Litt off topic: Edvartsen

InnleggSkrevet: 28. September 2017 13:44
Da blir det rettsak:
[url]
https://www.dagbladet.no/sport/edvartse ... n/68736494[/url]

Smidigheten selv denne karen :lol:
Han bør kanskje gå litt i seg selv i og med at han kommer i konflikt alle steder han er?

Bazinga

InnleggSkrevet: 28. September 2017 17:21
Vi kan iallefall trøste oss med at han heller ikke er særlig velkommen som dommer hos Norges Ishockeforbund heller.

https://www.nrk.no/sport/ishockeyforbun ... 1.13687975

De har jo mottatt noen tvilsomme e-poster de også.
Carolina Panthers, Hurricanes og Sparta.

InnleggSkrevet: 28. September 2017 17:44
Det er sikkert helt tilfeldig at både TV2, NRK, VG, Dagbladet samt fotball- og hockeyforbundet mottar masse mailer, tilsynelatende helt uavhengig av hverandre, fra ulike Edvartsen-fans med stalker-symptomer som alle skriver navnet hans med den eksakt samme skrivefeilen. Helt tilfeldig.

InnleggSkrevet: 28. September 2017 19:15
For en klovn Edvartsen er. Har vel etterhvert brent enhver bro som finnes. Skjønner at han gjør alt i sin makt for å få tilbake jobben for det er vel ingen med nogenlunde gangsyn som vil ansette han nå!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. September 2017 19:32
KjellKjellenBigset skrev:Det er sikkert helt tilfeldig at både TV2, NRK, VG, Dagbladet samt fotball- og hockeyforbundet mottar masse mailer, tilsynelatende helt uavhengig av hverandre, fra ulike Edvartsen-fans med stalker-symptomer som alle skriver navnet hans med den eksakt samme skrivefeilen. Helt tilfeldig.

:lol:
Han legger også inn enkelte "brukere" som kjører konstant feil på punktum og komma, uten mellomrom, og selvsagt også standarden hvor brukeren glemmer å benytte store forbokstaver osv. :shock: Han legger altså inn et kaos, men problemet hans er jo at det er skikkelig orden i kaoset :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 28. September 2017 21:07
Det verste er jo at bestekompisen hans Elden er akkurat samme Trump-aktige typen. Han klarer fint å finne på noe faenskap i rettsalen.

InnleggSkrevet: 28. September 2017 21:45
Pelle-Gnellspik skrev:
KjellKjellenBigset skrev:Det er sikkert helt tilfeldig at både TV2, NRK, VG, Dagbladet samt fotball- og hockeyforbundet mottar masse mailer, tilsynelatende helt uavhengig av hverandre, fra ulike Edvartsen-fans med stalker-symptomer som alle skriver navnet hans med den eksakt samme skrivefeilen. Helt tilfeldig.

Han legger også inn enkelte "brukere" som kjører konstant feil på punktum og komma, uten mellomrom, og selvsagt også standarden hvor brukeren glemmer å benytte store forbokstaver osv. :shock: Han legger altså inn et kaos, men problemet hans er jo at det er skikkelig orden i kaoset :lol:

Ulike yrkestitler har jo også dukket opp. Under hans tid som selvutnevnt adm. dir. i Storhamar fikk flere av hans meningsmotstandere ubehagelige mailer fra såkalte frilansjournalister, som visste både det ene og det andre om livet på innsiden av organisasjonen. Det var sikkert ikke han altså. Bare tilfeldig at det alltid dukker opp masse mailer fra fiktive personer, med like skrivefeil og samme gjennomgangsmelodi, i absolutt alle organisasjoner han er en del av. :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 10:13
Når man er inne på mannen..
Plukket opp dette skribleriet publisert under Eddy-epoken i SIL Hockey. Anonym forfatter. Tror det var fra dette forumet, eller? Husker faktisk ikke, men innlegget ble fjernet etter hvert. Jeg rakk å kopiere siden jeg synes det var bra. Langt som et vondt år da men, men det sier vel litt om tiden da SEE styrte skuta.

---
"Dette er ikke lenger mitt Storhamar" sa en god kompis til meg her forleden. Og etter å ha tygget litt på dette så merker jeg at jeg er enig med ham.

Det er liten tvil om at redningsaksjonen i Storhamar Dragons (SD) har vært nødvendig. Det nye "regimet", som det ynder å kalle seg, står bak en økonomisk snuoperasjon som høyst sannsynlig har reddet klubbens eksistens. All ære til dem for akkurat det, samt til kommunen, selv om det naturligvis er innleide spesialister som har utført det konkrete arbeidet med selve gjeldssaneringen. Spørsmålet nå er om klubben i realiteten er reddet, eller om nye ris bak speilet dukker opp. Og andre spørsmål er hva prosessen har kostet klubben økonomisk, organisatorisk, praktisk og ikke minst rent idealistisk.

Den nye klubb- og administrasjonsledelsen som overtok styringen like før og rundt årsskiftet 11-12 har på sitt første år mer eller mindre kvittet seg med absolutt alle som hadde sitt daglige virke i selve adm før endringene trådte i kraft, og har erstattet disse med nye folk i et litt mindre antall samt at enkelte konkrete arbeidsoppg er satt ut av hus.

Info fra klubbens side har i ovennevnte sammenheng basert seg på endringer i årsverk sett i forhold til tidligere, samt håndplukkede nyansettelser til det beste for klubben. Personlig finner jeg det i så måte mer interessant å se på det totale kostnadsbildet for adm, inkludert verdi og kostnad av regnskapsføringen, enn det å telle årsverk. Men dette har ikke blitt nevnt med et ord av det nye regimet.

Noen av de forhenværende ansatte har selv valgt å si opp sine stillinger, mens andre sågar har "valgt å slutte" - hvis man ser forskjellen... Med andre ord, en klubb med opptil 1000 medlemmer totalt sett (B+E) har skiftet ut hele sin adm på under 1 år. I tillegg er klubben nå delt i E og B, noe som også er nytt og som dermed endrer de adm forutsetningene. Og de nyankomne har ingen erfaring med klubb-, markeds- og/eller arrangementstyring fra tidligere, hvert fall ikke på dette nivået.

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at ovennevnte opprydding vil få konsekvenser både på kort og på langt sikt. De nyansatte er sikkert dyktige folk, en av dem (stakkars) er til og med fremhevet som et "scoop" på nasjonal basis. Snakk om press… Men det er nå en gang slik at erfaring og bakgrunnskunnskap er vesentlig å ivareta i en slik omstillingsprosess som klubben har vært - og fortsatt er - inne i. Historikk, kjennskap til hele organisasjonen, markedsarbeid, arrangement, erfaringer mm er alle forhold som har båret klubben gjennom mange år. Men nå adm altså dette av til dels uerfarne folk. Unntak kan dog være nyttig bistand fra enkelte ressurspersoner i diverse nyetablerte utvalg.

Og det er vel ikke slik at alt fra tidligere år har vært dødfødt, eller? Selvsagt ikke. Veldig mye har faktisk vært bra eller veldig bra i SD gjennom mange år. Dette synliggjøres blant annet i nåværende markedskatalog, et dokument som er produsert av dagens adm og som stort sett baseres rundt klubbens forhenværende markedskanaler. Og jeg trenger vel ikke nevne at SD har fått flere arrangementstitler de siste 10 åra heller. Og da blir det for undertegnede noe rart at de som faktisk har erfaring og som i tillegg har bidratt til å utvikle nettopp disse markedskanalene skyves ut med hård hånd, enten direkte eller indirekte.

Prosessen som har pågått i et snaut år har vært kynisk og - for en del - særdeles ubehagelig. Og det er altså en del personer med tidligere tunge verv som i denne sammenheng er presset ut eller som selv har valgt å trekke seg ut. Mange av disse er mennesker som har bidratt på frivillig basis gjennom mange år og som samtidig også har vært viktige bidragsytere til å gjøre SD "best i klassen" på flere hold, og det uten å ha kostet klubben en eneste krone. Men ikke nå lenger. Og det vil merkes. Vi så det allerede i første seriekamp på hjemmebane denne sesongen, en utvikling som ikke har bedret seg nevneverdig etter hvert som sesongen har løpt sin gang. Dessverre.

Janteloven er velkjent, det samme er svart-hvitt-terminologi. Og det er gjerne dette som nå preger miljøet i større grad enn før. Enten så er man inn, eller så er man ut. There's nothing in between… Enten så backer man diktaturet, eller så blir man effektivt fjernet. Sett bort fra de som faktisk gir blanke faen. Kompetanse kommer i annen rekke, koste hva det koste vil. Og så spørs det om man "sparer" seg til fant. Det gjenstår å se. Klikker dannes, tidligere venner blir "fiender", høyre eller venstre, ja eller nei, Jens eller Erna, rødt eller gult kort, Kristiansen eller Larsen… "Point taken" antar jeg.

SD anno 2012-2013 fremstår i det offentlige rom som en mye mer kynisk organisasjon, en organisasjon hvor propaganda og selvforherligende retorikk står i høysetet, en organisasjon hvor organiseringen i seg selv ofte fremstår som mer viktig enn selve produktet. Og organiseringen er virkelig på plass, akkurat dét skal de ha, intet er tilfeldig slikt sett. Men samtidig benyttes ofte anledninger til å sverte tidligere "regimer", gjerne da for å backe opp egen rygg og egne valg. Og mottakelighet for selvkritikk og/eller rettledende kommentarer virker også til dels fraværende.

Kommunikasjonsformen utad oser av selvskryt, og den er i overkant nøyaktig, belærende, gjentakende, instruerende og innimellom også til dels aggressiv. For øvrig baseres den på såkalt en-til-en kommunikasjon, ikke toveis. Og den er styrt. Totalt. Og definisjonen i ordboka på "godt samarbeid" er endret. For samarbeid er tydeligvis omdefinert til å bety enveis kommunikasjon, helst i kontrakts form, akseptert uten motmæle, and that's it! Og i det skjulte lurer paragrafene. Mens demokratisk prosess, tilpasningsevne, empati og såkalt "kjensla" er ukjente øvelser og/eller egenskaper. Evne til nyansering virker også fraværende. Tyvärr…

Den gemene Storhamarsupporter kjøper "nye Storhamar" glatt siden informasjonen som presenteres er tilpasset og stort sett passerer uimotsagt. Men for de som kjenner klubben litt mer fra innsiden er situasjonen en helt annen, de som kjenner historien og hva som ligger bak. For noe av propagandaen som har blitt servert det siste året har vært sannheter med særdeles kraftige modifikasjoner, eller faktisk også fra tid til annen direkte løgn. Men "det røde kortet" lurer i bakgrunnen oppbakket av selve "høyesterett", og derfor er det få - om noen - som har ork eller ressurser til i det offentlige rom å stå opp mot gjeldende styresett - inkludert undertegnede. Og dette lille "epos" gjelder ikke i så måte, dette er bare en måte å få ut min frustrasjon på. Men jeg vil ikke bli særlig sjokkert om det skulle dukke opp et brev - eller en e-post - i postkassa likevel….

Få, om noen, ønsker å sverte Storhamar som klubb fordi dette da vil virke mot selve hensikten. Det er jo ikke klubben Storhamar undertegnede reagerer på, men måten denne fremstår på utad og administrativt styres.

Nå skal det sies at det har blitt noe stillere på informasjonsfronten den senere tid, noe som høyst sannsynlig ikke er veldig tilfeldig. For det går faktisk en grense for hvor og når selvforherligende retorikk, skjulte ærekrenkelser, tilpasset sannhet og forvrengt virkelighetsoppfatning krysser ytterpunktet av akseptskalaen, noe som ikke lenger kan ignoreres, selv ikke av pilegrimene på sin ferd mot Mekka…...

Den "nye" klubben SD vil tjene mye på å innta en noe mer ydmyk tilnærming til sine omgivelser samt å legge fortiden bak seg. Ellers vil klubben i lengden risikere å råtne på rot. For en klubb på dette nivået lever ikke bare på klingende mynt, stram organisering og kynisk styring, men også mye på idealisme og entusiasme. Mennesker som ikke trives i en organisasjon, eller på kamp, vil finne andre ting å bedrive tiden med, og jeg frykter at det med nåværende styreform vil bli flere og flere som ikke lenger kan identifisere seg med klubben og dens nye og noe spesielle verdigrunnlag - eller manglende sådan.

Storhamarkulturen er for tiden dessverre i kraftig endring, og etter hvert aner jeg at det vil bli flere og flere som vil føle det samme som min kompis og meg, nemlig at dette ikke lenger er dét Storhamar som vi en gang i tiden ble så glade i. Og siden jeg fortsatt velger å ivareta min integritet og min verdighet, da har jeg valgt å stå utenfor gjeldende "regime"… naturligvis med en stor porsjon kvalme i hockey-magen. Men det å legge meg på knærne for diktaturet er jeg over hodet ikke interessert i. På noen som helst slags måte. Og dette gjelder uavhengig av hvor mange sponsorkroner som ruller inn i forhold til tidligere. På et eller annet tidspunkt vil "regimet" bli avslørt, for å si det slik…...

Men på tribunen vil jeg fortsatt være fra tid til annen. Uavhengig av sportslige resultater og sittende "regime". For det er selvsagt gutta på isen som er selve hovedproduktet, merkevaren, mine venner og det jeg er aller mest glad i. Inkludert folkene rundt. Drakta. Klubben. Arenaen. Hockeyen. Logoen. Det kan ingen endre på eller ta fra meg. Enda! Men det går en grense der også. Faktisk.
---
:?

Jaja, man kan jo hvert fall si at han ble både avkledd og avslørt, om ikke annet. Bare så synd at ingen turte å holde ham ansvarlig. Men i lengden så kanskje det var best slik. Så kan vi takke høyere makter for Berge og Comp som kom inn litt senere og snudde heila driden!
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 11:47
Edvartsen burde beskyttes mot seg selv - intet mindre, intet mer...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 29. September 2017 14:01
Definitivt fra dette forumet. Husker jeg leste det selv. Dog husker jeg ikke hvem som skrev det, eller hvorfor det ble slettet

InnleggSkrevet: 29. September 2017 15:02
Kjellvis skrev:Definitivt fra dette forumet. Husker jeg leste det selv. Dog husker jeg ikke hvem som skrev det, eller hvorfor det ble slettet

Sikkert Eddie selv som fikk det slettet ved å true noen moderatorer.....

InnleggSkrevet: 29. September 2017 15:33
:lol: :lol: :lol:
Brukerens avatar
InnleggSkrevet: 29. September 2017 17:14
Hvis Edvartsen skulle få sparken i NFF - skjønner jeg ikke hvordan han skal få ny jobb? Den arbeidsgiver som sjanser på ham, vil garantert "spelle på seg juling"...
Trond Johnsen. Life is hard - and then you die...

InnleggSkrevet: 29. September 2017 17:16
Det vet selvsagt Edvartsen også, er nok derfor han er så oppsatt på rettsak også. Fordi han ikke har noe å tape.

InnleggSkrevet: 30. September 2017 12:38
-
TV 2 hevder de også har fått Edvartsen-mailer
VG har tidligere omtalt å ha mottatt e-poster fra samme ukjente avsender som NFF mener er Svein-Erik Edvartsen. I e-postene hylles Edvartsen selv.

Lørdag skriver TV 2 at også de har mottatt e-poster av lignende art.

Kanalen hevder videre at NFF skal ha sporet avsenderen til dommerens bosted på Kongsvinger, og at e-postene de har mottatt kommer fra samme IP-adresse. I e-posten kanalen viser frem, skrives følgende:

"Siden Hauge (Terje, dommersjef) tok over før 2015 har dette skjedd:
- dårligere dommere og flere feil enn før
- han svarer ingen. Intervjuer seg sjøl på fotball.no
- favoriserer Bergensdommere hvor han er fra sjøl. "
If you aint first, you're last

InnleggSkrevet: 30. September 2017 12:50
Kjellvis skrev:Definitivt fra dette forumet. Husker jeg leste det selv. Dog husker jeg ikke hvem som skrev det, eller hvorfor det ble slettet

Hvis jeg ikke husker helt feil kom innlegget fra en frittstående blogg, anonym sådan. Spennende tider på årsmøtene de åra der, med kuppforsøk og alt mulig rart dilldall, som ikke burde vært nødvendig. Men som desverre var det.
Storhamardrakter ønskes kjøpt!
- http://www.storhamargameworn.com/ -

InnleggSkrevet: 30. September 2017 15:16
ronnyen skrev:-
TV 2 hevder de også har fått Edvartsen-mailer
VG har tidligere omtalt å ha mottatt e-poster fra samme ukjente avsender som NFF mener er Svein-Erik Edvartsen. I e-postene hylles Edvartsen selv.

Lørdag skriver TV 2 at også de har mottatt e-poster av lignende art.

Kanalen hevder videre at NFF skal ha sporet avsenderen til dommerens bosted på Kongsvinger, og at e-postene de har mottatt kommer fra samme IP-adresse. I e-posten kanalen viser frem, skrives følgende:

"Siden Hauge (Terje, dommersjef) tok over før 2015 har dette skjedd:
- dårligere dommere og flere feil enn før
- han svarer ingen. Intervjuer seg sjøl på fotball.no
- favoriserer Bergensdommere hvor han er fra sjøl. "

Dette begynner å bli en såpass tung bør å bære at jeg på nåværende tidspunkt faktisk er bekymret for hva Edvartsen kan finne på rent personlig.

InnleggSkrevet: 30. September 2017 15:21
Neste steg blir vel at SEE saksøker Puckprat, eierne bak puckprat og diverse medlemmer i denne tråden :lol:

InnleggSkrevet: 30. September 2017 15:21
Vel talt Kjell.

InnleggSkrevet: 30. September 2017 15:59
Men fra spøk til alvor. Jeg er faktisk usikker på om SEE reflekterer på den måten. Iallefall på nåværende tidspunkt. Jeg tror faktisk at han helt og holdent mener at han har 100% rett, og at det som vanlig er alle andre som har feil. Nå kjenner jeg ham selvsagt ikke personlig, men han virker jo basert på det som har kommet frem som en psykopat, og en som hele tiden prøver å manipulere omgivelsene sine til sin fordel. Relativt narsissistisk virker han også.

Jeg tror dette kommer til å dra ut i mange år i rettsapparatet med rettsaker, anker etc.. Rett og slett fordi han ikke kommer til å gi seg på tørre møkka.

InnleggSkrevet: 30. September 2017 18:55
Her er det bare å kjøpe inn kassevis med pils, pottis og popcorn!

InnleggSkrevet: 30. September 2017 19:15
Jeg kommenterer utelukkende for å bli saksøkt. Høres artig ut
Jeg liker Vål'enga jeg

InnleggSkrevet: 30. September 2017 19:29
"Elden og Edvartsen freser mot NFF og TV 2: – Neste stopp er i PFU"

Sirkuset er i gang, endelig får han være klovn igjen?!
If you aint first, you're last

InnleggSkrevet: 30. September 2017 19:31
ronnyen skrev:"Elden og Edvartsen freser mot NFF og TV 2: – Neste stopp er i PFU"

Sirkuset er i gang, endelig får han være klovn igjen?!

https://www.vg.no/sport/fotball/elden-o ... /24153225/

InnleggSkrevet: 30. September 2017 20:43
Elden vinner dette lett han har fått værre slanger av kroken før. Tipper det kommer til å vanke en klekkelig sum til Edvardsen for miste av jobb/ærekrenkelser.

Edvardsen har altid vært en spesiell type, som sliter på omgivelsene. Er spent på hvem som ansetter han neste gang.

Kanskje hockeynorge skal ta ham tilbake som dommer all pr er god pr for get ligaen.
Neste

Gå til OT!

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester