Tabell-tips 2017/2018

Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. August 2017 17:00
1. STORHAMAR; tror fort brødrene Thoresen kan bli årets "marekatter".Larirvee kommer også til å lage mye poeng.Tror det lykkes i Silo'n i år.

2. FRISK ASKER; solid keeper i Dahlberg,spennende å se om Lamoureux slår til,ellers er jo Basse og Cocozza rutinerte.Tror det blir jevnt mellom Oilers og Frisk Asker,men at sistnevnte trekker det lengste strået.

3.STAVANGER OILERS; klassespillere i alle rekker,spennende å se hvordan det går uten Van Guilder,Kissel og de andre som har forlatt skuta.

4.VÅLERENGA; mye avhenger av om første rekka fortsetter storspille fra ifjor og at Søberg stenger buret.Se opp for Sommer Nielsen og Thomas Olsen.Med tanke på hva som kommer inn tror jeg Vålerenga kan overraske mange.

5.STJERNEN; spennende å se om Ruste Fossen slår til i Stjernen-trøya.Ellers tror jeg Backman blir et stort savn.

6.LILLEHAMMER; ser bra ut fremover,men kommer til å lekke som en sil bakover.Store forventninger,men tror ikke de takler presset å blir årets skuffelse.

7.MANGLERUD STAR; Berglund og Surek kommer til å bli en hit i MS-drakta.Årets positive overraskelse.

8.SPARTA; kjemper med MS om 7.plassen.

9.LØRENSKOG; sammen med Kongsvinger GET-ligaens synkende skip.

10.KONGSVINGER; blir som å stå på øverste dekk på danskebåten å pisse i motvind.

InnleggSkrevet: 10. August 2017 23:19
1. Stavanger
2. Storhamar
3. Frisk
4. Lillehammer
5. VIF
6. Stjernen
7. Sparta
8.Lørenskog
9. M/S
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 10. August 2017 23:57
Ingar - du er ikke redd for å gå dine egne veier :shock: Tipset virker interessant. Det er spesielt at du har plassert Vålerenga helt oppe på 4. plass, Stjernen på 5. og Manglerud på 7. plass. Selv om jeg ikke er like optimistisk som deg, tror jeg også at disse lagene klarer å kvalifisere seg for sluttspillet. Jeg har heller ikke tro på at Lillehammer er i stand til å utfordre Frisk, Storhamar og Stavanger Oilers, som nok blir topplagene i årets Get liga.

Frisk Asker har dessverre ikke den samme bredden som Storhamar og Stavanger, og derfor vil de nok tape flere internkamper. Askerlaget har riktig nok bygget seg opp over flere sesonger nå, og bommer sjelden på importene. Selv om Storhamar nå har Patrick Thoresen på laget og Storhamarsupporterne drømmer om "bøtta" + ny CHL suksess, er ishockey som sagt et lagspill. Jeg har derfor sammenliknet Storhamar og Stavanger Oilers spillernes gjennomsnittlige poeng uttelling pr. kamp inneværende sesong, for å få bedre innsikt i styrkeforholdet mellom lagene. Dersom vi begrenser utvalget til 6 forsvarsspillere og 12 angrepsspillere, oppnådde Oilers spillerne 0.61 poeng, sammenliknet med Storhamars 0,53 poeng pr. kamp. Selvfølgelig er det en rekke andre variabler som også vil være utslagsgivende som for eksempel +/- statistikken, samspill, taktikk, tempo, sosialt, spillernes psyke, coaching, Patrick Thoresens inntreden på laget mm. Selv om Storhamar vil oppleve en PT effekt i begynnelsen av sesongen, vil han kun vippe enkeltkamper utover i sesongen.

Jeg er ganske sikker på at Stavanger Oilers har atskillig flere spillere som kan sette pucken i mål enn inneværende sesong. Spillerne virker ekstremt hurtige, og kan derfor komme til å herje med forsvaret til Storhamar. Det store spørsmålet er om Stavanger Oilers kan bli litt for offensive ? Toveisspillere som Lassi Kokkala, Jonas D. Løvlie, Kristian Forsberg og Peter Lorentzen, får iallefall nok å holde styr på ;) Stavangerlaget har Get ligaens beste forsvar, og keeprene bør heller ikke undervurderes. Selv om Henrik Holm framdeles er førstekeeper, står både 2 og 3. keeper klar til å påta seg større oppgaver. Flere U 18 - 20 spillere venter også på å gjøre sin entré, og vil etter hvert også etablere seg i Get ligaen.

1. Stavanger (Flere nøkkelspillere har forsvunnet, og nye har kommet til. Pål Gulbrandsen har nå satt sitt preg på laget).
2. Storhamar (Storhamar har nå fire komplette angrepsrekker, men er for ugjevne i forsvar til å vinne serien).
3. Frisk Asker (tar nok poeng fra begge topplagene).

4. Lillehammer (mange teknisk gode spillere som er samspilt, men er sårbare for skader).
5. Vålerenga (Holder en lav profil, men vil overraske de fleste).
6. Lørenskog (Kun to rekker som holder god gammel klasse + en rekke unge lovende spillere med potensiale).
7. Stjernen (større bredde i årets sesong).
8. Manglerud Star (Laget mangler en del tyngde og bredde, men har mange hurtige teknisk bra spillere).
9. Sparta (Nå må hockeytown våkne - Laget bør være blant topp 4, men må sannsynligvis kjempe om 5 til 9 plassen).

10. Beklager, nok en gang Kongsvinger (Trivelig liten by 8-)

InnleggSkrevet: 11. August 2017 08:11
Mitt tips blir:

1. Stavanger
2. Storhamar
3. Frisk
4. Lillehammer
5. Stjernen
6. Sparta
7. VIF
8.Lørenskog
9. M/S
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 11. August 2017 11:21
Ottos skrev:Frisk Asker har dessverre ikke den samme bredden som Storhamar og Stavanger, og derfor vil de nok tape flere internkamper.

Dette kan du muligens ha rett i, men jeg bet meg merke i det du poengterer om bredden og vil gjerne se på dette...

Begge lag kan stille med 2 topp-rekker og vil nok antakeligvis gjøre nettopp det - så jeg tar utgangspunkt i det:

Frisks 2 scoring-lines:
Nunn - Lamoureux - Medby
Foster - Basse - Lystad Jacobsen

SILs 2 scoring lines (tilfeldig satt sammen av de 6 spillerne jeg antar vil bekle disse rollene):
Dahlstrøm - Svensson- P. Thoresen
Gustavsson - Larry - Zettergren

At SIL er noe foran her er jeg tvilende til. I tillegg er det her usikkerhet rundt Larrivee som er mye skadet og om Thoresen forsvinner. Det er selvsagt også litt usikkerhet rundt Frisk sine Canadiere men rapportene sier at disse skal være krutt.
Jeg vil faktisk rangere Frisks 2 første rekker som kneppet hvassere enn SIL sine.

Så har vi de 2 neste rekkene som blir de som skal holde nullen og bidra med tæl og innsats:

Frisks 3. og 4 rekke:
Cocozza - Kristiansen - Geheb
Granholm - Seiergren Christiansen - Carho Hansen/Henriksen

SILs 3. og 4. rekke:
Martinsen - Jensen- S. Thoresen
Skadsdammen - Hesbråten - Rønnild (Gulliksen/Langdalen)

Her er muligens SIL på papiret noe sterkere men det er marginalt. SIL har Jensen og Thoresen som normalt produserer en del poeng, men da i rekke med toppspillere. Tror ikke det blir plass til de der denne sesongen så poengproduksjonen deres vil således falle vil jeg tro.

I forsvar anser jeg Frisk som sterkere med 4 toppbacker i Wall, Pageau, Nilsson og Ødegård. Bak der har vi Frøystad og Andresen som er solide backer på dette nivået.
Sil har kun 3 toppbacker i Curran, Andersson og Frøshaug. Løkken Østli er på hell. I tillegg kommer Bull og Søgaard.
Her mener jeg Frisk er et hakk bedre en SIL.

Dahlberg vs Østlund mener jeg går knapt i Frisks favør.

Trener er vanskelig å si. Sune vet vi er en dyktig trener og taktikker. Søderstrøm er ny og må lære klubben, ligaen og spillerne å kjenne. Dette tar jeg også et knepp i Frisks favør.

Alt i alt -brutt ned på lagdeler så mener jeg Frisk er marginalt sterkere (på papiret!) enn Storhamar :)

Bazinga

InnleggSkrevet: 11. August 2017 11:32
1. Sil
2. Oilers
3. Frisk
4. Lillehammer
5. Sparta
6. Vålerenga
7. Stjernen
8. Lørenskog
9. MS
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 11. August 2017 14:17
huuum skrev:

Kunne vært starten på en helt nødvendig modernisering av en 20 år gammel kunstløp hall. Bort med kaffebord skvipet, opp med VIP losjer rundt hele. Det morsomme er at at dette betaler seg selv.

Det er jeg ganske sikker på at hoa nekter å godta.

InnleggSkrevet: 11. August 2017 17:52
1. Oilers
2. Frisk
3. Storhamar
4. Lillehammer
5 Sparta
6. Stjernen
7. Lørenskog
8. Manglerud Star
9. Vif
10. Kongsvinger

InnleggSkrevet: 11. August 2017 23:11
Bazinga - imponerende engasjement. For din del håper jeg at du får rett ;) Siden du har lagt så mye arbeid i ditt innlegg,
fortjener du en begrunnelse på hvorfor jeg kan påstå at Storhamar har større bredde enn Frisk Asker. Dersom du studerer spillerinformasjonen, så vil du oppdage at Frisk Asker kun kan stille med tre offensive senior rekker, mens Storhamar har mer enn fire. Frisk Asker har riktig nok flere lovende U 18 - 20 spillere, men de har enda ikke fått prøvd seg noe særlig på seniornivå.

Jeg er enig med deg at Frisk Asker har vel så gode forsvarsspillere, men framover er det noe tynt i forhold til Storhamar. Frisk Asker spillerne hadde nemlig en lavere gjennomsnittlig scoringsprosent pr. kamp enn Storhamarspillerne inneværende sesong, noe som kan indikere at Storhamar vil komme best ut av internoppgjørene mellom lagene. Selv om Frisk Asker sannsynligvis tar poeng fra både Storhamar og Stavanger, tror jeg allikevel at internoppgjørene vil være i Frisk Asker sin disfavør på grunn av dårligere bredde.

Bazinga skrev:
Ottos skrev:Frisk Asker har dessverre ikke den samme bredden som Storhamar og Stavanger, og derfor vil de nok tape flere internkamper.

Dette kan du muligens ha rett i, men jeg bet meg merke i det du poengterer om bredden og vil gjerne se på dette...

Begge lag kan stille med 2 topp-rekker og vil nok antakeligvis gjøre nettopp det - så jeg tar utgangspunkt i det:

Frisks 2 scoring-lines:
Nunn - Lamoureux - Medby
Foster - Basse - Lystad Jacobsen

SILs 2 scoring lines (tilfeldig satt sammen av de 6 spillerne jeg antar vil bekle disse rollene):
Dahlstrøm - Svensson- P. Thoresen
Gustavsson - Larry - Zettergren

At SIL er noe foran her er jeg tvilende til. I tillegg er det her usikkerhet rundt Larrivee som er mye skadet og om Thoresen forsvinner. Det er selvsagt også litt usikkerhet rundt Frisk sine Canadiere men rapportene sier at disse skal være krutt.
Jeg vil faktisk rangere Frisks 2 første rekker som kneppet hvassere enn SIL sine.

Så har vi de 2 neste rekkene som blir de som skal holde nullen og bidra med tæl og innsats:

Frisks 3. og 4 rekke:
Cocozza - Kristiansen - Geheb
Granholm - Seiergren Christiansen - Carho Hansen/Henriksen

SILs 3. og 4. rekke:
Martinsen - Jensen- S. Thoresen
Skadsdammen - Hesbråten - Rønnild (Gulliksen/Langdalen)

Her er muligens SIL på papiret noe sterkere men det er marginalt. SIL har Jensen og Thoresen som normalt produserer en del poeng, men da i rekke med toppspillere. Tror ikke det blir plass til de der denne sesongen så poengproduksjonen deres vil således falle vil jeg tro.

I forsvar anser jeg Frisk som sterkere med 4 toppbacker i Wall, Pageau, Nilsson og Ødegård. Bak der har vi Frøystad og Andresen som er solide backer på dette nivået.
Sil har kun 3 toppbacker i Curran, Andersson og Frøshaug. Løkken Østli er på hell. I tillegg kommer Bull og Søgaard.
Her mener jeg Frisk er et hakk bedre en SIL.

Dahlberg vs Østlund mener jeg går knapt i Frisks favør.

Trener er vanskelig å si. Sune vet vi er en dyktig trener og taktikker. Søderstrøm er ny og må lære klubben, ligaen og spillerne å kjenne. Dette tar jeg også et knepp i Frisks favør.

Alt i alt -brutt ned på lagdeler så mener jeg Frisk er marginalt sterkere (på papiret!) enn Storhamar :)

Bazinga

InnleggSkrevet: 11. August 2017 23:57
Vel Ottos, du har jo ikke gjort hjemmeleksen!
Frisks 4. rekke består utelukkende av spillere med mye Get-erfaring (276 kamper til sammen) så jeg er redd du bommer der mister.
Vi får bare være enige om å være uenige og glede oss til det hele setter i gang. Jeg tror det blir mange jevne og spennende oppgjør mellom Frisk og SIL denne sesongen.

Bazinga

InnleggSkrevet: 12. August 2017 10:40
Bazinga, Jeg har gjort "hjemmeleksen"- Vi tolker bare spillerdataene forskjellig.

Mens jeg legger stor vekt på at hele 7 spillere har en gjennomsnittsalder på litt over 19 år - og kun tre av dem har fått prøvd seg i Get ligaen, syntes du at disse spillerne (altså 4 rekken) er fullverdige og etablerte Getligaspillere.

Selvfølgelig finnes "juniorspillere" som har en fysikk, utvikling og modenhet som likestiller dem med seniorspillere, men dette gjelder kun noen få. Nils, Marius, Magnus, Petter og Viktor, kommer til å få seg noen trøkker i duvell med brødrene Thoresen etc. som de ikke har godt av. Derfor: Ikke send ut "guttevalper" på isen, for å gjøre en mannfolk jobb.

Du vil nok påpeke at de resterende 14 rutinerte spillerne kan sende noen "beskjeder" tilbake, dersom det blir litt tøffe tak (duveller) ute på isen. Ja, med en gjennomsnittsalder på 31,4 år har Basse, Cocozza, Kristiansen, Lamoureux, Ødegaard, Pageau og Dahlberg nok av rutine. Jeg vil allikevel stå fast ved at Frisk Asker har dårligere bredde og kanskje også fysikk enn Storhamar, til tross for at det ble jevnt mellom disse lagene i årets Ironman konkurranse.

Hvorvidt dette er en fordel med såpass mange "ungfoler" og "gamlinger" på Frisk Asker laget, vil jeg overlate til Storhamarsupporterne å kommentere 8-)

InnleggSkrevet: 12. August 2017 11:52
Ottos skrev:Bazinga, Jeg har gjort "hjemmeleksen"- Vi tolker bare spillerdataene forskjellig.

Mens jeg legger stor vekt på at hele 7 spillere har en gjennomsnittsalder på litt over 19 år - og kun tre av dem har fått prøvd seg i Get ligaen, syntes du at disse spillerne (altså 4 rekken) er fullverdige og etablerte Getligaspillere.

Selvfølgelig finnes "juniorspillere" som har en fysikk, utvikling og modenhet som likestiller dem med seniorspillere, men dette gjelder kun noen få. Nils, Marius, Magnus, Petter og Viktor, kommer til å få seg noen trøkker i duvell med brødrene Thoresen etc. som de ikke har godt av. Derfor: Ikke send ut "guttevalper" på isen, for å gjøre en mannfolk jobb.

Du vil nok påpeke at de resterende 14 rutinerte spillerne kan sende noen "beskjeder" tilbake, dersom det blir litt tøffe tak (duveller) ute på isen. Ja, med en gjennomsnittsalder på 31,4 år har Basse, Cocozza, Kristiansen, Lamoureux, Ødegaard, Pageau og Dahlberg nok av rutine. Jeg vil allikevel stå fast ved at Frisk Asker har dårligere bredde og kanskje også fysikk enn Storhamar, til tross for at det ble jevnt mellom disse lagene i årets Ironman konkurranse.

Hvorvidt dette er en fordel med såpass mange "ungfoler" og "gamlinger" på Frisk Asker laget, vil jeg overlate til Storhamarsupporterne å kommentere 8-)

Du bør nok nesten få hodet ditt ut av eliteprospects og se på hva du faktisk svarer på... 4.rekka som er satt opp kan da umulig beskrives som en juniorrekke? (ja Frisk har en yngre tropp, men du tar jo opp 4.rekka, ikke benkfyllet)

Christiansen er 25 og går på sin 8 seniorsesong, flesteparten i 1.div dog, men med sine 190 + 92kg + tøffe spillestil kan han både produsere og gi like godt som han og rekkekamerater får.
Definitivt ikke en juniorspiller.

Henriksen, går på sin 7 seniorsesong, hvorav 4 siste i GET i nettopp denne rollen. Jevnt over god med styrken sin i egen sone. Ung men heller ikke en junior uansett hvilket lys man ønsker å benytte.

Granholm går på sin.4.seniorsesong og er nok det nærmeste denne rekka har til en junior, men han har en x-faktor med fart og teknikk som han tidvis hatr fått vise. Kan slå ut i full blomst i år, men er nok som sagt denne rekkas letteste. Om man leter etter et junioralibi i denne rekka er nok Victor den man må plukke frem, men den er uansett syltynn.

Dog:

Om Storhamar har en større offensiv bredde skal ikke jeg mene for mye om, kjenner ikke godt nok upsiden til Langdalen, Edvardsen eller Gulliksen til å vurdere dybden. De har nok mer rutine, men spillere som Skadsdammen og Hesbråten er over the top. Rønnild derimot går nok utenpå Frisks spillere i 4.rekka, det tror jeg vi vil være enige om.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 12:04
Det er nok flere som ikke har gjort "hjemmeskolen" sin, da man mener Joakim Jensen skal sentre 3.rekka. Jensen er kanskje den aller gitigste Norske sniperen i GET. Han spiller ving i topp 6, punktum.

Med den bredden Storhamar har pr.dags dato kommer ikke 3.rekka til å være noen shutdownrekke. Der kommer det til å være offensiv kraft i massevis.

3.rekkene du har satt opp, står med følgende seriekamper i GET: (EP)

Frisk. 1100 kamper.
Sil: 1160 kamper

Mener du i helt alvor at Granholm-Seiegren Christiansen-Cahro Hansen er ei bedre defensiv/mer effektiv shutdownrekke/bulkerekke enn Skadsdammen-Hesbråten-Rønnild?

4.rekkene (som du har satt opp) står oppført med følgende seriekamper i GET (EP):

Frisk:202
SIL:1307

Vi kan jo også ta med poengproduksjon og +/- de siste 2 sesongene:

3.rekkene:

Frisk: 13 22 35 -7
SIL: 79 103 182 +37

4.rekkene:

Frisk: 13 18 31 -20
SIL: 35 37 72 +29

Jeg har gule og blå briller, men det er for meg ganske åpenbart at SIL er LANGT sterkere på papiret i bunn 6 enn det Frisk er på ditt rekkeoppsett.

Edit: Når det gjelder målvakt er nok Frisk et knepp eller 2 vassere. Når det gjelder defensiven og topp 6, vet jeg for lite om Frisks importer til å uttale meg. Sune er en luring, som får mye ut av lagene sine, Söderström vet jeg for lite om til å uttale meg.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 15:26
Når du er så bastant på at folk ikke har gjort "hjemmeskolen sin"

Hvem av top 6 spillerne over mener du han skal ta plassen til? Jeg er hverken enig eller uenig med deg, for jeg vet ikke nok om Storhamarspillerne til det. Men man bør iallefall komme med eget forslag når man er så bastant i svaret sitt.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 16:15
Linnerud har fullstendig rett. Joakim Jensen er et "fyrtårn", og en av Get ligaens "giftigste" angrepsspillere som selv Stavanger Oilers har stor respekt for. Trenerteamet kommer sannsynligvis å rokere om på rekkene avhengig av hvilket lag som står på motsatt side. Jensen kommer nok derfor å spille mer i 1 og 2 enn 3. rekken til Storhamar. Linnerud dokumenterte også meget overbevisende at Storhamar har både tyngre og breiere stall enn Frisk Asker, og har nok et realistisk mål om å bli Norgesmester igjen :idea:

InnleggSkrevet: 12. August 2017 16:16
"Tiger_n" eller "junior ;) " Jeg har hverken nevnt Mikkel Christiansen eller Mats Henriksen i mitt innlegg, så jeg vet ikke hvor du har tatt dette fra. Selv om jeg omtaler Viktor Granholm som en juniorspiller, behøver du ikke gå av hengslene for den grunn. Viktor har nettopp fylt 20 år, og spilte for Frisk Asker U20 senest i vår.

Når det gjelder rekkekombinasjoner, har du kun indisier fra media, bekjente eller inntrykk fra forrige sesong å forholde deg til. Du har med andre ord 0 peiling på hva trenerteamet setter opp før ut i september. Dessuten justeres alltid rekkene før seriestart og underveis i serien.

Det var dessuten Bazinga som brukte benevnelsen 4. rekka, mens jeg fulgte opp med å henvise til hans eller hennes påstand - sitat: "syntes du (altså Bazinga) at disse spillerne "altså 4 rekken" er fullverdige og etablerte Getligaspillere". Jeg forsøkte kun å poengtere at Frisk Asker har alt for få spillere i midten av 20 årsalderen (stort sett yngre enn 21 år og eldre enn 29 år), og at dette kan svekke prestasjonene mot tyngre lag som Storhamar mfl.

Forsøk neste gang å framføre ditt budskap i mindre aggressiv tone, for da får du et hyggeligere svar tilbake, og slipper å bli "vingeklippet" av Linnerud 8-)

InnleggSkrevet: 12. August 2017 16:17
Kjellvis skrev:Når du er så bastant på at folk ikke har gjort "hjemmeskolen sin"

Hvem av top 6 spillerne over mener du han skal ta plassen til? Jeg er hverken enig eller uenig med deg, for jeg vet ikke nok om Storhamarspillerne til det. Men man bør iallefall komme med eget forslag når man er så bastant i svaret sitt.

Nja, jeg er ikke så bastant som det kanskje kunne oppfattes, men når det gjelder Jensen er jeg ikke i tvil. Han er utvilsomt topp 3 når det gjelder Norske snipere.

Tja, det finnes maaange muligheter.

Østlund-Hestmann

Curran-Andersson/Østli
Bull-Andersson/Østli
Søgaard-Frøshaug
Hansen

eller

Frøshaug-Østli/Curran
Bull-Østli/Curran
Søgaard-Andersson
Hansen

Jeg personlig ville gjerne hatt en GOD høyrefattet back til...

Her kan det fort bli endringer, da jeg ikke har sett nok av Curran og Frøshaug. Dersom Frøshaug er den defensivt trygge,gode spilleren som visse personer mener, parer jeg gjerne han med Østli. Østli er laangt bedre offensivt enn defensivt, og har blitt misbrukt i flere sesonger etter min mening.

Larry/P.Thoresen-Larry/P.Thoresen-Jensen
Martinsen/Dahlstrøm-Svensson-Martinsen/Dahlstrøm
Gustavsson-Zettergren-S.Thoresen
Rønnild-Skadsdammen/Langdalen-Hesbråten

Hele topp 9 kan mer ell mindre rulleres, alt ettersom match-up. Det eneste jeg er sikker på er at Martinsen trenger rekkekamerater som kan ta det tyngste lasset defensivt.

Gulliksen får først vise at han virkelig vil, og slutte å jukse seg unna. Deretter kan man fint flette han inn i denne troppen.
Som flere tidligere har skrevet, vil det overraske om alle er good to go hele sesongen.
Nå MÅ vi faktisk ikke stille et lag med 3-4-5 skadde spillere.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 16:57
Ottos skrev:"Tiger_n" eller "junior ;) " Jeg har hverken nevnt Mikkel Christiansen eller Mats Henriksen i mitt innlegg, så jeg vet ikke hvor du har tatt dette fra. Selv om jeg omtaler Viktor Granholm som en juniorspiller, behøver du ikke gå av hengslene for den grunn. Viktor har nettopp fylt 20 år, og spilte for Frisk Asker U20 senest i vår.

Nei, du refererte til 4.rekka og valgte vurder benkefyllet istedenfor å se på hvilke spillere som sannsynligvis ender der og var i det opprinnelige innlegget du svarte på...

Og en statistisk sammenligning imellom spillerne i de forskjellige rekkene basert på tidligere stats kan man godt holde på med. De aktuelle faktaene, sist sesongs statistikk hvor en spiller som Skads faktisk hadde tilsvarende rolle og ikke var i en topp 6 rekke, viser adskillig jevnere nivå enn å sammenligne karrierestats. Og Hes og Skads er ett år lengre unna toppen mens Frisk sine er ett år nærmere.

Skal være enig i denne "vingeklipperen" at 3.rekka til SIL nok er vassere enn Frisks selv om jeg ikke tror det er snakk om lysår i forskjell.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 19:37
Kjellvis skrev:Når du er så bastant på at folk ikke har gjort "hjemmeskolen sin"

Robin Dahlstrøm har ingenting å gjøre i topp-2 rekkene til Storhamar. Meget svak siste sesong. Joakim Jensen skal spille med Larrivee.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 20:31
Se det Tigergutt - allerede en høfligere tone ;) Jeg tror ikke at det er like viktig for spillerne i Stavanger eller Storhamar hvilke rekker de plasseres på sammenliknet med enkelte andre Get liga lag. Spillerne roterer mellom rekkene for hver kamp, og nivået har blitt så jevnt at det forventes at alle rekkene produserer poeng. Nå ser jeg mest fram til Right to Play i Stavanger der over 20 NHL spillere skal delta 8-)

Tiger_n skrev:
Ottos skrev:"Tiger_n" eller "junior ;) " Jeg har hverken nevnt Mikkel Christiansen eller Mats Henriksen i mitt innlegg, så jeg vet ikke hvor du har tatt dette fra. Selv om jeg omtaler Viktor Granholm som en juniorspiller, behøver du ikke gå av hengslene for den grunn. Viktor har nettopp fylt 20 år, og spilte for Frisk Asker U20 senest i vår.

Nei, du refererte til 4.rekka og valgte vurder benkefyllet istedenfor å se på hvilke spillere som sannsynligvis ender der og var i det opprinnelige innlegget du svarte på...

Og en statistisk sammenligning imellom spillerne i de forskjellige rekkene basert på tidligere stats kan man godt holde på med. De aktuelle faktaene, sist sesongs statistikk hvor en spiller som Skads faktisk hadde tilsvarende rolle og ikke var i en topp 6 rekke, viser adskillig jevnere nivå enn å sammenligne karrierestats. Og Hes og Skads er ett år lengre unna toppen mens Frisk sine er ett år nærmere.

Skal være enig i denne "vingeklipperen" at 3.rekka til SIL nok er vassere enn Frisks selv om jeg ikke tror det er snakk om lysår i forskjell.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 22:06
Det positive med at flere lag melder seg på,er at det blir mer liv i diskusjonene her inne! :idea: :!: :D
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 12. August 2017 23:13
Kjellvis skrev:Det positive med at flere lag melder seg på,er at det blir mer liv i diskusjonene her inne! :idea: :!: :D

Helt enig! Super diskusjon og faglig interessant. Vet nesten ikke om jeg tør å legge ut mitt syn på Storhamar i morgen etter det her..

InnleggSkrevet: 13. August 2017 00:53
sjefsrøden skrev:
Kjellvis skrev:Det positive med at flere lag melder seg på,er at det blir mer liv i diskusjonene her inne! :idea: :!: :D

Helt enig! Super diskusjon og faglig interessant. Vet nesten ikke om jeg tør å legge ut mitt syn på Storhamar i morgen etter det her..

Det må du! Dine syn og spådommer i det siste er vel det mest interessante som har skjedd på dette forumet!

Sorum: Dersom Dahlstrøm skulle skuffe såpass, åpner det seg nok muligheter for Gulliksen, Edvartsen og kanskje også Holst Jensen (jeg har ikke koll på jobben han har lagt ned i sommer).

Av det jeg har sett syns jeg faktisk Holst Jensen er mer spennende enn Edvartsen. Har verktøy til å bli hur god som helst. Mangler endel på fysikk enda, og jeg vet ikke helt om motivasjonen og viljen er der.

InnleggSkrevet: 13. August 2017 02:48
Jeg synes det er tragi-komisk at man fremdeles setter opp lagenes styrke ved å se mann mot mann. Storhamar og Frisk er kanskje de to lagene som tradisjonelt har minst lik spillestil. Frisk trenger kjappe duracell-kaniner, mens Storhamar ofte lener seg på størrelse og tyngde. Det er helt likegyldig om Skadsdammen eller Christiansen har mest rutine av "fjerderekke-spillerne", all den tid Frisk trenger en Christiansen, og ikke en Skadsdammen akkurat der. Og vica versa. Frisk vant serien i 2008 med unge jyplinger og turbo-hockey, Storhamar vant bøtta samme år med tungt og solid forsvar. Disse to lagene har tradisjon for å spille med forskjellig ideologi, og det er det laget som har den troppen som passer best til det de er satt til å utføre som vinner. Jmfr. Drillos på 90-tallet. Jeg tror årets Frisk tropp kan levere Frisk-hockey av høy kvalitet. Bedre enn de utvalgte Storhamar-spillerne kommer til å levere Storhamar-hockey.

InnleggSkrevet: 13. August 2017 03:01
Noen ganger lurer jeg litt på hvorfor spillere som Skads og Hes stadig benevnes som over the top. Hes gjør en utrolig viktig jobb i laget. Han er ikke, og har heller aldri vært den mest synlige for de som ikke kjenner spillet godt. Skads er omtrent like viktig i laget nå, som da det var langt færre stjerner enn i dagens lag. I fjorårssesongen var han ute med skade mye av tiden. Men etter at han kom tilbake, under serieinnspurten og sluttspillkampene var han kanskje den beste på laget. Han gjør en kjempejobb i ei tredje- eller fjerderekke men vi har sett gang på gang at det er uproblematisk å sette ham inn i førsterekka hvis det trengs. Han har en motor som få andre og tåler fint en hard kamp med en suddenperiode eller ti. En spiller som Bull som det har blitt stilt spørsmål ved var før han dro til Björklöven den backen på Storhamar med best +/-. Brukt riktig så har han alle muligheter til å levere enn solid sesong for Storhamar.

Slasher skriver over her at Storhamar "ofte lener seg på størrelse og tyngde." Det er vel det motsatte som har vært kimen til mye av den kritikken laget har fått de siste tjue årene. ;-)
Trango
Skvældre Skvældre
ForrigeNeste

Gå til Get-Ligaen, 1.divisjon og A-landslaget

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot] og 5 gjester