som senter, enn ving i GET. Så rekke-oppsettet ditt kommer nok ikke til å stemme.

Samtidig kan jeg se for meg at de tester Noer på vingen i år, pga at dybden er dårligere.

Lhmr er helt klart avhengige av at Nystuen og Noer tar enda et sted, samt at Nyhus også bidrar mer offensivt. Han er nok den av de bak som er nærmest.
.

Akkurat rekkesammensetninger er jeg på tynn is på. Har egentlig rangert de etter kvalitet på isen og ikke nødvendigvis etter posisjoner. Har ikke peil på hvordan Stjernen vil sette sammen sine heller.
Takker ellers for hyggelige kommentarer. Da blir det alltid artigere å skrive videre.

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 21:01
sjefsrøden skrev:Lillehammer:
Det har startet tungt for Lillehammer. Økonomisk rot og frem og tilbake på spillerfronten. Kvernstrøm ga seg som trener etter endt sesong og det har blitt noen utskiftninger i spillerstallen. Kristins hall eller Eidsiva arena blir rustet opp og således kan dette føre til økte inntekter underveis.

Spillere ut: Martin Ellingsen, Simen Thoresen, Justin Hickman, Jonas Medby, Benik, Cangelosi og Bowles. Det vil si de fire øverste på poengstatistikken i fjor. Det skal bli vrient å erstatte.

Spillere inn: Imset Stormli, Vigier, Persson, Grønstad.

Trener: Pelle Torstenson. Nytt navn for meg annet enn at han var assistenten til Kvernstrøm. Har vært assistent tidligere som sagt, men har også trent u 17 landslaget til Sverige med stort hell. Blir etter det jeg vet første gang han er seniortrener og det er spennende å se hvordan han løser dette. Min tanke er at han har vært svært delaktig allerede under Kvernstrøm og tatt mer ansvar enn en «vanlig» assistent. Ut i fra hjemmesiden til Lillehammer så ville spillerne ha «Pelle» så dette er nok en trygg signering.
Terningkast 4.

Keepere: Bengtsberg og Haneborg. Begge hadde 90+ i redningsprosent med Bengberg over 91%. Begge stod over 20 kamper og det viser kvalitet. Bengan er førstevalget og en kvalitetskeeper, men har ikke kommet seg over 91.3% de siste tre sesongene i grunnspillet. Når det gjelder i sluttspillet derimot har han godt over 92 og er der han bør og må være. Mangler bittelitt i grunnspillet og har stått over mange kamper av forskjellige årsaker. Derfor
Terningkast 5.

Backer:
Ellis -Bakken
Danielsen - Bjerke
Soudsky- Fosse
Rønningen

Lillehammer har en fordel at de har fått bygget backrekkene sine over tid. De har «egenproduserte» spillere som har spilt i klubben i flere år og tatt steg for steg. De har fylt på med Ellis og Danielsen som er kvalitet lang vei. De har spilt seg til NM finale med minimalt av utskiftninger.
Defensivt er det solid, men jeg savner den virkelige PP trusselen. Samtidig har de mistet Medby som de ville beholde. Ikke at det er et gigantisk tap, men bredden er tynn. De går pr. nå på 7 backer og blir det en skade på de 6 førstnevnte er jeg usikker på hvor god Rønningen er. Dersom Danielsen eller Ellis blir ute en stund så spørs det om økonomien tilsier at de kan hente en erstatter.

Terningkast 4.
Totalt 17 poeng

Fin analyse og kan være veldig enig at vi stiller svakere en sist sesong. Men økonomi må gå foran alt.
Unggutta må ta steget og ta plass for at dette skal bli en severdig sesong. Håper og tror de har forstått alvoret nå når det skal kuttes på importer.
Ellingsen ut var helt greit. Han har stagnert og jeg skrev et sted at han havner fort hos et «farmerlag» av Vålerenga hvis han ikke setter kursen på kassa istedet for rundt og bak med en elendig pasning i blinde som avslutning.
Hvor du har hørt at klubben ville beholde Medby skulle jeg likt å vist. Har forstått at han ville bli, men klubben sa nei. Selv kunne jeg gjerne beholdt han.
Alt i alt blir jeg overrasket og glad om vi snakket topp 4-5

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 21:05
Hamburger skrev:
sjefsrøden skrev:SRegner med at Roffern blir 13 mann da han returnerer fra Sverige etter tre år i Skellefteå.

Jeg tar på moderatorhatten og ber deg skrive hva denne spilleren heter :)

InnleggSkrevet: 12. Juli 2019 21:05
Goalie skrev:

Fin analyse og kan være veldig enig at vi stiller svakere en sist sesong. Men økonomi må gå foran alt.
Unggutta må ta steget og ta plass for at dette skal bli en severdig sesong. Håper og tror de har forstått alvoret nå når det skal kuttes på importer.
Ellingsen ut var helt greit. Han har stagnert og jeg skrev et sted at han havner fort hos et «farmerlag» av Vålerenga hvis han ikke setter kursen på kassa istedet for rundt og bak med en elendig pasning i blinde som avslutning.
Hvor du har hørt at klubben ville beholde Medby skulle jeg likt å vist. Har forstått at han ville bli, men klubben sa nei. Selv kunne jeg gjerne beholdt han.
Alt i alt blir jeg overrasket og glad om vi snakket topp 4-5

Jonas Medby fikk tilbud om ny kontrakt med Lillehammer.

http://lillehammerhockey.no/?p=8683

InnleggSkrevet: 13. Juli 2019 09:22
Finfin analyse, men syns du overvurderer Storhamar, med mindre nytt trenerteam får store deler av stallen til å prestere 3 ganger bedre enn ifjor så blir vi kjempende om 4 plassen. Altfor mye daukjøtt på Storhamar, og blir vel ikke gull av vrakgodset fra Oilers. Som deg ser jeg også at vi har erstattet de som forsvant med lavere kvalitet, keepersiden er usikker. Kan bli både fugl og fisk.

Skulle Storhamar vært en reell bøttekandidat måtte vi hatt 1 løper til med sniperegenskaper og minst 1 back. Som sagt altfor mye daukjøtt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 13. Juli 2019 10:47
Sorum skrev:
Hamburger skrev:
sjefsrøden skrev:SRegner med at Roffern blir 13 mann da han returnerer fra Sverige etter tre år i Skellefteå.

Jeg tar på moderatorhatten og ber deg skrive hva denne spilleren heter :)

Christopher van Doorn.

InnleggSkrevet: 14. Juli 2019 15:05
Kan hende jeg overvurderer Storhamar, men samtidig er de fortsatt på 1-2 nivåer over Stjernen og Lillehammer. Så da har jeg vært for snill mot de også. Nivået er kun beregnet ut fra nivået i GET og der mener jeg fortsatt at Storhamar er et topplag kommende sesong. For å utdype litt mer på keeperplassen så får de 5 på grunn av duoen som helhet. En svært solid 2.keeper berger femmeren. Jeg tror Gracnar er hakket under Søberg, Bengan, Hackett og Holm.

Følte behov for å utdype litt hvorfor jeg vurderer som jeg gjør. Det finnes ikke noe bedre her inne enn gode diskusjoner så fortsett gjerne med spørsmål til hvorfor jeg mener som jeg gjør.
Hvis det ikke kommer noen andre forslag til lag som er ferdig så er Stavanger neste lag ut.
Neste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester