Toppfeltet

Hjelp og generelle spørsmål om Puckprat, drift, regler, moderering etc.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mars 2013 16:56
Har det blitt gjort noe med forumet i det siste? Har mistet toppfeltet på disse sidene. Tenker da på adressefelt, pil frem og tilbake etc. For å komme tilbake nå etter å ha lest en post/link så må jeg trykke på piltasten på tastaturet og noen ganger da så går det helt ut av forumet. Har prøvd med forskjellige nettlesere(IE, FF, GC og Safari) uten at det hjelper. Gjelder bare dette forumet.
COMET
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mars 2013 17:06
GeLo68 skrev:Har det blitt gjort noe med forumet i det siste? Har mistet toppfeltet på disse sidene. Tenker da på adressefelt, pil frem og tilbake etc. For å komme tilbake nå etter å ha lest en post/link så må jeg trykke på piltasten på tastaturet og noen ganger da så går det helt ut av forumet. Har prøvd med forskjellige nettlesere(IE, FF, GC og Safari) uten at det hjelper. Gjelder bare dette forumet.

Nei, det har ikke skjedd noen endringer av den art med Puckprat siden oppstarten etter exit fra det havarerte Hockeymagasinet.
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mars 2013 20:21
Aha. Da er det det som er gærnt da. Det kom nemmlig etter havariet.
COMET
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 26. Mars 2013 23:35
GeLo68 skrev:Aha. Da er det det som er gærnt da. Det kom nemmlig etter havariet.

Det er jo en stund siden nå :) Men vi tok altså ikke med oss noe av designet over fra Titanic. Og, som det er meldt i en annen tråd, det er ikke sikkert vi forblir på denne programvaren, og derfor har vi valgt å ikke gjøre noe særlig. Det er slikt man har sommeren til.

InnleggSkrevet: 05. April 2013 14:10
GeLo68 skrev:Tenker da på adressefelt, pil frem og tilbake etc. For å komme tilbake nå etter å ha lest en post/link så må jeg trykke på piltasten på tastaturet og noen ganger da så går det helt ut av forumet. Har prøvd med forskjellige nettlesere(IE, FF, GC og Safari) uten at det hjelper. Gjelder bare dette forumet.

Det der høres helt merksnodig ut, det høres jo ut som om du snakker om nettlesernes egne navigasjonsmenyer/panel, som ikke Puckprat kan påvirke direkte. At du opplever problemet på tvers av nettlesere høres også ut som noe helt utrolig. Kan jo hende jeg misforstår hva du mener...

Vil du navigere frem og tilbake uten toppmeny anbefales enten backspace (når du ikke står i et redigerbart felt vel og merke) eller Ctrl + "historierettning" (frem = pil høyre, tilbake = pil venstre). Dette skulle fungere på stort sett alle maskiner som ikke er produsert av crApple (Og de som eventuelt har byttet ut OShit med et av de bedre alternativene). Om du er en av de stakkars som sitter på en crApple maskin må jeg bare beklage, du har gitt deg over i deres vold og at de ikke liker Puckprat er jo tydelig da de gjør sitt beste for å sørge for at din nettleseropplevelse av dette forumet blir så dårlig at du slutter bruke det. crApple vet best, sånn vil det alltid være, så da får du bare føye deg.......
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 09. April 2013 01:04
Hehe. Ingen crApple maskin å spore her i hus. Greier å navigere her nå men er litt irriterende måte å gjøre det på. Har oppdaget at det er det samme problemet på håndballforbundets sider også. Mulig disse nettstedene har samme plattform??
Det andre merklige er at når jeg logger inn så kommer ikke sidene opp som vanlig. De legger seg nede på oppgavelinjen med symbol som ett ark (omtrent som wordpadsymbolet ) som jeg må trykke på for å komme til siden. Skjønner egentlig nada av data så å forklare på dataspråk blir som å skrive japponesisk med arabiskkyriliske tegn. ;)

EDIT: Når jeg trykker på linker som folk legger ut her og vil tilbake må jeg helt ut av websiden og logge meg inn på nytt...
COMET

InnleggSkrevet: 09. April 2013 14:13
Høres ikke bra ut...

Jeg snakker dog japponsisk og er en nesten daglig leser (tar meg som oftest fri i helgene og ferier) av arabiskkyrilliske tegn og har ikke opplevd det du snakker om før, skulle nesten tro du hadde installert ett eller anna som kødder det til big time for deg... Du har ingen sånne magiske søkelinjer i toppen? Sånn Google-toolbar, Bing-toolbar crap? Det kan jo fort vekk kødde til mye. Og det at nettleseren din endrer ikon til noe som du sier ligner wordpad gjør jo at det høres ut som om det skjer noe seriøst gæernt...

Kanskje du kan ha klart å få til noe som dette? http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/wen-i-click-any-icon-on-the-screen-wordpad-po-up/013e9dc5-cd2f-4e0a-bcbe-bc259df8ba8d eller http://www.daniweb.com/hardware-and-software/microsoft-windows/windows-vista-and-windows-7-8/threads/432993/wordpad-taking-over-all-my-laptop-icons
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 12. April 2013 06:56
* avlevert...

Ingen bing, ingen google, ingen ask toolbarer på min maskin. Har dog ask-toolbar innstalert men deaktivert. Prøver å passe på å ikke få med meg den søppla når jeg innstallerer program. Men utrolig merklig at det er kun på dette forumet og på hånballforbundets sider. Men får vel leve med det. Går det, men litt kjedlig... ;)
COMET

Gå til Puckprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest