SPARTA SPARTA SPARTA II

InnleggSkrevet: 04. Januar 2019 16:33
Jeg er litt delt på dette med å utvikle unggutter. Synes såklart det er veldig gøy å lokale spillere på laget, men samtidig er det slik at vi neppe får så mye glede av dem lenge om de utvikler seg bra, for da drar de kjapt til utlandet. Samtidig handler det om å vinne/gjøre det best mulig. Det hjelper ikke med masse lokale spillere om man ikke vinner kamper/er med i kampen om trofeer. Da gidder ikke folk komme å se på. Folk kommer for å bli underholdt, og da driter flesteparten i hvor spillerne er fra.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 04. Januar 2019 16:43
Er ikke mange år siden Storhamar var laget som brukte mest egenproduserte spillere, og det er enkelt og greit at man gjør det fordi man må.

Det ene året traff man på så og si samtlige importer, med Berglund, Linus Johansson, Luke Moffatt, Erik De la Rose osv.
Resten av historien kan man.

Sparta sine unggutter er gode, og blir mest sannsynlig bedre, med noen ordentlig importer rundt seg blir det skikkelig bra!

InnleggSkrevet: 05. Januar 2019 20:16
Kampen i dag forteller vel at det er et juniorlag som møter et seniorlag, og at seieren er fullt fortjent!

InnleggSkrevet: 05. Januar 2019 20:25
Kampen i dag viser vel med tydelighet at noen av Spartas importer er allt for dårlige til å spille i Get ligaen. Scott Allen virker helt uinnteresert å bør benkes for det er vel ikke penger til å sende ham hjem

InnleggSkrevet: 05. Januar 2019 20:34
Fakta er jo at det er omtrent et juniorlag med 4-5 seniorer.

Tar man det i betraktning synes jeg Sparta leverer en meget god kamp i dag.
Thoresen var virkelig bra i dag.
Synd det første målet ble godkjent, mtp en soleklar utvisning i forkant.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 05. Januar 2019 21:39
Mulig det bare er meg, men det føles ut som det er en del murring og frustrasjon i Amfien om dagen. Synes SRN virker veldig sur om dagen. Fyrte seg visstnok opp av noe Rino sa i stad. Samt at Tommy er ute og sier vi trenger nye spillere.

Men positive er jo at Sander Thoresen virker å ta steg. Men hva skjer med Christoffer Karlsen? Man har jo heller ikke vært heldige med importene i år totalt sett. Men synes faktisk Quenneville og Grönberg bør re-signeres om mulig. Ene har et skudd som ikke ligner grisen, og andre går jo hvertfall i krigen. Zink og Allen burde benkes.

InnleggSkrevet: 05. Januar 2019 23:29
Sjur bør vel hvere såpass proff at han ikke kommer med slikt tullprat når han blir intervjuet . Grønberg kan man prøve å beholde resten er det bare å glemme

InnleggSkrevet: 09. Januar 2019 00:42
ENDELIG løsnet det for Christoffer Karlsen! Får håpe det er starten på lit poenggjøring :)

Men ble nevnt på TV at Henriksen er ferdigspilt for i år? Muligens ferdig permanent som hockeyspiller? Det burde vel være med å bidra til frigjorte midler? Eller?

InnleggSkrevet: 09. Januar 2019 11:07
Kjellvis skrev:ENDELIG løsnet det for Christoffer Karlsen! Får håpe det er starten på lit poenggjøring :)

Men ble nevnt på TV at Henriksen er ferdigspilt for i år? Muligens ferdig permanent som hockeyspiller? Det burde vel være med å bidra til frigjorte midler? Eller?

de pengene er nok brukt på noe annet

InnleggSkrevet: 11. Januar 2019 10:38
Da har Henriksen mest sannsynlig spilt sin siste hockeymatch. Synd for han, og for Sparta som kunne trengt litt rutine bak der.

InnleggSkrevet: 12. Januar 2019 11:52
Kjellvis skrev:ENDELIG løsnet det for Christoffer Karlsen! Får håpe det er starten på lit poenggjøring :)

Henriksen koster ikke Sparta mye i lønn, så ikke mye midler å frigjøre der.
WizVaz
"alt godt er enten umoralsk, fetende eller forbudt"

InnleggSkrevet: 17. Januar 2019 20:07
Når Sparta satser på egne unge gutter, lurer jeg på hva de tilbyr Thoresen og Lilleberg i lønn til neste sesong, for å klare å beholde dem??

InnleggSkrevet: 17. Januar 2019 21:14
hillhome skrev:Når Sparta satser på egne unge gutter, lurer jeg på hva de tilbyr Thoresen og Lilleberg i lønn til neste sesong, for å klare å beholde dem??

Antageligvis ganske bra ift andre klubber.
Klubben har jo uttalt at man prioriterer å betale unggutta bedre nå.

InnleggSkrevet: 17. Januar 2019 22:59
Tolker det slik på Rino Løkkebergs kommentarer på SA-tv at det IKKE finnes en eneste krone å kjøpe spillere for, så derfor legger jeg nå den ballen død. Får håper Sparta klarer å beholde alle unggutta neste sesong, selv om jeg tipper at spilllere som Lilleberg og Thoresen ikke er å se i Sparta neste sesong, men er kanskje å se hos broderfolket i øst........

InnleggSkrevet: 18. Januar 2019 10:34
Er det ikke penger så er det ikke penger - trist som faen. Men ja, unggutta får spille å det er vel det eneste positive med det.

Ellers helt enig i Rino, må ha åpenhet fra Sparta sin side. Fortell hvordan ståa er.

InnleggSkrevet: 18. Januar 2019 23:49
Dere som leser bak muren på sa.no:

Hva svarer Tommy om Oilersinteressen?

InnleggSkrevet: 19. Januar 2019 00:00
Bayhawk skrev:Dere som leser bak muren på sa.no:

Hva svarer Tommy om Oilersinteressen?

Det virker ikke som om Stavanger Oilers har gitt opp kampen om å få Tommy Kristiansen tilbake til klubben. Han har imidlertid to år igjen av sin kontrakt med Sparta.

Viktig spiller

Tommy Kristiansen var en viktig spiller da han var i Stavanger Oilers sist. De jobbet hardt for å få ham tilbake, etter at han ikke ønsket å spille i Tyskland lenger.

– Jeg har et godt forhold til Stavanger Oilers, og har kontakt med flere dere borte fortsatt. Jeg har kontrakt med Sparta i to sesonger til, men vet aldri hva som kan skje i denne idrettsverden, sier han
– Har Oilers vært i kontakt med deg om en overgang?

– Jeg har ikke snakket med Oilers, og det som er skrevet i avisen der borte vet jeg ingen ting om, sier Kristiansen.

Gode forhold

– Det er ikke noe minus å spille i Stavanger Oilers?

– Det er helt klart den beste klubben i Norge. Ingen klubb i Norge kan vise til den profesjonaliteten som er i den klubben. Der er ingen ting overlatt til tilfeldighetene.

Han legger ikke skjul på at det er smigrende når han få høre at de fortsatt legger merke til det han gjør på isen.

– Det er nok langt lette om dagen å spille for Stavanger Oilers enn hva det er i Sparta. De mangler ikke åtte ni spillere, uten at det kommer erstattere, medgir han.

Tenker lite på

– Hvordan tenker du framover?

– Som sagt har jeg to igjen av kontrakten med Sparta. Håpet er at vi skal være med å kjempe i toppen og aller helst om en tittel. Jeg har dessverre liten tro på at det kan skje denne sesongen, mener han.

Hva framtiden bringer tenker han ikke så veldig mye på.

InnleggSkrevet: 22. Januar 2019 18:36
Fra Nitten.no
Emil Martinsen Lilleberg (17) står på rankinglisten til NHL over spillere som kan bli draftet i 2019.

17-åringen, som fyller 18 år 2. februar, er nummer 127 på listen over internasjonale spillere, altså spillere utenfor Nord-Amerika. Central Scouting publiserer fire lister: Nordamerikanske keepere, nordamerikanske utespillere, internasjonale keepere og internasjonale utespillere.

Lilleberg er altså ikke nummer 127 totalt, men siden de 31 klubbene i NHL skal drafte 217 spillere, ser det unektelig lovende ut.

InnleggSkrevet: 23. Januar 2019 14:02
https://www.sa.no/sport/sparta-warriors ... -46-638481

Kort fortalt: Sparta er pilot for NIHF sitt nye regnskapsprogram som alle klubber skal over på.
Sparta ble valgt ut på bakgrunn av at de hadde et enkelt og lettleselig regnskap.
Så langt har dessverre systemet skapt masse hodebry og ekstra kostnader.

Uttalelsene kommer fra styreleder Ole Chr. Vatvedt jr, som må anses å være en som vet hva han snakker om.

"– Vi er hele tiden i dialog med forbundet, men vi vet dessverre ikke når dette regnskapssystemet er slik vi ønsker det skal være og saken er til avklaring hos NIHF og NTH. Det er bare å medgi at det har vært en frustrerende tid vi har lagt bak oss og er inne i. Det er ikke lett å drive når vi vet veldig lite av hva som er riktig. Kontantstrømmen har vi god oversikt over.

– Som tidligere sagt er dette en god tanke for hockeyen, men problemet er at vi har et system som ikke er klart for dette som skal gjøres, mener styrelederen i Sparta sport AS."

Hvem i allverden tør å bli med på pilotprosjektene til NIHF?
#HockeyLive

InnleggSkrevet: 23. Januar 2019 18:29
Det sies at dette har gitt sparta 250.000+ i ekstra utgifter. Om dette stemmer må vel Forbundet dekke disse utgiftene så lenge det er et pilotprosjekt fra Forbundets side?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 23. Januar 2019 21:25
Kjellvis skrev:Det sies at dette har gitt sparta 250.000+ i ekstra utgifter. Om dette stemmer må vel Forbundet dekke disse utgiftene så lenge det er et pilotprosjekt fra Forbundets side?

Dessverre er virkeligheten over det dobbelte ifølge sikre kilder. For meg en gåte at Sparta i det hele tatt har sagt ja til å være med i et slikt prosjekt. Av såpass mange oppegående, burde i det minste EN enkelt stilt noen kristiske spørsmål og sikret seg for den suppa klubben er satt i nå... Bare trist og skuffende!

InnleggSkrevet: 15. Mars 2019 00:21
Noen med SA+ som kan fortelle hva det står i artikkelen i SA om at Sparta legger kontraktskriving på is? Dårlig økonomi

InnleggSkrevet: 15. Mars 2019 00:59
Sparta vil la spillerene bli ferdige med sluttspillet før de forhandler med de som de vil ha med videre. Noen går og noen nye kommer får vi håpe årets importer foruten Grønberg som har ny kontrakt er vel på vei ut

InnleggSkrevet: 15. Mars 2019 12:01
Kjellvis skrev:Noen med SA+ som kan fortelle hva det står i artikkelen i SA om at Sparta legger kontraktskriving på is? Dårlig økonomi

Bare at man ikke prioriterer det nå under sluttspillet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Mars 2019 22:45
STOLT SÆRPING skrev:
Kjellvis skrev:Det sies at dette har gitt sparta 250.000+ i ekstra utgifter. Om dette stemmer må vel Forbundet dekke disse utgiftene så lenge det er et pilotprosjekt fra Forbundets side?

Dessverre er virkeligheten over det dobbelte ifølge sikre kilder. For meg en gåte at Sparta i det hele tatt har sagt ja til å være med i et slikt prosjekt. Av såpass mange oppegående, burde i det minste EN enkelt stilt noen kristiske spørsmål og sikret seg for den suppa klubben er satt i nå... Bare trist og skuffende!

Dette har visst skapt problemer for flere klubber:

– Det har vært krevende, veldig krevende, og det har naturlig nok ødelagt en del for oss. Vi hadde ikke den kontrollen vi kunne hatt med et system som fungerer. I desember i fjor måtte vi bare droppe hele systemet, og starte på nytt. Vi måtte legge inn alle bilag på nytt, og mye måtte purres på blant annet, sier avgående styreleder Svein Harald Arnesen.

Han fortalte at de er i dialog med Sparta og Lillehammer. Lillehammer vil kreve tilbake 600.000 kroner av ishockeyforbundet, og Sparta vil også kreve tilbake penger.

– Vi følger med og forhører oss. Dette var ikke bra, sier Svein Harald Arnesen.

https://www.h-a.no/sport/maatte-skrote-hele-okonomisystemet-
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester