Dødt forum

Hjelp og generelle spørsmål om Puckprat, drift, regler, moderering etc.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2014 20:31
Jada, jeg vet det har vært sommer og utepilssesong, men aktiviteten på puckprat har i mitt syn vært dårlig lenge nå.
Når jeg skriver dette finnes det tråder på første siden i GET-gruppa som ikke har vært skrevet i siden 12.august..

CHL-tråden på internasjonalt har pr nå 44 innlegg, det er naturlig å tro at den ville vært langt mer interessant i GET forumet. Tråden "Ol til hele landet" startet med flere innlegg, men etter at den ble flyttet (og dermed synker nedover) har det ikke vært skrevet ett eneste innlegg.

Forslaget mitt er derfor å slå sammen alle, eller mange, forum, inn under GET-ligaen. Alternativt å slutte og flytte tråder som egentlig har blitt postet på feil forum, med mindre det er helt utenfor.

Håper flere blir med på en diskusjon, og at denne tråden IKKE BLIR FLYTTET ;)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2014 21:25
Det er naturlig å kategorisere innleggene i egne forum dersom de lager mye unødvendig støy. Støy er ikke noe problem i noen av forumene her, og jeg er enig i at en sammenslåing bør vurderes frem til det eventuelt lager støy.

Med tanke på det generelle internett og IT nivået her inne, så skal man ikke se bort fra at det er flere som ikke helt har funnet ut at det er flere forum, eller som bare har lagt Get-Liga forumet som favoritt og ikke kommer seg videre derfra :D :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 07. September 2014 22:03
Lotila11 skrev:Det er naturlig å kategorisere innleggene i egne forum dersom de lager mye unødvendig støy. Støy er ikke noe problem i noen av forumene her, og jeg er enig i at en sammenslåing bør vurderes frem til det eventuelt lager støy.

Med tanke på det generelle internett og IT nivået her inne, så skal man ikke se bort fra at det er flere som ikke helt har funnet ut at det er flere forum, eller som bare har lagt Get-Liga forumet som favoritt og ikke kommer seg videre derfra :D :lol:

De fleste som skriver her inne er vettuge mennesker, og takhøyden er såpass høy at man tåler det meste. Rent støy/søppel er det ikke mye av. Og om det blir litt mer rot her, hva så? Nå er det så striglet med faste klubbtråder og kamptråder at det blir et gjesp :)

Selv er jeg over middels interessert, men jeg gidder bare sporadisk å sjekke andre forum enn GET her, og spesielt da jeg vet aktiviteten som regel er liten.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2014 08:36
Tiltredes av meg i alle fall. Slik ståa er nå holder det med tre/fire kategorier. Norge, Internasjonalt, OT/Baren og Hockey mot kreft f.eks.

Edit : Men strengt tatt burde denne tråden ligget under "Om puckprat" eller hva den heter. :lol: Si fem kategorier da. :)
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2014 18:54
RedFarmer skrev:Edit : Men strengt tatt burde denne tråden ligget under "Om puckprat" eller hva den heter. :lol: Si fem kategorier da. :)

Vitsen med å lage denne på GET tråden var at det er der folk flest er. Nå er den blitt flyttet og det bare understreker mitt poeng.

Er det greit for Mod at vi tar en skikkelig diskusjon på dette, eller skal vi fortsette i samme tralten? I så fall kan den flyttes tilbake til "GET".
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 08. September 2014 20:25
Drebin skrev:
RedFarmer skrev:Edit : Men strengt tatt burde denne tråden ligget under "Om puckprat" eller hva den heter. :lol: Si fem kategorier da. :)

Vitsen med å lage denne på GET tråden var at det er der folk flest er. Nå er den blitt flyttet og det bare understreker mitt poeng.

Er det greit for Mod at vi tar en skikkelig diskusjon på dette, eller skal vi fortsette i samme tralten? I så fall kan den flyttes tilbake til "GET".

Er det SEE som er moderator her?

Mtp livet som er i facebook gruppa til get-ligaen så er det mer enn nok hockeyintresserte som er villige til å diskutere på internett, så det bør være viktigere å holde liv i forumet og skape trafikk enn å nazimoderere og i praksis kneble konstruktive forslag.

Og før noen setter pølsa i halsen så er karakteristikken over her relativt vanlig på internett og har egen oppføring på urbandictionary:

Nazi Administrators
Evil overlords of computerized activity. Will ban just about anyone they don't like, even if they follow the rules flawlessly. Nazi administrators are generally megalomaniacs whos lust for power overwhelms all sense of judgement, which ends up resulting in terrifying abuse of admin powers.

InnleggSkrevet: 09. September 2014 00:22
Er egentlig inhabil (er moderator i teorien). Synes inndelinga i underforum er bra. Vi kan ikke tvinge noen til å være aktive på Puckprat, eller til å besøke alle underforum. Mener det er lett å holde oversikt slik vi har det nå, du ser om det er nye innlegg i de forskjellige underforum, og velger selv om du vil lese.

At det er dødt på et debattforum for ishockey tidlig i september kan da ikke overraske!? For meg står det klart at de aller fleste som bidrar her inne er klart mest interessert i GET-ligaen og den klubben de holder med. Er sikker på at det forumet vil ta seg opp kraftig når sesongen starter på torsdag.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. September 2014 09:10
Sorum skrev:Er egentlig inhabil (er moderator i teorien). Synes inndelinga i underforum er bra. Vi kan ikke tvinge noen til å være aktive på Puckprat, eller til å besøke alle underforum. Mener det er lett å holde oversikt slik vi har det nå, du ser om det er nye innlegg i de forskjellige underforum, og velger selv om du vil lese.

At det er dødt på et debattforum for ishockey tidlig i september kan da ikke overraske!? For meg står det klart at de aller fleste som bidrar her inne er klart mest interessert i GET-ligaen og den klubben de holder med. Er sikker på at det forumet vil ta seg opp kraftig når sesongen starter på torsdag.

Men nå er det ikke bare HER det er dødt. Noen av underforumene er jo så døde at de egentlig ikke har livets rett. Ta f.eks KHL-forumet. Av de 10 siste trådene er det kun halvparten som har innlegg i 2014, og nr 10 hadde siste innlegg i mai 2013. Det er litt bedre i Sverige, men omtrent det samme der. Selv kunne jeg i alle fall tenke meg å samle alt som har med Norge å gjøre i et eget forum.
®
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. September 2014 17:21
RedFarmer skrev:
Sorum skrev:Er egentlig inhabil (er moderator i teorien). Synes inndelinga i underforum er bra. Vi kan ikke tvinge noen til å være aktive på Puckprat, eller til å besøke alle underforum. Mener det er lett å holde oversikt slik vi har det nå, du ser om det er nye innlegg i de forskjellige underforum, og velger selv om du vil lese.

Men nå er det ikke bare HER det er dødt. Noen av underforumene er jo så døde at de egentlig ikke har livets rett. Ta f.eks KHL-forumet. Av de 10 siste trådene er det kun halvparten som har innlegg i 2014, og nr 10 hadde siste innlegg i mai 2013. Det er litt bedre i Sverige, men omtrent det samme der. Selv kunne jeg i alle fall tenke meg å samle alt som har med Norge å gjøre i et eget forum.

Inndelingen fungerer ikke, det er jo bare GET som har ok trafikk. Folk flest gidder ikke engang sjekke de andre foraene, og man blir heller ikke fristet til å skrive der når ingen andre gjør det. Vi skal ikke tvinge folk til aktivitet, vi skal friste dem! For min del kunne puckprat deles i to forum; On Topic og Off Topic.

Sorum, jeg lagde ikke denne tråden fordi det er dødt i september. Alle må vel ha merket at aktiviteten har gått jevnt nedover? Og om du er Mod, flytt for svarte f@en denne tråden tilbake til GET, så flere kan oppdage debatten ;)

Ser ikke poenget med så aktiv moderering som vi har her nå. Det er ikke mange av oss, og det blir ikke kaos om noe utenfor kategori kommer på feil sted.

Drebin- Savner APD :(

InnleggSkrevet: 09. September 2014 20:37
Drebin skrev:Inndelingen fungerer ikke, det er jo bare GET som har ok trafikk. Folk flest gidder ikke engang sjekke de andre foraene, og man blir heller ikke fristet til å skrive der når ingen andre gjør det. Vi skal ikke tvinge folk til aktivitet, vi skal friste dem! For min del kunne puckprat deles i to forum; On Topic og Off Topic.

Sorum, jeg lagde ikke denne tråden fordi det er dødt i september. Alle må vel ha merket at aktiviteten har gått jevnt nedover? Og om du er Mod, flytt for svarte f@en denne tråden tilbake til GET, så flere kan oppdage debatten ;)

Ser ikke poenget med så aktiv moderering som vi har her nå. Det er ikke mange av oss, og det blir ikke kaos om noe utenfor kategori kommer på feil sted.

Drebin- Savner APD :(

For min egen del som moderator har jeg knapt moderert noe, ei heller flyttet på tråder. Men det er ikke tema her. Er enig i at det er dødt på Puckprat generelt, og at vi helt sikkert kan gjøre noen grep. Skal se om ikke den engere krets at ansvarlige for forumet kan snakke sammen om hvordan vi kan skape et enda bedre forum.

InnleggSkrevet: 09. September 2014 23:48
Puckprat = Rimelig saklig.

Tips for GET liga på Facebook = Litt saklig og ganske lite moderert.

For meg virker det som om det er flere som stikker innom Facebook enn Puckprat. Og på Puckprat er det mange som er inne og leser, få som bidrar.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 10. September 2014 08:18
Klysetrynet skrev:Puckprat = Rimelig saklig.
Tips for GET liga på Facebook = Litt saklig og ganske lite moderert.
For meg virker det som om det er flere som stikker innom Facebook enn Puckprat. Og på Puckprat er det mange som er inne og leser, få som bidrar.

Dette korresponderer med slik jeg oppfatter tilstanden også. Vi må huske at Facebook for de fleste også er mer tilgjengelig, "alle" er på Facebook til "enhver" tid, mens Puckprat er noe man må oppsøke mer aktivt.

Når det gjelder Puckprat i forhold til seg selv så er det bare å konstantere at tilstaden er "på stedet hvil". Puckprat har én eier, en eier som er totalt fraværende, som har store vyer, men som aldri involverer seg. Han har alt for mange jern i ilden, og Puckprat-jernet ligger kaldt ved siden av.

I påvente av at det evt. skjer noe aktivt fra eier bare forvalter vi prinsippet og rammene, ergo ingen innovasjon. Ingen endringer.

Så kan man jo lure på om en av disse andre hockeysitene, f.eks. Icing, vil forsøke å ta over på debattfronten forummessig. Spesielt Icing er vel for ferske enda, det gjenstår å se om de klarer holde det trykket de nå har på artikkelproduksjon, men gjør de det har de banet vei for seg selv og de trenger ikke gjøre mye for å ta over på relativt kort tid.

Men sånn er det altså.

InnleggSkrevet: 11. September 2014 09:30
Nesrene skrev:
Når det gjelder Puckprat i forhold til seg selv så er det bare å konstantere at tilstaden er "på stedet hvil". Puckprat har én eier, en eier som er totalt fraværende, som har store vyer, men som aldri involverer seg. Han har alt for mange jern i ilden, og Puckprat-jernet ligger kaldt ved siden av.

I påvente av at det evt. skjer noe aktivt fra eier bare forvalter vi prinsippet og rammene, ergo ingen innovasjon. Ingen endringer.

Private eieres eiendomsrett er selvfølgelig noe man må respektere.
Men er det denne totalfraværende eieren som insisterer på at alle innlegg som toucher innom et tema utenom GET-ligaen umiddelbart må stues bort i steindøde underforum?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. September 2014 11:10
dab skrev:Men er det denne totalfraværende eieren som insisterer på at alle innlegg som toucher innom et tema utenom GET-ligaen umiddelbart må stues bort i steindøde underforum?

Det er lista som ble lagt i sin tid.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 11. September 2014 17:44
Nesrene skrev:
dab skrev:Men er det denne totalfraværende eieren som insisterer på at alle innlegg som toucher innom et tema utenom GET-ligaen umiddelbart må stues bort i steindøde underforum?

Det er lista som ble lagt i sin tid.

Den lista er vel lagt såpass lavt at det går an å hoppe over iblant? Tror ikke eier vil gå ut av sitt gode skinn om det skulle bli litt mer slækk på modereringen.

Flott at du gir litt innblikk i tingene Nesrene. Løsningen slik jeg ser det må være at dere som kan spør pent om litt større autonomi. Det beste på sikt ville selvsagt vært å koble et forum til en stor hockeyside, så får vi se hva slags ambisjoner icing har, og om de har livets rett på sikt.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. September 2014 20:47
Her skjer det ting gitt :)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. September 2014 22:49
Drebin skrev:Her skjer det ting gitt :)

Skjer og skjer'a?

Hvorfor samles alt i 3-4 store sekker nå?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 16. September 2014 23:36
Spennende endring. Tommel opp
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. September 2014 07:43
DonCherry skrev:
Drebin skrev:Her skjer det ting gitt :)

Skjer og skjer'a?
Hvorfor samles alt i 3-4 store sekker nå?

Det er et forsøk som er helt naturlig ift. aktivitet, som har blitt etterspurt. Når/hvis volumet på f.eks. landslaget (fat chance!) tar seg opp til et nivå hvor det er vesentlig forstyrrende for debatt om GET-Ligaen/1. divisjon pælmer vi det nok en gang ut i eget forum.

Det er også slik at disse nå er gruppert i et slags nært slektskap. GET/1./landslaget er i tett symbiose, selv om noen vil mene at internasjonalt er mer riktig i så henseende. Men man kan heller se på det som forumet for nasjonal topphockey, og da bør landslaget bo der.

Det internasjonale forumet er en sekkepost for alt utenfor Norge, fordi der også er det en viss glidning fra de ymse ligaer. Ved ikke å klart skille ut disse i egne forum håper vi på synergier (!!!) debattmessig som medfører at man kan diskutere ligaer/landslag på tvers av landegrensene. F.eks. vet jeg om en fyr med fetisj for østerrisk hockey som ikke får skriftlig uttrykk for denne fetisjen her på Puckprat - fordi det skjer i et dødt forum evt.

Noe til alle altså. I hvert fall nesten alle. Noen vil alltid synes at alt var mye bedre under krigen. Jeg er ikke en av de, jeg syntes det var for mye støy på APD. Jeg har generelt ikke interesse ut over GET-Ligaen, jeg har rett og slett ikke tid jeg kan eller vil bruke på å følge bredden i Norge, ei heller hva som skjer utenfor Norge.

Kanskje med unntak av landslaget hvis det blåser riktig vei. Men jeg synes Roy er oppbrukt og det engasjerer meg ikke utover akkurat underveis i kamp, og navlebeskuende hvordan Vålerengas rallare har gjort det - som oftest bare statistisk.

Så får vi evaluere etter en stund, og se; jammen hører vi på dere meningsytrere også :-)

InnleggSkrevet: 17. September 2014 08:55
Ok for meg, dette! Men hva skjedde med hockeynorge? Er det mye som er borte?
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. September 2014 09:04
BTG skrev:Ok for meg, dette! Men hva skjedde med hockeynorge? Er det mye som er borte?

Ingenting er borte. De 30 (mener jeg å huske) nyeste trådene ble flyttet til "GET-....", resten ligger i "Hockeynorge".

Vi bare tok de 30 ferskeste av ren latskap, ergo har det sikkert dukka opp noen tråder i "GET-...." som ikke hører hjemme der, men det kan vi leve med - dere også, for det har vi bestemt ;-)

InnleggSkrevet: 17. September 2014 09:34
Topp! Jeg lever så det holder:=)
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 17. September 2014 19:16
Nesrene skrev:Det er et forsøk som er helt naturlig ift. aktivitet, som har blitt etterspurt. Når/hvis volumet på f.eks. landslaget (fat chance!) tar seg opp til et nivå hvor det er vesentlig forstyrrende for debatt om GET-Ligaen/1. divisjon pælmer vi det nok en gang ut i eget forum.

Det er også slik at disse nå er gruppert i et slags nært slektskap. GET/1./landslaget er i tett symbiose, selv om noen vil mene at internasjonalt er mer riktig i så henseende. Men man kan heller se på det som forumet for nasjonal topphockey, og da bør landslaget bo der.

Det internasjonale forumet er en sekkepost for alt utenfor Norge, fordi der også er det en viss glidning fra de ymse ligaer. Ved ikke å klart skille ut disse i egne forum håper vi på synergier (!!!) debattmessig som medfører at man kan diskutere ligaer/landslag på tvers av landegrensene. F.eks. vet jeg om en fyr med fetisj for østerrisk hockey som ikke får skriftlig uttrykk for denne fetisjen her på Puckprat - fordi det skjer i et dødt forum evt.

Noe til alle altså. I hvert fall nesten alle. Noen vil alltid synes at alt var mye bedre under krigen. Jeg er ikke en av de, jeg syntes det var for mye støy på APD. Jeg har generelt ikke interesse ut over GET-Ligaen, jeg har rett og slett ikke tid jeg kan eller vil bruke på å følge bredden i Norge, ei heller hva som skjer utenfor Norge.

Kanskje med unntak av landslaget hvis det blåser riktig vei. Men jeg synes Roy er oppbrukt og det engasjerer meg ikke utover akkurat underveis i kamp, og navlebeskuende hvordan Vålerengas rallare har gjort det - som oftest bare statistisk.

Så får vi evaluere etter en stund, og se; jammen hører vi på dere meningsytrere også :-)

Her er det bare å gi nazimod en tommel opp ;)

Selv om du ikke liker Apd versjonen Nesrene, du må huske at vi er langt færre her inne enn vi var der. Og vi har ingen stjernefunksjon her (takk gudene for det), og det begrenser naturlig antall søpleinnlegg/oneliners som skaper rot og støy.

Gå til Puckprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest