Stavanger Oilers - Lagbygge og rykte 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 15. Oktober 2017 23:09
Hvor lenge kan de mediokre resultatene fortsette før det blir tatt grep?
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 16. Oktober 2017 19:04
Bør ikke gå for lenge. Enten det er ny trener eller nye importspillere så må de få spilt seg inn i laget i god tid før sluttspillet starter.
Jeg mener at enten må Guldbrandsen gå. Eller så bør de hente en til to importspillere og samtidig kvitte seg med Reed.

Lite tro på at Guldbrandsen får ut potensialet i laget/spillere. Og liten tro på at Reed plutselig øser inn poeng.

Satser på at ikke Guldbrandsen står bak roret neste år.
www.hockeyportalen.com

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 14:19
https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Oilers-i-krisemote--Det-vil-skje-ting-na-243954b.htmlSpent på hva som vil skje nå. Et lite utdrag fra artikkelen: Dagen etter det pinlige 1–5-tapet for Lillehammer, hvor publikum fikk se et Oilers-lag nærmest i oppløsning og hvor halvparten av tilskuerne gikk hjem før oppgjøret var over, samlet Oilers-ledelsen seg til et krisemøte.

I to timer var styreleder Tore Christiansen, sønnen Boye, de tre trenerne med hovedtrener Pål Gulbrandsen i spissen og klubbleder Pål Higson samlet onsdag morgen for å diskutere den prekære situasjonen.

– Det er min jobb som ansvarlig å sitte rolig lenge nok for å se om det blir bedring – og agere raskt nok dersom det ikke skjer. Nå er det på tide å agere. Vi har lagt en plan som vi nå er i ferd med å iverksette. Det kommer til å skje ting, sier Tore Christiansen til Aftenbladet like etter at møtet er over.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 14:50
Ernie skrev:https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Oilers-i-krisemote--Det-vil-skje-ting-na-243954b.htmlSpent på hva som vil skje nå. Et lite utdrag fra artikkelen: Dagen etter det pinlige 1–5-tapet for Lillehammer, hvor publikum fikk se et Oilers-lag nærmest i oppløsning og hvor halvparten av tilskuerne gikk hjem før oppgjøret var over, samlet Oilers-ledelsen seg til et krisemøte.

I to timer var styreleder Tore Christiansen, sønnen Boye, de tre trenerne med hovedtrener Pål Gulbrandsen i spissen og klubbleder Pål Higson samlet onsdag morgen for å diskutere den prekære situasjonen.

– Det er min jobb som ansvarlig å sitte rolig lenge nok for å se om det blir bedring – og agere raskt nok dersom det ikke skjer. Nå er det på tide å agere. Vi har lagt en plan som vi nå er i ferd med å iverksette. Det kommer til å skje ting, sier Tore Christiansen til Aftenbladet like etter at møtet er over.

Er lille-tore med som sønn til pappa eller som varamedlemi oilers holding/invest ? :lol:

Et leketøy er hva det er..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 15:00
JasonTyalor skrev:
Ernie skrev:https://www.aftenbladet.no/100Sport/vintersport/Oilers-i-krisemote--Det-vil-skje-ting-na-243954b.htmlSpent på hva som vil skje nå. Et lite utdrag fra artikkelen: Dagen etter det pinlige 1–5-tapet for Lillehammer, hvor publikum fikk se et Oilers-lag nærmest i oppløsning og hvor halvparten av tilskuerne gikk hjem før oppgjøret var over, samlet Oilers-ledelsen seg til et krisemøte.

Er lille-tore med som sønn til pappa eller som varamedlemi oilers holding/invest ? :lol:

Hender det aldri at du tar med deg barna på jobb.... eh, jeg mener NAV, slik at de skal lære noe av faren sin?
Hockey now, Zen later.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 15:04
Bladerunner skrev:
JasonTyalor skrev:

Hender det aldri at du tar med deg barna på jobb.... eh, jeg mener NAV, slik at de skal lære noe av faren sin?

Hvis jeg hadde eid NAV og behandlet det som mitt private leketøy, så hadde jeg nok vurdert det for å vise de hvor tøff fattern er..

Hadde jeg hypotetisk hatt en reell jobb med ansvar, så hadde jeg nok vurdert å ikke gjøre det av respekt til de andre deltakerne..
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 15:11
JasonTyalor skrev:

*sukk* på tide med en ny runde spekulasjoner servert som fakta igjen.. Men kan du ikke holde deg til "-
i kvel starter en ny tidsregning i norsk hockey" tråden, i det minste? Så har vi som ikke liker å stange hodet i veggen en mulighet til å lese Oilers relatert stoff på forumet uten dine alternative fakta (takk Conway!)..
I'm a post modern vegetarian; I eat meat, ironically

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 17:01
Mehh skrev:
JasonTyalor skrev:

*sukk* på tide med en ny runde spekulasjoner servert som fakta igjen.. Men kan du ikke holde deg til "-
i kvel starter en ny tidsregning i norsk hockey" tråden, i det minste? Så har vi som ikke liker å stange hodet i veggen en mulighet til å lese Oilers relatert stoff på forumet uten dine alternative fakta (takk Conway!)..
your wish is my command. Hvis du tror at millionærarvingen og varamann er med på dette møtet grunnet noe annet enn å være sønn til far sin so be my guest
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 17:07
JasonTyalor skrev:your wish is my command. Hvis du tror at millionærarvingen og varamann er med på dette møtet grunnet noe annet enn å være sønn til far sin so be my guest

Ja, dette vet nok du alt om.

InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 17:17
Badman skrev:
JasonTyalor skrev:your wish is my command. Hvis du tror at millionærarvingen og varamann er med på dette møtet grunnet noe annet enn å være sønn til far sin so be my guest

Ja, dette vet nok du alt om.

Bra vi er enige da.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 20:25
Gulbrandsen fredes ser jeg, godt nytt for konkurrentene. Jeg tror Gulbrandsens stolthet gjorde at han ville fjerne seg fra Thoresen, noe han ikke har trenerpondus til for øyeblikket. Rart å se en som har vært med på så stor suksess fjerne seg fra suksessfaktorene.
Romano og Gedig dominerte i GET for 3 og 2 år siden. Reed har sopt inn poeng i alle ligaer han har spilt. Kokkala har spilt en årrekke i Liiga. Pussig om ingen av disse skulle passe inn i Stavanger. Minner om Oilers før Thoresen, utenlandske stjerner foran laget.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 18. Oktober 2017 23:17
Drebin skrev:Gulbrandsen fredes ser jeg, godt nytt for konkurrentene. Jeg tror Gulbrandsens stolthet gjorde at han ville fjerne seg fra Thoresen, noe han ikke har trenerpondus til for øyeblikket. Rart å se en som har vært med på så stor suksess fjerne seg fra suksessfaktorene.
Romano og Gedig dominerte i GET for 3 og 2 år siden. Reed har sopt inn poeng i alle ligaer han har spilt. Kokkala har spilt en årrekke i Liiga. Pussig om ingen av disse skulle passe inn i Stavanger. Minner om Oilers før Thoresen, utenlandske stjerner foran laget.

Stop making sense.

Jeg tror det er de sterke båndene og lange lojaliteten som gjør at Gulbrandsen får en og kanskje to sjanser mer enn en annen trener ville fått. Det er vel i grunnen noe bra med det også; at en mann som har blødd og slitt for klubben i så mange år, ikke kastes før alt annet er prøvd.
Hockey now, Zen later.

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 12:09
Romano og Reed ferdige i Oilers http://www.oilers.no/nyheter/endringer- ... ergruppen/

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 13:01
Romano også ja, den så jeg ikke komme.
"-Vi skal ende blant topp tre i serien. Jeg hater å tape."

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 13:55
Tony har vært like "daff" som Harrison så det kom ikke som noen overaskelse. Overaskelsen hadde vel vært hvis Tony hadde fått fortsette og ikke Harrison etter min mening. Vært like skuffende begge 2 og kan NESTEN sammenliknes med legenden Brad Kenny. :D
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 16:42
Ingen som nevner Gedig? Greit han har gullhjelmen men hans bidrag i garderoben har vel et frynsete rykte.

Blir det 3 importer inn da? Kan tenke meg det kommer noen tunge bjesser og tilbake til Thoresen-hockeyen. Samtidig er det forskjell på å hente inn 1 forsterkning og 3 på denne tida.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19051
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31288
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37875

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 16:58
Virker merkelig at Kokkala med 0-null (!) poeng får bli , mens Romano med 11 får fyken. Mulig han er for egoistisk i spillestilen ? En ting er sikkert , forsterkninger må på plass litt faens fort !

InnleggSkrevet: 19. Oktober 2017 17:50
Du kan ikke sparke spillere som er sykmeldte, som jeg regner med denne finnen er.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 22:16
https://www.vg.no/sport/ishockey/stavan ... /24168024/

Oilers bidrar til negativiteten med mildt sagt spesiell håndtering av Romano/Reed saken...
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 22:19
Oi, oi, stemmer VGs versjon (ikke grunn til å tro noe annet), ser det ut som Oilers har klønet det veldig til...
Fortsettelse følger, garantert!
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 22:32
Kjellvis skrev:https://www.vg.no/sport/ishockey/stavanger-oilers/niso-advokat-om-oilers-spillermelding-haarreisende/a/24168024/

Oilers bidrar til negativiteten med mildt sagt spesiell håndtering av Romano/Reed saken...

Selvfølgelig vil en representant for spillerne hevde dette.

Sånn skjer i store kjente firmaer også hvis du vil bli kvitt folk på dagen. Prosedyren med å si opp folk som ikke er " gode" nok er lang og krevende.I sportsverdenen er dette eneste måte å gjøre det på.

Storhamar har i prinsippet gjort det samme med Tenute og Bærnhjelm.

Reed og Romano kan kreve full etterlønn for 12 mnd eller ut kontraktstiden og Oilers må bla opp for å unngå rettsak. Arbeidsmiljøloven står sterkt og en rettsak vil Oilers garantert tape. Dette er Oilers også klar over, men dem måtte reagere raskt og ofret de 2 og dem satster på å forhandle ned etterlønnen i håp om å slippe billig unna, og i frykt for å måtte betale alt. Helt vanlig måte å gjøre det på.

Tipper at Soares er for dyr til å sparke, derfor blir nok han.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 22:49
Hamburger skrev:
Reed og Romano kan kreve full etterlønn for 12 mnd eller ut kontraktstiden og Oilers må bla opp for å unngå rettsak. Arbeidsmiljøloven står sterkt og en rettsak vil Oilers garantert tape. Dette er Oilers også klar over, men dem måtte reagere raskt og ofret de 2 og dem satster på å forhandle ned etterlønnen i håp om å slippe billig unna, og i frykt for å måtte betale alt. Helt vanlig måte å gjøre det på.
.

Jeg tror ikke at det finnes noen som ikke tror at spillerne har krav på lønn ut kontraktsperioden, om det er dette man kjører hardt på. Spørsmålet spillerne da må stille seg er om det er verdt å sitte på tribunen ett år, og trene med U20-laget? Dette er vel en sanksjon som Oilers har til rådighet om man setter seg fullstendig på bakbeina.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 23:11
bundy skrev:
Hamburger skrev:
.

Jeg tror ikke at det finnes noen som ikke tror at spillerne har krav på lønn ut kontraktsperioden, om det er dette man kjører hardt på. Spørsmålet spillerne da må stille seg er om det er verdt å sitte på tribunen ett år, og trene med U20-laget? Dette er vel en sanksjon som Oilers har til rådighet om man setter seg fullstendig på bakbeina.

Absolutt, det kan være en mulighet. Jeg vet ikke hva som står i kontrakten, men det skal være relevant arbeid, dem har krav på oppfølging og muligheter til å få prøve seg i gammel stilling hvis dem følger avtalen som er inngått. Nå som advokater er innvolvert så tviler jeg på at det skjer. Ganske sikker på at dem forhandler og utgangspunktet er at Oilers vil betale minst mulig, og spillerne vil ha mest mulig. Oilers vet også at spillerne sitter med alle 4 essene på hånda.

Nettopp det scenarioet du nevnte kan føre til at Oilers slipper billigere unna, da spillerne kan si ja til lavere etterlønn for å komme seg videre. Men, det vil svertr noe av det gode ryktet Oilers har.Er det en ting som er sikkert, så er det at spillere snakker og forhører seg med hverande.

Ser at dette har tatt av på facebook og diverse diskisjonsforum. Men som jeg har sagt tidligere. Dette er vanlig prosedyre når det ikke er enighet og Oilers vet nøyaktig hva dem gjør. Kynisk? Veldig, men fullt lovlig og noe som skjer overalt, hele tiden.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 23:25
Hamburger skrev:
Nettopp det scenarioet du nevnte kan føre til at Oilers slipper billigere unna, da spillerne kan si ja til lavere etterlønn for å komme seg videre. Men, det vil svertr noe av det gode ryktet Oilers har.Er det en ting som er sikkert, så er det at spillere snakker og forhører seg med hverande.
.

Du snakker om at Oilers skal være redd for det "gode ryktet sitt". Hvorfor det? Poenget er at Oilers ivaretar de forpliktelser de har iht. kontrakt, ikke at de på død og liv skal la seg rævkjøre av spillere som har gjort en dårlig jobb, og nærmest belønne dette.

Om spillerne "snakker" sammen så vet de i hvert fall at de bør prestere, og dette er for så vidt iht. Oilers' interesser. Du skriver også at spillerne har alle ess for hånda, hvilket jeg for så vidt ikke er enig i all den tid klubb har sine soleklare sanksjonsmetoder. At du likevel kritiserer klubb for å bruke disse når altså spiller har alle kort for hånda (i følge deg) er noe motstridende.

InnleggSkrevet: 20. Oktober 2017 23:57
bundy skrev:
Hamburger skrev:
.

Du snakker om at Oilers skal være redd for det "gode ryktet sitt". Hvorfor det? Poenget er at Oilers ivaretar de forpliktelser de har iht. kontrakt, ikke at de på død og liv skal la seg rævkjøre av spillere som har gjort en dårlig jobb, og nærmest belønne dette.

Om spillerne "snakker" sammen så vet de i hvert fall at de bør prestere, og dette er for så vidt iht. Oilers' interesser. Du skriver også at spillerne har alle ess for hånda, hvilket jeg for så vidt ikke er enig i all den tid klubb har sine soleklare sanksjonsmetoder. At du likevel kritiserer klubb for å bruke disse når altså spiller har alle kort for hånda (i følge deg) er noe motstridende.

Hvilke sanksjonsmuligheter?

Jeg kritiserer ikke Oilers. Dem har gjort det dem må gjøre, og håper å slippe billigst unna økonomisk. Som sagt, helt vanlig.

I Norge må alle arbeidsgivere følge arbeidsmiljøloven. Den står sterkt. Når Oilers har gjort som dem har gjort, altså gitt en usakelig oppsigelse så gir dem spillerne alle "essene"
Man kan ikke sparke noen på dagen fordi dem ikke er gode nok. Det er ikke lov, derfor kalles det da at oppsigelsen er usakelig. Det handler ikke om at disse spillerne rævkjører Oilers. Dem har krav på etterlønn pga en kontrakt mellom dem og Oilers, som Oilers har brutt uten sakelig grunn.

Jo, ryktet får segen ripe om Oilers putter dem på u-20, setter dem på tribunen. Derfor tror jeg Oilers heller velger å kjøpe dem ut av kontrakten, på samme måte( med litt mer enighet) som Storhamar gjorde med Tenute og Bærnhjelm. Dette for å vise at klubben behandler spillerne sine bra og gjør opp for seg.Denne saken handler kun om hvor mye etterlønn dem må betale spillerne.

Pust med magen nå. :)

Mer info https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester